Oven patat in de combimagnetron?

13-09-2008 16:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een combi magnetron met diverse standen,hete lucht,grill ed.Nu kun je,volgens de omschrijving op de zak van de ovenpatat,de patat ook in de combi magnetron klaarmaken.Nou ik heb alle standen geprobeerd maar op geen enkele stand lukt de oven patat :-|



Wie van jullie weet de oplossing?



Moet ik dan maar weer gewone patat en frituurvet kopen :-(
Alle reacties Link kopieren
Beetje (olijf)olie op de frietjes smeren doet vaak wonderen!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen dit al heel lang. Gewoon op een bakplaat op de ovenstand. Ik houd wel iets langer aan dan op de zak staat. Ik geloof 40 minuten op 200 graden. En dan op de helft even omhusselen. Aan het eind houd ik de combi even goed in de gaten zodat ik zeker weet dat ik geen verbrande patatjes heb.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje; is ovenpatat lekkerder dan patat uit de frituur?
Alle reacties Link kopieren
Misschien als je je vraag onder de pijler 'eten' zet, dat je meer reacties krijgt.



Maar ik zet hem gewoon op de ovenstand, iets warmer dan aangegeven. Gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van niet Appeltje, maar ik weiger een frituurpan aan te schaffen, ik ken mezelf, eet ik elke week patat en fricandellen
Alle reacties Link kopieren
Zit misschien tussen mijn oren maar ovenpatat klinkt gezonder dan uit de frituur:-))



Ik zal de olijfolie eens proberen.



Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
net als Sanmi, ook al tijden uit de oven, superlekker!

op de zak staat 180 graden en dan 15 minuten maar dan blijven ze echt slap. wij doen ze op 220 en dan ongeveer 35 minuten. idd even omhusselen op de helft. echt, even een beetje uitproberen met je oven en het is de moeite waard. Eten het vrij vaak ;-) en geloof best dat het minder slecht voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Als je doet wat de verpakking zegt is ovenpatat echt vies.
appeltjepeertje schreef op 13 september 2008 @ 20:35:

Vraagje; is ovenpatat lekkerder dan patat uit de frituur?




Uit de frituur is het toch lekkerder, maar oven-patat is een goed alternatief!



By the way: Ik bak in Olijf (iets gezonder ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Asicsfantastics schreef op 15 september 2008 @ 22:48:

net als Sanmi, ook al tijden uit de oven, superlekker!

op de zak staat 180 graden en dan 15 minuten maar dan blijven ze echt slap. wij doen ze op 220 en dan ongeveer 35 minuten. idd even omhusselen op de helft. echt, even een beetje uitproberen met je oven en het is de moeite waard. Eten het vrij vaak ;-) en geloof best dat het minder slecht voor je is.
Hier idem, ook iets van 30 min bij 220. De tijden kloppen nooit op die verpakking. Ik denk ook dat het gezonder is. En als je ze langer in de oven doet zijn ze ook knapperig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Xander68 schreef op 15 september 2008 @ 22:50:

[...]





Uit de frituur is het toch lekkerder, maar oven-patat is een goed alternatief!



By the way: Ik bak in Olijf (iets gezonder ;-) )
Ja bak ook in Olijf haha, alleen de kroketten krijg ik dan nooit bruin. Heb jij dat nou ook? :)
Wat ik meestal doe is nog een minuut of 8 op de grillstand zetten. Moet je wel even in de gaten houden, en halverwege husselen. Ik vind uit de frituur wel iets lekkerder. Maar hier komt geen frituur in huis. Ik haat frituurpannen schoonmaken.

Oh ja, kipcorns lukken ook goed in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Suikervrij, mijn vriend voelt zich altijd erg geroepen om de frituurpan schoon te maken want dat kan hij zo goed ;-)
Nou in dat geval... laat hem maar komen dan! Het is opzich wel heel dankbaar werk als dat ding eenmaal schoon is. De eerste ronde frietjes lijkt dan ook extra lekker te smaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven