Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:37:

Wat ik bijzonder irritant vind is als ik mail en een bod doe dat er dan alleen een antwoord gestuurd wordt dat ze het bod te laag vinden.

Doe dan verdorie een tegenbod, dan ben je in gesprek en is er meestal uit te komen.Nou ja, ze kunnen natuurlijk ook een vanaf prijs invoeren. Dan wordt voorkomen dat een bieder te laag biedt.
Ik heb net gereageerd op een advertentie waarbij stond: dit is een vaste prijs! Lager bieden per mail wordt genegeerd en onderhandeling is niet mogelijk.

Ik heb dus netjes gemaild dat ik het wil kopen voor de vraagprijs, krijg ik een mail terug dat dit de vanafprijs is en hij er 3 euro meer voor wil hebben. Nu gaat het mij niet om 3 euro, maar ik zoek het wel ergens anders. Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat zelf toch ook lastig. Soms zijn er nl. momenten dat het best wel storm kan lopen op een artikel en er een mooie prijs uit rolt (want gewild produkt). Als ik dan een tegenbod doe aan een mailer, heb ik het gevoel dat ik 'm daarvoor moet verkopen. Terwijl als ik 1 dag langer wacht, er inmiddels tig biedingen zijn die hoger uitkomen.



@Nicole123, klopt wat jij zegt. Mijn ervaring is ook dat mailtjes sneller serieus worden genomen. Maar zelfs met mailen was het vaak al weg of iig vergeven waarbij het alleen nog opgehaald moest worden door die ander. Dan gaat een mens vanzelf veel hengeltjes uitgooien om maar een keer raak te schieten. Heb 'm uiteindelijk inderdaad via mail bemachtigd en omdat ik de arme vrouw een beetje aan het stalken was . Zo'n drie mailtjes in 2 uur tijd dat ik 'm echt echt echt heeel graag wilde hebben en er de volgende dag al heenkon om het op te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-kuuk- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:32:

Baby-product te koop gezet op MP. Dit product had bij de meeste verkopers een prijs tussen de 90 en 120 euro. Zet ik erbij 'Bieden van af 75 euro', kreeg ik een mailtje met 'voor 30 euro kom ik het morgen ophalen, wat is uw adres?'

Schappelijk toch?



Ik heb eens gehad dat ik met een verkoper €150 overeen was gekomen. Even later mailt 'ie: ik kan het ook vanavond komen halen....voor €120. Waarom zou ik dat interessant vinden? Een paar dagen later voor €150 bleef dus staan.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik had laatst mijn oude mobiele telefoon op Mp staan. Werd direct driftig op geboden, zat al rond de 150 euro.

Heb ik ook meerdere mailtjes gekregen met: voor 25 euro kom ik hem NU ophalen! Eh knakker, je ziet toch dat er al minstens vijf mensen veel meer dan dat hebben geboden...
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp!
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:37:

Wat ik bijzonder irritant vind is als ik mail en een bod doe dat er dan alleen een antwoord gestuurd wordt dat ze het bod te laag vinden.

Doe dan verdorie een tegenbod, dan ben je in gesprek en is er meestal uit te komen.Het lijkt me duidelijk dat het tegenbod de vraagprijs is
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 00:39:

[...]



Het lijkt me duidelijk dat het tegenbod de vraagprijs is Huh? Er wordt geen tegenbod gedaan
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
I may be young, but I'm not dumb.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:37:

Wat ik bijzonder irritant vind is als ik mail en een bod doe dat er dan alleen een antwoord gestuurd wordt dat ze het bod te laag vinden.

Doe dan verdorie een tegenbod, dan ben je in gesprek en is er meestal uit te komen.

Dit!

Zó irritant.

Moet ik vervolgens weer terugmailen met 'wat wilt u er dan voor hebben?' En dan hoor je vaak niks meer.
quote:K0ekie schreef op 22 augustus 2016 @ 23:50:

Ik heb net gereageerd op een advertentie waarbij stond: dit is een vaste prijs! Lager bieden per mail wordt genegeerd en onderhandeling is niet mogelijk.

Ik heb dus netjes gemaild dat ik het wil kopen voor de vraagprijs, krijg ik een mail terug dat dit de vanafprijs is en hij er 3 euro meer voor wil hebben. Nu gaat het mij niet om 3 euro, maar ik zoek het wel ergens anders. Bijzonder.

Wat vals, terwijl er 'vaste prijs' staat.

Ik zou het dan niet meer hoeven hebben.
quote:Taralina schreef op 23 augustus 2016 @ 01:59:

[...]



Wat vals, terwijl er 'vaste prijs' staat.

Ik zou het dan niet meer hoeven hebben.



Dat zijn meestal van die mensen die kosten rekenen om een product te verpakken.



Kartonnen doos 2,-

Plakband 0,50

Kranten 1,00

Pakketpost 7,50

Totaal: 10,00



Serieus eens zo'n mail gehad. Item was niet breekbaar ofzo. Heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
(tvp )
If chocolate can't fix it, it's a real problem
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:35:

[...]





Als je dat laatste zou doen kun je je verkoop wel vergeten hè. En terecht.Alle vragen stonden er letterlijk exact in... Dan ben je m.i gewoon niet slim als je zo'n berichtje stuurt en verdien je ergens wel zo'n antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:-kuuk- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:32:

Baby-product te koop gezet op MP. Dit product had bij de meeste verkopers een prijs tussen de 90 en 120 euro. Zet ik erbij 'Bieden van af 75 euro', kreeg ik een mailtje met 'voor 30 euro kom ik het morgen ophalen, wat is uw adres?'





Ooow, ik vind dat altijd zo intimiderend. Het staat in je mailbox, maar het voelt alsof er al één of andere hork met één voet (in baggerschoen met zware sjek in mondhoek) tussen je voordeur staat.



Alsof het een Godsgeschenk is dat ze binnen 15 minuten bij je langs willen komen om je te verlossen van je ellendige materie. Uiteraard tegen een minimaal prijsje. En als je erop ingaat -vlaag van verstandsverbijstering- ook nog het gore lef hebben om af te dingen. En als je niet akkoord gaat, een soort van boos zijn omdat ze 80 km hebben gereden.



Vooral met autodingen. Je zet een auto voor pak em beet EUR 1500,- op MP en dan krijg je een mail dat ze hem vanavond nog komen halen voor EUR 300,-



Toedels!
quote:theamuts schreef op 22 augustus 2016 @ 23:21:

Nou, ik heb ook weleens gemaild naar een verkoper dat ik het artikel graag voor de vraagprijs wilde overnemen.

Krijg ik een berichtje terug dat ik maar een bod moest gaan doen. Nou ja, laat maar dan!Ik had een keer al een aantal biedingen staan toen iemand mailde met een nog hoger bedrag. Ik ben toen akkoord gegaan maar wel vriendelijk gevraagd of hij dat bod ook even bij de advertentie wilde zetten. Daarna heb ik het artikel meteen op gereserveerd gezet. Dat vond ik netjes tegenover de hoogste bieder tot dan toe, dan kon die zien dat er iemand hoger had geboden.
quote:Woldertje schreef op 23 augustus 2016 @ 06:28:

[...]





Alle vragen stonden er letterlijk exact in... Dan ben je m.i gewoon niet slim als je zo'n berichtje stuurt en verdien je ergens wel zo'n antwoord. Niet slim nee maar als verkoper dan bijdehand gaan doen vind ik ook nogal dom.
quote:kadanz schreef op 23 augustus 2016 @ 00:39:

[...]



Het lijkt me duidelijk dat het tegenbod de vraagprijs is

Welk tegenbod? Mijn ergernis is juist dat er dan geen tegenbod gedaan wordt.

Soms staan dingen ook gewoon op bieden hè.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 23 augustus 2016 @ 07:56:

[...]



Welk tegenbod? Mijn ergernis is juist dat er dan geen tegenbod gedaan wordt.

Soms staan dingen ook gewoon op bieden hè.Nee, Kadanz bedoelt dat de verkoper dan waarschijnlijk niet minder dan de vraagprijs wil hebben. Maar dat zou dan inderdaad alleen kunnen als er een vraagprijs bij staat met optie bieden.
Ik zit op dit moment nog steeds met iemand die ergens naar wil komen kijken maar eigenlijk geen tijd heeft. Dus hij verzet de afspraak steeds en leest mails te laat, waardoor het dan weer fout gaat.

Ik weet nog niet eens zeker of hij het ding echt gaat overnemen. Het is dat hij de enige geinteresseerde is, alleen daarom blijf ik nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:37:

Wat ik bijzonder irritant vind is als ik mail en een bod doe dat er dan alleen een antwoord gestuurd wordt dat ze het bod te laag vinden.

Doe dan verdorie een tegenbod, dan ben je in gesprek en is er meestal uit te komen.



Jij krijgt tenminste nog een reactie.



En ik heb ook weleens iets gevraagd dat in de advertentie stond. Gewoon niet goed gelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven