Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
quote:SinDudas schreef op 23 augustus 2016 @ 08:02:

[...]





Nee, Kadanz bedoelt dat de verkoper dan waarschijnlijk niet minder dan de vraagprijs wil hebben. Maar dat zou dan inderdaad alleen kunnen als er een vraagprijs bij staat met optie bieden.Inderdaad. Ik snap de ergernissen gewon niet zo. Marktplaats staat tot eerlijk en open onderhandelen als Facebook staat tot hechte vriendschap!
quote:-kuuk- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:32:

Baby-product te koop gezet op MP. Dit product had bij de meeste verkopers een prijs tussen de 90 en 120 euro. Zet ik erbij 'Bieden van af 75 euro', kreeg ik een mailtje met 'voor 30 euro kom ik het morgen ophalen, wat is uw adres?'Geef ze het adres van de lokale Kringloop :-D
Ik heb net iemand gemaild dat mij een tweedehands boekje te laten verzenden evenveel kost als het boekje nieuw in de winkel kost. (De advertentie staat uiteraard op Ophalen.)
Alle reacties Link kopieren
Pfff mensen die op allerlei kleding bieden en dan verwachten dat 3 shirtjes en een broek wel sameb door de brievenbus past voor 2.95 en als je dan zegt dat dat niet kan en de verzendkosten toch echt hoger zijn haken ze af.... Dat kan je zelf toch ook wel bedenken...
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Onlangs bood ik op een tafeltje. In de advertentie stond "ik heb inmiddels een bod van .. euro) . Ik bood een euro meer en kreeg een mail met ik neem aan dat je alleen het tafelblad wilt? Beste mevrouw zal wel moe zijn van de lage biedingen maar ik ben geen voetveegje. Ik heb terug gemaild dat ze inplaats van onaardig doen ook prima een tegenbod had kunnen mailen en ik geen interesse heb om in zee te gaan met kattige mensen. Niks meer gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Oh een nieuw erger topic !! Heerlijk !!!

Ik erger me ook, want ik zit nu van diverse mensen op geld te wachten, geloof dat ik dat toch 1 van de irritantste dingen vind....
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik lees weer mee.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die denken dat ze voor een 2e hands artikel nog hetzelfde kunnen vragen als de nieuwprijs in de winkel.



Mensen die denken dat alles, maar dan ook werkelijk alles, door de brievenbus past om maar verzendkosten te besparen.

Of andere vreemde eisen hebben m.b.t. verzenden, zoals liever 2x een brievenbus pakje van 2,95 dan 1x gewoon 6,95 te betalen.



Of van je eisen dat je met Kiala, DHL, whatever verzend omdat het net 20 cent goedkoper is dan PostNL.



Bij kleding vind ik het irritant dat je de broekspijp van boven tot onder moet meten, of breedte van oksel tot oksel, of de lengte van de mouw, of....



Misschien ben ik gewoon niet zo geschikt voor MP.
Alle reacties Link kopieren
Kiala is 3 euro goedkoper dan PostNL, dus dat snap ik wel. Nou ja, eisen niet natuurlijk, dat is sowieso niet netjes. Maar als ik zie dat iemand alleen met PostNL verstuurt dan sla ik die advertentie vaak over. En als het niet duidelijk is waarmee iemand verstuurt dan vraag ik wel altijd of het met Kiala kan en zo niet dan is het me soms inderdaad te duur. Als ik ergens 5 of 10 euro voor betaal en er komt nog 6,95 bij dan wordt het een dure grap voor een tweedehands artikel. Zelf zet ik er altijd in mijn advertenties bij dat ik met PostNL, DHL of Kiala verstuur naar keuze van de koper en ik vind het ook handig als verkopers ook in hun omschrijving al aangeven waarmee ze versturen.
Is Kiala maar 4 euro dan?



Ik gebruik veel DHL en die is 5 euro als je zelf print én naar DHLpunt stuurt. Naar huisadres iets duurder (weet alleen niet meer hoeveel duurder)
tvp
Het dichtstbijzijnde Kiala punt is maar van 10-1630 open, zie ik...



Overigens mailde er gisteren iemand die een speelgoedding dat ik verkoop echt echt heel snel nodig had. Kan, als je het ophaalt. Vooralsnog geen reactie om een afspraak te maken voor ophalen.

Dan was het waarschijnlijk de bedoeling dat ik het heel snel zou opsturen, maar volgens mij is het sowieso nooit gegarandeerd dat als je iets woensdag verstuurt, het er op donderdag is.

Waarschijnlijk ook weer zo iemand die verschillende hengeltjes heeft uithangen naar de eerste die stante pede verzendt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Kiala is 3,95. Ik kan me voorstellen dat als een Kiala punt ver weg zit of maar korte openingstijden heeft het niet handig is voor (ver)kopers, dus daarom vraag ik het altijd en zal ik het nooit eisen. Voor ons is het juist ideaal, want er zit er een in de supermarkt om de hoek waar we altijd onze boodschappen doen.
quote:piepp schreef op 23 augustus 2016 @ 21:57:

Mensen die denken dat ze voor een 2e hands artikel nog hetzelfde kunnen vragen als de nieuwprijs in de winkel.



Mensen die denken dat alles, maar dan ook werkelijk alles, door de brievenbus past om maar verzendkosten te besparen.

Of andere vreemde eisen hebben m.b.t. verzenden, zoals liever 2x een brievenbus pakje van 2,95 dan 1x gewoon 6,95 te betalen.



Of van je eisen dat je met Kiala, DHL, whatever verzend omdat het net 20 cent goedkoper is dan PostNL.



Bij kleding vind ik het irritant dat je de broekspijp van boven tot onder moet meten, of breedte van oksel tot oksel, of de lengte van de mouw, of....



Misschien ben ik gewoon niet zo geschikt voor MP.Tja, als ik een jurkje van €10 koop vraag ik ook of het door de brievenbus past of dat verzenden met Kiala zou kunnen, anders komt er nog€6,95 bij (voor een tweedehands jurkje waarvan nog maar de vraag is of het past als men niet even de maten vermeldt in de advertentie! )
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 24 augustus 2016 @ 09:49:

Ja, Kiala is 3,95. Ik kan me voorstellen dat als een Kiala punt ver weg zit of maar korte openingstijden heeft het niet handig is voor (ver)kopers, dus daarom vraag ik het altijd en zal ik het nooit eisen. Voor ons is het juist ideaal, want er zit er een in de supermarkt om de hoek waar we altijd onze boodschappen doen.



Als iets niet door de brievenbus past dan zet ik erbij in mijn advertentie dat het weggaat met post nl

toch vragen mensen dan nog (ook al staat het duidelijk in mijn advertentie) kan je niet met kiala zenden? Nee... anders zou ik dat er toch wel in zetten?

Het dichtstbijzijnde kiala punt hier zit helemaal niet op de route.... dus daar kom ik ook echt nooit. Moet ik speciaal voor naar toe rijden. En weet niet of je zelf dingen erbij moet printen? maar dat gaat ook vrij lastig zonder printer...
+_+_+_+_+_ +_+_+_+
Mijn vriend wilde graag een andere bbq, hij vond er eentje, maar kon hem de eerstvolgende zaterdag pas ophalen. Dus hij vroeg of die man hem wilde reserveren. Nee, daar begon hij niet aan. Ook niet als er aanbetaald werd? Nou vooruit, dan wel. Wilde die man per se een bewijs dat mijn vriend het bedrag over had gemaakt. Na veel gekloot had mijn vriend een bewijs, mailt die man dat hij de bbq verkocht heeft...



En dat aanbetaalde bedrag stond na ruim een week nog steeds niet terug op mijn vriend z'n rekening...



Ik vind dit wel zo ontzettend dom van mijn vriend... Ook dat hij meer dan de helft al aanbetaald, in plaats van een kwart. Goed, het gaat op zich niet om heel veel geld, maar mijn vriend moet zijn bbq-fascinatie even wat meer in bedwang houden. Als iemand niet wil reserveren = pech!



En het boeit mijn vriend blijkbaar geen reet, want hij heeft sindsdien niet meer gekeken of het geld er al op staat. Zucht....
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 24 augustus 2016 @ 12:58:

Mijn vriend wilde graag een andere bbq, hij vond er eentje, maar kon hem de eerstvolgende zaterdag pas ophalen. Dus hij vroeg of die man hem wilde reserveren. Nee, daar begon hij niet aan. Ook niet als er aanbetaald werd? Nou vooruit, dan wel. Wilde die man per se een bewijs dat mijn vriend het bedrag over had gemaakt. Na veel gekloot had mijn vriend een bewijs, mailt die man dat hij de bbq verkocht heeft...



En dat aanbetaalde bedrag stond na ruim een week nog steeds niet terug op mijn vriend z'n rekening...



Ik vind dit wel zo ontzettend dom van mijn vriend... Ook dat hij meer dan de helft al aanbetaald, in plaats van een kwart. Goed, het gaat op zich niet om heel veel geld, maar mijn vriend moet zijn bbq-fascinatie even wat meer in bedwang houden. Als iemand niet wil reserveren = pech!



En het boeit mijn vriend blijkbaar geen reet, want hij heeft sindsdien niet meer gekeken of het geld er al op staat. Zucht....



Wow.... dat hij er niet naar toe gereden is met de boodschap hallo, ik krijg nog wat van je

Asociaal hoor van die verkoper..
quote:Antroposoofje schreef op 23 augustus 2016 @ 10:53:

Onlangs bood ik op een tafeltje. In de advertentie stond "ik heb inmiddels een bod van .. euro) . Ik bood een euro meer en kreeg een mail met ik neem aan dat je alleen het tafelblad wilt? Beste mevrouw zal wel moe zijn van de lage biedingen maar ik ben geen voetveegje. Ik heb terug gemaild dat ze inplaats van onaardig doen ook prima een tegenbod had kunnen mailen en ik geen interesse heb om in zee te gaan met kattige mensen. Niks meer gehoord.



Die zogenaamde 'hogere overbieders' met 50

Cent of een euro krijgen het bij mij dus niet. Zo flauw vind ik dat altijd

Dan gaat naar de persoon die ze aan het overbieden waren
quote:Taralina schreef op 24 augustus 2016 @ 10:23:

[...]



Tja, als ik een jurkje van €10 koop vraag ik ook of het door de brievenbus past of dat verzenden met Kiala zou kunnen, anders komt er nog€6,95 bij (voor een tweedehands jurkje waarvan nog maar de vraag is of het past als men niet even de maten vermeldt in de advertentie! )Nou dat duurt niet even hoor. Ik verkoop mijn hele zwangerschapsgarderobe (veel ). Als ik van alles de maten moet gaan opnemen, ben ik ik weet niet hoelang bezig. En dat met de prijzen die geboden worden... Nee hoor daar begin ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 2 ergernissen achter elkaar:

1. ik bied op een paar gympen voor mijn zoontje, als reserve-gymschoenen, omdat degene die hij heeft bijna te klein zijn en ik vd zekerheid wat achter de hand wil hebben. Ik stuit op een paar gymschoentjes, "zo goed als nieuw", maar aan de foto te zien duidelijk gebruikt en bied 10 euro. Er staat geen richtprijs of "bieden vanaf". Dus ik gok op 10 euro, lijkt me fair, omdat ze duidelijk gebruikt zijn. Krijg ik terug: "Dat vind ik veel te laag, ze waren heel duur en ze zijn als nieuw!" Waarom zetten die mensen (in de titel of advertentietekst) niet een richtprijs of stellen een bieden vanaf-prijs in?

2. Ik had op een boek geboden en wilde het laten opsturen. Zou volgens postNL 3,65 euro kosten. Mailt ze: "Dat is dan 4,50 verzendkosten", dus ik vraag hoe dat komt. Mailt ze terug: "extra verpakkingskosten, envelop, etc".

Lekker verdienen door 85 cent extra te rekenen...?!
Hoe duur waren die gymschoenen dan wel niet ooit?? ik dacht dat iedereen die schoentjes van 5 euro van de scapino had.



Geen idee hoeveel een envelop kost, ik pak vaak een gebruikte, maar het is toch niet zooo gek dat als je een nieuwe moet kopen je dat doorberekent?
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 23 augustus 2016 @ 23:22:

Kiala is 3 euro goedkoper dan PostNL, dus dat snap ik wel. Nou ja, eisen niet natuurlijk, dat is sowieso niet netjes. Maar als ik zie dat iemand alleen met PostNL verstuurt dan sla ik die advertentie vaak over. En als het niet duidelijk is waarmee iemand verstuurt dan vraag ik wel altijd of het met Kiala kan en zo niet dan is het me soms inderdaad te duur. Als ik ergens 5 of 10 euro voor betaal en er komt nog 6,95 bij dan wordt het een dure grap voor een tweedehands artikel. Zelf zet ik er altijd in mijn advertenties bij dat ik met PostNL, DHL of Kiala verstuur naar keuze van de koper en ik vind het ook handig als verkopers ook in hun omschrijving al aangeven waarmee ze versturen.Hier ook Kiala, DHL en PostNL punt in het dorp, kan dus alle kanten op en dat zet ik er ook bij. Het is wat de koper wil, maar daar moet hij/zij dan ook voor betalen. Kiala zit bij de benzinepomp, DHL bij de bouwmarkt en PostNL bij de supermarkt, dus alles is lang genoeg open.
Alle reacties Link kopieren
Na navragen bleken ze 25 euro te hebben gekost, dus ik vond 10 euro voor duidelijk gebruikte schoentjes niet al te laag...Ik had al aangegeven dat het in een normale envelop mocht, nee ze moest en zou er een dikkere envelop omheen doen en 85 cent doorberekenen. Ik ben verder gaan kijken. Staan meerdere exemplaren op MP en heb later iets gevonden bij mij in de buurt wat ik kon ophalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven