Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Met mijn lijf is het slecht, de keizersnee heeft ervoor gezorgd dat de huid bij het litteken strak staat en er een enorme kwab overheen hangt en met de kilo's wil het ook niet; moest er 18, waarvan er nu 9,5 af zijn, net op de helft dus. Wandel me helemaal suf, snoep niet en geef bv, maar sta nu toch alweer een tijd stil. Frusterend! Bij de eerste ging het veel makkelijker!



Wbt cb; hier ook advies om te laten huilen (30 min), maar dat kan en doe ik echt niet..
Kreunt jullie baby ook zo veel? Hier echt een arsenaal aan rare geluiden; kreunen, persen en huilen in de slaap. Soms sta ik al bij zn bed om hem eruit te vissen, slaapt hij nog gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:goodmorningsunshine schreef op 18 april 2016 @ 05:03:

Kreunt jullie baby ook zo veel? Hier echt een arsenaal aan rare geluiden; kreunen, persen en huilen in de slaap. Soms sta ik al bij zn bed om hem eruit te vissen, slaapt hij nog gewoon.Dat deed mijn zoon ook heel erg. Dacht ik ook dat hij wakker was. Zoon sliep ook de eerste zes maanden bij ons op de kamer maar soms vluchtte ik naar het logeerbed omdat ik gek werd van de geluiden.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft laten huilen, dat doe ik ook niet. Dan maar op mij slapen, ga haar niet laten krijsen in haar bed. Ga geen slaaptraining toepassen bij een kind van 2 weken. Denk altijd maar ze doet het niet expres en zoekt gewoon geborgenheid. Mijn zoon heb ik ook nooit laten huilen (toen hij ouder was en het duidelijk zeuren was heb ik hem wel eens laten liggen). Accepteren en erin mee gaan is het makkelijkst maar dat neemt niet weg dat het best zwaar is!
Hier ook niet iemand die hem 30 minuten laat huilen hoor, no way! En mijn moeder vindt me ook een softie dat het wiegje bij ons op de kamer staat, maar ik vind het juist prettig dat ik al wakker word van zijn smakgeluidjes als hij honger heeft. Dan kan ik hem een fles aanbieden voor hij echt begint te huilen.



Overdag laat ik hem ook drie-vier uur in z'n bedje slapen, maar eigenlijk slaapt man (of ikzelf) dan alsnog naast 'm, of ik lees een boek. En dat gaat eigenlijk goed, hij slaapt zelf in, maar soms wil hij even een of twee keer extra geknuffeld worden of even de bevestiging dat je in de buurt bent. En daar lijkt me niks mis mee. Ik vind het vrij harteloos om ze dan 30 minuten te laten huilen als je het met even een knuffel ter bevestiging op kan lossen.
Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt GoodmorningSunshine. Afgezien van feit dat een keizersnee toch een behoorlijk heftige operatie is, kan ik me voorstellen dat je gewoon lekker erop uit wil. Lukt dat wel een beetje?
Aarh hier even een enorm baalmoment. Dochter is 4 weken en slaapt na de nachtvoeding zo slecht (of niet). Heb haar om half 4 maar bij ons in bed genomen maar zelfs dat helpt nu niet / niet altijd. Komt er dus op neer dat ik vaak vanaf 3 uur wakker ben. En druk in de weer om haar stil te houden zodat de oudste niet wakker wordt en man nog een beetje kan slapen. Meestal kan ik er prima mee om gaan maar nu even niet.
Hier nog lang niet alle kilo's eraf hoor, maar dochter is ook nog niet eens twee weken oud. Buik is wel al voor een groot deel weg, kan het in elk geval goed camoufleren.



Dochter heeft trouwens doorgeslapen vannacht! Wist niet wat ik zag toen ik net naar de wekker keek.



Zit helaas sinds gisteren met erge overproductie en lektieten. Ontzettend irritant.
quote:laurabb schreef op 18 april 2016 @ 05:48:

Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt GoodmorningSunshine. Afgezien van feit dat een keizersnee toch een behoorlijk heftige operatie is, kan ik me voorstellen dat je gewoon lekker erop uit wil. Lukt dat wel een beetje?

Geen last hoor, maar vind het lelijk die kwab :p



Wat goed dat doorslapen, dat is hier nog lang niet het geval! Ben al blij dat hij er 3,5 uur tussenlaat.
Alle reacties Link kopieren
Haha, geinig om te zien dat dit topic in de vroege morgen al zo actief is. Moeders verenigt u!



Qua geluiden; dochter lijkt hier soms net een doorrookte havenarbeider, met haar geschraap en gehoest en gekreun. De eerste keer dacht ik dat ze er bijna wel in moest stikken, maar inmiddels slaap ik er niet minder om. Ze heeft het nu overigens ook tijdens de voedingen, vooral het gekreun, maar dan zit er volgens mij echt een scheet dwars want loopt ze ook rood aan etc. Ook wat dat betreft klinkt ze soms als een havenarbeider, maar beter eruit dan erin nietwaar?



Mijn lijf is redelijk hersteld, heb alleen soms nog wat last van het litteken van de knip. Het lijkt bijna alsof dat vooral met regenachtig weer is, maar daarvoor moeten er nog iets meer slechte dagen volgen om het zeker te weten (maar liever niet, ik wil zon!). M'n buik was een drama kort na de bevalling, op fotos lijk ik gewoon nog 7 maanden zwanger, maar inmiddels kan ik 'm al weer aardig inhouden. Kilo's nog 5 to go (van de +19)



Missesjn, balen dat het snachts zon karwei is om je dochter weer in slaap te krijgen! Is ook pittig voor jou qua slaaptekort, of kun je het op andere momenten wel wat inhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 18 april 2016 @ 06:50:

Hier nog lang niet alle kilo's eraf hoor, maar dochter is ook nog niet eens twee weken oud. Buik is wel al voor een groot deel weg, kan het in elk geval goed camoufleren.





Dochter heeft trouwens doorgeslapen vannacht! Wist niet wat ik zag toen ik net naar de wekker keek.



Zit helaas sinds gisteren met erge overproductie en lektieten. Ontzettend irritant.





Wel jammer dat je zelf dan zoveel last hebt van lekkage, zul je net zien he..
Doorslapen, wat moet dat fijn zijn. Onze man meldt zich iedere drie uur, je kan er de klok op gelijk zetten... ( we maken hem niet wakker, hij meldt zichzelf )



Hier ook heel snel hersteld na de bevalling, kon meteen mijn gewone broeken weer aan. Over drie weken eindelijk weer beginnen met sporten, daar kijk ik echt naar uit
Alle reacties Link kopieren
Haha ik sta er soms ook van te kijken wat voor geluiden er uit zo'n klein schattig kindje komen



Hier is ons kleintje trouwens nog nooit in de babykamer geweest. Wij komen er alleen om kleertjes te pakken. Ze slaapt in de co-sleeper naast ons (nu al beste baby aanschaf hier!) en overdag waar ik ben (wagen, box, maar meestal op mij). We liggen nu nog heerlijk samen in het grote bed (geluksmomentje)...



Die lekkende borsten vind ik echt een van de lastigste dingen momenteel. Omdat ik door de kloven en spruw weinig kleding kan verdragen loop ik vaak met alles 'buiten boord' maar ja, als het dan begint te lekken ben ik dus altijd te laat en kan ik me weer om gaan kleden. 's Nachts is het bed ook regelmatig nat vermoeiend vind ik het...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, gezellig topic geworden! En inderdaad lekker druk zo in de vroege ochtend hier, haha. Het gaat me helaas niet lukken om op iedereen afzonderlijk te reageren...



Ik lig nu ook nog lekker met baby in bed. Ze begint de nacht altijd wel in haar eigen wieg op onze kamer, maar na de nachtvoeding is ze vaak onrustig en slaapt ze bij ons. Soms op mijn borst, soms tussen ons in.

Ze boert de laatste dagen erg moeilijk en geeft meer terug. Erg vervelend, vooral voor haar natuurlijk. Ook erg overtrekken en onrustig. Plus haar buikje voelt dan erg hard. Vanmiddag voor het eerst naar het consultatiebureau toe, hoop daar wat tips te krijgen. Maar we gaan sowieso met haar naar de osteopaat. Daar lees ik ook veel goede verhalen over.

Fleetfox, ik weet inderdaad dat je Had geschreven over je pnd. Ben ook erg bang daarvoor. Ik probeer nu sowieso goed te Letten op voldoende eten en drinken. Dat ik me lichamelijk iig beter ga voelen. Sinds vrijdag lukt dat aardig. Daarnaast moet ik ook wat meer de deur uit, met en zonder baby. Vanavond voor het eerst alleen de deur uit, even naar de manege toe. Paarden knuffelen is gratis therapie, toch?



Ik was al vrij snel de meeste kilo's kwijt, denk ik. De kraamzorg zei iig meermaals dat ze mijn buik zo plat vond, haha. Maar ik heb nog steeds wel eem buikje. Gewone broeken kan ik op zich wel weer aan, maar zitten nog wat te strak rond mijn buik. Dus draag gewoon nog lekker mijn zwangerschapsbroeken. Ik focus nu ook niet op afvallen. Qua kilo's sowieso niet nodig en ik moet eerst maar eens lekkerder in mijn vel zitten. Als ik straks meer ga bewegen verdwijnt mijn buik vast ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben woensdag een afspraak bij een osteopaat. Ik ben benieuwd...



Qua gewicht heb ik geluk gehad. Ik was (veel) te zwaar en ben tijdens de zwangerschap niks aangekomen (dus af gevallen). Ik sta nooit op de weegschaal, dus geen idee hoe veel ik nu weeg maar een week na de bevalling had ik mijn eigen broeken weer aan. Nu blijven bewegen en met de borstvoeding hoop ik langzaam wat meer kwijt te raken...
Alle reacties Link kopieren
quote:missesjn schreef op 18 april 2016 @ 06:14:

Aarh hier even een enorm baalmoment. Dochter is 4 weken en slaapt na de nachtvoeding zo slecht (of niet). Heb haar om half 4 maar bij ons in bed genomen maar zelfs dat helpt nu niet / niet altijd. Komt er dus op neer dat ik vaak vanaf 3 uur wakker ben. En druk in de weer om haar stil te houden zodat de oudste niet wakker wordt en man nog een beetje kan slapen. Meestal kan ik er prima mee om gaan maar nu even niet.Dat is zwaar! Hoe oud is je oudste? Kan je overdag nog iets slapen?
Heerlijk Despie, zeker even naar de manage hoor. Het zal je zeker goed doen. Bezoekje aan de kapper is ook zo'n moment om er ongegeneerd tussenuit te knijpen.



Ik heb er over ingelezen welke voeding goed is bij een PND, voor zover het helpt natuurlijk. Maar groene groenten, vette vis, havermout en extra pure chocolade zijn goede dingen om te eten. Ik neem nu ook een vitaminepil iedere dag, schijnt ook goed te zijn. Ik deel het maar even, kijk maar of je er wat mee kan.



Dochter maakt hier 1x vijf uur 's nachts en dat heet officieel doorslapen. Dat is wel nog van midden op de avond tot midden in de nacht, maar zolang ze direct weer inslaapt hebben we niets te klagen. Man en ik doen het samen, hij haalt de baby en ik maak (vanuit bed, hehe ) de fles klaar. We zijn het ook al gewend natuurlijk en hebben de luxe dat de oudste nu ook geen fles meer nodig heeft. Ook weten we hoe snel het voorbij gaat, ik maak me 0 druk over het slapen.



Tja, mijn lijf... Ik moet er weer tien kilo vanaf zien te krijgen, maar ben er al bijna vijf kwijt nadat ik het meeste vocht en extra bloed e.d. ben kwijtgeraakt. Dus het gaat de goede kant op, ik sport ook weer en eet gezond. Als de oudste twee wordt zie ik mijzelf toch weer het gros van mijn oude broeken dragen. Gisteren kreeg ik van een tante het compliment dat mijn buik weer zo plat was (na mijn gigantische zwangerschapsbuik, heeft ze gelijk ). Ik zie het wel weer goed komen.



Dat de broeken nog niet gelijk helemaal passen zoals voorheen is nog niet zo gek, je vel moet toch weer terug in vorm 'bouncen' na 9 maanden uitrekken. Nadat ik ben afgevallen zal in december de buik ook weer zo goed als in vorm zijn, maak me ook daar 0 druk om. Ik heb twee prachtige meiden, veel leuker dan een platte buik! En naveltruitjes draag ik toch niet meer.





Heeft de baby bij jullie ook een voorkeur? Mijn oudste kon ik bij wijze van aan een vreemde meegeven en was er niets aan de hand. De jongste is graag bij mij. Vind het stiekem wel fijn. Maar merk dat ik het nu wel moeilijker vind haar achter te laten dan toen bij mijn oudste, omdat ik weet hoe graag ze bij me is. Bij mijn oudste wist ik dat ze altijd plezier had, ongeacht met wie ze was. Man vind het wel lastig, ze huilt dan sneller. Maar ze gaat er wel snel achter komen hoe leuk haar vader is.
Alle reacties Link kopieren
quote:gsleutel schreef op 18 april 2016 @ 09:37:

Wij hebben woensdag een afspraak bij een osteopaat. Ik ben benieuwd...



Qua gewicht heb ik geluk gehad. Ik was (veel) te zwaar en ben tijdens de zwangerschap niks aangekomen (dus af gevallen). Ik sta nooit op de weegschaal, dus geen idee hoe veel ik nu weeg maar een week na de bevalling had ik mijn eigen broeken weer aan. Nu blijven bewegen en met de borstvoeding hoop ik langzaam wat meer kwijt te raken...Wat is de reden dat jullie naar een osteopaat gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:odsm288 schreef op 18 april 2016 @ 09:53:

[...]





Wat is de reden dat jullie naar een osteopaat gaan?



Wij gaan op aanraden van de lactatiekundige. Ons kleintje zet haar lijfje een beetje vast en hapt (mede daar door) lastig... daarnaast piept ze nogal (letterlijk). Ik ben wel benieuwd wat hij er van gaat zeggen. Hoop dat het haar wat ontspanning kan brengen.



@Fleetfox, hier nu al een stiekeme voorkeur voor papa geloof ik. Ze kan gerust de hele dag rommelen, steeds wakker, brullen, niks is dan goed... Maar als papa thuis komt slaapt ze bij hem ineens 4 uur aan een stuk verder doet ze het tot nu toe sowieso meestal wel prima bij anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijg ik regelmatig te horen dat ik er goed uitzie en dat de zwangerschapskilo's verdwenen zijn.. zelf geloof ik het niet zo en bovendien zou er ook hier best wat extra's af mogen.. ;) gezond en regelmatig eten vind ik best een uitdaging met zo'n kleintje.



Wat betreft het CB: ook hier regelmatig gemixte gevoelens over de adviezen. Zeker na telefonisch contact.
quote:odsm288 schreef op 18 april 2016 @ 09:52:

[...]





Dat is zwaar! Hoe oud is je oudste? Kan je overdag nog iets slapen?



Oudste is 2,5 en slaapt sinds kort niet meer, helaas :(

Vandaag is man toevallig een dagje vrij en heeft haar om half 7 van me over genomen. Ik ben toen even op zolder gaan liggen. Af en toe kan dat gelukkig, maar vanochtend zat ik er een beetje doorheen ...



Ik baal gewoon een beetje. Oudste was de eerste 8 maanden een drama met slapen en doordat het nu niet helemaal lekker gaat met de jongste ben ik daar weer bang voor. Maar goed, ze is net 4 weken en moet ook niet te veel verwachten.
Wat vervelend missesjn! Geen familie in de buurt die even je oudste kan vermaken zodat je met je jongste naar bed kan? Gaat je oudste naar opvang?
Man is vandaag gaan werken.. had het er wel moeilijk mee volgens mij..

Ik neem de late voeding en vanaf dan weer tot hij thuis is de volgende avond

Hij maakt lange dagen waardoor hij soms al om half 5 van huis is en om 8 thuis komt maar goed we gaan t zien ! Dit wisten we van te voren fijne is wel dat kleine man en ik een eigen ritme kunnen gaan zoeken.. wat ik wil aanhouden en wat vanochtend aardig lukte was na de fles van 10 uitbuiken, kroelen en kletsen dan naar boven badderen/wassen en terug naar bed.. Hij heeft 45 min in bed gelegen had hem er wakker in gelegd en na mopperen viel hij in slaap.. kort slaapje geweest want daarna werd hij verdrietig en ben ik hem gaan halen en nu ligt hij op t voedingskussen op de bank naast me in te dommelen. Joh ik heb nog ongv 11 weken verlof tot die tijd zoeken we een ritme wat werkt en als we iets hebben wat werkt veranderd t vast weer haha

Was 16 kilo aangekomen en er zitten er nu nog 3,5 aan.. aardig aan t herstellen van keizersnede en ga straks als ventje t toelaat ook even met hem naar de winkels even ertussen uit heerlijk !
@despie: ik ga nu zo'n drie keer per week naar m'n paard, die wordt nu door een vriendin gereden. na sessie paardknuffelen kan ik er weer tegenaan. en over drie weken mag ik ein-de-lijk weer rijden (moest helaas al met 16 weken zwangerschap stoppen wegens pijn in bekken).



@fleet: zoon is niet eenkennig, maar geloof wel dat'ie een voorkeur heeft voor mij - of het komt omdat man er soms nog beetje hulpeloos mee is
Hee dames, hier ook een maart baby, die pas verwacht was in april. Volgens mij heeft een deel hier al wel mijn verhaal een keer gelezen, maar de korte samenvatting: Ons zoontje is 4 weken voor de UD met keizersnede geboren terwijl vriend en ik een weekend weg waren. Het is een mug, voor degenen die weten waar muggen wonen



Zoontje heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen en is nu al ruim drie weken thuis. Ik geef borstvoeding, waar hij super goed op groeit: 1 kg in 3 weken. Er zijn ook wat kleertjes die hij niet meer past en ik zie ook dat zijn beentjes en armpjes lekker chubby aan het worden zijn. Nog even en hij past alle kleertjes waarvan we nu nog de pijpen en mouwen moeten omslaan



Omdat hij prematuur is geboren, vind ik het erg lastig om te weten waar hij nu is met zijn ontwikkeling. Volgens de arts (en internet) moeten we uitgaan van de uitgerekende datum en dan zou hij nu een week oud zijn qua ontwikkeling. Maar hij is nu al 5 weken uit de buik, dus ik vermoed eigenlijk dat hij ergens daar tussenin zit. Ik las dat baby's rond een maand hun eerste lachje laten zien, dus daar kijk ik erg naar uit, haha.



Verder komt ons zoontje net als bij laurabb vaak keurig iedere 3 uur voor een voeding. 's Nachts ook. Al liet hij er vannacht zowaar 4 uur tussen. Slapen doet hij overdag in de wieg die beneden staat en 's nachts in de cosleeper. De box heeft hij eigenlijk nog nauwelijks aangeraakt.



Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik veel ga meeschrijven, maar lezen kan sowieso

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven