Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!



Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.



Groeten,

Community Manager VIVA





Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 07 januari 2016 @ 14:11:

[...]





Mag het op een lijstje? Bijvoorbeeld in de profielpagina?



We nemen je suggestie mee.



Groet,

CM VIVA
De Philips Sonicare-reclame is schermvullend (op mobiel) en scrolt mee, er gaat dan automatisch een filmpje spelen, dit is hinderlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 13 januari 2016 @ 09:21:

De Philips Sonicare-reclame is schermvullend (op mobiel) en scrolt mee, er gaat dan automatisch een filmpje spelen, dit is hinderlijk.



Zou je een print screen kunnen sturen naar comunnitymanager@viva.nl, zodat ik kan zien om welke reclame het gaat en wat er precies gebeurt?



Groet,

CM VIVA
Bedankt voor je reactie, ik zal het doen als ik hem nogmaals krijg. Nu krijg ik weer steeds Zalando (normale reclame).
Het mobiele forum is sowieso een ramp met al die reclame constant over de topiclijst,inloggen is ook bijna onmogelijk vanwege de reclames over het inlogscherm en het scherm dat terwijl je typt steeds verspringt..
quote:rosemetijs schreef op 13 januari 2016 @ 13:41:

Het mobiele forum is sowieso een ramp met al die reclame constant over de topiclijst,inloggen is ook bijna onmogelijk vanwege de reclames over het inlogscherm en het scherm dat terwijl je typt steeds verspringt..



Eensch!

Op ipad word ik ook knetter van de reclame die meescrolt, nu weer BMW, en van het alsmaar verspringen van de bladzijde na het laden, daardoor zit ik er heel vaak naast.

Heb zelfs het idee dat het erger geworden is sinds november. Heul irritant.
Is al opgelost
Ik heb twee printscreens verstuurd.

Verder sluit ik me aan bij wat hierboven door anderen is gezegd, vooral met een tablet is het lastig forummen omdat de reclames meescrollen en 'buiten hun kaders treden' zodat bijvoorbeeld de lijst met nieuwe topics niet goed zichtbaar is. Het gaat bij mij in alle gevallen om apparatuur die draait op iOS.
quote:Pink-Ink schreef op 13 januari 2016 @ 09:21:

De Philips Sonicare-reclame is schermvullend (op mobiel) en scrolt mee, er gaat dan automatisch een filmpje spelen, dit is hinderlijk.Nu precies hetzelfde met de Sunweb-reclame! Het is echt heel irritant als filmpjes zo maar beginnen te spelen.
Ja de scroll reclame is weer terug!
Is er al eens naar de gebruiksvriendelijkheid van de inbox vd pb gekeken? Steeds die re: is ook vervelend. Elke keer een melding dat de titel te lang is.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het modtopic:



Een tijd geleden heb ik hier (op het modtopic dus) wat aangegeven over dat je de quotes nog ziet van diegenen die je onder de negeer hebt. Dat zou "meegenomen" worden.

Het begint nl knap irritant te worden.



Al wat bekend inmiddels?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 18 januari 2016 @ 15:18:

Is er al eens naar de gebruiksvriendelijkheid van de inbox vd pb gekeken? Steeds die re: is ook vervelend. Elke keer een melding dat de titel te lang is.



Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je het onderwerp aan moet passen als deze te lang wordt, maar dit is op dit moment geen prioriteit. Ik zal het wel meenemen.



Groet,

CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2016 @ 15:21:

Vanaf het modtopic:



Een tijd geleden heb ik hier (op het modtopic dus) wat aangegeven over dat je de quotes nog ziet van diegenen die je onder de negeer hebt. Dat zou "meegenomen" worden.

Het begint nl knap irritant te worden.



Al wat bekend inmiddels?



Helaas nog niet. Dit is een heel impactvol 'probleem' om aan te pakken. Zonder al te technisch te worden, betekent het dat de namen in de quotes, telkens wanneer er een geanonimiseerde forummer in een quote staat, herladen moet worden vanuit de database. Dit gaat zeer ten koste van de snelheid van het forum. Daarnaast kost het veel tijd om deze oplossing te 'bouwen'. Hij staat dus zeker nog op de radar, maar er zal op korte termijn geen verandering in komen.



Groet,

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 januari 2016 @ 16:02:

[...]





Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je het onderwerp aan moet passen als deze te lang wordt, maar dit is op dit moment geen prioriteit. Ik zal het wel meenemen.



Groet,

CM VIVA

Wat is eigenlijk wel een prioriteit?

We modderen al een tijdje aan, volgens mij vallen de meeste bugs niet eens meer op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 15 januari 2016 @ 16:48:

[...]



Nu precies hetzelfde met de Sunweb-reclame! Het is echt heel irritant als filmpjes zo maar beginnen te spelen.



Het kan kloppen dat er een scroll reclame te zien is. Deze wordt echter alleen getoond als je je op een wifi netwerk bevindt, zodat het niet ten koste gaat van je databundel. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als er automatisch filmpjes af gaan spelen. Ik zal kijken of ik hier iets aan kan doen. Zoals aangegeven is dat altijd lastig bij banners, dus ik kan niets beloven. Zodra er nieuws is laat ik dat hier weten.



Groeten,

CM VIVA



Edit: de banner welke automatisch filmpjes afspeelt op mobiel is uitgeschakeld.
De site van Viva blijft maar laden. Hij is duidelijk bezig een reclame boven VIVA te laden, maar die verschijnt niet.
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 januari 2016 @ 16:05:

[...]





Helaas nog niet. Dit is een heel impactvol 'probleem' om aan te pakken. Zonder al te technisch te worden, betekent het dat de namen in de quotes, telkens wanneer er een geanonimiseerde forummer in een quote staat, herladen moet worden vanuit de database. Dit gaat zeer ten koste van de snelheid van het forum. Daarnaast kost het veel tijd om deze oplossing te 'bouwen'. Hij staat dus zeker nog op de radar, maar er zal op korte termijn geen verandering in komen.



Groet,

CM VIVA

Het is niet alleen dat je de quotes nog ziet maar ook steeds het "berichten van en dan de naam van de forummer die onder de negeer staat toch tonen?"

Nee dus ik zet ze niet voor niets onder de negeerknop dat betekend dus dat ik niets van ze wil zien of lezen..
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 januari 2016 @ 16:05:

Helaas nog niet. Dit is een heel impactvol 'probleem' om aan te pakken. Zonder al te technisch te worden, betekent het dat de namen in de quotes, telkens wanneer er een geanonimiseerde forummer in een quote staat, herladen moet worden vanuit de database. Dit gaat zeer ten koste van de snelheid van het forum. Daarnaast kost het veel tijd om deze oplossing te 'bouwen'. Hij staat dus zeker nog op de radar, maar er zal op korte termijn geen verandering in komen.

Daarnaast wordt het dan onmogelijk om "inline" (tussen de regels van de quote zelf) commentaar te schrijven.

Daarnaast wordt het dan ook onmogelijk om het oorspronkelijk bericht te quoten als dat achteraf wordt aangepast.



Jullie bedoelen het misschien goed maar je kan beter onzinnige vragen afkappen dan valse hoop te creëren. Het ganse "negeer"-verhaal is er eentje dat geen schoonheidsprijs verdient, niet qua verzoek en ook niet qua aanbod.
Alle reacties Link kopieren
De games doen het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 18 januari 2016 @ 16:07:

[...]





Het kan kloppen dat er een scroll reclame te zien is. Deze wordt echter alleen getoond als je je op een wifi netwerk bevindt, zodat het niet ten koste gaat van je databundel. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als er automatisch filmpjes af gaan spelen. Ik zal kijken of ik hier iets aan kan doen. Zoals aangegeven is dat altijd lastig bij banners, dus ik kan niets beloven. Zodra er nieuws is laat ik dat hier weten.



Groeten,

CM VIVA



Edit: de banner welke automatisch filmpjes afspeelt op mobiel is uitgeschakeld.



Ik had er nu anders weer een van Libelle. Geen filmpje, maar een animatie. Ook irritant.

Het batterijverbruik van deze site is al verschrikkelijk (en het dataverbruik ook) en dat wordt door dit soort onzin alleen nog maar erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoenuverder75 schreef op 22 januari 2016 @ 20:37:

De games doen het niet meer.



Bedankt voor de melding. De TD onderzoekt de oorzaak. Zodra de games weer werken zal ik het hier melden.



Groet,

CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 januari 2016 @ 09:34:

[...]





Ik had er nu anders weer een van Libelle. Geen filmpje, maar een animatie. Ook irritant.

Het batterijverbruik van deze site is al verschrikkelijk (en het dataverbruik ook) en dat wordt door dit soort onzin alleen nog maar erger.



Ik denk dat wat jij ziet een banner is (2 of drie beelden na elkaar). Zoals gezegd proberen wij het dataverbruik zoveel mogelijk te drukken, door onder andere geen filmpjes automatisch af te laten spelen. Mocht dit toch het geval zijn, stuur dan vooral een printscreen naar forum@viva.nl, dan kunnen wij dit onderzoeken.



Groet,

CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Er is een advertentie van DAS flex rechtbijstand die automatisch geluid begint te maken (heeel irritant, dat kun je niet overal hebben) en hij kan ook niet uit. Linksboven staat wel een knopje maar dan begint ie gewoon opnieuw



Ik zit trouwens mobiel. Wel op wifi.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 25 januari 2016 @ 11:22:

[...]





Ik denk dat wat jij ziet een banner is (2 of drie beelden na elkaar). Zoals gezegd proberen wij het dataverbruik zoveel mogelijk te drukken, door onder andere geen filmpjes automatisch af te laten spelen. Mocht dit toch het geval zijn, stuur dan vooral een printscreen naar forum@viva.nl, dan kunnen wij dit onderzoeken.



Groet,

CM VIVA



Ja, ik schreef ook, geen filmpje.

Neemt niet weg dat alles wat beweegt onnodig veel data en batterij kost en zeer mobiel-onvriendelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven