Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Ik gebruik fotobewerkingssoftware, en heb programma's naast elkaar open staan. Zodra ik bestanden opsla, duurt het vrij lang. Het ligt niet aan de computer, die is up to date, zit geen rommel op, weinig software en is vrij nieuw. Dus 4 GB erbij zou voldoende moeten zijn?
Ik heb voor fotobewerking 16GB geheugen en merk behoorlijk verschil tussen mijn PC thuis en die op het werk waar 8 GB in zit. Als je met grote RAW-bestanden werkt, is 16GB wel aan te raden. Ik zou dan wel 2x 8GB nemen en niet een ongelijke module erbij stoppen. De bestanden worden op een sata-HD opgeslagen, zulke opslagcapaciteit is nog niet betaalbaar als SSD.



Overigens, hoe actueel is je PC? Sommige mensen vinden een PC nog up to date als ie 5 jaar oud is.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 december 2016 @ 15:31:

Dat heb ik ook op meerdere plekken gehad.

Daar werd steeds een nieuw scherm met foutmelding geopend. Maar ik zat op een desktop.

Ook elders kreeg ik dat. Daar moest ik terug naar het vorige scherm om alle inloggegevens weg te halen.

Daarna probeerde ik het opnieuw. (Beheerder keek mee, want daar was het onterechte foutmelding. Iemand anders had een fout gemaakt.) Door een eerste inlogscherm met fout. Dat hield het inloggen met goede gegevens tegen.

Het kan dus zijn dat je een eerste keer wel fout ging en dat een goede inlog blokkeert.

Bij was dat wel het geval. Eerder had ik het thuis ook. Windows en browser hebben upgrade gedaan. Ik kan het niet meer opnieuw bewust fout laten gaan.Het probleem leek opgelost te zijn. Wachtwoord veranderd. Het leek op de telefoon gehackt te zijn. Toch vraag ik me af waarom het dan op de laptop wel goed ging. Het ging een paar dagen goed, maar nu laadt de telefoon weer niet alle mails sinds gisteren. Geen foutmelding. Ik tast in het duister
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Hoezitdit schreef op 04 januari 2017 @ 07:53:

Handig topic dit.

Ik heb een vraagje. Als ik het intern geheugen wil vergroten, en er zijn 2 sleuven. Moet aan elke kant dan hetzelfde aantal GB's zitten. Of kan ik aan de ene kant 4 GB doen (zit er in) en aan de andere kant 16 GB of 32GB?



De verkoper zei me dat het extra geheugen niet zoveel zin heeft, het wordt alleen maar aangesproken op het moment dat je heel veel verschillende dingen naast elkaar hebt draaien. Is dat zo?



Zoek eerst uit wat het maximale geheugen is dat de PC aan kan, meer er in zetten is zinloos en kan problemen geven.

Vervolgens 2 identieke geheugenbankjes plaatsen waarbij je uiteraard wel let op de specificaties van de geheugenbankjes zoals de snelheid.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Elmervrouw schreef op 04 januari 2017 @ 11:10:

[...]

Het probleem leek opgelost te zijn. Wachtwoord veranderd. Het leek op de telefoon gehackt te zijn. Toch vraag ik me af waarom het dan op de laptop wel goed ging. Het ging een paar dagen goed, maar nu laadt de telefoon weer niet alle mails sinds gisteren. Geen foutmelding. Ik tast in het duister



Geen idee.

Maar ik was gisteren ook bezig om bepaalde informatie te bekijken en te zoeken.

Sommige applicaties werken wel via andere ingang. Niet bij rechtstreeks.

Het kan twee kanten op. Misschien even bij een winkel langs gaan.



Even uit en weer aan? Misschien gaat het niet goed door de overgang van het jaar. Misschien is het werkgeheugen overbelast.



Even controleren of er niet teveel berichten in staan?

Ik open email alleen via laptop.
quote:Izzy_ schreef op 04 januari 2017 @ 08:39:

Ik heb voor fotobewerking 16GB geheugen en merk behoorlijk verschil tussen mijn PC thuis en die op het werk waar 8 GB in zit. Als je met grote RAW-bestanden werkt, is 16GB wel aan te raden. Ik zou dan wel 2x 8GB nemen en niet een ongelijke module erbij stoppen. De bestanden worden op een sata-HD opgeslagen, zulke opslagcapaciteit is nog niet betaalbaar als SSD.



Overigens, hoe actueel is je PC? Sommige mensen vinden een PC nog up to date als ie 5 jaar oud is.Ik ga eens kijken naar 2 x 8 GB. Er past 2 x 16 in, maar dat wordt me iets te duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 januari 2017 @ 12:39:

[...]Geen idee.

Maar ik was gisteren ook bezig om bepaalde informatie te bekijken en te zoeken.

Sommige applicaties werken wel via andere ingang. Niet bij rechtstreeks.

Het kan twee kanten op. Misschien even bij een winkel langs gaan.



Even uit en weer aan? Misschien gaat het niet goed door de overgang van het jaar. Misschien is het werkgeheugen overbelast.



Even controleren of er niet teveel berichten in staan?

Ik open email alleen via laptop.Ik vond het juist zo handig dat het ook op de telefoon kon. Maar goed. Er staan zeker niet teveel berichten in, ik ben nogal van het opruimen. Misschien kan ik idd het beste bij een winkel langsgaan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Of het laden duurt gewoon langer dan anders. Er waren wel storingen.

Geen idee wat, want ik las alleen dat ze waren opgelost.
Nog even een vraagje. DDR4 is dat de verwijzing naar het geheugenslot? Met andere woorden als ik dit bestel dan past het in mijn computer?
Alle reacties Link kopieren Quote
DDR4 is een geheugentype.

Wanneer er nu DDR4 in zit dan moet het nieuwe geheugen ook DDR4 zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Kun je het niet beter door de computerwinkel laten doen? Je zult het geheugen er ook in moeten zetten. Da's heel simpel als je weet hoe het moet, maar weet je dat niet, dan kun je je PC vernaggelen.
OP internet - paradigit en een andere die hun outlet is of zo - weet niet meer na de reorganisatie hebben veel informatie op hun site. Met filmpjes erbij waarin uitleg wordt gegeven.

Kan je zelf zien hoe ingewikkeld het is.

Op zich heb ik daar wel uitstekend advies gekregen waardoor ik wist wat wel en niet kon.

Maar dat was toen er nog een winkel in de buurt was. Die is nu weg.

Hun site is nog steeds goed voor informatie.

Gebruiksaanwijzingen bij het apparaat waarin je een kaart wil toevoegen. Goed om ook even te lezen.

Zo heb ik ooit een hele laptop retour gegeven die niet voldeed aan de advertentie.

Was een dom foutje en geen opzet. Luie tijdelijke medewerker die graag met afkortingen werkte.
Dat geheugen erin zetten gaat wel lukken. Thanx voor de tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil op mijn iPhone en webkoppeling op mijn bureaublad maken. Volgens de handleiding van de site moet ik in mijn browser delen kiezen en dan 'zet op beginscherm', maar dat laatste heb ik niet.



Heel erg help.
Alle reacties Link kopieren Quote
In Safari?

Als het goed is, staat er een heel rijtje (Bericht, mail etc.) en daaronder heb je "Zet in favorieten", "Bladwijzer", "Zet in leeslijst" en dan als laatste "Zet in beginscherm".
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, Chrome.

Safari er even opzetten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Safari staat toch standaard op een iPhone?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukt! Dank je Hayek
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Hayek schreef op 30 januari 2017 @ 15:47:

Safari staat toch standaard op een iPhone?Geen idee, ik gebruik het nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Phaedra__ schreef op 30 januari 2017 @ 15:51:

[...]



Geen idee, ik gebruik het nooit.Ik ook niet, maar dat is omdat de iPhone van de baas is en ik gewoon m'n privételefoon gebruik voor internetten (overigens eigen keus, de telefoon van de baas mag ik ook privé gebruiken). Alleen als ik aan het bakken ben, gebruik ik de iPhone om het recept te kunnen lezen, terwijl ik op m'n eigen telefoon een filmpje kijk.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier een specificatie van een acculader. Met 12 Volt aansluiting

6;0 Watt / 17;5 Volt

343 mA

Hoe lang duurt het dan voordat een apparaat met een accu (batterij) van { vraag is hoeveel } mA is opgeladen?

Vergeleken met

2;4 Watt / 17;5 Volt

138 mA

Weet iemand hoe ik dat kan lezen? Verder heb ik ook geen informatie. Ik ben me aan het oriënteren op aankoop van een handig apparaat. I.v.m. spam die niet mag laat ik alle details weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij duurt het met de tweede gewoon 2,5 keer zo lang als met de eerste, Pumps.
Oh dear, how sad, never mind.
Ja, dat idee had ik ook. Maar hoeveel laadt je een batterij of accu daarmee op?

Als zo'n lader aan een accu hangt. Hoeveel capaciteit krijg je dan?

Het is een accessoire voor een auto waarmee je ook andere apparaten kan opladen. Ik twijfel aan de toegevoegde waarde. Maar als het zou doen wat het belooft dan kan ik dat goed gebruiken.
Misschien niet het juiste topic maar ik ga toch een poging wagen. Ik zie nu elke keer als ik het forum open een (2) in de browser titel staan. Weet iemand heel toevallig wat dit betekent? Ik heb al in mijn inbox gekeken maar geen nieuwe berichten.

Thanks :flag:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven