Welk libido?

13-12-2016 18:15 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,



Het heeft lang geduurd maar ik heb besloten om hier bij jullie raad te komen vragen.

Ik ben ongeveer een jaar samen met m'n vriend. Op zich gaat het goed tussen ons, alleen wil hij ineens geen seks meer...

We hebben een appartement gekocht waar we binnenkort intrekken, maar dat is niet zonder problemen gegaan. Er is vanalles mis aan het appartement wat voor de nodige stress bij hem zorgt.

Hij zegt dat het daardoor komt, dat zijn hoofd er niet naar staat. Soms twijfel ik of het echt wel daaraan kan liggen. .want een man die geen seks wil?!

Verder houdt hij zich sinds kort wel veel bezig met spelen op de playstation, dat is zijn ontspanning.



Ik weet niet of ik me nu zorgen moet maken of niet, want heb ook wel gezien dat hij terug meer vrouwelijk contact heeft (vriendinnen..)

Maar zoals ik zei is het verder normaal, hij is nog steeds heel lief voor mij.



Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken in deze situatie



Xoxo prikkie-egel
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heeft dat nu ongeveer geduurd, voor je hier om raad kwam vragen?

Want als dat een jaar is, dan is dat lang hoor.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Misschien heeft ie iets opgelopen?
Ik zou er is een goed gesprek aan wagen.
"dat hij terug meer vrouwelijk contact heeft"



Wat bedoel je hiermee?



En hoe lang wil hij nu geen seks meer? Je zegt in de eerste zin "het heeft een jaar geduurd", maar je bent ook pas een jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
"want heb ook wel gezien dat hij terug meer vrouwelijk contact heeft (vriendinnen..) "



Ik lees dit de laatste tijd zo vaak. Is dat Vlaams of zo?
Hij klinkt uitgeblust, gestrest en lamlendig.

Daar zou ik me druk om maken.

Een laag libido kan een symptoom zijn van stress.
quote:Robyn89 schreef op 13 december 2016 @ 18:26:

"want heb ook wel gezien dat hij terug meer vrouwelijk contact heeft (vriendinnen..) "



Ik lees dit de laatste tijd zo vaak. Is dat Vlaams of zo?To is inderdaad Belgische denk ik. Hij praat weer wat meer met zijn vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is ineens? Sinds wanneer? Ishet echt begonnen door de problemen met het appartement of was het al ervoor?



Heb je enkel geen seks meer of knuffel je ook niet meer? Is er überhaupt nog iets van intimiteit?



Ik denk dat je hier eens deftig over moet praten. Begin vanuit jouw gevoel (dat je hem mist, het knuffelen mist, de seks mist) en ga hem niet beschuldigen want dan schieten mensen in de verdediging en kom je er niet uit.



Succes!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik zou zelf beginnen met vragen hoe hij zich voelt, of hij soms niet lekker in z'n vel zit.



Er zijn legio vrouwen waarbij het libido omlaag keldert als ze zich niet goed voelen, maar als het een man betreft kan dat niet "want alle mannen willen altijd non-stop seks".

Dat lees ik dus ook in jou post, terwijl je weet dat hij zich niet goed voelt en vlucht in andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 13 december 2016 @ 18:34:

Ik zou zelf beginnen met vragen hoe hij zich voelt, of hij soms niet lekker in z'n vel zit.



Er zijn legio vrouwen waarbij het libido omlaag keldert als ze zich niet goed voelen, maar als het een man betreft kan dat niet "want alle mannen willen altijd non-stop seks".



Wat een onzin. Lijkt wel elle5460 taal.

Ook mannen kunnen wel eens geen zin hebben, hem niet omhoog krijgen als ze stress hebben, niet lekker in hun vel zitten.

Wij mannen zijn óók mensen met gevoel.
quote:creativeguy schreef op 13 december 2016 @ 18:41:

[...]



Wat een onzin. Lijkt wel elle5460 taal.

Ook mannen kunnen wel eens geen zin hebben, hem niet omhoog krijgen als ze stress hebben, niet lekker in hun vel zitten.

Wij mannen zijn óók mensen met gevoel.Huh? Dat is toch exact wat ik zeg? Ben je gewoon halverwege gestopt met lezen ofzo?
quote:creativeguy schreef op 13 december 2016 @ 18:41:

[...]



Wat een onzin. Lijkt wel elle5460 taal.

Ook mannen kunnen wel eens geen zin hebben, hem niet omhoog krijgen als ze stress hebben, niet lekker in hun vel zitten.

Wij mannen zijn óók mensen met gevoel.



Mannen zijn ook net mensen



Door stress kunnen mannen, lijkt mij, idd ook geen zin in seks hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek hier ook niet in naam van alle mannen he.. ik ken hem gewoon. Hij heeft al andere stress gehad en dan was het geen probleem.

Het is nu 1,5 maand zo en er is in die tijd mss 3 keer nog seks geweest.

Andere intimiteit zoals knuffelen is er nog wel.



Voor jullie komt dit misschien belachelijk over, maar ik weet hoe hij normaal is.

En over het praten met vrouwen heb ik het vooral over een 'vriendin' die sinds kort terug vrijgezel is en waar hij wel geinteresseerd in lijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Prikkie-egel schreef op 13 december 2016 @ 19:21:

Ik spreek hier ook niet in naam van alle mannen he.. ik ken hem gewoon. Hij heeft al andere stress gehad en dan was het geen probleem.

Het is nu 1,5 maand zo en er is in die tijd mss 3 keer nog seks geweest.

Andere intimiteit zoals knuffelen is er nog wel.



Voor jullie komt dit misschien belachelijk over, maar ik weet hoe hij normaal is.

En over het praten met vrouwen heb ik het vooral over een 'vriendin' die sinds kort terug vrijgezel is en waar hij wel geinteresseerd in lijkt te zijn.

Geintereseerd in andere vrouwen?.....oh.

Waar is dat in hemelsnaam voor nodig?..haha, wat een dweil zeg!

Dat wil geen kerel!..die willen gewoon bier zuipen, voetbal zien ect ect...maar die willen geen andere vrouw horen horen!!"...een is genoeg, lijkt me...".zou iedere vent hier in deze omgeving zeggen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Prikkie-egel schreef op 13 december 2016 @ 19:21:

Ik spreek hier ook niet in naam van alle mannen he.. ik ken hem gewoon. Hij heeft al andere stress gehad en dan was het geen probleem.

Het is nu 1,5 maand zo en er is in die tijd mss 3 keer nog seks geweest.

Andere intimiteit zoals knuffelen is er nog wel.



Voor jullie komt dit misschien belachelijk over, maar ik weet hoe hij normaal is.

En over het praten met vrouwen heb ik het vooral over een 'vriendin' die sinds kort terug vrijgezel is en waar hij wel geinteresseerd in lijkt te zijn.



Hij kan toch ook een vriendin hebben gewoon als vriend, dus niet als geliefde.

Ik heb ook mannelijke vrienden, daar hoef ik niets mee en ja ik ben wel single.
Alle reacties Link kopieren
Flinke klussen of een verbouwing vergen enorm veel, zeker als je op de roze wolk van een eerste woning/samenwonen zit.

Als er dan ook nog een 'deadline' is dan is maar één doel voor ogen: dat huis moet af, we willen er in én snel!



Ik kan mij herinneren dat ik in 2 weken tijd de complete badkamer van mijn toenmalige vriendin opgeknapt had, het moest in 2 weken ( wat al krap was ) en toen kwamen er allerlei onverwachte zaken aan het licht die uiteraard opgelost moesten worden.

Ik had nog maar weinig vakantiedagen, had in mijn eigen woning onverwachte zaken op te lossen en op mijn werk speelden er ook dingen die niet prettig waren.

Als je die druk hebt en daardoor echte lange dagen maakt dan gaat het hard met de energie, al het testosteron gaat er in zitten!

Gedurende die periode had ik ab-so-luut geen zin in een plakkende vrouw die zin had, ik was al blij als ik s'avonds dat bakje chips op de bank vast kon houden.

Feit dat hij jou wil knuffelen geeft aan dat hij de intimiteit fijn vind maar even niet de behoefte/energie heeft in andere lichamelijke inspanningen.

Niet leuk en niet te begrijpen voor een vrouw misschien, maar het kan wel en ik zou er niet teveel achter zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, gut, hij gooit het zelf op stress vanwege dat appartement. Nou, dat kán, toch? Het is sinds anderhalve maand. Gun hem even de tijd. Maar probeer in ieder geval samen die stress weg te nemen. Stress is niet goed...
Alle reacties Link kopieren
Totaal herkenbaar wat Mats zegt. Ik heb dat zelf ook gehad. Stijf van de stress en total loss zijn is een libidokiller. Komt wel weer goed hoor zodra de rust terug is gekeerd.



Tippie mijnerzijds, verzorg hem gewoon lekker, relax samen en dan komt het allemaal vanzelf goed. Wanneer je er een druk oplegt of constant gaat lopen mokken en mekkeren dan werkt het juist averechts.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de afgelopen 1.5 maand maar 3 keer seks gehad en zegt dan dat hij geen seks meer wil! Wat stel je je aan. Je hebt even wat minder seks. Als het 2 maanden helemaal niks is moet je misschien eens terug komen hier.



Ik ben een man en soms heb ik ook een weekje geen zin. Als vervolgens mijn vriendin een paar keer nachtdienst heeft heb ik ook wel eens ruim een week geen seks. Liggen we beide niet wakker van halen we daarna wel weer in.



Ik kan me heel goed voorstellen dat je als man in een stressvolle periode misschien wel eens 10 of 14 dagen geen zin hebt. Misschien wel een maand! En dan moeten de momenten dat je misschien zin hebt ook nog eens gelegen komen en je partner tegelijk zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
En dat is de reden waarom ik lang getwijfeld heb om hier te komen. Krijg je toch maar te horen dat ik me aanstel.

Ik kan er niet aandoen dat ik me onzeker voel en mijn excuses dat ik dan om raad kom vragen.



Bedankt aan de mensen die mij een serieus antwoord gegeven hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Prikkie-egel schreef op 13 december 2016 @ 21:14:

En dat is de reden waarom ik lang getwijfeld heb om hier te komen. Krijg je toch maar te horen dat ik me aanstel.

Ik kan er niet aandoen dat ik me onzeker voel en mijn excuses dat ik dan om raad kom vragen.



Bedankt aan de mensen die mij een serieus antwoord gegeven hebben.



Omdat een antwoord anders is dan je zou willen horen wil dat niet zeggen dat het geen goed antwoord is. Een beetje ruggengraat kweken kan geen kwaad. Is ook goed voor je relatie.



Wat had je dan willen horen? Dat mannen altijd seks willen, dus die van jou zeker vreemdgaat omdat hij de afgelopen 1.5 maand maar 3x met je naar bed geweest is? Ala je dat wilde horen had je niet om onze mening moeten vragen maar gewoon of we dat wilde zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Prikkie-egel schreef op 13 december 2016 @ 21:14:

En dat is de reden waarom ik lang getwijfeld heb om hier te komen. Krijg je toch maar te horen dat ik me aanstel.

Ik kan er niet aandoen dat ik me onzeker voel en mijn excuses dat ik dan om raad kom vragen.



Bedankt aan de mensen die mij een serieus antwoord gegeven hebben.En wat is bij jou een serieus antwoord dan? Iemand die je mening niet deelt, is niet serieus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Prikkie-egel schreef op 13 december 2016 @ 21:14:

En dat is de reden waarom ik lang getwijfeld heb om hier te komen. Krijg je toch maar te horen dat ik me aanstel.

Ik kan er niet aandoen dat ik me onzeker voel en mijn excuses dat ik dan om raad kom vragen.



Bedankt aan de mensen die mij een serieus antwoord gegeven hebben.



Je lijkt wel een dramaqueen met dat aanstellerige gedrag zeg.



Probeer het van de positieve kant te bekijken. 'Hey wat fijn dat het niet gelijk een grote error is in mijn fijne relatie want dit komt vaker voor in stressvolle periodes. Jeetje wat fijn zeg dat mensen zelf hun ervaringen met mij willen delen'



Iedereen kan zich weleens onzeker voelen en daar is helemaal niks mis mee. Mensen delen alleen hun mening hier waar jij misschien iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:thewaiter schreef op 13 december 2016 @ 19:54:

Je hebt de afgelopen 1.5 maand maar 3 keer seks gehad en zegt dan dat hij geen seks meer wil! Wat stel je je aan. Je hebt even wat minder seks. Als het 2 maanden helemaal niks is moet je misschien eens terug komen hier.

Jij kunt niet voor een ander bepalen wat veel of weinig seks is. Als TO zou zeggen dat ze al 2 maanden helemaal geen seks heeft, waarvan jij beweert dat dat wél beklagenswaardig is, dan is er wel weer een forummer die daar smalend over roept dat dat heel normaal is en ze zich aanstelt.

Libido en behoefte aan seksuele interactie kun je niet uitmiddelen. TO maakt zich recht zorgen over de frequentie van de seks, omdat TO behoefte heeft aan meer. Gaat die vriend bij iede stressvolle situatie op de rem? Want er zijn nogal wat stressperiodes die een mens tegen komt. En er zijn zat mensen die tijdens een stressperiode juist seks willen, omdat ze daar van ontspannen.

Kortom; dit is relevante informatie voor TO over hoe de rest van hun relatie er uit gaat kunnen zien.



TO, het beste wat je kunt doen is toch met je vriend om de tafel gaan zitten en jouw behoeften bespreken. Ik zou ook aan hem vragen of hij vaker periodes van minder libido heeft en bij jezelf te rade gaan of jij periodes van minder libido hebt en in welke omstandigheden (vaak als een relatie wat langer duurt, verliezen partners seksuele interesse in elkaar en in veel gevallen dempt het libido dan ook. Dan kan het alleen maar handig zijn als beiden gewend zijn aan libidoloze periodes).
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven