Bali, welke stranden zijn het mooist?

13-01-2009 23:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij vertrekken op 11 februari naar Thailand. Daar blijven we sowieso t/m 27 februari omdat we er dan een verjaardag hebben. Vanaf 28 feb. of 1 maart willen we door naar Bali. Ik ben me aan het orienteren op pakketten van AirAsia (vlucht + hotel), maar er staan zo veel hotels dat ik door de palmbomen het strand niet meer zie.



In Bali wil ik eigenlijk gewoon aan het aller- allermooiste strand zitten (spierwit zacht zand, mooie azurblauwe zee, kortom, het kodakplaatje maar dan in het echt en niet geshopt).



Moet ik dan in Nusa Dua zijn? Want de stranden in Kuta schijnen niet zo mooi te zijn. Bovendien wil ik wel wat levendigheid (gezellig dorpje, wat restaurantjes etc) om me heen maar lijkt Kuta me VEEL te druk en toeristisch. Ik hoef niet tegenover die grote gele M te zitten.



Of moet ik in Sanur, Legian, Candidasa zijn? Wie weet wat gewoon echt het allermooiste plekje is maar toch ook een beetje levendigheid biedt? Of heeft iemand misschien zelfs een hoteltip (mag lekker luxe zijn )



BEDANKT alvast!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Wij zijn in Sanur geweest op huwelijksreis. We vonden het geweldig mooi. We hadden een luxe hotel geboekt (normaal gaan we camperen :p) en hebben er echt van genoten. We zaten in het Bali Hyatt. Erg mooie kamer (regency club, maar ietsje duurder) en superservice etc. Het plaatsje was leuk en we hebben vandaaruit veel gezien met een privechaufeur. Auto was niet duur, eten was niet duur, souvenirs ook niet. Al met al super! Maar eerlijk is eerlijk, de stranden die wij gezien hebben hadden niet het echte bountygevoel. Maar voor de cultuur, een prachtig landschap, vriendelijke bevolking en een leuk strand zou ik het zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Dames bedankt voor alle tips, do's & don'ts!

Ik heb nog heel wat te googlen. En ter plekke het e.e.a. regelen is ook een optie. Wij zijn redelijk bekend in Azie (nog niet in Indonesie weliswaar maar dat moet toch ook lukken!)



Werk aan de winkel dus. Bedankt hoor!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag van Elninjo, wanneer zijn de rijstvelden er nou echt GROEN GROENER GROENST? Is dat rond begin maart toevallig? Dat lijkt me zo mooi, ook een van de redenen waarom ik graag naar Bali wil.



Munduk, Ubud en jullie hoteltips zien er allemaal schitterend uit!

Het wordt er niet makkelijker op. Ik zal eens kijken wat mijn vriend wil, voordat ik alles al weer geregeld heb
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:El_lebel schreef op 14 januari 2009 @ 18:22:

[...]





Legian is gewoon het verlengde van Kuta, dus daar zou ik zeker niet heen gaan TO.

Lang niet zo druk als Kuta! ondanks dat het in het verlengde is.....dus TO rustig de moeite waard......

Neem anders de boot naar Lombok, daar vond ik de stranden mooier en heb je kleine barretjes/restaurants. Maar je hebt ook mensen die dat "uitgestorven" vinden. Kuta+Legian is inderdaad Costa Del Sol, het enige voordeel daar is dat de stranden heel breed zijn en gave golven hebben. Voor een dagje best leuk om daar naar het strand te gaan dus. Ga gewoon met de taxi (blauwe, van Garuda), dat is goedkoop, snel en veilig (fooi geven niet nodig).Trouwens je moet ook niet in Legian blijven,nee je moet erop uit gaan...dan zie je pas het echte Bali
Alle reacties Link kopieren
quote:indyana schreef op 14 januari 2009 @ 10:52:

Ik ga in april naar Bali en vroeg mij af of het duur is om daar een auto te huren. We zitten Kuta en willen wat zien van het eiland.

Een auto met chauffeur kun je het beste huren,ik zou zelf geen auto huren....



Auto met chauffeur is super goedkoop,en ze laten je ook nog eens alle mooie plekjes van Bali zien! dus even rondkijken/vragen om voor een cheapy prijs auto met chauffeur te huren.
Alle reacties Link kopieren
In februari maart is het groen. Heb het mogen aanschouwen, prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Mooi Annie, dan zitten we in de goede tijd.



Ik hoor zoveel plaatsen voorbij komen, we kunnen toch wel vanuit 1 plek Bali bekijken? Aangezien Bali onze "eindstop" is van de vakantie willen we daar gewoon lekker 1 plek hebben en niet om de 2, 3 dagen weer verkassen. Dus ik kan al die mooie plekjes toch wel zien met eilandtours (taxi/auto met chauffeur)? Of moet ik echt gaan verhuizen om alles te kunnen zien? Ofwel, is Bali groot genoeg om in ca. 10/11 dagen vanaf 1 startpunt te bewonderen?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 14 januari 2009 @ 23:28:

Mooi Annie, dan zitten we in de goede tijd.



Ik hoor zoveel plaatsen voorbij komen, we kunnen toch wel vanuit 1 plek Bali bekijken? Aangezien Bali onze "eindstop" is van de vakantie willen we daar gewoon lekker 1 plek hebben en niet om de 2, 3 dagen weer verkassen. Dus ik kan al die mooie plekjes toch wel zien met eilandtours (taxi/auto met chauffeur)? Of moet ik echt gaan verhuizen om alles te kunnen zien? Ofwel, is Bali groot genoeg om in ca. 10/11 dagen vanaf 1 startpunt te bewonderen?Dat kan heel goed hoor. Wij zijn (bijna)elke dag met de auto en chauffeur op pad geweest en hebben de mooiste plekjes gezien dus m.i. hoef je niet steeds te verkassen...



Er zijn zoveel ontzettend mooie plekjes daar om te bewonderen en idd de rijstvelden zijn een plaatje!.
Alle reacties Link kopieren
quote:bettyboob schreef op 14 januari 2009 @ 23:21:

[...]



Een auto met chauffeur kun je het beste huren,ik zou zelf geen auto huren....



Auto met chauffeur is super goedkoop,en ze laten je ook nog eens alle mooie plekjes van Bali zien! dus even rondkijken/vragen om voor een cheapy prijs auto met chauffeur te huren.



Ja want verkeer is hectisch, een van onze chauffeurs verytelde ons dat ze op intuitie rijden. Veel getoeter en inhalen aan alle kanten, hele families of scootertjes... laat je maar lekker rijden beter!



Oh en heel veel plezier!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2005 op Bali geweest. We zaten in het oosten, vlak bij Candidasa. Daar in de buurt heb je Padang Bai en Pasir Putih, twee erg mooie stranden, geen bounty, maar voor Bali bijzonder. Pasir Putih is trouwens een wit strand, zeldzaam op Bali. Aan de noordkant was Amed ook leuk, is wel minder mooi dan het geweest is, door overstromingen. Maar je kunt er nog steeds heerlijk op het strand liggen en snorkelen. Het is daar niet toeristisch, we lagen met een paar kinderen uit het dorp in zee. Verder is Amed trouwens niet spannend of iets, maar de zee is er erg prima!

Ik ben zelf niet in Lovina geweest, maar de verhalen daarover verschillen volgens mij. Hoe recenter je bent geweest hoe drukker.

Wij hadden trouwens de hele vakantie dezelfde chauffeur. Via mensen uit Nederland zijn naam gekregen en als wij hem nodig hadden dan belden we hem. Was heel goed geregeld.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Bali is geweldig! OOoh wat heb ik soms een heimwee naar dat eiland! Het weer, de cultuur, de lieve mensen, het heerlijke eten...groot gelijk dat jullie er naar toe willen.

Wij hebben een rondreis gemaakt, zijn gestart in Sanur, erg leuk. Mooie stranden (niet het bountygevoel, maar nog steeds erg mooi) en wel een beetje druk met leuke restuarantjes e.d. Vervolgens zijn we naar Ubud gegaan (Bali Spirit, echt een geweldig hotel!) waar we hebben genoten van de drukte, de mooie winkeltjes, markt, maar ook van de rijstvelden. Vanuit Ubud zijn we doorgereisd naar Menjangan en dat vind ik echt een aanrader! Je kunt daar ook geweldig snorkelen of duiken. Vervolgens zijn we naar Lovina gegaan, dat vond ik niets. Zwarte stranden met afval en het dolfijnspotten hebben we overgeslagen omdat het veel te toeristisch is. Candi Dasa was wel leuk, maar dat kwam vooral door het hotel (Kubu Bali) maar zou ik als plaatsje niet aanraden. Onze laatste stop was in Legian bij Kuta. Best leuk om ook die drukte te zien, maar ik had dan liever in Seminyak gezeten.



Maar als je vanuit één plaats Bali wilt verkennen, dan raad ik Sanur aan. En ik heb gehoord dat het horel Puri Santrian heel goed is. Zowel mijn ouders als mijn vriendin zijn daar verbleven en hebben het heerlijk gehad.



Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Linde121 schreef op 14 januari 2009 @ 11:26:

Wat vanuit Ubud ook leuk is om te doen: downhill mountainbiken. Je wordt dan met een busje opgehaald en je gaat dan bergafwaarts mountainbiken (niet zwaar dus). Samen met een gids kom je door echte Balinese dorpjes en je fietst ook langs de rijstvelden. Erg mooi!



Geweldig dat je downhill mountainbiken noemt

Ik ga begin maart ook naar Bali en het leek me supercool om daar ergens te gaan mountainbiken, liefst downhill dus. Is het gewoon over een asfaltweg naar beneden, of ook wel wat 'ruiger'? Heb je misschien wat meer info over hoe en waar?



Ik lees ook ergens over brommer huren. Kan dat gewoon met een rijbewijs? Ik weet dat je in Griekenland een x aantal jaar je rijbewijs moet hebben voor je een brommer mag huren. Wie kan mij vertellen hoe dat precies op Bali werkt?
Alle reacties Link kopieren
Ben 2x in Bali geweest, wat een super eiland!!!

1e keer zaten we in Padma Bali hotel in Legian, heel mooi! maar voor t strand moet je daar niet zijn.

2e keer zaten we in het Nusa Dua beach hotel. SUPER SUPER SUPER mooi strand! Was een privegedeelte van het hotel, en echt "zoals op de plaatjes".

Overgens is Bali eigenlijk te mooi om op het strand te liggen, maar als je voor het strand gaat, zou ik daar heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en een auto huren zou ik niet doen.. levensgevaarlijk!

Wij huurde een taxi + chauffeur/gids voor een paar dagen ,en dat koste omgerekend 35 euro per dag!
Alle reacties Link kopieren
@ Maan: de Indonesiërs nemen het niet zo nauw met papieren, brommer huren is geen enkel probleem. Neem voor de zekerheid je rijbewijs mee, maar dat hoeft misschien niet eens. Kinderen van 12 rijden daar ook op brommers rond. Besef wel dat het vaak schakel-brommers zijn, met versnellingen etc. Iets lastiger dan gewone scooters dus (daar kan je ook om vragen, maar is wat minder gangbaar). En de brommers hebben vaak veel meer CC en PK dan die hier, het lijken soms wel motorfietsen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maan86 schreef op 20 januari 2009 @ 13:50:

[...]



Geweldig dat je downhill mountainbiken noemt

Ik ga begin maart ook naar Bali en het leek me supercool om daar ergens te gaan mountainbiken, liefst downhill dus. Is het gewoon over een asfaltweg naar beneden, of ook wel wat 'ruiger'? Heb je misschien wat meer info over hoe en waar?



Ik lees ook ergens over brommer huren. Kan dat gewoon met een rijbewijs? Ik weet dat je in Griekenland een x aantal jaar je rijbewijs moet hebben voor je een brommer mag huren. Wie kan mij vertellen hoe dat precies op Bali werkt?



Tja.. je zit op een mountainbike en gaat bergafwaarts, hihi! Het is beiden: asfaltweg langs de ''echte'' Balinese dorpjes. We zijn ook gestopt bij zo'n compound. En verder ook wel een aantal stukjes door de modder zeg maar en dan het heuveltje op, maar goed te doen en super leuk. Zo kom je op plekjes waar je anders niet zo snel komt. Ik vind het een aanrader (terwijl ik niet echt van fietsen hou).



De scooter die we hebben gehuurd, was er eentje bij ons hotel. We moesten een ''soort van'' overeenkomst tekenen, met een eigen risico van 35 euro. Verder kregen we hem gewoon mee. Scooteren is daar goed te doen; auto huren vooral niet doen. Het beste is om een auto met chauffeur te nemen, wij hebben dat een aantal keren gedaan. Wel duidelijke afspraken maken: dat je wilt stoppen op bepaalde plaatsen en je kunt natuurlijk ook vragen of hij nog mooie plekjes weet, dan komt het helemaal goed. Wij hebben prachtige dingen gezien onderweg! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Linde121, dat klinkt echt geweldig, dat fietsen.



Heb je dat vanuit Ubud geboekt en vooral: waar? Is dat dan met een groep andere mensen?

Ik ben echt helemaal enthousiast over dat fietsen :D
Alle reacties Link kopieren
Leuke tip zeg! Van dat downhill fietsen.



Verder heb ik Hotel Padma al een paar gehoord. Toch wel een goede optie denk ik.



Ik begreep dat Nusa Dua mooier is qua strand maar dat de plaatjes Seminyak en Legian levendiger zijn. Schijnt (zegt een vriend), niet in massadrukte van Kuta te liggen maar er net buiten. Ook wel druk en toeristisch, maar minder massaal. Terwijl, als je die drukte wil opzoeken, Kuta op een half uurtje loopafstand ligt.



En aangezien Padma in die omgeving ligt is dat toch wel een goede optie denk. Een mooi strand vind ik heerlijk maar niet het allerbelangrijkste. Als we aankomen in Bali hebben we namelijk net 2,5 week Thailand gehad dus dan haal ik daar wel mijn hart op aan de mooie stranden. Van Bali wil ik vooral ook veel zien. En als dat vanaf andere stadjes handiger te doen is dan moet ik me daar maar op focussen.



Bedankt weer iedereen!

Oja, en voor de mountainbike-tip (naam organisatie) houd ik me ook aanbevolen.



@ Maan, misschien rijden we elkaar nog wel van de sokken daar! Wij gaan ook vanaf 1 maart
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 20 januari 2009 @ 21:46:

Leuke tip zeg! Van dat downhill fietsen.



Verder heb ik Hotel Padma al een paar gehoord. Toch wel een goede optie denk ik.

Zeker een goede optie.



Ik begreep dat Nusa Dua mooier is qua strand maar dat de plaatjes Seminyak en Legian levendiger zijn. Schijnt (zegt een vriend), niet in massadrukte van Kuta te liggen maar er net buiten. Ook wel druk en toeristisch, maar minder massaal. Terwijl, als je die drukte wil opzoeken, Kuta op een half uurtje loopafstand ligt.

Het ligt er ook net buiten en idd veel minder massaal en druk en Kuta is goed te lopen of te rijden(als je heen zou willen)

En aangezien Padma in die omgeving ligt is dat toch wel een goede optie denk. Een mooi strand vind ik heerlijk maar niet het allerbelangrijkste. Als we aankomen in Bali hebben we namelijk net 2,5 week Thailand gehad dus dan haal ik daar wel mijn hart op aan de mooie stranden. Van Bali wil ik vooral ook veel zien. En als dat vanaf andere stadjes handiger te doen is dan moet ik me daar maar op focussen.

Vanuit Legian(Padma hotel) kun je heel veel van Bali zien,want alles is goed te doen vanuit daar. Wij hebben toen ook ontzettend veel gezien(want idd Bali is te mooi om alleen te luieren)het is gewoon zo ontzettend mooi Bai!.

Bedankt weer iedereen!

Oja, en voor de mountainbike-tip (naam organisatie) houd ik me ook aanbevolen.



@ Maan, misschien rijden we elkaar nog wel van de sokken daar! Wij gaan ook vanaf 1 maart Ben benieuwd wat je uiteindelijke keus zal zijn....
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht... dat het Bali Eco Tours heet (maar ik weet het niet meer zeker). Het staat ook in de Lonely Planet, ik zal vanavond of morgen nog even kijken. Inderdaad vanuit Ubud, samen met een klein groepje (in ons geval zeven man). De precieze naam houden jullie tegoed van me! Wij werden opgehaald met een busje. Lunch zat er ook bij (was lekker) en water onderweg. Was netjes geregeld allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Die naam kwam ik gisteren inderdaad tegen in de Lonely Planet! Super bedankt :D
Alle reacties Link kopieren
In de planet staat:



Bali Eco and Educational Cycling Tour

(Bali Budaya Tours)

Tel 975557, 081 833 6580

Per person 360,000Rp



For the active, offers a combination of mountain biking (downhill!) and cultural and activities.



Veel plezier!
Vlakbij Kuta heb je het dorp Jimbaran, mooi schoon strand en we lagen er bijna alleen!

's Avonds worden er tafeltjes en stoelen op het strand gezet en kun je er heerlijk vis eten met uitzicht op de ondergaande zon.



Ook een Ubud tip: http://www.guci-bali.com/index.htm
Alle reacties Link kopieren
Even een update. Toch maar vanaf hier al geboekt via Airasia. Op 1 maart vliegen we vanaf BKK naar Denpasar. En 12 maart weer terug naar BKK om vanaf daar 15 maart weer naar huis te vliegen. Ik heb uiteindelijk een hotelletje uitgekozen in Legian. Net buiten Kuta dus iets rustiger (als ik de beschrijvingen mag geloven), maar wel dichtbij genoeg om a. de drukte op te zoeken wanneer we daar zin in hebben en b. van daaruit de rest van het eiland te ontdekken.



Nou, nog 2 weekjes en dan zitten we in de lucht.



Als iemand nog goede tips heeft om vanaf Bali een dag of 2, 3 naar buureilanden te gaan, graag! Op Java zou ik graag de borobudur en prambanan en bromovulkaan zien. Maar ik zou ook (indien mogelijk qua planning en tijd) wel een dag of 2 naar Lombok of Flores gaan. Komodovaranen bekijken. Een week Bali lijkt me voldoende omdat we dan al 2,5 week strand in Thailand achter de rug hebben. Dan hebben we in principe nog 5 dagen om meer te bekijken.



Of zou dat teveel gerace worden? Ben benieuwd of iemand daar nog tips over heeft.



Bedankt voor het meedenken allemaal!



groetjes,

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Wat super joh! zou bijna jaloers worden welk hotel heb je nou uitgekozen dan?



Alvast heel veel plezier en we horen we hoe het geweest is?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven