Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Tja MN en Leoni, je gaat er niet echt onderuit komen dat je in het middelpunt staat op je eigen bruiloft.



Alhoewel jullie mannen er misschien een mini beetje onderuit komen. Bij een vriendin van mij ging het zo :

oooooooooooo wat zie je er prachtig uit betsie! Wat ben je mooi en knap en wat glunder je!

Jij ziet er ook goed uit hoor jaapie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonnieux schreef op 14 juni 2016 @ 00:32:

Happy new topic! Goed dat we nu weer een bijgewerkte tabel hebben. Goed gedaan Goudstraaltje



Ik trouw in september van dit jaar, meer laat ik niet los ivm herkenbaarheid Thanks Bonnieux!! Welkom allemaal aan alle nieuwe mede-bruidjes hierzo :D Volgens mij is de tabel weer up-to-date, jullie hebben flink doorgeschreven in de tijd dat ik even weg was, haha! Maar ik heb mijn best gedaan om alle verzoekjes te verwerken. Enkele bruidjes die al hele lange tijd niks meer van zich hebben laten horen heb ik weer uit de tabel verwijderd...
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel goudstraal.
Alle reacties Link kopieren
...en vervolgens vergeet ik helemaal mijn eigen trouwdatum goed te zetten in de tabel, haha slim he...! Ik ben helemaal blij trouwens, gisteren heb ik bericht ontvangen dat mijn scriptie voldoende is!! Alleen nog volgende week de verdediging en dan ben ik echt officieel afgestudeerd Kan ik eindelijk op zoek naar mijn droomjurk, heb ik namelijk beloofd aan mijzelf dat het mocht zodra ik afgestudeeerd zou zijn. En ik kan niet wachten! Over een paar weken ga ik kijken samen met mijn moeder en schoonmoeder. Ik heb al zulke leuke jurken gezien online. Net als Irish ga ik in eerste instantie niet voor mermaid of strapless, maar wel voor de jurken met halterstrap of korte (kap)mouwtjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal goudstraal! Laat je weten hoe het is gegaan? Heel veel succes, je niet teveel door alle lol laten afleiden hé.
Oh, spannend Goudstraal!! Ben benieuwd of je in één keer slaagt

(Met je droomjurk natuurlijk, hihi, niet je afstuderen, want dat zit vast al snor!!!)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag ook nog even mijn verhaal doen nu er een nieuw topic is.

Wij zouden komende maand een bruiloft geven met alles er op en er aan. Maar ik ben aangereden door een auto. Hierdoor heb ik niet-permanente (als het goed is, niet helemaal zeker) hersenbeschadiging. Ik kan niet zo goed tegen prikkels, dus we hebben noodgedwongen op advies van de artsen besloten de bruiloft uit te stellen.



Nu hebben we besloten wel alvast te trouwen, met alleen onze (groot)ouders en siblings erbij. Met een kleine borrel aansluitend als dat gaat. Ik heb een nieuw jurkje, want ' de jurk ' bewaar ik nog een jaar. En we zijn net in ondertrouw gegaan!



Het verzetten is echt een hele opluchting. Mijn grootste uitdaging is nu hersenkneuzing-proof bijpassende schoenen vinden.
Oeh dat is ook wel hele change of plans Lapflop. Maar eerst beter worden voor je een knalfeest geeft lijkt me idd belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat heftig Lapflop! Knap dat je door kunt gaan met je plannen terwijl je zo'n ongeluk hebt meegemaakt. Je plan klinkt slim, nu lekker intiem en klein trouwen en volgend jaar het 'echte' feest. Succes met alles!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Ik hou het er maar op dat mijn aanstaande 'en in slechte tijden ' meent.



En twee keer feest!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic, nog meer voorpret door hier mee te schrijven



Lapflop, heftig dat ongeluk. Maar inderdaad, jullie hebben straks gewoon 2 x feest!



Bij ons duurt het nog meer dan 2 jaar, maar ik ben gewoon al lekker aan het rondneuzen. De locatie hebben we al wel geregeld. Zo lopen we ook niet de kans dat er straks geen plek is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat knap dat je zo lang kan wachten Jeluze. Waarom dan pas?
Alle reacties Link kopieren
Heftig Lapflop! Denk inderdaad wel verstandig om dan even te wachten, wellicht zou je er anders niet eens van kunnen genieten zoals je van plan was, dat lijkt me bij een kleiner feestje zoals je beschrijft toch makkelijker



Wij zitten te wachten op antwoord van de kerk, om de dienst te bespreken etc. Ik was wel benieuwd wie van jullie ook nog voor de kerk trouwen? In onze omgeving zeggen toch veel mensen; oh ja joh, ook nog voor de kerk?!
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten eerst nog praktische zaken regelen. We wonen nog niet samen. Zijn appartement staat te koop. We wilden zaken ook niet ineens overhaasten, kennen elkaar nu ruim een jaar, dat is nog niet heel lang.



Ik ben nu 36, nog nooit getrouwd geweest, dus die 2 jaar kunnen er nog wel bij Ik geniet nu gewoon al van de voorpret. Dingen uitzoeken, samen praten over hoe we het willen hebben. Ik vind het zó leuk allemaal. En het geeft ons de kans flink te sparen, want we vinden als we dan nu beiden voor het eerst gaan trouwen, dan ook meteen goed en met alles erop en eraan :-)



De locatie kennen we goed. Vanaf dat we elkaar kennen komen we daar regelmatig. Bovendien heeft de locatie te maken met iets dat in ons beider leven een grote rol speelt, dus dat vonden we symbolisch. Kan er niet teveel over kwijt, i.v.m. herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Leuk Ypod! Gaan jullie op de zelfde dag voor de kerk trouwen of doe je dat op een gratis ochtend (of nog anders)? Wij doen het nog anders want mijn opa is dominee. Zelf zijn we niet meer met de kerk verbonden, maar een zegen willen we wel graag. Dus mijn opa doet en groot deel van de ceremonie, in samenwerking met de babs. In mijn omgeving zie je het nog wel veel, dus niks geks aan hoor. En de predikant kent je toch beter dan zo'n babs, en de kerk is meteen een mooie setting!



Goed om geen haast te hebben Jeluze. Gaan jullie wel binnenkort samenwonen? Heb je nu wel mooi eerste keus bij alles wat je moet regelen want je datum is vast nog beschikbaar.
Zo, ik ben er ook weer. Van de week bij de kerk en de receptielocatie geweest voor de laatste afspraken, dus dat is nu allemaal geregeld. Vandaag eerste pas van m'n jurk en hopelijk mag 'ie al mee. Morgen dan m'n sieraden ophalen en zondag naar de feestlocatie voor de laatste afspraken, dus dat is een lekker druk weekje, maar wel leuk! Echt zin in al die afspraken.
Alle reacties Link kopieren
Ook het samenwonen willen en hoeven we niet te overhaasten. Sowieso willen we eerst zijn appartement verkocht hebben. Als het nog een jaar duurt is dat oké. Er zijn van beide kanten kinderen in het spel en hoewel die roepen liever gisteren dan vandaag met z'n allen onder één dak te gaan wonen en ze het ontzettend leuk vinden dat wij gaan trouwen, blijven het wel kinderen en willen we gewoon voorzichtig zijn.



Er is inderdaad nog voldoende keus nu, dat is een voordeel!
quote:Ypod schreef op 16 juni 2016 @ 10:48:

Heftig Lapflop! Denk inderdaad wel verstandig om dan even te wachten, wellicht zou je er anders niet eens van kunnen genieten zoals je van plan was, dat lijkt me bij een kleiner feestje zoals je beschrijft toch makkelijker



Wij zitten te wachten op antwoord van de kerk, om de dienst te bespreken etc. Ik was wel benieuwd wie van jullie ook nog voor de kerk trouwen? In onze omgeving zeggen toch veel mensen; oh ja joh, ook nog voor de kerk?!Ik trouw voor de kerk. Of nou ja, we vragen een zegen over ons huwelijk. Mijn vriend is niet gelovig, maar ik wel. Hij wilde dus niet echt voor de kerk trouwen, maar hij vindt het wel goed als we een zegen vragen over ons huwelijk. Mijn schoonvader gaat de dienst leiden, dat vind ik echt onwijs mooi. We trouwen dan ook niet officieel vanuit een kerkgemeenschap, maar we huren een gebouw en stellen zelf een dienst samen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Rue het passen van de jurk! Ik duim dat hij goed is en mee mag!

Wat voor soort jurk heb je?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een mooi gebaar Rue. Klinkt als een goede middenweg tussen jou en je verloofde. Echt zo leuk om hier te lezen waar iedereen mee bezig is. Het maakt al het wachten en stuk dragelijker!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie kinderen er zo veel zin in hebben Jeluze!



Echt leuk om al die verhalen te lezen. Super leuk dat je schoonvader de dienst doet, dat maakt het toch persoonlijk. Veel plezier met het passen van je jurk!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je voldoende Goudstraal, en Lapflop, heftig, maar wat je zegt, 2x feest ;) Fijn dat je t zo kan zien! Morgen haal ik mijn jurk op, na een laatste pas sessie. Ik heb geen zorgen over of ie past of niet, heb hem 5 weken geleden nog aangehad. Ik wil eigenlijk niet zoveel kwijt over de jurk, ben toch bang voor herkenning... Hij is wit ;) Ik realiseer me nog niet echt dat ik over iets meer dan week getrouwd ben merk ik. Lijkt allemaal nog ver weg.. Ik check inmiddels wel 2x per dag de weersvoorspelling en ben erg voorzichtig met mijn nagels, die momenteel langer dan ooit zijn (en dus kei-onpraktisch, als je in de zorg werkt....).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel hartstikke nieuwsgierig naar je jurk Frantic! ik raad dat hij niet alleen wit is maar ook prachtig! Ik hoop op een nagelbreekloze week voor je.

Kun je een beetje genieten van de laatste voorbereidingen of heb je veel stres?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 16 juni 2016 @ 11:01:

Leuk Ypod! Gaan jullie op de zelfde dag voor de kerk trouwen of doe je dat op een gratis ochtend (of nog anders)? Wij doen het nog anders want mijn opa is dominee. Zelf zijn we niet meer met de kerk verbonden, maar een zegen willen we wel graag. Dus mijn opa doet en groot deel van de ceremonie, in samenwerking met de babs. In mijn omgeving zie je het nog wel veel, dus niks geks aan hoor. En de predikant kent je toch beter dan zo'n babs, en de kerk is meteen een mooie setting!



Goed om geen haast te hebben Jeluze. Gaan jullie wel binnenkort samenwonen? Heb je nu wel mooi eerste keus bij alles wat je moet regelen want je datum is vast nog beschikbaar.



Alles op 1 dag bij ons. Om 10.00 voor de wet in het stadspaleis, en om 11.00-11.30 in de kerk die 2 straten verder is.

Vooral mijn vriend wilde heel graag voor de kerk trouwen. Wel beide katholiek opgevoeg overigens maar niet streng. Lijkt me ook wel heel bijzonder dat je opa dat kan en mag doen!



Wij hebben een goede vriend als ambtenaar voor de gemeente. Ook meteen een stuk persoonlijker
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 16 juni 2016 @ 20:59:

Ik ben wel hartstikke nieuwsgierig naar je jurk Frantic! ik raad dat hij niet alleen wit is maar ook prachtig! Ik hoop op een nagelbreekloze week voor je.

Kun je een beetje genieten van de laatste voorbereidingen of heb je veel stres?

Nou ik verraad nog wat: niemand heeft dezelfde ;) dwz: de jurk an sich mss wel, maar ik heb hem een beetje laten verbouwen........

Nee nog geen stress, heerlijk. Komt vast nog (ik zet in op 1 dag voor de bruiloft), maar vooralsnog zijn er mensen die meer stress hebben vanwege onze grote dag dan wij zelf ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven