Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 20:56:

Een kind opgeven voor adoptie zou ik persoonlijk nooit 'n optie vinden, omdat je dan toch een bevalling door moet staan en tevens je hele leven zal denken hoe ie terecht is gekomen. Niet echt goed voor je gemoedsrust dus.
Nou, deze abortus anders ook niet.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 20:56:





Een kind opgeven voor adoptie zou ik persoonlijk nooit 'n optie vinden, omdat je dan toch een bevalling door moet staan en tevens je hele leven zal denken hoe ie terecht is gekomen. Niet echt goed voor je gemoedsrust dus.





Je kan dus beter een abortus ondergaan bij 20 weken @-(



TO vond het geestelijk/lichamelijk erg zwaar, waarom is die abortus dan toch beter in jouw ogen?
Alle reacties Link kopieren
@Nona, Als iemand de tijd had genomen om je voor te lichten over je mogelijkheden en je laten praten en nadenken, was het wellicht niet zo ver gekomen, of heb ik het mis Nona?
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 20:56:

Vind 't een goede keus, ik had 't zelf ook gedaan als ik in die situatie had gezeten.
Heb je, man zijnde, de indruk dat je daar werkelijk heel zinvolle dingen over kan zeggen. Wat jij gedaan zou hebben als je een zwangere vrouw van 19 was geweest?
Je zegt dat je de tijd niet terug kunt draaien.... Als dat wel kon, had je dan niet voor die abortus gekozen...
Silvy schreef op 25 juli 2008 @ 21:03:

[...]





Je kan dus beter een abortus ondergaan bij 20 weken @-(



TO vond het geestelijk/lichamelijk erg zwaar, waarom is die abortus dan toch beter in jouw ogen?
Omdat 'n bevalling lichamelijk nog zwaarder is en je je hele leven met de gedachte zal lopen dat er ergens 'n kind van jou rondloopt en wie weet bij wat voor mensen ie terecht is gekomen. Dat is levenslang een zware druk op je gemoedsrust, die abortus is, hoe emotioneel op dit moment nu ook, van voorbijgaande aard.
Alle reacties Link kopieren
Retorische vraag onmogelijk te beantwoorden
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 25 juli 2008 @ 21:07:

Je zegt dat je de tijd niet terug kunt draaien.... Als dat wel kon, had je dan niet voor die abortus gekozen...
deze dus
kattija schreef op 25 juli 2008 @ 21:08:

Retorische vraag onmogelijk te beantwoorden
Die vraag van mij..... ze begint zelf over de tijd terugdraaien hoor...
zie antwoord van 21.10. Moet ze die opmerking ook niet maken.
Alle reacties Link kopieren
Poe, wat een heftig verhaal :-( . Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets gedaan zou hebben (en zeker niet als ik al 5 maanden zwanger bleek te zijn) maar goed, het is gebeurd en jij loopt met heftige (schuld)gevoelens rond. Dat gun je ook niemand.



:hug: het lijkt me moeilijk om met die gevoelens te moeten leven en om te gaan. :-(
rider schreef op 25 juli 2008 @ 21:06:

[...]

Heb je, man zijnde, de indruk dat je daar werkelijk heel zinvolle dingen over kan zeggen. Wat jij gedaan zou hebben als je een zwangere vrouw van 19 was geweest?
Ik ben een vrouw en heb vanaf jongs af aan geweten dat ik nooit kinderen wilde. Uiteraard heb ik altijd opgepast en de pil geslikt en zelfs vaak condooms gebruikt, maar als ik desondanks zo'n ongeluk had gehad, dan had ik daar geen moment over getwijfeld. Een kind verdient ouders die een kind willen en die het de kansen kunnen bieden die 't verdient. Ik zou het dus gewoon niet willen hebben en ook niet het leven als pleegkind willen aandoen. Natuurlijk erg jammer als het pas zo laat wordt ontdekt, tja, als je de pil slikt en je wordt ook nog ongesteld verwacht je zoiets toch niet? maar gelukkig maar dat er zelfs dan nog opties zijn.
Alle reacties Link kopieren
rider schreef op 25 juli 2008 @ 21:06:

[...]

Heb je, man zijnde, de indruk dat je daar werkelijk heel zinvolle dingen over kan zeggen. Wat jij gedaan zou hebben als je een zwangere vrouw van 19 was geweest?
Rider, het zal vast niet je bedoeling zijn geweest maar ik moet zo lachen om deze opmerking.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 21:08:

[...]



Omdat 'n bevalling lichamelijk nog zwaarder is en je je hele leven met de gedachte zal lopen dat er ergens 'n kind van jou rondloopt en wie weet bij wat voor mensen ie terecht is gekomen. Dat is levenslang een zware druk op je gemoedsrust, die abortus is, hoe emotioneel op dit moment nu ook, van voorbijgaande aard.




Dit is ip ook een bevallling geweest (lees fysiek zwaar)

En nu loopt ze de rest van haar leven, wat als ......

Bij een adoptie had ze haar kindje nog kunnen bezoeken of in ieder geval foto's ed krijgen.

Dus wat ze ook had gedaan, alles was moeilijk geweest
Ik vind het verschrikkelijk dat die optie (abortus bij 20 weken) er is.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaa!



Bedankt voor jullie lieve reacties en en tips !!!



Ik zou wel mijn hele verhaal willen vertellen met alle details en excuses erbij waarom ik het kind niet kon houden of ter adoptie gedaan heb....



adoptie daar heb ik over nagedacht....mijn vriend is namelijk geadopteerd uit een land in azië.



Mede door gebrek aan tijd heb ik toen besloten dat adoptie misschien wel nog pijnlijker voor mij zou zijn....

Ik wilde aan zowel het kind als ook aan mezelf denken....

Ik kon een kind niet normaal opvoeden toen....en adoptie was mij te heftig...ik zou uiteindelijk mijn eigen kindje dan liever zelf hebben gehouden...

maar dat is altijd achteraf gezien.....



Ik heb gesprekken gehad met een maatschappelijk werker...alleen die vielen niet goed bij mij.....het was net alsof ze niet luisterde en alsof ze iederdag het zelfde probleem te horen kreeg.....

Ik wil heel graag met mensen in contact komen die dit ook hebben meegemaakt....of mensen die wel willen luisteren of teminste doen alsof ze luisteren!



Ik weet dat de meningen over dit onderwerp heel erg verdeeld zijn....en geloof me ik was voor mijn abortus heel erg tegen deze methode.....



Mijn verdriet komt met vlagen....zoals vandaag dus....



ik heb mijn echo nog steeds en kijk hier zo nu en dan even naar.....

Mijn abortus heeft ook een staartje gehad....ben in december van vorig jaar weer geopereerd....er waren dingen achter gebleven die er niet thuis hoorde....dus dat was ook weer even schrikken......



iedere dag heeft het iets meer een plekje...maar helemaal vergeten en overgaan zal het niet.



ik wil jullie alsnog bedanken voor al jullie reacties!

en als jullie vragen hebben stel ze dan gerust !
Alle reacties Link kopieren
traincha2 schreef op 25 juli 2008 @ 20:30:

[...]





Hoe krijg je het je strot uit.........
Ik dacht precies hetzelfde :'-(
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje,



In het verhaal (melancholie) laat ze dit vallen maar toen was het een andere tijd, een heel moeilijke tijd.

Het is gewoon niet mogelijk om nu te gaan beweren dat ze het destijds wel had moeten laten komen.

Dat is puur retorisch want het is gegaan zoals het gegaan is.

Niet terug te draaien.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 21:12:

[...]



Ik ben een vrouw en heb vanaf jongs af aan geweten dat ik nooit kinderen wilde. Uiteraard heb ik altijd opgepast en de pil geslikt en zelfs vaak condooms gebruikt, maar als ik desondanks zo'n ongeluk had gehad, dan had ik daar geen moment over getwijfeld. Een kind verdient ouders die een kind willen en die het de kansen kunnen bieden die 't verdient. Ik zou het dus gewoon niet willen hebben en ook niet het leven als pleegkind willen aandoen. Natuurlijk erg jammer als het pas zo laat wordt ontdekt, tja, als je de pil slikt en je wordt ook nog ongesteld verwacht je zoiets toch niet? maar gelukkig maar dat er zelfs dan nog opties zijn.
Ik begrijp hieruit dat jij abortus zelfs met 20 weken nog ok vindt.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 21:08:

[...]



Omdat 'n bevalling lichamelijk nog zwaarder is en je je hele leven met de gedachte zal lopen dat er ergens 'n kind van jou rondloopt en wie weet bij wat voor mensen ie terecht is gekomen. Dat is levenslang een zware druk op je gemoedsrust, die abortus is, hoe emotioneel op dit moment nu ook, van voorbijgaande aard.
Hoe weet jij nou of een abortus van voorbijgaande aard is? Dat is toch niet voor ieder persoon hetzelfde. Bovendien was TO al behoorlijk ver heen. Mijn zoontje is geboren met 25 weken, maar een paar weken ouder dan kind van TO. Nou, alles zat erop en eraan hoor.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 25 juli 2008 @ 21:07:

Je zegt dat je de tijd niet terug kunt draaien.... Als dat wel kon, had je dan niet voor die abortus gekozen...






Als ik de tijd kon terug draaien had ik er voor gezorgd nooit zwanger te raken.....

Ik zal het nooit meer voor een 2de keer doen....mijn 2de kindje is meer dan welkom
Gezien de opmerkingen die Elninjoo afgelopen weken heeft geplaatst, zou het zomaar kunnen dat ze ten vondeling leggen nog acceptabel vindt.


mmm, voel ik me nu dom? Best wel.



Geen idee, maar ik was er volledig van overtuigd dat je een man bent. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Nona21, veel sterkte in ieder geval!



Jij weet wat het beste op dat moment in jouw leven paste enje moet hier zelf idd mee leren leven.

Ik hoop dat je het een plekje kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je aleen maar een knuffel geven en verder niks!

Er word al zoveel veroordeeld! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven