Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 10 september 2013 @ 11:16:

Ook een moderne eettafel en stoelen voor jouw smaak, hahaha. Weet je zeker dat je de goede foto hebt geplakt?

Zeker weten. Zo op een muurtje vind ik het wel leuk. Ik vind de gehele sfeer van dat apartement erg leuk, lekker licht en fris.



Hoewel ik wel weer iets landelijkere stoelen zou uitkiezen, haha.



Die ramen

Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend onderhoudsgevoelig, al dat wit ik zie mezelf dat nou niet stofvrij houden, zeker niet met die opbollende gordijnen en al die gedrapeerde lappen. Moet er niet aan denken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn huis, lekker kleur, maar toch een geheel en rustig. En mooie retro-meubels zonder de jaren 70 spruitjeslucht (en je oom van 32 met een baard en een pijp in een uitgezakte leren hangstoel).



































Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 10 september 2013 @ 11:31:

Wat ontzettend onderhoudsgevoelig, al dat wit ik zie mezelf dat nou niet stofvrij houden, zeker niet met die opbollende gordijnen en al die gedrapeerde lappen. Moet er niet aan denken.



Maar op bijvoorbeeld een donkere vloer zie je ook weer alles liggen..

En die witte banken hebben bijna altijd wasbare hoezen.



Ik heb dat alleen met al die lappen en vitrages rondom een bed, dat ik gisteren zag. Prachtige drapperien en romantisch enzo.....maar ik zie alleen maar een groot stofnest.



Schoonmaken en stofvrij houden sucks sowieso.......
Alle reacties Link kopieren
Jullie zouden mijn bed haten, haha.... dat ligt VOL met kussens en een sprei. En niet te vergeten mijn petticoatverzameling.



Ik heb nu witte meubels en ik kan je garanderen dat ik ze makkelijker in het onderhoud vind dan de zwartbruine meubels die ik heb, want daar zie je echt elk stofje op liggen... en ik ben beslist geen poetser.



En als ik voor een witte bank zou kiezen, dan sowieso 1 met een wasbare hoes. En evt een grand foulard eroverheen, maar dat is meer ivm 2 harige katten.
Alle reacties Link kopieren
En een donkere vloer is een crime om stofvrij te houden. Had een zwartbruine vloer in mijn vorige huis, werkelijk prachtig.... maar je zag elk stofje en kruimeltje en haartje erop.
quote:Ceci schreef op 10 september 2013 @ 11:48:

En een donkere vloer is een crime om stofvrij te houden. Had een zwartbruine vloer in mijn vorige huis, werkelijk prachtig.... maar je zag elk stofje en kruimeltje en haartje erop.



Maar goed dan dat ik brildragend ben. Draag die niet onder de douche. Zie ik geen vlekken meer. Douchegordijn doet ook wonderen. Dicht maken en je ziet ook niets meer.



Ik krijg donkere tegels daar. Maar is met een werkje.

Ik ben wel eens op visite geweest bij mensen met een lichte vloer, maar dat is niet veel beter. Er zat ook werkje in. Zelfs schoon leek het net alsof de hond zijn achterste schoon geveegd had.

Ik verheug me wel op de zwartbruine tegels. In de showroom stond er een wc op. Ik had niet de indruk dat er wat geknoeid was.

Ik had ongeveer 30 seconden nodig om te beslissen. Ben later nog een keer gaan kijken, maar was nog steeds overtuigd.



O ja, die ene schaal.

Dat lijkt net een koeienuier met 3 spenen en blauwe topping (spenenlak?)

Fijne dag verder. Ik ga verder met opruimen. Ik heb mijn hele zolder al leeg en kan weer normaal mijn hal en slaapkamer in tot aan het raam.
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer je behang Hiltje.













meer kleur





Ik vind de Zweedse stijl erg leuk. Lekker fris en licht.









Alle reacties Link kopieren
Combinatie van vintage & modern





Gave trap





Ik zou zelf zo'n kleurstelling doen. Wel licht en wit, maar niet alleen maar wit.









Gaaf behang

Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Volgt iemand van jullie The Block Australia? Zijn herhalingen, maar ik vind ze nog steeds leuk. Dit is een van mijn lievelingskamers uit de serie:







Ik heb zelf een enigszins vergelijkbare tafel en ook lichte stoelen, maar dan met wit leer. Ik kan maar geen lamp vinden. Deze is wel erg gaaf maar ik weet niet of mijn huis hoog genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 10 september 2013 @ 11:34:

Fijn huis, lekker kleur, maar toch een geheel en rustig. En mooie retro-meubels zonder de jaren 70 spruitjeslucht (en je oom van 32 met een baard en een pijp in een uitgezakte leren hangstoel).



[afbeelding]



Haha, deze foto zou zo in ons huis genomen kunnen zijn!

Qua stijl dan, kleuren, meubels, dit is precies wat wij hebben in de gangen en in de eetkamer.
Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceci schreef op 11 september 2013 @ 12:13:

Combinatie van vintage & modern

img]Ohh, op die eerste foto staat weer de salontafel die ik leuk vind (maar nu in het wit) maar niet weet waar ik hem kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rodeui schreef op 11 september 2013 @ 15:07:

[...]





Ohh, op die eerste foto staat weer de salontafel die ik leuk vind (maar nu in het wit) maar niet weet waar ik hem kan kopen.Ik heb hem van een Zweedse interieursite geplakt...
Alle reacties Link kopieren
Ha, de plaatjes in je laatste posts, die Zweedse stijl, vind ik wel heel erg leuk Ceci.



Tenminste niet zo tuttig brocante.....



Nou mag je natuurlijk helemaal zelf weten wat je mooi vindt en over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat dat brocante/riviera maison gedoe over 5 jaar helemaal uit is. En dat Scandinavische blijft (is er ook al veel langer).
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van een beetje tuttig hiltje. Maar helemaal tuttig zou ik ook niet willen. Wat me opvalt is dat veel Zweedse apartementen wel erg klein zijn, maar toch ruimtelijk ogen. Dat is wat ik zoek.
Alle reacties Link kopieren
O, en dat behang dat je gaaf vindt (helemaal met je eens) is Cow Parsley van Cole and Son. Mocht je het ooit zelf willen. Zelfde merk als mijn bomen!

En ze hebben nog veel meer mooi behang.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik zo dol ben op drank: proost!



































Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic dit. Ik ben toch iets meer van de smaak van Ceci, blijkt.

Kijken jullie trouwens naar ''Mijn huis is het mooist'' op SBS? Duurt wel iets te lang (vind ik) maar leuk om bij anderen binnen te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk die dranktafels hiltje. Wanneer ik er de ruimte voor heb, zou ik ook wel zoiets willen.



Voor meer scandinavische interieurs: http://www.freshome.com . Erg leuk om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Vet. Hoewel ik me wel afvraag of je wel in slaap kan vallen met al dat licht.

Alle reacties Link kopieren
Prachtig idd!!





Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Scandinavische slaapkamers.





Alle reacties Link kopieren
Ik hou van zitplekjes in het raam.













Leuk met die balken





Alle reacties Link kopieren
quote:Jint schreef op 03 september 2013 @ 14:29:

[...]





Hoi, mag ik vragen waar jij jouw dressoir gevonden hebt? Vind 'm ook super!Beetje laat wegens viva-loos op vakantie, maar wij hebben hem zelf gemaakt. Ikea kastjes (besta) met een groot eiken blad. Het blad hebben we met muurankers aan de wand bevestigd en de kastjes er aan de onderkant tegenaan geschroefd. Blad hebben we online op maat besteld zodat het precies paste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven