Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard trap ik zelf af:



Ik heb een dochter van 12 die denkt dat ze 16 is. Elke ochtend hetzelfde verhaal: niet uit bed willen komen. Elke avond hetzelfde verhaald: niet naar bed willen. Elke ochtend dezelfde discussie over haar haarborstel die in de woonkamer slingert - ivm grote spiegel in de woonkamer - en moet opruimen.

En elke avond voor het slapen gaan een discussie omdat deze nog op dezelfde plek ligt (en dan zeggen: ja nu heeft het geen zin meer, morgenochtend heb ik hem toch weer nodig.



En als ze 's ochtends na vier keer roepen eindelijk haar bed uitkomt en zich heeft aangekleed, moet er eerst mascara op dr gezicht nog voor ze haar tanden heeft gepoetst of haar haren heeft gedaan. Alsof dat het belangrijkste is om geregeld te hebben voor je de deur uit gaat. Met als gevolg dat dr mascara goed zit, maar ik ondertussen zit te jagen omdat om 8:20 haar tas nog niet is ingepakt, zij haar schoenen niet aan heeft en haar haren niet zijn geborsteld.



Ze heeft trouwens gewoon een wekker, deze heb ik ingesteld op 7u. Standaard wordt deze gewoon uitgezet en doorgeslapen. Ik dreig wel eens met haar niet meer wakker te maken 's ochtends maar doe het uiteindelijk toch.
mijn oudste moest gisteren wis huiswerk maken. kersverse brugpieper. ze snapte de vraag niet en wat we niet snappen doen we niet

aardige moeder die ik ben google ik de vraag en weet binnen 2 seconden hoe ze het moet doen. Had jij ook kunnen doen he.... Mam je weet toch dat ik lui ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik pakte, nee ik wilde gisteren een kauwgompje uit de kast pakken. Moest eerst graven tussen de koekjesla, want daar worden ze nu schijnbaar ingegooid. Pakje opentrekken.... Leeg! Ik op de gezinsapp: wie gooit dit nu zo terug in de la?!!!

Zoon: oh ja, dat was ik. Ik was te lui om naar te prullenbak te lopen.

Die staat serieus nog geen meter verder.....

Puber van 13!
Alle reacties Link kopieren
Puber van 12 die zijn gedragen hockeykleding (die ruikt na een training niet echt fris) in de kast propt tussen de schone was omdat de wasmand in de badkamer staat (naast zijn kamer...). Maar goed, hij reageert wel erg lief als ik hem erop wijs dat dit niet zo heel handig is :-)
oudste is duidelijk geen ochtendkind, ze heeft de wekker nu op drie tijdstippen staan, op loopafstand zodat ze uit bed moet komen maar nog krijgt oudste het klaar om wekker uit te zetten om te draaien en verder te slapen. En dat drie keer. dus ik moet alsnog naar boven om dame uit bed te trekken
Ik kan helaas niet meepraten hier. Ergernissen te over maar ik zie altijd zelf wel hoe het anders kan, en ik denk niet dat ik me kan beheersen om geen adviezen te geven. Mijn puber is sinds ze op de middelbare zit nooit meer te laat gekomen op school. Dat wordt daar bestraft met een week om 8 uur melden, dus ze kijkt wel beter uit

Nou eentje dan... Ik roep regelmatig door het huis dat ik 'nu!' een donkere was ga draaien. Net op het moment dat ik dan de was op ga hangen komt puber met een tasje 'mam, hier zijn mijn (zwarte) gymspullen. Kun je die nu wassen zodat ze morgen droog zijn' (en dat dan om 21.30 uur).
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 11 september 2015 @ 14:21:

mijn oudste moest gisteren wis huiswerk maken. kersverse brugpieper. ze snapte de vraag niet en wat we niet snappen doen we niet

aardige moeder die ik ben google ik de vraag en weet binnen 2 seconden hoe ze het moet doen. Had jij ook kunnen doen he.... Mam je weet toch dat ik lui ben. Te herkenbaar
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik vraag dochter na het eten haar bord en glas even in de vaatwasser te zetten. "Doe ik zo, ik ben nu bezig", hoor ik vanachter de telefoon. Na een kwartier vraag ik het nog eens. Geen antwoord en mevrouw wandelt (al instragrammend) naar boven. Ik vraag haar om even terug te komen, omdat ik wat wil vragen. Antwoord dochter: "Oh, nee, nou komt er weer zo'n k*tgesprek".
Alle reacties Link kopieren
Aaaw yessss,in het zelfde schuitje. Mini dame in kwestie is bijna 13 ( eind deze maand) en heeft het te druk met alle vlogs en YouTube kanalen die ze echt moet volgen volgens haar. Na een paar slechte cijfers haar I pad geconfisqueerd, drama. Janken,stampen,dreigen...alles uit de kast. En dan de volgende dag ' s avonds zeggen; ik snap het wel dat je hem hebt,ik had er ook gewoon last van,ik keek er te vaak op ( madam heeft Adhd, impulsen all over). En dan de luiheid...te lui om der onderbroek en broek even apart in de was te doen....dat wordt zo van der gat af getrokken en op de grond gemikt. Als ik mazzel heb in de wasmand,maar vaak vind ik een hele bult was op der kamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 11 september 2015 @ 14:43:

Ik vraag dochter na het eten haar bord en glas even in de vaatwasser te zetten. "Doe ik zo, ik ben nu bezig", hoor ik vanachter de telefoon. Na een kwartier vraag ik het nog eens. Geen antwoord en mevrouw wandelt (al instragrammend) naar boven. Ik vraag haar om even terug te komen, omdat ik wat wil vragen. Antwoord dochter: "Oh, nee, nou komt er weer zo'n k*tgesprek".' doe ik zo' is hier ook het meest gehoorde zinnetje. En instagram zucht....
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me het meest aan het niet gebruiken van de schoolagenda..... Mam mag ik nog tot 10 uur naar buiten, en dan thuis komen en vertellen dat ie van vriend x nog te horen kreeg dat ze nog een opstel in het frans moeten schrijven.........



Of natte kleding in de sportassen laten liggen....Gelukkig studeren er 2, en die zijn tot nu toe aardig gelukt.... Hoop dat de andere 3 ook zo gaan worden.....
Oh ja, vieze kleding, die vind ik echt overal terug. Net als schoenen. Pas weer een paar natte schoenen op de bank, die heb ik op het bed van dochter gelegd. Ze snapte niet waarom ik dat deed, zelfs na de hint van de bank.



En inderdaad, af en toe snap ik niet waarom ik überhaupt nog vragen stel. Het antwoord weet ik namelijk van te voren al: "Zo meteen".
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 16. Hij heeft een ongeluk gehad en is verlamd aan 1 been.

Voelt soms net of iedereen in de omgeving wil dat ik medelijden met hem heb, de hele dag. Ondertussen roepen ze ook dat ik hem moet helpen zelf standing worden.



Hij is soms zo lui als dikke stront in een trechter. Soms vraag je je af , hoe lui kan je wezen. Nou heel lui.



Hij slaapt het liefst in de traingsbroek die hij die dag aan had. Want die broek aan en uit is zo'n moeite! Als hij de dag erna niets heeft loopt hij gerust nog een dag in die trainingsbroek.



Mam, heb niet genoeg broeken. Euuuuh vind je het raar als je ze niet in de wasmand gooit? Ja maar.. Mijn been en..



O en hij vond dat er wel even meer traingsbroeken konden komen. Spijkerbroeken zitten volgens hem niet lekker in de rolstoel. Maar die van de Scapino, Bristol etc. Zijn niet goed genoeg. Adidas en Nike wil meneer hebben. lapjes stof a ¤40.- per stuk. Hij heeft er nu maar 8.. Dus mama wil je er nog een paar halen?

En bovendien er is een nieuwe collectie.. En daar zitten nieuwe broeken in.

Ja dikke doei!

Binnenkort hebben we een verjaardag. Wil dan graag dat hij een spijkerbroek ofzo aan doet. Maar de spijkerbroeken die hij heeft zijn volgens hem niet mooi of zitten niet lekker. Hij wil wel de stad mee in, als hij een g-star broek mag. Die zitten lekker en zijn mooi.

Hij wil naar 1 winkel, de g-star winkel. Want de hele stad door heeft hij geen zin in hoor.



Was laatst toch kwaad op hem!!

Heb een chesterfield stoel geërfd. Was dé stoel waar mijn opa altijd in zat. Ben er heel zuinig op. Zoon zit er nu graag in. Wat had die rotzak gedaan, snoepjes en koekjes aan de enekant tussen de leuning aan de andere kant de lege papiertjes tussen de leuning.

Was echt woest! Bij de bank had ik er later nog wel om kunnen lachen. Maar bij een 30 jaar oude stoel die veel emotionele waarde heeft niet.

Maar anders moest ik steeds heeeeeelemaal naar de keuken..



Het niet uit bed komen ook herkenbaar. Heeft hij even vette pech dat ie nu in de woonkamer slaapt. Zonder hulp komt hij amper uit bed. Dus je komt half 9 á 9 uit uit bed of je komt er zelf maar uit.



O en waar ik ook zo'n best hekel aan heb. Hij wil niet met zijn krukken op de wc als hij de grote boodschap doet. Dat zit niet chill. Dus drukt hij ze de gang in, waar hij later niet bij kan. En roept mij om hem te helpen. Ze elke keer gooi je krukken niet weg. En ja hoor.



Echt overal in huis staat haar gel. En hij gebruikt dan vaak ook de eerste beste kam of borstel die hij tegen komt. Wil je je haar borstelen zit er weer van dat vieze gel in.

Net als horloges. Vriend is daar ook schuldig aan hoor. Ze doen hem s'avond ergens af, daar leggen ze hem ook neer. S'ochtend geregeld weer een horloge speurtocht. Vind je er 1 nee ik wil die zwarte.



Maandag bonje aan de etenstafel gehad. Vriend had zijn Rolex laten slingeren. Zoon denkt s'ochtend hè een horloge en doet zo de Rolex om. Vriend kon zijn horloge uiteraard niet vinden. S'avond vriend kwaad.

Zegt zoon doodleuk ja laat hem dan ook niet ergens liggen.



Onze kat is een verzamellaar. Als we iets echt niet kunnen vinden moet de bank even aan de kant en een dikke al kans dat het tussen de buit van de kat ligt.

Kat is dan een hele dag de lul. Zoon kan dan zo kwaad op hem wezen.

Heb hem een keer buiten gesloten, zoon dan hé. Was weer eens kwaad op de kat. Hem de hele tijd verjagen en uitschelden. Hij moest eerst sorry tegen de kat zeggen voor hij er in mocht.

Op een gegeven moment hij kloppen op het raam. Het regend. Heel sneu ga maar onder het afdakje staan.
Ha ha, ik kan me bijna bij iedereen aansluiten, het is hier niet anders.
Nieuwe schoenen...



Puberzoon is net van middelbare school gewisseld en nog druk bezig met zijn plekje te vinden. Dat dan niet zomaar alle schoenen acceptabel zijn, groepsdrukgewijs en qua likeability bij de meisjes, dat snap ik best. Iets met ook ooit bijna 14 jaar geweest en zo.

Dat die bijna nagelnieuwe schoenen die aan het begin van de zomervakantie nog helemaal geweldig waren, dat ineens niet meer zijn en daarom staan te verstoffen, dat snap ik heus. Maar dat wil niet zeggen dat ik dus ook maar de portemonnee ga trekken om een nieuw paar aan te schaffen. Zeker niet omdat er ook nog twee paar andere schoenen "in omloop" zijn. Dat die er niet nieuw uitzien, dat boeit mij dan weer totaal niet.



Belt net oma: zij snapt het wel hoor, dat zoon die schoenen niet aan wil naar school. Want het zijn toch net kistjes (eh... dat was dè reden waarom ze aangeschaft moesten worden) en kinderen onder elkaar zijn gemeen en yaddayadda... Dus dan wil zij, aangezien wij kennelijk zo krap bij kas zitten, de nieuwe schoenen voor zoon wel betalen...

Nee. Nee. Nee.



Dadelijk zoon maar even inlichten dat de nieuwe-schoenen-campagne stuk loopt zo
Alle reacties Link kopieren
Oooh heerlijk,herkenbaarheid. Zijn die van jullie ook zo ondankbaar? Madam krijgt hier bijna alles wat haar hartje begeerd,maar omdat ik drie heb wacht ik soms even op de opruiming. Afgelopen week een gloednieuw leren jack gekregen want haar oude jas was te ' fel' ( het is klaarblijkelijk not done om een felle kleur jas te hebben in de tweede). Paar dagen later komt ze thuis; haar vriendin had het perfecte leven want; Michael Kord horloge,cowboysbag en wat ook nog meer

.... Zo dankbaar ook,je zuurverdiende geld uitgeven aan mevrouw en dan nog niet goed genoeg
Alle reacties Link kopieren
De als het bij jou niet lukt dan bij een ander wel strategie is hier geregeld ook toegepast.



Grrrrr die oma's ook altijd die dan willen 'helpen'.
Alle reacties Link kopieren
O wat een heerlijk (herkenbaar) topic! Hier ook een 12 jarige puber in huis. Denkt ook dat ze 16 is. Pikt mijn kleding uit mijn kast (en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze haar beter staan dan mij;( en ze zit zo ongeveer aan haar telefoon vastgeplakt. Wil 's avonds niet naar bed en 's morgens niet uit bed. Om gek van te worden! Stiekem heerlijk om te lezen dat het bij jullie niet anders is;)
Alle reacties Link kopieren
Was overal in de slaapkamer. Terwijl op de gang vijf stappen verder de wasmand staat.

En dat jaahaaa, ik doe het zó!



Ik brul er tegenwoordig al meteen achteraan: nee, nu.

Ik doe het zó staat bij jou gelijk aan ik doe het niet!



Gelukkig hebben we aan de etenstafel niet zoveel problemen. Op het onder tafel naar elkaar schoppen van broer en zus na.

Is een grapje mam zeggen ze als ik kwaad vraag of ze daar nu eindelijk eens mee willen stoppen.



Er wordt wel na het eten keurig de vaat in de afwasmachine gezet ( na drie jaar lang elke dag roepen: jullie spullen in de afwasmachine!!!). En negen van de tien keer gezegd: bedankt mam. Ik heb lekker gegeten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik vind mijn puber zo onwijs leuk! Hoe hij nadenkt over dingen, ideeën die hij heeft, dingen die hij vertelt



En dan neem ik het "zucht, alles is te moeilijk en daar ben ik te lamlendig voor"maar voor lief
Alle reacties Link kopieren
O heerlijk!



Hier twee pubers (beide 14) Denk ik te helpen met broodtrommel uit de tas te halen, want ik wilde de vaatwasser inpakken en zoon was weg..

De ervaring van beschimmelde broodjes hebben we al (zo do, gooi ze dan ook stiekem weg!) Nu stonk de tas weer zo. Haal ik er een badhanddoek uit, beschimmeld en met het 'weer'erin. Ligt daar al drie weken in! "O ja, die wilde ik er nog uithalen"



En als ik niets zeg dan wordt er niet ontbeten (Want: al te laat), niet gepoetst en geen brood gesmeerd.



Het valt niet mee!
de puberfase komt er hier ook aan.

Oudste is 13 en alles is 'boeiend (not)' en 'whatever'.

Vergroeid met telefoon en tablet, check.



Jongste is 11 dus eigenlijk nog te jong om te puberen, maar hij doet het toch. Driftbuien om totaal onredelijke dingen. Stiekem de tablet mee naar boven smokkelen 's avonds.

Ik hou mij hart vast voor als hij 16 is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een leuke puber in huis maat vind het wel strontvervelend dat ik hem ELKE dag moet vertellen dat hij tanden moet poetsen en moet douchen. Als ik niks zeg, gaat hij gewoon 3 dagen niet douchen en worden er geen tanden gepoetst. Zucht. Dat vind ik smerig en goor en ik krijg het niet aan zijn verstand gepeuterd
Always look on the bright side of life
oh ja. Hier dragen ze rustig de hele week dezelfde kleding. Vlekken of niet. En dan beledigd en boos zijn als je zegt dat ze wat anders aan moeten doen. Wanneer begint de fase dat ze drie uur per dag douchen, zich 5 keer omkleden en de shampoovoorraad voor een week er in een dag doorheen jagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven