Duolingo topic - Talen leren :)

09-04-2014 09:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik mag nog geen plaatjes plakken helaas, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Voor degene die nu denken; wat?!



Duolingo is een App waarmee je gratis een taal kunt leren. Je krijgt aanwijs, typvragen, meerkeuzevragen en inspreekvragen. Als je even niet alleen bent kun je de microfoon ook gewoon uitzetten. De app registreert wat je fout doet en dit kun je later weer oefenen. Dagelijks kun je doelen stellen, punten verdienen en je skills oefenen

In de app kun je vrienden worden met elkaar en zo elkaars vorderingen zien.



Zelf ben ik nu bezig met het opfrissen van Duits en Spaans ; wel vanuit het Engels maar dat is mijn eerste taal. Spaans gaat me stukken beter af!



Ik ben wel benieuwd waar jullie mee bezig zijn, welke taal je zou willen leren and so on.. Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden! En als er geen animo voor is, hoor ik het vanzelf.



Ik hoop eigenlijk in de toekomst de vordering te kunnen gebruiken bij een sollicitatie waarvoor die taal handig is.
Geniet van elke dag!
Zo leuk! ik ga 'm nu meteen downloaden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 09 april 2014 @ 15:52:

En kun je ook talen vanaf het begin leren? Ik wil dolgraag spaans leren namelijk. Ik ga daar ook een cursus in volgen, maar als ik alvast een aantal zinnetjes kan leren, dan is dat mooi meegenomen.



Ja, je begint bij het begin! Het enige wat ik mis is soms wat extra uitleg, maar daarvoor heb je google en/of de cursus die je gaat volgen + theorieboek. Ik heb ooit een jaar een cursus gevolgd, maar dat is zo weggezakt, dat ik ook bij het begin ben begonnen. Ik heb voor mezelf nu gewoon de werkwoorden uitgeschreven met alle juiste vervoegingen erbij, etc. Dat is makkelijker als overzicht, voor mij.. En ik noteer ook de zelfstandige naamwoorden die ik tegenkom. Wel zo handig :-)



Zeker een aanrader dit!
Alle reacties Link kopieren
@mrsnem: ik heb level 3 bijna uit hoor, met Spaans.. en m'n hoofd stroomt over van de Spaanse woorden nu Ik moet echt even stoppen zo, anders komt er niks meer binnen, maar ik wil zo graag door! Dit is zo leuk!



Een vriend van mij heeft ook eens een cursus Spaans gedaan en die doet nu al een week DuoLingo (had 'ie wel even mogen zeggen, haha!) dus ik heb een oefenmaatje gevonden Maar hij gebruikt het ook om Spaans weer op te pakken en elke dag een beetje te leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op woensdag 09 april 2014 16:14 @mrsnem: ik heb level 3 bijna uit hoor, met Spaans.. en m'n hoofd stroomt over van de Spaanse woorden nu Ik moet echt even stoppen zo, anders komt er niks meer binnen, maar ik wil zo graag door! Dit is zo leuk!



Een vriend van mij heeft ook eens een cursus Spaans gedaan en die doet nu al een week DuoLingo (had 'ie wel even mogen zeggen, haha!) dus ik heb een oefenmaatje gevonden Maar hij gebruikt het ook om Spaans weer op te pakken en elke dag een beetje te leren.



Level 3?

Dan heb je Dieren, Meervoud en Eten dus al gedaan? Goed bezig. Nu een mooi dagdoel om te oefenen. Als je kennis wegzakt gaan die mooie oranje balkjes ook weg, hihi
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
TVP
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 09 april 2014 @ 16:23:

[...]





Level 3?

Dan heb je Dieren, Meervoud en Eten dus al gedaan? Goed bezig. Nu een mooi dagdoel om te oefenen. Als je kennis wegzakt gaan die mooie oranje balkjes ook weg, hihiNee, nee, zo hard ga ik niet! Ik zit nu bij basis deel 2! Die is bijna klaar. Maar er staat een medaille bij met een 3 erin. Maar misschien duurt het nog wel veel langer voor ik medaille 4 haal dan
Yeah, ik zit in level 2 van Italiaans! Ik wil eigenlijk ook mijn Frans verbeteren, maar het lijkt me niet zo slim om twee talen tegelijk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Jeej ik kan plaatjes plakken.

Voor de mensen die even een preview willen:



Spaans





Duits

Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op woensdag 09 april 2014 16:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrsnem in "Duolingo topic - Talen leren :)"" class="messagelink">mrsnem schreef op 09 april 2014 @ 16:23</a>:</b>

[...]





Level 3?

Dan heb je Dieren, Meervoud en Eten dus al gedaan? Goed bezig. Nu een mooi dagdoel om te oefenen. Als je kennis wegzakt gaan die mooie oranje balkjes ook weg, hihi</div></blockquote>Nee, nee, zo hard ga ik niet! Ik zit nu bij basis deel 2! Die is bijna klaar. Maar er staat een medaille bij met een 3 erin. Maar misschien duurt het nog wel veel langer voor ik medaille 4 haal dan Ik heb in Spaans 247xp en zit in level 4. Zoiets kunnen dus!
Geniet van elke dag!
Dit wordt een verslaving, ik merk het nu al...
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 09 april 2014 @ 16:51:

[...]





Ik heb in Spaans 247xp en zit in level 4. Zoiets kunnen dus!Nee ik speel per ongeluk vals met de punten! Als je onderdelen herhaalt krijg je ook punten, maar die tellen mee om door te gaan naar een nieuw level.. ik zit nu dus in level 5, maar ik ben gestopt na 'dieren' en 'meervoud'
Heb deze app ook ontdekt en ik vind het een leuke app! Ik wil spaans leren en gebruik deze app als ik me verveel of tijd over heb als extra oefening. Ben nu bij level 6.
quote:rozehanddoek schreef op 09 april 2014 @ 18:07:

Dit wordt een verslaving, ik merk het nu al... Haha same here! Ben benieuwd of het bij scholieren ook verslavend kan werken. Dat zou kansen bieden in het talenonderwijs.
Hmm ik heb ondertussen maar de microfoon uitgezet, want hij verstaat me steeds verkeerd :( Maar van italiaans is de uitspraak ook niet zo moeilijk, behalve bij woorden als 'spiacente' en 'cameriere', maar die oefen ik dan voor mezelf tienduizend keer.



Ondertussen heb ik 'food 2' net gehad!



Leuk studieontwijkend gedrag dit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op donderdag 10 april 2014 10:39 Hmm ik heb ondertussen maar de microfoon uitgezet, want hij verstaat me steeds verkeerd :( Maar van italiaans is de uitspraak ook niet zo moeilijk, behalve bij woorden als 'spiacente' en 'cameriere', maar die oefen ik dan voor mezelf tienduizend keer.



Ondertussen heb ik 'food 2' net gehad!



Leuk studieontwijkend gedrag dit...



Oh! Bij mij pakt de microfoon wel gewoon de woorden. Misschien langzamer uitspreken?

Zonder microfoon duren je levels langer..
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op 10 april 2014 @ 12:33:

[...]





Oh! Bij mij pakt de microfoon wel gewoon de woorden. Misschien langzamer uitspreken?

Zonder microfoon duren je levels langer..Ik denk dat mijn microfoon gewoon niet zo goed is, want ik heb echt alles geprobeerd: precies zo uitspreken zoals zij het zegt, heel langzaam uitspreken, woord voor woord uitspreken, maar niets helpt helaas :(
Hahahahaha jullie moeten echt 'shitduosays' op twitter even bekijken. Met alle hilarische zinnetjes die je soms voorbij ziet komen. Tranen van het lachen hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 10 april 2014 @ 19:24:

Hahahahaha jullie moeten echt 'shitduosays' op twitter even bekijken. Met alle hilarische zinnetjes die je soms voorbij ziet komen. Tranen van het lachen hier.Hahaha, ja zulke gekke zinnen ben ik ook al tegen gekomen! "Ik ben een beer." Soy un oso
Alle reacties Link kopieren
Haha ja sommige zinnen..



Ik heb inmiddels level 6 in Spaans bereikt. Ik denk erover om gewoon door te gaan en dan daarna verder met Duits en Frans.



Hoe gaat het bij jullie?
Geniet van elke dag!
Level 8 van Italiaans ondertussen! Ik heb de smaak te pakken haha.
Nee joh, je suis un ours. Ofzo.
Io sono un orso
Zo, het is alweer een tijdje geleden dat we hier gepost hebben. Zijn er nog mensen bezig met DuoLingo??
Toevallig eergisteren weer even liggen doen in bed.
Ik heb het ook echt laten verslonzen. Maar gisteren alles weer bijgehaald en nu wil ik het ook graag bijhouden. Ben van plan om met mijn vriend een cursus Spaans te gaan doen vanaf September. Heel erg spannend! Welke taal doe jij, SpringDing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven