Kaasfondue met kleuter?

16-10-2008 16:36 17 berichten
En dan de kleuter niet als ingredient gebruiken natuurlijk ;-)



Lijkt me zo lekker, kaasfondue. Heb een kant en klaar pakje gehaald, omdat ik het eerst eens wilde proberen, maar wat eet je er dan zoal bij? Ik heb bloemkoolroosjes, heb nog champignons, brood.. Lees wel lekkere dingen allemaal, ook op het topic van MV, maar ik zoek dus eigenlijk een paar simpele bij gerechtjes, mss nog iets van gegaard kippetje ofzow?? Geen idee dus, en wil het tot een succes maken zodat we het nog een keer kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
kijk maar uit dat je kleuter zijn/haar mond niet verbrandt aan de kaas....dat wordt loeiheet. Ik doe er trouwens altijd broccoli bij
Alle reacties Link kopieren
paprika en komkommerschijven zijn er ook lekker bij.



Eet smakelijk trouwens... Kaasfondue uit een pakje of vers?

(ik ben een luie kok dus bij mij is het altijd het pakje...)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn dol op kaasfondue!!

Paprika, gehaktballetjes, komkommer, stokbrood, tomaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Laatst ook gegeten met Mops (4), en ik heb haar in geen tijden meer zoveel groente zien weghappen. Oké, de groente was ondergedompeld in een laag kaas, mara toch...vet en zuivel zitten ook in de schijf van 5 :-)



Kleine bierworstjes, hamblokjes, stokbrood, paprika, bloemkool, broccoli, tomaat, champignons, augurkjes, komkommer, zilveruitjes, appel, ananas, gehaktballetjes (waar je ook weer van alles aan kruiden, specerijen, of groente doorheen kunt draaien).. meid, leef je uit, het kan allemaal!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is alles al gezegd ja, er kan zoveel met kaas. Neem wat lekker stokbrood of ander brood wat je lekker vindt om in de kaas te dopen. Cherrietomaatjes, een salade erbij. En verder alle suggesties van de andere forumsters.



In een test bij kassa las ik dat de kant en klare kaasfondue van dirk van de broek de lekkerste en een van de goedkoopste was.



Zelf doe ik er nog wat peper, witte wijn (verdampt met verwarmen) en nootmuskaat bij. Maar misschien met een kind erbij beter om weg te laten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook gewoon wijn door gedaan, in de wetenschap dat het zou verdampen.

Had nog vage hoop dat Mops misschien van het eventuele laatste spoortje sneller in slaap zou kukelen, maar nee hoor.... Toch jammer, X-D
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens deze site verdampt alcohol trouwens nooit volledig bij het koken: http://eetschrijven.blogs...lcohol-bij-het-koken.html
Alle reacties Link kopieren
Appelsap is erg lekker om erbij te drinken. Heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Het smaakt ook nog naar alcohol als je iets met wijn bereidt. Of in elk geval naar wijn.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pakjes kaasfonue die naar wijn smaken maar waar het niet inzit, die van mij (bijna 5) vindt die dus niet lekker maar als ik het met gewone kaas maak (er zijn zakjes van uniekaas) dis lust ie wel ( en nee dit is geen reclame)
Alle reacties Link kopieren
Vroeger thuis aten wij best vaak kaasfondue, dat maakte mijn moeder dan zelf. In plaats van wijn deed ze er dan appelsap doorheen. Het was echt superlekker altijd.
Ik had nu een kant en klaar pakje bij de Aldi vandaan, dochter vond het niet zo lekker.. mss nog eens een poging wagen en dan zelf maken. Ze heeft wel lekker groente gegeten, brood erbij, dus al met al is ze wel met een vol buikje naar bed gegaan, haha
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kaasfondue gegeten, naar aanleiding van jouw topic, Maroon.

De kinderen vonden het voor zover ik kon nagaan heel lekker. Eentje was wel snel zat met de kaas, een ander vond het dopen leuk maar legde de boel daarna op zijn bordje.



Hoe lang moeten die dingetjes eigenlijk in de kaas hangen?

Ik had er broccoli, gele en groene paprika, een ananas, zwarte olijven, zilveruitjes, cherrietomaatjes en appel bij. En vers stokbrood natuurlijk
mamzelle schreef op 16 oktober 2008 @ 21:15:

Hier ook kaasfondue gegeten, naar aanleiding van jouw topic, Maroon.

De kinderen vonden het voor zover ik kon nagaan heel lekker. Eentje was wel snel zat met de kaas, een ander vond het dopen leuk maar legde de boel daarna op zijn bordje.



Hoe lang moeten die dingetjes eigenlijk in de kaas hangen?

Ik had er broccoli, gele en groene paprika, een ananas, zwarte olijven, zilveruitjes, cherrietomaatjes en appel bij. En vers stokbrood natuurlijk




Haha, hier ook zo, dochter vond het dopen leuk, maar at het niet op. Zat wel lekker van de bloemkool, paprika en champignonnetjes te kanen, en ik had er nog een stukje gebakken kipfilet bij, en brood.

Wel 2 keer opnieuw pannetje met kaas moeten verwarmen, ik kwam er te laat achter dat ik geen spiritus had voor mn verwarmingsdingetje..



Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang zoiets erin moet, ik had de bloemkool en champignonnetjes even voorgekookt, en paprika was kant en klaar geroosterd uit een pot, zoo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Verse kaasfondeu is wel veel lekkerder hoor dan uit een pakje en het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Ik maak altijd een roux, doe daar bouiilon bij, 2 eigelen, knoflook, 1 pakje boursin en veel geraspte kaas. Heerlijk!!



Erin kan je inderdaad van alles dopen, je hoeft het er dus niet in te laten hangen! hahahhaha. Je moet alles van te voren gewoon even koken/ garen en dan de kaasfondeu als een soort saus gebruiken waar je je dingen in doopt.



Voor kinderen zijn van die kleine worstjes leuk denk ik en misschien fruit? Ananas is heerlijk erbij! Champignons zijn heerlijk (5 minuutjes koken in bouillon van te voren) en allerhande aan rauwkost. Natuurlijk mag een stokbroodje niet ontbreken en een lekkere salade erbij.



Mmmmmmmmmmmmm ik ga binnenkortook weer eens kaasfondeuen!!!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, wat zijn er al lekkere dingetjes genoemd. Ik krijg er direct zelf ook zin in!

Mijn broer en ik kregen vroeger altijd knakworstjes om in de kaas te dopen. Dat was echt feest. Ik geef mijn zoontjes nu dus ook knakworstjes bij de kaasfondue en dat is een groot succes.
Loretta is De Mol. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven