Overstap Hong Kong

15-09-2013 21:42 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva dames,



Volgend jaar ga ik naar Australië, nu moet ik overstappen in Hong Kong, de overstap is bijna 2uur, is dit genoeg?



Of toch maar niet doen en kiezen voor een reis van 35 uur i.p.v. 22 uur:-)



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb hele goede verhalen gehoord over Cathay Pacific, hebben jullie daar ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met "is dit genoeg"? Genoeg tijd om van het ene vliegtuig naar het andere te komen? Dat lijkt me wel. Of genoeg tijd om even op adem te komen na de lange reis van Schiphol naar Hong Kong? Dat lijkt me niet, het is een hele zit en je krijgt er een behoorlijke houten kont van.



Cathay Pacific is een prima luchtvaartmaatschappij. Niet speciaal heel luxe maar gewoon, prima.
Alle reacties Link kopieren
Ia absoluut te doen, je zou gek zijn als je het niet deed, pracht aansluiting.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja en het vliegveld op HongKong is ook heel duidelijk!

Cathay is ook prima! Ik heb best luxe vluchten gehad in elk geval, maar was dan ook alleen Transavia enzo gewend haha.
Alle reacties Link kopieren
Wordt je bagage doorgelabeld naar je eindbestemming?

En vlieg je met dezelfde maatschappij weer door?



Ik zou het te krap vinden, het is lekker om je niet te hoeven haasten, je benen te strekken en wat rond te kijken voordat je weer verder gaat. Maar 15 uur langer is dan wel weer erg lang, hoewel je dan weer even de stad in zou kunnen. Lastig!



Hoe lang ben je in australie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om "op adem komen" kun je in Hongkong heel goed een dagkamer huren in een hotel, voor een paar uur slaap. Kost natuurlijk wat extra maar je komt echt veel uitgeruster in Australië aan.
Hadden wij ook vorig jaar, echt prima te doen. Heb je alles via één organisatie geboekt? Zou zeker niet voor die langere overstap gaan.

En cathay is ook goed hoor, relatief veel beenruimte (meer dan KLM bijv).



Als je voor een langere overstap gaat zou ik er meteen een overnachting of 2 aan vastplakken zodat je wat van de stad kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik had drie uur (op de terugweg), en dat was meer dan genoeg, dus twee uur moet prima zijn. En er gaan behoorlijk wat vluchten van daar naar Australië, dus mocht je toch je aansluiting missen (kan altijd gebeuren, ook als je ruim tijd hebt), kun je vaak binnen een paar uur alsnog door.



Ik ken eigenlijk ook alleen maar goede verhalen over Cathay Pacific, alleen had ik zelf andere ervaring. Ik vond de service vrij slecht, veel weliswaar glimlachende stewardessen die keer op keer vergaten om je eten of drinken te brengen. En ik vond de stoelen niet prettig, krap, alsof ze op Chinese afmetingen waren gemaakt (ik ben niet heel lang), en ze konden niet naar achteren, maar de zitting schoof naar voren. Waardoor je dus niet achterover ligt, maar meer onderuitgezakt.



Maar goed, misschien had ik pech, of wil ik andere dingen dan de meeste mensen, want over het algemeen worden ze goed beoordeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook ervaren tijd zat! Is prima vliegveld! En cathay is helemaal prima!! Doen!
Vlieg je Amsterdam =>Hong Kong =>Australië?



Normaal gesproken zou 2 uur overstaptijd voldoende zijn. Je zou in de problemen kunnen komen als je vlucht naar HK een vertraging van bijvoorbeeld 2 uur zou krijgen.



Het vliegveld van HK is best wel groot. Ik weet niet hoe ver je moet gaan lopen of misschien zelfs met een shuttle moet om over te stappen. Ik kan mij vergissen maar ik heb wel eens een transit op HK vliegveld gehad en vond het nog best ingewikkeld omdat ik toen ook nog met een lift ergens anders heen moest.

Als ik jou was zou ik het eens navragen bij de luchtvaartmaatschappij(en). Vandaar de vraag van Himalaya of je met dezelfde maatschappij doorvliegt.



Cathay vind ik een prima luchtvaartmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat gaat prima. Maar zoals is gezegd is het ook fijn om de benen te strekken. Ze hebben ook douches, 2 uur is hiervoor te kort. Het is ook de moeite waard langer te blijven en iets van de stad te zien.
Als de maatschappij je dit als een enkel ticket aanbiedt, dan zijn zij ervoor verantwoordelijk als jij door vertraging van de eerste vlucht je aansluiting mist. Heb ik een keer gehad, ben toen op de volgende vlucht gezet en voor de tussenliggende 11 uur kreeg ik een hotelkamer op kosten van de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest, het betreft de tijd om over te stappen, op adem komen kan in Australië nog;)

Ik blijf een maand in Australië, ik vlieg trouwens naar Sydney.



Het was meer mijn vraag omdat ik vaak naar Amerika ben gevlogen met altijd een overstap en 2uur is gewoon echt te weinig, dit heeft vooral te maken met het strenge beleid om de US binnen te komen.



Maar fijn dan ga ik v.d. Week boeken, heb er helemaaaaaal zin in!:-)



Wij huren een camper in Sydney en rijden naar boven naar Cairns, hier tussen in willen wij(ik vooral ) naar de Whitesunday Islands, lijkt mij echt prachtig!

Heeft iemand nog goede tips voor andere dingn die wij echt moeten zien?



Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Nu brengen jullie mij op ideeën!

Een dag in Hong Kong van 07:00 tot 21:25 is goed te doen?



Maar ik ben alleen op dat moment ga namelijk mijn broer opzoeken in Australië, zou ik met die koffers moeten slepen of niet?



Ben je niet ontzettend vermoeid om dat tussendoor te doen?
quote:mirt023 schreef op 15 september 2013 @ 23:41:

Nu brengen jullie mij op ideeën!

Een dag in Hong Kong van 07:00 tot 21:25 is goed te doen?



Maar ik ben alleen op dat moment ga namelijk mijn broer opzoeken in Australië, zou ik met die koffers moeten slepen of niet?



Ben je niet ontzettend vermoeid om dat tussendoor te doen?Van 7:00 tot 21:25 is een behoorlijke tijd, je kan dan best een dagje Hong Kong doen!. Hong Kong heeft een geweldig vliegveld, alles is heel goed geregeld daar! En Catay Pacific is een top vliegmaatschappij! Ze leggen je echt in de watten!
Alle reacties Link kopieren
in hongkong kun je met een treintje een berg op voor een mooi uitzicht over de stad,

als je tijd hebt, doen. niet als je maar 2 uur hebt





Niet vergeten tussen sydney en cairs:



frasier island, en in rainbow beach verblijven ipv harvey bay.veel te toeristisch



daintree forest - cape tribulation, dichtbij ten noorden van cairns. supermooi strand en regenwoud. al heb je dan whitehaven bay in de whitsundays al gezien en denk dat alle stranden daarna tegenvallen haha



byron bay, gezellig hippiedorp met en leuke markt



nimbin, de enige plek waar je legaal wiet mag roken - als t jouw ding is



rockhampton overslaan, niks te doen



vanuit syney een dagje naar de blue mountains gaan om de 3 sisters te bekijken. en de Bondi naar Cogee beachwalk doen langs een stuk of 5-6 stranden.



ik geloof dat het in harvey bay was dat we ook dolfijnen gezien en pelikanen gevoerd hebben maar weet ik niet zeker....



mission beach, heerlijk rustig lamballen op t strand of wandelen op het eiland voor de kust - waarvan ik de naam ook niet meer weet :S sorry... tis ondertussen 9 jaar geleden.



als me nog mee te binnen schiet dan hoor je het!
Alle reacties Link kopieren
Mission Beach is leuk!



Ik vond Pioneer Valley geweldig! Met de camper naar Eungella gereden en gekampeerd boven op een clif met uitzicht over de hele vallei. Ook nog naar Finch Hatton Gorge geweest (2 watervallen, diep in de bush), en geslapen op een platform boven de rivier om de platypuss te zien (met jongen!).

Er zat daar ook nog een hele leuke dierentuin in de vallei, een soort van kangaroo opvangcentrum. Was ook heel leuk. Hebben we de hele dag geholpen met babykangaroos de fles te geven enzo.



En ik weet niet of je duikt, maar vanaf Townsville kun je naar de SS Yongala, één van de mooiste duikstekken ter wereld.



Hou er trouwens rekening mee dat je nergens in Sydney zelf kunt verblijven met die camper. Past in geen enkele parkeergarage. Wij zijn - nadat we de camper opgehaald hadden - meteen naar de Blue Mountains gereden en daar gekampeerd.



Hunter Valley is ook leuk om te bezoeken, als je van wijn houdt...
Alle reacties Link kopieren
Leuk de reacties!

Wiet roken is niet mijn ding, maar een wijntje houd ik van!

Super leuke tips, heb gister een lonely planet besteld en dan ga ik is even wat op papier zetten.



Als wij aankomen is het idee om 2 dagen in Sydney te blijven en daarna pas de camper op te halen, maar goed dat we het weten:-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mirt023



Zelf heb ik het ook een keer zo gedaan: vroeg in de ochtend in Hong Kong aankomen, dan een dagje door de stad (veel te zien!) Lekker douchen en dan 's avonds door, zo breek je je vlucht.



Er zijn al veel tips gegeven wb de oostkust. Een van mijn hoogtepunten was Mon Repos. Je kunt daar op bepaalde tijden schidpadden eieren zien leggen of uit het ei zien komen.



http://bookbundabergregion.com.au/pages/turtles/



Nog een tip: bekijk van te voren de route die je wilt rijden om Sydney uit te komen. De drukte en het links rijden zou je kunnen overvallen als je het niet gewend bent.



Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Bij nader inzien doe ik het niet:-)

Mijn broer woont in Australië dus hoop dat hij de weg weet!

Van die schildpadden is leuk, heb ik wel al is een keer gezien in Suriname! Fantastisch!



*over hong kong, waar liet je de bagage?
Alle reacties Link kopieren
Hoi mirt023, de bagage wordt doorgelabeld, je heb alleen handbagage. En waarschijnlijk hebben ze wel ergens kluisjes als je er niet mee wil sjouwen.



Handig dat je broer rijdt, het is niet moeilijk, op z'n Amerikaans met rechte wegen maar wel even heel anders dan hier.
Alle reacties Link kopieren
2 uur overstap lijkt me prima.

Het lijkt mij te vermoeiend om om 7u 's ochtends, kapot na een nachtvlucht, aan te komen... en je dan een dag moeten vermaken in een stad voor je verder gaat. Toen wij aankwamen in hong kong om 7u 's ochtends waren we echt niets waard.. beetje door de stad gestruind tot we eindelijk konden inchecken bij hotel en daar dus paar uur geslapen voordat we 's avonds weer op pad gingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven