Peuterbed of ledikant voor bijna-driejarige??

09-07-2008 20:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt bijna drie en slaapt nog (naar tevredenheid) in zijn babyledikant. Maar het wordt toch echt wel tijd voor een groot bed... Alleen kom ik er maar niet aan uit of dit een peuterbed moet zijn, of maar meteen een groot ledikant. Zoon meet nog geen meter dus een peuterbed moet nog wel kunnen, maar hoelang doe je met zoiets? Waar hebben jullie voor gekozen? En heeft iemand een ideetje waar ze leuke bedden verkopen (ben zeker geen fan van Ikea!), beetje white-wash achtig??
Wij hebben gewoon direct een normaal éénpersoonsbed voor de kinderen gekocht. Gaat prima. Alledrie zijn ze met 2,5 jaar ongeveer over gegaan naar het grote bed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben meteen een gewoon bed gekocht. Zie de meerwaarde van een peuterbed totaal niet in. Ik vind een goed matras erg belangrijk en investeer dus liever meteen in een normaal bed met goede bodem en matras dan in een bed waar ze na een paar jaar al weer uitgegroeid is.



Van Flexa heb je hele leuke white-wash bedden. Zowel laag-, halfhoog- als hoogslapers en ook kajuitbedden.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, want de Ikea heeft wel een perfect meegroeibed. Aan de andere kant zullen andere winkelketens dit soort bedden ook vast verkopen. Helaas ken ik daar de namen weer niet van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft toen ze ongeveer 26 maanden was een groot bed gekregen. (90 cm x 200 cm) Het ledikant was namelijk nodig voor nummer twee. De eerste avond was drama, maar nu is ze er heel trots op dat ze in een groot bed slaapt. We hebben er nog wel een plankje tegenaan gemaakt om uit bed rollen te voorkomen. Het peuterbed hebben we overgeslagen omdat we het idee hadden dat ze hier snel uit zal groeien en het dus een beetje een zinloze investering zou zijn. (misschien zijn er mensen die er anders over denken). Het is wel een grappig gezicht zo'n kleintje in zo'n groot bed, maar ze is er tevreden mee en slaapt prima.
Alle reacties Link kopieren
ben ook wel benieuwd! zit in dezelfde sitiuatie maar dan met een 3 jarige die gewoon niet meer in een 'baby' bed wil :(
Alle reacties Link kopieren
Genoeg oppaskids en neefjes gezien die prima in een 'groot' bed slapen op die leeftijd. Eventueel met opstaande rand om vallen te voorkomen.



Misschien is een bed van steigerhout wel iets?
Alle reacties Link kopieren
mjb1 schreef op 09 juli 2008 @ 20:15:

Het is wel een grappig gezicht zo'n kleintje in zo'n groot bed, maar ze is er tevreden mee en slaapt prima.
Idd! Maar bij een baby in een ledikant had ik ook altijd iets van 'zoek het kind' en als je dan ziet hoe snel het hele ledikant gevuld is met kind!
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste was bijna 2 toen hij een peuterbed kreeg, maar de jongste kreeg met ruim 2 jaar een groot bed.



Bij Prenatal, Babyplanet hebben ze veel keus in peuterbedden.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft bij vriend een retro jaren 60 peuterbed. Tussenmaatje gewoon bed en ledikant eigenlijk. Bij mij heeft ze gewoon een eenpersoons halfhoogslaper die vriend wel veilig heeft omgebouwd. Maar ook zonder dat had ik er wel vertrouwen in gehad dat ze daar veilig in zou slapen (tis een rustig meisje). En bij mijn vader heb ik een 2e hands meegroeibedje neergezet van Ikea. Dus van alle markten thuis haha.



Ik zelf zou zeggen, als dit de kamer is en blijft van je kind, zet dan gelijk het definitieve (1 persoons) bed neer. Dat scheelt een hoop werk met telkens de kamer omgooien, evt. wennen aan nieuw bed/nieuw matras en wat dacht je van de kosten? Want een 1 persoonsbed vraagt grotere dekens dan een ledikant. Dus die moet je dan allemaal dubbel aanschaffen, terwijl je uiteindelijk toch op het grote bed uitkomt. Tis alleen maar uitstel van executie (hmm, beetje vreemd woord in deze context).

En anders vind ik het meegroeibed (van Ikea?) echt een goeie optie. Tis namelijk wel een definitief bed, alleen gaat het in stapjes dat meegroeien.

Ik zal effe kijken voor een plaatje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties! Jullie zeggen dus wat ik eigenlijk al dacht: een groot bed is wel zo praktisch.

Pauline, heb even gegoogeld op Flexa en dat ziet er goed uit zeg! Klopt ook wel wat je zegt, de baby vulde het babybed ook in rap tempo!
Alle reacties Link kopieren
Intiem, I totally agree. Aangezien we het ook bij één kindje laten, is het wel een dure zaak om alles twee keer aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
2e hands ikea meegroeibedden van marktplaats
Alle reacties Link kopieren
volgens mij lukt de link niet, dus even een ander proberen



voorbeeld van meegroeibedje v. ikea
Alle reacties Link kopieren
Was het nou een meid geweest, dan had ik meegroeibed Minnen wel gekocht! Erg leuk, helaas niks voor een jochie.

Dat botenbed op MP is ook erg leuk...
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is ook met 2 jaar, i.v.m. komst van de 2e, overgegaan naar een 1-persoonsbed. Dit ging direct goed. Wij hebben dus een flexabed gekocht wel met uitvalrand en bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is ook met 2 jaar, i.v.m. komst van de 2e, overgegaan naar een 1-persoonsbed. Dit ging direct goed. Wij hebben dus een flexabed gekocht wel met uitvalrand en bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Als je dit zo leest vraag je je bijna af waarom ze die peuterbedden sowieso maken?



Hier ook geen gebruik van gemaakt, direct over op een 1persoons bed (halfhoogslaper met glijbaan, hij was toen twee geloof ik). Nooit een probleem geweest.
wij hebben wel een peuterbedje genomen voor onze zoon. Hij is nu 3 jaar en met 2 jaar is hij over gegaan. Wij hebben de bopita die onder andere bij prenatal te koop is. Ook kan je daar zelf uitzoeken wat je aan matrassen fijn vindt.

Ik vond het zelf nog zo lekker knus voor hem zo'n bedje. En als zijn zusje uit haar ledikant groeit gaat hij naar haar en krijgt hij een groot bed.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is met 2,5 ook overgegaan op halfhoogslaper met uitvalrand. Ging prima.

Flexa-bedden zijn wel erg goed, zeer degelijk en je kan ze van kinder- tot tienertijd gebruiken, aanpassen en verandere.
Ik heb voor dochter een meegroeibedje gekocht, heeft ze op haar 3e verjaardag gekregen. En niks geen dubbele kosten hoor, ik heb er een gewoon hoeslaken en gewoon groot dekbed bij, kan prima, beetje economisch nadenken ;-)

Voor mij was dit een logische stap, ik betaal hetzelfde voor een groot bed, maar bied mn dochter eerst de veiligheid en knusheid van en kleiner bedje.

Dit bewuste bedje kun je in 3 standen zetten, klein (is zelfde formaat als het ledikantje, en kun je dus gewoon ledikant overtrekje voor gebruiken) en dan midden formaat, en daar slaapt ze dus nu. Als ze strakkies eraan toe is verander ik het in een gewoon 1 persoonsbed, hoef er alleen maar een extra stukje matras aan toe te voegen, en dat koop je gewoon allemaal in 1 koop, je bent echt niet duurder uit als je zo;n bed neemt hoor!
Alle reacties Link kopieren
gigaluilak schreef op 09 juli 2008 @ 20:15:

ben ook wel benieuwd! zit in dezelfde sitiuatie maar dan met een 3 jarige die gewoon niet meer in een 'baby' bed wil :(




Pfff..mijn 3,5 jarige is dan weer niet uit zijn ledikantje te branden.



Er staat al een half jaar een knus peuterbedje op zijn kamer te pronken.

Maar na drie weken ellende hebben we het ledikant maar weer erbij gehaald.



Nu heeft hij dus twee bedden op zijn kamer.
iry,



misschien kan het je helpen : toen wij het bedje voor de eerste keer op zijn kamer zetten wilde hij er ook niets van weten. Bij de tweede poging hebben we hem laten helpen met het in elkaar zetten en het ledikantje uit elkaar te halen. Vond ie heel stoer om papa te helpen met zijn bedje in elkaar te zetten. Daarna ook er voor gezorgt dat het ledikantje nergens meer in het zicht was, die was gewoon weg. Zolang hij wist dat hij in de buurt was, wilde hij er namelijk weer in.
Alle reacties Link kopieren
Tsja kikkie.



Ik heb het ook gewoon niet handig aangepakt.

We gingen verhuizen net voor zijn derde verjaardag.

Ik dacht dat het een goed moment was om het ledikantje eruit te kieperen.

Nieuw huis,mooie nieuwe kamer,nieuw bed.

Eh....hoe had ik het kunnen bedenken.



Hij is echt weken overstuur geweest,hele krijsscenes s'avonds en s'nachts.

Het ledikantje bood gelukkig gelijk een oplossing,hij sliep in ieder geval weer als een roosje.

Maar hij is echt nog maanden uit zijn doen geweest door de verhuizing.



Ach,hij zal vanzelf een keer klem groeien in zijn ledikant toch?



Ik stel af en toe wel voor om eens in het peuterbedje te gaan slapen,maar nee, hij wil er nog niet van weten.





Maar eens een poging wagen als hij 4 is.

Wel een goede tip om het dan op jouw manier te doen.

Misschien moet ik het peuterbed idd eerst een tijdelijk weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Bij dochter was het echt nul komma nul probleem. Maar goed, we waren toen ook niet aan het verhuizen. Het was aankondigen dat ze een nieuw bed kreeg. Ze was erbij dat het oude bed gedomteerd werd en het nieuwe in elkaar gezet. Toen mocht ze even testdraaien overdag (m.a.w. spelen en in en uit klauteren) en 's avonds wilde ze niks liever dan in haar nieuwe bed. Die vervolgens ook iedereen moest komen bewonderen als ze op bezoek waren. Beste koop ever haha.



Maar goed, je kind groeit vanzelf een keer klem Iry en dan zal hij wel moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven