hoe win je iemand terug?

16-07-2008 09:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe win je iemand terug als hij niet zeker weet of hij verder wil omdat volgens hem het warme gevoel tussen ons weg is. Hij is boos vertrokken en blijft hangen in de boosheid. Ik zei dat hij het warme gevoel niet meer heeft maar das logisch als je bij de slechte punten blijft hangen. Ik wil laten zien hoe leuk we het hadden zodat hij niet alleen meer aan de slechte dingen denkt maar hoe? Hoe kan je je relatie nog een poging geven als 1 er niet voor wil gaan uit boosheid?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is hij boos dan?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Iemand die niet meer wil win je niet terug door aan hem te gaan trekken,dat maakt juist dat hij nog harder weg rent.

Laat hem gewoon even met rust en dan heel mischien gaat hij eens rustig over alles nadenken..
Alle reacties Link kopieren
Je wint iemand niet terug. Voorbij is voorbij, of je het er nou mee eens bent, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Kwam dit na veel ruzie dat het warme gevoel weg is of gewoon na de loop van jaren?

En waarom is hij nu boos? Omdat het warme gevoel weg is?

Das toch meer iets waar jullie beide schuldig aan zijn dan?
Alle reacties Link kopieren
@Idme, ik lees sinds een tijdje mee op het forum en dacht dat ik je al eerder voorboij had zien komen. Je schreef onderstaand verhaal op 29 mei jl.



quote

Hoi allemaal,



ik zit momenteel in een moeilijk parket. Mijn vriend en ik zijn nu bijna 3 jaar bij elkaar en in die tijd is hij vreemd gegaan en dit tijden voor mij verborgen gehouden. Ik kwam erachter toen we net in ons huisje waren getrokken. Dus veel gedoe maar we zijn doorgegaan (echter nog steeds niet helemaal van harte omdat ik hem niet kan vertrouwen en ik hem het niet kan vergeven). Maar nu gebeurt er steeds meer nu we samenwonen. Toen we een keer ruzie hadden heeft hij me geslagen en laatst heeft hij zijn hand op mijn keel gelegd zodat ik geen adem kreeg. Nu vandaag heeft hij weer iets gedaan waardoor we ruzie hebben gekregen (een hele grote aankoop zonder te overleggen, het is namelijk toch zijn geld... daarnaast is hij net pas teruggekomen zonder de hele dag iets van zich te laten horen ik moet maar gokken wanneer hij weer terug is) en ik heb gezegd wat mij betreft is het nu over. Toen werd hij weer boos en dan heeft hij zichzelf niet in de hand en wilde hij me slaan maar deed dit niet en legde zijn hand op mijn mond en ik kreeg met moeite adem omdat hij echt hard drukte.



Ik wil het uitmaken, maar weet niet precies hoe. Elke keer wordt hij boos en slaat hij of doet dat soort andere dingen... Ik heb er genoeg van, ik heb genoeg tijd aan hem verspild en ook genoeg energie en gevoel. Maar aan de andere kant is het ook heel eng om alleen te zijn en wie weet trek ik het dan niet alleen (het huisje etc)... Ik weet dat dat geen excuus is bij hem te blijven en ik weet dat ik weg moet, maar ik weet niet hoe!!!!



Door zijn gedrag zijn veel van oude vriendinnen weggebleven en nieuwe zijn moeilijk te maken met zo'n relatie. Dus met hun praten gaat ook niet. Met mijn ouders ook niet die gaan meteen op hem af omdat hij me heeft geslagen... Iemand advies?


einde quote.



waarom nu deze ommekeer? wat moet je met zo'n gozer. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt omdat (je denkt dat) je van hem houd op jouw manier, maar dit moet je niet willen!!!!

Ook voor jou is er iemand op deze wereld die wel van je houd en je behandelt zoals het "hoort".
Een zeer wijze songtekst ooit is van Leonard Cohen:



"A man never got a woman back by begging on his knees",



en ik geloof dat het nog waar is ook. Draai hem trouwens in dit geval even om. Als een van de twee niet wil, kun je lullen wat je wil, en nadenken en analyseren, en hem overtuigen, uiteindelijk zal hij het hooguit om onechte redenen (jouw overtuiging, niet de zijne) weer een poging met je wagen. Dan is het volgens mij gedoemd te mislukken.
Laat maar gaan.

Als hij nog om je geeft zal hij terug komen als hij is bekoeld.

Zo niet, dan is het beter zo. Ik bedoel: jij wil toch ook iemand die 100% voor je gaat, en niet iemand die bij je blijft omdat jij hem een schuldgevoel hebt aangepraat of zo.



Mocht het om dezelfde kerel gaan als die in je post (zie quote van Lioness2) dan zou ik zeggen:

mooi dat je er van af bent, laat hem alsjeblieft niet meer binnen!
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag van Summer. Eens met Superstar. En Parnell geeft worst case scenario en 9 van de 10 keer werkt dat ook zo. Hij is boos omdat je niet wilt begrijpen dat het over is, want zeg je -en vul je voor hem in - logisch als je bij de slechte punten blijft hangen. Maar, misshien moet je nog eens een keer de ruzie(s) en zijn woorden langs laten komen en proberen te begrijpen waarom hij echt zo boos is. Zoek eens naar naar het omslagpunt in je relatie en bedenk eens hoe het kan dat zijn warme gevoel is verdwenen. Vaak lukt het je om daar meer inzicht in te krijgen door met een goede vriendin of een ander vertrouwenspersoon alle zaken nog eens op een rijtje te zetten.

Als je grip kan krijgen op de werkelijke oorzaak van deze crisis, dan zou je kunnen proberen hem dat in een brief of mailbericht - zonder verwijten - uit te leggen en hem kunnen uitnodigen om nog eens in alle rust met hem te praten om te kijken of jullie er samen alsnog uit kunnen komen. Als je daarbij aangeeft dat je hem alle tijd en rust wilt geven om dat te overdenken en zijn reactie afwacht, dan is ontstaat er wellicht een opening om weer op een goede manier met elkaar in contact te komen. Die rust geven en niet, maar dan ook helemaal niet meer, aan hem trekken, is het allermoeilijkst. Maar, als als er nog leven in je relatie zit, dan is nu loslaten je enige kans.
Alle reacties Link kopieren
Costello schreef op 16 juli 2008 @ 10:24:

Een zeer wijze songtekst ooit is van Leonard Cohen:



"A man never got a woman back by begging on his knees",



en ik geloof dat het nog waar is ook. Draai hem trouwens in dit geval even om. Als een van de twee niet wil, kun je lullen wat je wil, en nadenken en analyseren, en hem overtuigen, uiteindelijk zal hij het hooguit om onechte redenen (jouw overtuiging, niet de zijne) weer een poging met je wagen. Dan is het volgens mij gedoemd te mislukken.




Heel mooi, Costello!



En voor TO, inderdaad, als de quote van Lioness van jou is, dan zou ik blij zijn dat ie weg is!

En volgens mij win je iemand inderdaad niet terug, en je wilt toch ook alleen maar iemand die uit eigen overtuiging bij jou wil blijven?
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Alle reacties Link kopieren
een relatie heb je met zijn tween en als de 1 niet wil dan houdt het denk ik op
Alle reacties Link kopieren
Parnell schreef op 16 juli 2008 @ 10:10:

Je wint iemand niet terug. Voorbij is voorbij, of je het er nou mee eens bent, of niet.
amen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven