Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Als dit waar is begrijp ik totaal niet waarom de inspectie hun rapport niet herziet.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 30 augustus 2016 @ 08:54:

Mag dat bericht dat hij op zijn Facebook schrijft hier gequote worden?Ja hij heeft daar geen problemen mee. Hij wil juist dat t gedeeld wordt zoveel mogelijk. Onderste kruik moet boven water.
quote:tinypotato schreef op 30 augustus 2016 @ 15:48:

Als dit waar is begrijp ik totaal niet waarom de inspectie hun rapport niet herziet.Ik snap niet dat ze beginnen met het opstellen van een foutief rapport. Volgens mij zijn de medewerkers van zo'n instelling sowieso ontastbaar in hun functie.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 30 augustus 2016 @ 05:55:

Ik heb zelf geen kinderen, en wellicht ben ik ook nog enorm mosterd. Maar dat al die instanties zich verschuilen achter 'it wasn't me' en vooral druk zijn om aan te tonen dat zij niet schuldig zijn en zich aan alle regels hebben gehouden vind ik toch zo walgelijk. Het gaat om een kind. EEN KIND! Er is gewoon vreselijk gefaald. Punt. Ik vind dat er echt iets gruwelijk mis is in onze samenleving als het 'aantonen dat je je aan alle regels hebt gehouden' belangrijker is geworden dan het leven van een kind. Hoe triest is het dat niemand uit het (warme) bad van regels durfde of wilde stappen om dat kind te gaan helpen?



De regels zijn meer een muur waar hulpverleners tegenop lopen dan een warm bad, hoor. En waarom niemand daaruit stapt is denk ik vergelijkbaar met de reden waarom de vader van Sharlane haar niet uit huis heeft gehaald; het is een korte termijn oplossing en je bent uiteindelijk verder van huis.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar ik ken niemand die ervoor kiest om in de jeugdzorg te werken omdat het makkelijk geld verdienen is ofzo. Men kiest ervoor vanuit goede wil en juist het wijzen en oordelen van buitenaf en door media zorgt er volgens mij vaak voor dat professionals nauwelijks nog autonoom durven te handelen. Als het mis gaat, hang je. Vind dat tinypotato het mooi verwoordt.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
quote:toiletrol schreef op 30 augustus 2016 @ 08:42:

[...]





Oh. Gelukkig dat het zo simpel ligt.



Helaas is het hier zo simpel ja.

Als hulpverleners stelselmatig zorgmeldingen, zelfs door een woningbouwvereniging!, negeren, niet doorgeleiden naar de raad voor de kinderbescherming, enkel met moeder in gesprek gaan en niet naar het kind kijken, dan kun je de beste protocollen ter wereld hebben, maar ja. Als de deskundigheid van medewerkers ver beneden peil is schiet je daar niet zoveel mee op.



Een woningbouwvereniging die een melding doet mbt een kind is zo zeldzaam dat alle signalen op rood moeten slaan.

En wat is ermee gedaan?

Niks.



De inspectie is redelijk duidelijk in haar rapport dat de hulpverleners gefaald hebben. Het staat er onomwonden.

Ouder(s) gingen voor veiligheid van het kind.

Nou. Dan heb je echt heel erg gefaald hoor.



Helaas komt dit regelmatig voor. Pappen en nathouden en het kind uit het oog verliezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_dana schreef op 30 augustus 2016 @ 17:45:

[...]





De regels zijn meer een muur waar hulpverleners tegenop lopen dan een warm bad, hoor. t.



Oh ja?

Welke regels heb jij het dan over?



Want als de hulpverleners de regels wel hadden.opgevolgd, was er allang een OTS en waarschijnlijk uithuisplaatsing geweest.

Dus ik ben erg benieuwd welke regels jij bedoelt.



't is zo makkelijk om maar wat te roepen.
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 18:10:

[...]





Helaas is het hier zo simpel ja.

Als hulpverleners stelselmatig zorgmeldingen, zelfs door een woningbouwvereniging!, negeren, niet doorgeleiden naar de raad voor de kinderbescherming, enkel met moeder in gesprek gaan en niet naar het kind kijken, dan kun je de beste protocollen ter wereld hebben, maar ja. Als de deskundigheid van medewerkers ver beneden peil is schiet je daar niet zoveel mee op.



Een woningbouwvereniging die een melding doet mbt een kind is zo zeldzaam dat alle signalen op rood moeten slaan.

En wat is ermee gedaan?

Niks.



De inspectie is redelijk duidelijk in haar rapport dat de hulpverleners gefaald hebben. Het staat er onomwonden.

Ouder(s) gingen voor veiligheid van het kind.

Nou. Dan heb je echt heel erg gefaald hoor.



Helaas komt dit regelmatig voor. Pappen en nathouden en het kind uit het oog verliezen.



Helemaal mee eens!!!!

Er zijn zoveel meldingen geweest van verschillende mensen, waar amper iets mee gedaan is.

Precies door wat hierboven staat!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 18:17:

[...]





Oh ja?

Welke regels heb jij het dan over?



Want als de hulpverleners de regels wel hadden.opgevolgd, was er allang een OTS en waarschijnlijk uithuisplaatsing geweest.

Dus ik ben erg benieuwd welke regels jij bedoelt.



't is zo makkelijk om maar wat te roepen.Ik was een antwoord aan het typen om uit te leggen wat ik bedoel, maar las je laatste zin nog eens en weet je, zoek het lekker uit. Dan hou ik met mijn +10 jaar werkzaam in de jeugdzorg toch lekker mijn mond.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_dana schreef op 30 augustus 2016 @ 18:30:

[...]





Ik was een antwoord aan het typen om uit te leggen wat ik bedoel, maar las je laatste zin nog eens en weet je, zoek het lekker uit. Dan hou ik met mijn +10 jaar werkzaam in de jeugdzorg toch lekker mijn mond.



Makkelijk antwoord.

Nogmaals: welke regels?

Dat hoor ik graag van je.

De protocollen die ik ken zijn zeer duidelijk.

En hier zeer duidelijk NIET opgevolgd.

Heb je het rapport wel gelezen? De casus überhaupt gevolgd?



Dat jij 10 jaar in de jeugdzorg bent, zegt mij persoonlijk niet zoveel.

Kwantiteit zegt niks over kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 30 augustus 2016 @ 15:48:

Als dit waar is begrijp ik totaal niet waarom de inspectie hun rapport niet herziet.Maar de inspectie heeft geconstateerd dat de hulpverlening gefaald heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 18:49:

[...]





Makkelijk antwoord.

Nogmaals: welke regels?

Dat hoor ik graag van je.

De protocollen die ik ken zijn zeer duidelijk.

En hier zeer duidelijk NIET opgevolgd.

Heb je het rapport wel gelezen? De casus überhaupt gevolgd?



Dat jij 10 jaar in de jeugdzorg bent, zegt mij persoonlijk niet zoveel.

Kwantiteit zegt niks over kwaliteit.



Zeker geen makkelijk antwoord, want als je zo onbeschoft op me reageert is mijn eerste impuls om in de verdediging te gaan. Maar op deze toon vind ik het de energie niet waard. Dus zit ik op m'n handen.



Overigens: Ik zeg nergens dat hier protocollen goed zijn opgevolgd. Sterker nog: in deze zaak is wat mij betreft totaal gefaald en daar mogen consequenties op volgen. Als je wat beter zou lezen en niet meteen zou kakelen, had je misschien mee gekregen dat ik reageer op iemand die de regels een warm bad noemt.



Verder ben ik jou geen antwoord verschuldigd.
manamana...tutuutududu
Ze reageert helemaal niet onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 30 augustus 2016 @ 19:10:

Ze reageert helemaal niet onbeschoft.Je hebt gelijk. Ik had beter 'kort door de bocht' kunnen schrijven. Met name omdat er zonder enige voorkennis wordt gezegd dat ik maar wat roep, komt hij binnen. Ik voer liever op andere toon een discussie en word hier stekelig van, maar onbeschoft is verkeerd gekozen.
manamana...tutuutududu
quote:tvandattum schreef op 30 augustus 2016 @ 18:53:

[...]

Maar de inspectie heeft geconstateerd dat de hulpverlening gefaald heeft.Ik reageerde op wat ik op de FB van vader lees, hij schrijft dat het inspectierapport niet de hele waarheid vertelt en dat de werkelijkheid nog ernstiger was dan de inspectie stelt en dat daar hard bewijs voor ligt. Als dit waar is begrijp ik niet dat de inspectie hun rapport niet herziet.
Ik snap jou wel, maar ik snap haar ook. In deze zaak heeft namelijk wel écht de hulpverlening gefaald. De reacties, de inschattingen. Dus echt de kwaliteit van de hulpverlening.

Dat kun je toch niet ontkennen?
Ik ben ook benieuwd naar welke regels je bedoelt dana. Ik heb niet het idee dat het regels zijn waar hulpverleners tegenaan lopen, maar, zoals ik op de vorige pagina al schreef, een cultuur gecombineerd met angst en (te) weinig scholing en ondersteuning om verantwoordelijkheid te durven nemen. Daarnaast zie je in werkelijk elke zaak zoals deze een gigantisch communicatieprobleem.
Alle reacties Link kopieren
edit: had een uitgebreide reactie geschreven maar voelt te persoonlijk en kwetsbaar. Als je het niet gelezen hebt kan ik het je pb'en tinypotato.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
En nogmaals: hoe het kan dat er bij Sharlane op geen enkele manier is ingegrepen, kan ik ook met mijn verstand niet bij. En als je zo'n casus kent en geen stappen onderneemt (met welke obstakels je dan ook tegen zou komen) dan ben je inderdaad een slechte hulpverlener. Je bent het kind wel verschuldigd de grenzen van je mogelijkheden op te rekken, op te schalen waar mogelijk en aan de bel te blijven trekken als er niets gebeurd. Dat zie ik hier allemaal niet terug, helaas.
manamana...tutuutududu
moeder gehoord worden
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_dana schreef op 30 augustus 2016 @ 20:06:

edit: had een uitgebreide reactie geschreven maar voelt te persoonlijk en kwetsbaar. Als je het niet gelezen hebt kan ik het je pb'en tinypotato.Ik heb het gelezen en ik vond het een heel duidelijke situatieschets hoe je als hulpverlener aan handen en voeten gebonden bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ouders krijgen keer op keer kans. Dit vanuit het principe dat het het Recht van het kind is om omgang te hebben met beide ouders.



Jammer dat dit RECHT vaak een plicht wordt voor kinderen, met in sommige gevallen dodelijke afloop.
quote:SuperWijf schreef op 30 augustus 2016 @ 20:57:

moeder gehoord wordenIn oktober Ik voel een aantal verdagingen aankomen zodat de zaak verjaard.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:15:

[...]



Ik heb het gelezen en ik vond het een heel duidelijke situatieschets hoe je als hulpverlener aan handen en voeten gebonden bent.



Google eens op meldcode en kindcheck.

In deze specifieke situatie,hebben hulpverleners zwaar gefaald.

Hadden ze de protocollen gevolgd, dan was dit veel anders gelopen en het kind hoogstwaarschijnlijk niet dood.



En ammehoela met hulpverleners uit jeugdzorg die zeggen dat de regels zo erg zijn. En mochten regels zo erg zijn, dan is dat juist door zeer slechte hulpverleners die casussen verkloot hebben met ernstige nadelige gevolgen voor het kind.

En ik heb het over deze casus.

En ja, ik heb professioneel ook met jeugdhulpverlening te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry, ik reageer nog op een post van pagina 1.... Het is al 34 pagina's verder
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_dana schreef op 30 augustus 2016 @ 20:06:

edit: had een uitgebreide reactie geschreven maar voelt te persoonlijk en kwetsbaar. Als je het niet gelezen hebt kan ik het je pb'en tinypotato.Als je zo graag iets deelt en/of je gelijk wilt halen, doe dat dan gewoon on topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven