Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil; ervaringen?

27-04-2015 16:48 999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt genoeg denk ik



Ik slik nu zo'n 5 jaar de pil (Levonorgestrel/Ethinylestradiol) en ik wil er mee stoppen. Er zijn diverse redenen, die nu niet zo van toepassing zijn.



Waar ik benieuwd naar ben: wie is ook gestopt met de pil (na hoelang gebruik?) en wat zijn je ervaringen? (positief en negatief).
12 jaar lang geslikt. Gestopt en nu een koper spiraal.

Meer libido. Geen enorme stemmingswisselingen en voel me veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de pil ook zo'n 10 a 12 jaar geslikt. Een jaar terug gestopt en een wereld van verschil.



Van labielo met 3 a 4 dagen hoofdpijn per week ben ik veranderd in een stabielo 😜, ik ben hoofdpijnvrij en heb zowaar een libido.



WAT een troep (heb verschillende pillen geprobeerd) en kom er nooit meer bij in de buurt. Ik heb 10 jaar al mijn leukheid verstopt onder een laag hormonen 😜.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte niet zoveel verschil voor en na het stoppen. Dat kan zijn omdat ik overstapte naar het hormoonspiraaltje waarbij je ook nog steeds een klein beetje hormonen krijgt (al zou dat veel minder moeten zijn dan bij de pil & "lokaler" zeg maar). Toen ik ook stopte met hormoonspiraaltje (en dus helemaal geen hormonen meer slikte) merkte ik trouwens ook weinig verschil met daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 27 april 2015 @ 17:03:

Ik heb de pil ook zo'n 10 a 12 jaar geslikt. Een jaar terug gestopt en een wereld van verschil.



Van labielo met 3 a 4 dagen hoofdpijn per week ben ik veranderd in een stabielo 😜, ik ben hoofdpijnvrij en heb zowaar een libido.



WAT een troep (heb verschillende pillen geprobeerd) en kom er nooit meer bij in de buurt. Ik heb 10 jaar al mijn leukheid verstopt onder een laag hormonen 😜.



Klinkt goed..! Ik heb ook vaak hoofdpijn en ik ben benieuwd of dat minder wordt als ik stop. Plus dat het inderdaad gewoon troep is.. Ik hoor van meer mensen dat ze positief veranderd zijn, maar heb het eigenlijk nooit gehad over hoe precies.



Dat libido.. vanaf wanneer merkte je dat verschil?



En had je geen buikpijn, en andere vervelende klachten in het begin van het stoppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op 27 april 2015 @ 18:51:

[...]





Klinkt goed..! Ik heb ook vaak hoofdpijn en ik ben benieuwd of dat minder wordt als ik stop. Plus dat het inderdaad gewoon troep is.. Ik hoor van meer mensen dat ze positief veranderd zijn, maar heb het eigenlijk nooit gehad over hoe precies.



Dat libido.. vanaf wanneer merkte je dat verschil?



En had je geen buikpijn, en andere vervelende klachten in het begin van het stoppen?



Nee, ik heb helemaal geen buikpijn gehad. Mijn hoofdpijnen waren vrijwel meteen weg en mijn libido schoot ook vrij snel omhoog... misschien een maandje ofzo? Maar het kan ook zijn dat mijn libido gunstig beinvloed werd omdat ik minder depri was en mijn hoofdpijnen weg waren..? Ik had op gegeven moment bijna constant hoofdpijn. Vreselijk!



Ik hoop dat het voor jou ook werkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 maand geleden gestopt met de pil en heb toch behoorlijk wat verschijnselen. De eerste week weinig last gehad maar daarna barstende hoofdpijn, misselijkheid en ontzettend moe. Ik was 12 jaar aan de pil. Gaat nu inmiddels wat beter
If you can dream it you can do it
Vanaf m'n 14e anticonceptie gebruikt, ben begin 30, eerst de pil toen de nuvaring en weer eventjes de pil.

Ik stopte met de nuvaring omdat ik het niet prettig meer in gebruik vond en ging weer aan de pil.

Mn vriend merkte halverwege de 1e strip al veranderingen bij me, humeurig, veel hoofdpijn en een dramatisch libido.

Ik heb het even aangekeken maar merkte bij mezelf ook de nadelige gevolgen dus in overleg met hem gebruik ik nu niks meer.

Als ik eerder had geweten wat voor een invloed de pil had op mij dan had ik er veel eerder mee gestopt, op veel vlakken voel ik me zoveel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 3 weken met de pil gestopt en voel me beroerd; enorme duizelig, moe, veel paniekeriger en instabieler.

Maarja ben 44 en de pil maakt mijn opvliegers erger
Alle reacties Link kopieren
@KImberleySTH die misselijkheid etc. duurde bij jou dus 1-2 weken?

@Miedo wat naar! hopelijk zwakt dit nog een beetje af met de tijd...!

@Stellar had jij ook bijwerkingen kort na het stoppen? Zo ja; wat? En in welke opzichten voel je je nu veel beter?
Pil microgyon vanaf mijn 15de tot 31 ste geslikt. Rede van stoppen, ik menstrueerde bijna niet meer. Daarnaast hield ik veel vocht vast als ik ongesteld moet worden.



Nu klachten.... of nou ja wat ik merk wat is veranderd. Vaker en erger buikpijn, meer bloed verlies, humeurig, pijnlijke gezwolle borsten. En deze zijn ook groter geworden....auw..:-( ondanks deze klachten ben ik blij dat ik niks meer van troep binnen krijg.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook meiden die iets kunnen zeggen over aankomen in gewicht na het stoppen met de pil? Of over het krijgen van puistjes ?



Ik lees namelijk even mee omdat ik ook al een tijd twijfel of ik misschien over wil stappen op een spiraal, maar ik ben bang dat als ik stop of over ga op andere hormonen ik aankom of juist weer een slechte huid krijg..
Ik heb even puistjes bultjes op mijn gezicht gehad. Dit is iets wat ik zelfs in de peubertijd bijna niet had. Dit is na 1? Maand weggegaan.. gewichtstoename? Nee volgens mij is het zelfs minder geworden.
quote:teaspooncat schreef op 27 april 2015 @ 20:08:



@Stellar had jij ook bijwerkingen kort na het stoppen? Zo ja; wat? En in welke opzichten voel je je nu veel beter?



Nee ik heb nergens last van gehad, klinkt raar misschien maar na 2 weken al merkte ik verschil bij mezelf.

Minder emotioneel, relaxter en vrolijker. Rond m'n menstruatie hou ik minder vocht vast, minder last van m'n darmen en minder hoofdpijn.

Vreemd genoeg is m'n cyclus nog net zo regelmatig als met ac en duurt m'n menstruatie 2-3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
@Plienn welkom :-) Ik twijfel ook al wat langer, maar heb sowieso besloten vanaf morgen te stoppen. Ik slik de pil door, dus een normale 'stopweek' qua ritme heb ik niet. Vanaf morgen begint dus mijn stopweek en daarna ga ik eens zien wat er gebeurt...



Ik lees op andere sites vooral dat mensen in het begin wat buikpijn enz. hebben, sommigen krijgen inderdaad wat puisjes en volgens mij zijn er heel weinig mensen die aankomen na het stoppen. Ik heb het nog maar 2 keer voorbij zien komen.



Ik hoop ook niet dat ik aankom, liever iets er af, maar toch wil ik sowieso ervaren hoe het is om te stoppen... Maar het is wel fijn als je een beetje voorbereid bent op wat je kunt verwachten.



Nog meer ervaringen?



Hoe lang duurde het voordat je cyclus weer normaal was? Dat kan kennelijk ook nog een jaar duren...?! Wow zeg..
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op 27 april 2015 @ 22:12:

@Plienn welkom :-) Ik twijfel ook al wat langer, maar heb sowieso besloten vanaf morgen te stoppen. Ik slik de pil door, dus een normale 'stopweek' qua ritme heb ik niet. Vanaf morgen begint dus mijn stopweek en daarna ga ik eens zien wat er gebeurt...



Ik lees op andere sites vooral dat mensen in het begin wat buikpijn enz. hebben, sommigen krijgen inderdaad wat puisjes en volgens mij zijn er heel weinig mensen die aankomen na het stoppen. Ik heb het nog maar 2 keer voorbij zien komen.



Ik hoop ook niet dat ik aankom, liever iets er af, maar toch wil ik sowieso ervaren hoe het is om te stoppen... Maar het is wel fijn als je een beetje voorbereid bent op wat je kunt verwachten.



Nog meer ervaringen?



Hoe lang duurde het voordat je cyclus weer normaal was? Dat kan kennelijk ook nog een jaar duren...?! Wow zeg..



Mijn gewicht is gelijk gebleven, mijn huid is wel iets slechter maar niet dramatisch en mijn cyclus was eigenlijk meteen normaal.



Nu hou ik op met mijn pilloosheid-promopraatje
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op 27 april 2015 @ 22:12:

@Plienn welkom :-) Ik twijfel ook al wat langer, maar heb sowieso besloten vanaf morgen te stoppen. Ik slik de pil door, dus een normale 'stopweek' qua ritme heb ik niet. Vanaf morgen begint dus mijn stopweek en daarna ga ik eens zien wat er gebeurt...



Ik lees op andere sites vooral dat mensen in het begin wat buikpijn enz. hebben, sommigen krijgen inderdaad wat puisjes en volgens mij zijn er heel weinig mensen die aankomen na het stoppen. Ik heb het nog maar 2 keer voorbij zien komen.



Ik hoop ook niet dat ik aankom, liever iets er af, maar toch wil ik sowieso ervaren hoe het is om te stoppen... Maar het is wel fijn als je een beetje voorbereid bent op wat je kunt verwachten.



Nog meer ervaringen?



Hoe lang duurde het voordat je cyclus weer normaal was? Dat kan kennelijk ook nog een jaar duren...?! Wow zeg..



Bedankt ! Ik slik zelf de pil ook vanaf mijn 13e (omdat mijn menstruaties toen zo heftig en pijnlijk waren) en nu slik ik soms meer dan 3 maanden door. Dus ik weet ook niet meer precies hoe mijn cyclus is en hoe lang ik dan vloei. Ik hoop echt van harte dat als ik straks stop ik niet aankom en niet ook mijn acne terug krijg ! Ik wil trouwens graag stoppen omdat ik het vermoeden heb dat ik depri ben of wordt van de hormonen.. ik lees zoveel positieve ervaringen van een hormoon-vrij leven :P Ik kan net als jij dus best even aanzien hoe het gaat en wat er gebeurt. Lukt het niet dan ga ik weer verder met de pil. Werkt het super dan stap ik misschien over op een koper spiraal. Alleen hou ik niet van experimenteren.



Heel veel succes ! :-) Keep us posted !
Alle reacties Link kopieren
Teaspooncat: de misselijkheid zeker 2 weken. Dat stopte pas toen ik ongesteld werd afgelopen week. Hoofdpijn heb ik nog steeds een beetje last van maar wel minder dramatisch .



Over puistjes durf ik niks te zeggen. Heb daar altijd wel wat last van maar nu niet meer dan anders. Volgens mij kom je niet aan qua gewicht na het stoppen maar val je juist eerder af!
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, vandaag begint het experiment dan echt...! Ik ben enorm benieuwd en zie er ook tegenop. Hopelijk valt alles mee...!



Beetje suffe vraag misschien, maar vanaf nú zit ik toch in de stopweek? En dan krijg je toch je gewone onttrekkingsbloeding? En vanaf week 2 begint dat eigenlijk pas het echte stoppen, omdat je dan de pil weer had moeten nemen en dat niet meer doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op 28 april 2015 @ 08:49:

Nou meiden, vandaag begint het experiment dan echt...! Ik ben enorm benieuwd en zie er ook tegenop. Hopelijk valt alles mee...!



Beetje suffe vraag misschien, maar vanaf nú zit ik toch in de stopweek? En dan krijg je toch je gewone onttrekkingsbloeding? En vanaf week 2 begint dat eigenlijk pas het echte stoppen, omdat je dan de pil weer had moeten nemen en dat niet meer doet?Exactly.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 dagen terug besloten te stoppen met de pil. Geslikt vanaf mijn 14e met even een pauze van een jaar rond mijn 18e volgens mij. Toen doorgegegaan met de Yasmin pil. Nu merkte ik al een tijd echt heel weinig libido te hebben, ik mis die enorme geilheid. Meerdere keren mensen uit mijn bed weggestuurd omdat ik er geen zin in had (ik ben nu single). Dit werd ik wel een beetje zat. Ook voelde ik mij niet meer in balans, alsof alle emoties meer werder afgevlakt.



Nu 5 dagen gestopt en woo het is zo fascinerend om te ontdekken wat er nu allemaal in mijn lichaam gebeurd. Het voelt alsof ik opvliegers heb ofzo (ik ben 22) een everdreven hoog energie level, kan nauwelijks slapen (erg vervelend) maar ik was gister enorm productief bezig voor school. Ik merk duidelijk dat er vanalles gebeurd in mijn lichaam. Nu komen ook die kleine beetje bloed terug, dat zal wel even duren voordat dat weg is.



Ik ben alleen heeeeel bang voor de slechte huid, dat is echt een dooddoener. Ik ben heel bang dat ik daardoor gelijk weer aan de pil ga. Dus ik moet echt proberen het minstens een jaar vol te houden.



Iemand positieve verhalen over het behouden van een goede huid (ik heb nu ook wel af en toe puistjes maar niet dramatisch) en dan op langere termijn na het stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Heslin! Welkom hier :-)



Wat tof dat je zoveel dingen merkt. Je zit nu dus ook in je 'stopweek' nog, toch?



Ik heb zelf nooit echt last gehad van een slechte huid, dus ik ben benieuwd hoe dat wordt. Ik las wel ook bij iemand die ook nooit puistjes had en het nu wel een beetje had, maar dat het ook weer weggaat..



Ik denk dat je dat echt moet uitproberen. Werd je huid heel slecht toen je tijdelijk stopte rond je 18e?
Alle reacties Link kopieren
quote:heslin schreef op 28 april 2015 @ 09:24:

Ik heb 5 dagen terug besloten te stoppen met de pil. Geslikt vanaf mijn 14e met even een pauze van een jaar rond mijn 18e volgens mij. Toen doorgegegaan met de Yasmin pil. Nu merkte ik al een tijd echt heel weinig libido te hebben, ik mis die enorme geilheid. Meerdere keren mensen uit mijn bed weggestuurd omdat ik er geen zin in had (ik ben nu single). Dit werd ik wel een beetje zat. Ook voelde ik mij niet meer in balans, alsof alle emoties meer werder afgevlakt.



Nu 5 dagen gestopt en woo het is zo fascinerend om te ontdekken wat er nu allemaal in mijn lichaam gebeurd. Het voelt alsof ik opvliegers heb ofzo (ik ben 22) een everdreven hoog energie level, kan nauwelijks slapen (erg vervelend) maar ik was gister enorm productief bezig voor school. Ik merk duidelijk dat er vanalles gebeurd in mijn lichaam. Nu komen ook die kleine beetje bloed terug, dat zal wel even duren voordat dat weg is.



Ik ben alleen heeeeel bang voor de slechte huid, dat is echt een dooddoener. Ik ben heel bang dat ik daardoor gelijk weer aan de pil ga. Dus ik moet echt proberen het minstens een jaar vol te houden.



Iemand positieve verhalen over het behouden van een goede huid (ik heb nu ook wel af en toe puistjes maar niet dramatisch) en dan op langere termijn na het stoppen?



Ik was lichtjaren geleden begonnen met de Diane pil, juist omdat mijn huid zo onrustig was. Ik durfde ook niet te stoppen om die reden. Wat blijkt nu: mijn huid is dikke prima . Het is wel een beetje hormonaal dus af en toe zie ik er rond mijn ongesteldheid niet uit maar het is me erg meegevallen.



Ik hoop dat het voor jou ook erg meevalt!
Bij mij duurde het een jaar of iets langer dat het weer stabiel was. Ben ook eerst 3? X elke maand netjes geweest daarna even niet meer. Dit kon ook door stress komen..



Succes met het stoppen van de pil!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om de ervaringen te lezen zo :-) Blijven posten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven