Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 02 maart 2017 @ 18:04:

[...]

Elke Nederlander betaalt belasting en van deze belasting gaat er een stuk naar ontwikkelingssamenwerking en ook naar Bed,Bad,Brood etc etc dus Nederlanders delen al heel erg veel vind je niet? Mogen we dan zelf beslissen wat we met ons verdere inkomen doen en waar we het aan uitgeven?Dat is net mijn punt. We delen niet genoeg. Als we genoeg zouden delen dan zou de welvaart over de wereld beter verdeeld zijn. Hoe moet ik jou uitleggen dat jij 8 stukken van de vlaai hebt en een heel land het met 4 stukken moet doen? Alleen omdat jij vindt dat je al genoeg deelt. Of we moeten meer belastingen betalen, of we moeten meer betalen voor hetgeen we consumeren of we moeten hier mensen binnenlaten en niet zeiken. Niet moeilijk. We hebben gewoon teveel taart gepikt en er zijn mensen die ook lekkers willen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Noisepollution schreef op 02 maart 2017 @ 18:04:

[...]





Je bedoelt zoals in Libanon, waar meer Syrische vluchtelingen worden opgevangen dan in heel de EU bij elkaar, terwijl het een land is dat 4x kleiner is dan NederlandMaar begrijp je dan niet dat het niet gaat om aantallen, maar om vaageenheden zoals veel vaak en altijd.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 14:07:

[...]



Heeft niets met mijn geweten sussen te maken, maar met simpele notie van rechtvaardig. Onze levens mogen geen meerwaarde hebben boven die van andere mensen en we zullen links om of rechtom moeten gaan delen.



Delen betekend toch niet dat we die mensen onderdak moeten geven in Europa

Links of rechtsom is het beter om de levensstandaard in Afrika te verhogen dat is helder maar dat bereik je niet door ze te ontdoen van hun arbeidskrachten al hebben ze daar nog geen tekort aan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noisepollution schreef op 02 maart 2017 @ 18:04:

[...]





Je bedoelt zoals in Libanon, waar meer Syrische vluchtelingen worden opgevangen dan in heel de EU bij elkaar, terwijl het een land is dat 4x kleiner is dan Nederland





Oud verhaal.

Dat is toch ook prima, Nederland ving in WO 1 bijna 1 miljoen Belgen op, ja daar ben je buren voor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 18:23:

[...]



Dat is net mijn punt. We delen niet genoeg. Als we genoeg zouden delen dan zou de welvaart over de wereld beter verdeeld zijn. Hoe moet ik jou uitleggen dat jij 8 stukken van de vlaai hebt en een heel land het met 4 stukken moet doen? Alleen omdat jij vindt dat je al genoeg deelt. Of we moeten meer belastingen betalen, of we moeten meer betalen voor hetgeen we consumeren of we moeten hier mensen binnenlaten en niet zeiken. Niet moeilijk. We hebben gewoon teveel taart gepikt en er zijn mensen die ook lekkers willen.



In de vroege Middeleeuwen was de Arabische wereld qua ontwikkeling en beschaving veruit superieur aan onze streken. Los van het feit dat ze toen ook geen noodzaak zagen ons daarin te laten delen, is het wél een feit dat de komst van de islam daar een fikse rem op gedrukt heeft en hen uiteindelijk in een achterstandspositie ten opzichte van Europa heeft gebracht. Want in Europa kon wetenschap, zeker vanaf de Renaissance, vrij floreren, terwijl dat in het Midden-Oosten en alle andere islamitische gebieden onderdrukt werd.



Ofwel: ze hebben hun eigen ontwikkeling de das om gedaan door alles, ook de wetenschap en de samenleving, ondergeschikt te maken aan de islam, waar hier in het Westen juist meer en meer het inzicht is ontstaan dat ontwikkeling alleen maar kan bloeien door die niet ondergeschikt te maken aan een godsdienst.



En dat botst.



Wij hebben het ook moeten leren, met schade en schande soms. Maar waarom zouden we dan de mensen die nog niét zo ver zijn, van onze middelen moeten gaan onderhouden, terwijl ze juist hun eigen ontwikkeling geremd hebben door star te blijven vasthouden aan een religie?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 18:23:

[...]



Dat is net mijn punt. We delen niet genoeg. Als we genoeg zouden delen dan zou de welvaart over de wereld beter verdeeld zijn. Hoe moet ik jou uitleggen dat jij 8 stukken van de vlaai hebt en een heel land het met 4 stukken moet doen? Alleen omdat jij vindt dat je al genoeg deelt. Of we moeten meer belastingen betalen, of we moeten meer betalen voor hetgeen we consumeren of we moeten hier mensen binnenlaten en niet zeiken. Niet moeilijk. We hebben gewoon teveel taart gepikt en er zijn mensen die ook lekkers willen.Tjonge. Ga eens een basiscursus economie volgen. Serieus. Doe jezelf en anderen een plezier.
Ik zit even Pauw&Jinek terug te kijken met Fleur Agema. De PVV is toch wel een lachertje aan het worden, waarom zien mensen dat niet? Het enige dat Fleur kan is met haar armen over elkaar verongelijkt kijken, maar er komt werkelijk geen zinnig woord uit.
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 18:23:

[...]



Dat is net mijn punt. We delen niet genoeg. Als we genoeg zouden delen dan zou de welvaart over de wereld beter verdeeld zijn. Hoe moet ik jou uitleggen dat jij 8 stukken van de vlaai hebt en een heel land het met 4 stukken moet doen? Alleen omdat jij vindt dat je al genoeg deelt. Of we moeten meer belastingen betalen, of we moeten meer betalen voor hetgeen we consumeren of we moeten hier mensen binnenlaten en niet zeiken. Niet moeilijk. We hebben gewoon teveel taart gepikt en er zijn mensen die ook lekkers willen.

Ga jij dit jaar maar eens vakantie vieren in IJsselmonde.Daarvan waren gisteren enkele inwoners in het programma van Jort Kelder.

Zo te horen komen daar kinderen elke dag met honger naar school. En dan heb je het over dat we niet genoeg delen in het buitenland? Zorg eerst nu maar dat in Nederland geen kind meer met honger naar school hoeft. Wij delen genoeg in het buitenland en er zijn nog veel meer landen die miljoenen delen. Als ik meer wil delen deel ik dat met degenen die ik zelf wil en dat zijn mensen in Nederland die lijden aan een ziekte als kanker of ALS of de daklozen die nog niet eens elke dag onderdak hebben en uit vuilnisbakken moeten eten. Dat vind IK erg En zo is het voor iedereen anders en iedereen moet ZELF bepalen waar men zijn geld aan uitgeeft.
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 maart 2017 @ 20:11:

Ik zit even Pauw&Jinek terug te kijken met Fleur Agema. De PVV is toch wel een lachertje aan het worden, waarom zien mensen dat niet? Het enige dat Fleur kan is met haar armen over elkaar verongelijkt kijken, maar er komt werkelijk geen zinnig woord uit.

En welke partij verteld volgens jou wel zinnige dingen?

Een partij die zegt dat het eigen risico in de zorg moet verdwijnen maar ondertussen daarvoor 7 belastingen in het leven roept,een partij die de bijstand voor stellen hoger wil maken dan het minimumloon van een hardwerkend persoon,een partij die de autokosten 5x zo duur wil maken zodat die hardwerkende persoon met zijn minimumloon beter helemaal niet meer kan werken zodat hij meer overhoudt dan met werken voor 7.70 euro bruto per uur. En dan maakt diezelfde partij zijn karbonade en biertje ook nog duurder.

Hoe zinnig vind je dat
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 maart 2017 @ 20:11:

Ik zit even Pauw&Jinek terug te kijken met Fleur Agema. De PVV is toch wel een lachertje aan het worden, waarom zien mensen dat niet? Het enige dat Fleur kan is met haar armen over elkaar verongelijkt kijken, maar er komt werkelijk geen zinnig woord uit.Liever de PVV dan SP of Groen Links,die partijen moet je stemmen als je bijstand wilt maar zodra je minimumloon verdient ga je daar flink op achteruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 02 maart 2017 @ 17:21:

of ik stem er gwn op omdat 'mijn' partij dan eindelijk wint



Geen enkele Groninger op de lijst, helaas.

Ik wil dat mijn regio óók vertegenwoordigd wordt in de Tweede Kamer en ga nog even andere partijprogramma's bekijken. Christenunie of Piratenpartij, misschien.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://piratenpartij.nl/ ... ningen/?instance_id=38885



Pffff, ik had dus eerder moeten kijken...

Ben nu te laat om nog die kant op te gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 02 maart 2017 @ 21:01:

https://piratenpartij.nl/ ... ningen/?instance_id=38885



Pffff, ik had dus eerder moeten kijken...

Ben nu te laat om nog die kant op te gaan.Het is nog geen 15 maart toch?
Ik stem op de nr 3 op de lijst Halbe Zijlstra
quote:Habbekratz schreef op 02 maart 2017 @ 20:29:

[...]



En welke partij verteld volgens jou wel zinnige dingen?

Een partij die zegt dat het eigen risico in de zorg moet verdwijnen maar ondertussen daarvoor 7 belastingen in het leven roept,een partij die de bijstand voor stellen hoger wil maken dan het minimumloon van een hardwerkend persoon,een partij die de autokosten 5x zo duur wil maken zodat die hardwerkende persoon met zijn minimumloon beter helemaal niet meer kan werken zodat hij meer overhoudt dan met werken voor 7.70 euro bruto per uur. En dan maakt diezelfde partij zijn karbonade en biertje ook nog duurder.

Hoe zinnig vind je dat Van die partijen weet je tenminste vantevoren wat je stemt. Maar als jij het een prettig idee vind om op stampvoetende kleuters te stemmen.... het is een vrij land (nog wel)
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 19:30:

[...]





In de vroege Middeleeuwen was de Arabische wereld qua ontwikkeling en beschaving veruit superieur aan onze streken. Los van het feit dat ze toen ook geen noodzaak zagen ons daarin te laten delen, is het wél een feit dat de komst van de islam daar een fikse rem op gedrukt heeft en hen uiteindelijk in een achterstandspositie ten opzichte van Europa heeft gebracht. Want in Europa kon wetenschap, zeker vanaf de Renaissance, vrij floreren, terwijl dat in het Midden-Oosten en alle andere islamitische gebieden onderdrukt werd.



Ofwel: ze hebben hun eigen ontwikkeling de das om gedaan door alles, ook de wetenschap en de samenleving, ondergeschikt te maken aan de islam, waar hier in het Westen juist meer en meer het inzicht is ontstaan dat ontwikkeling alleen maar kan bloeien door die niet ondergeschikt te maken aan een godsdienst.



En dat botst.



Wij hebben het ook moeten leren, met schade en schande soms. Maar waarom zouden we dan de mensen die nog niét zo ver zijn, van onze middelen moeten gaan onderhouden, terwijl ze juist hun eigen ontwikkeling geremd hebben door star te blijven vasthouden aan een religie?

We waren zonder de invloed van het islam nooit de donkere middeleeuwen uitgeraakt. Terwijl wij hier met schisma's en onzinnige machtsverschuivingen bezig waren, het rijk lieten verbrokkelen, hebben zij ervoor gezorgd dat oa de griekse geschiften vertaald en bewaard zijn gebleven. Misschien vind je het een falen dat het ottomans rijk ten val kwam...vrees niet het overkomt de beste. Kijk nu bijvoorbeeld hoe Europa op uiteenvallen staat. Hint!



Edit: ik heb je niet eens zo goed gelezen. Ze zijn een groot rijk geworden dankzij de islam, ten val gekomen door het christendom. De volkeren onder het bewind van het ottomans rijk leefden juist vrij en hadden religieuze vrijheid. Moet ik onze beschamende geschiedenis gaan uiteenzetten waarin we de hele wereld wilden kerstenen..om ze beschaafd te maken.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 21:03:

[...]



Het is nog geen 15 maart toch?



Kroeg + meeting bedoelde ik. In de Padangbar. Daar zitten ze nu, blijkbaar.







Oh, wacht, het is vandaag nog maar 2 maart.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 02 maart 2017 @ 20:35:

[...]



Liever de PVV dan SP of Groen Links,die partijen moet je stemmen als je bijstand wilt maar zodra je minimumloon verdient ga je daar flink op achteruit.



Ja, dat is altijd zo mooi: jonge mensen geloven, vol idealen, misschien oprecht in "alles eerlijk delen"...

Het rekenonderwijs is immers ook niet meer wat het geweest is.



Van de 17 miljoen inwoners in Nederland werken er maar zo'n 8 miljoen, waarvan 1 miljoen ambtenaren.

En van de 8 miljoen werkt bijna de helft slechts parttime.



Sommigen lijken te denken dat die 7 miljoen Nederlanders ("want we hebben het hier toch zo goed") van hetgeen zij verdienen

A - zichzelf kunnen onderhouden

B - 10 mljoen anderen (inwoners Nederland) kunnen onderhouden

C - de EU zwaar kunnen sponsoren

D - iedereen van de 7 (?) miljard mensen die verderop op deze aarde armoede kennen, kunnen onderhouden.



"Want" NL moet het boetekleed aantrekken voor alles wat honderden jaren geleden ooit in de geschiedenis allemaal gebeurd is door de toenmalige inwoners van Nederland en we (moeten?) doen alsof andersom nog nooit in de geschiedenis iemand vanuit NL ok maar één haar gekrenkt is.... Zie o.a. Wikipedia:

De eerste contacten tussen Nederlanders en Marokkanen stammen uit de 16e eeuw. Nederlandse handelsschepen werden toen langs de Atlantische kust en in het westelijke deel van de Middellandse Zee regelmatig overvallen door kapers uit Barbarije. Vaak namen deze zeerovers de bemanning gevangen; zo kwamen veel Nederlanders op de slavenmarkten van de steden in Noord-Afrika terecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 maart 2017 @ 20:11:

Ik zit even Pauw&Jinek terug te kijken met Fleur Agema. De PVV is toch wel een lachertje aan het worden, waarom zien mensen dat niet? Het enige dat Fleur kan is met haar armen over elkaar verongelijkt kijken, maar er komt werkelijk geen zinnig woord uit.





Fleur is geen talent en ze had het moeilijk, ze moest het verkiezings- A4 verdedigen.

Inmiddels is wel duidelijk dat Geert W alles en iedereen met een klein beetje hersens de partij uit heeft gejaagd.



Overigens vond ik Mona Keijzer ook zwak, ze leek een verlengstuk van P & J
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 02 maart 2017 @ 20:20:

[...]



Ga jij dit jaar maar eens vakantie vieren in IJsselmonde.Daarvan waren gisteren enkele inwoners in het programma van Jort Kelder.

Zo te horen komen daar kinderen elke dag met honger naar school. En dan heb je het over dat we niet genoeg delen in het buitenland? Zorg eerst nu maar dat in Nederland geen kind meer met honger naar school hoeft. Wij delen genoeg in het buitenland en er zijn nog veel meer landen die miljoenen delen. Als ik meer wil delen deel ik dat met degenen die ik zelf wil en dat zijn mensen in Nederland die lijden aan een ziekte als kanker of ALS of de daklozen die nog niet eens elke dag onderdak hebben en uit vuilnisbakken moeten eten. Dat vind IK erg En zo is het voor iedereen anders en iedereen moet ZELF bepalen waar men zijn geld aan uitgeeft.Nee hoor er moet een structurele oplossing komen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 21:04:

Ik stem op de nr 3 op de lijst Halbe Zijlstra



Nummer 10 Malik Azmani

(Als het toch VVD wordt ipv CDA)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 maart 2017 @ 21:09:

[...]





Nummer 10 Malik Azmani

(Als het toch VVD wordt ipv CDA)Ja Azmani is ook goed maar ja ik heb nu eenmaal een zwak voor Halbe daar kan ik ook niks aan doen
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 21:10:

[...]



Ja Azmani is ook goed maar ja ik heb nu eenmaal een zwak voor Halbe daar kan ik ook niks aan doen







Azmani waarschuwde een maand of 6 voor het beruchte "hartelijk welkom" van Mutti Merkel al voor de toestroom die Europa te wachten stond en kwam met een soort voorloper van de Turkije deal.

Hij werd toen weggehoond door de Tweede Kamer en met een overduidelijke minachting in Nieuwsuur aan de tand gevoeld door

mejuffrouw ooievaar Mariëlle Tweebeeke
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 21:04:

Ik stem op de nr 3 op de lijst Halbe Zijlstra



Als ik op de VVD zou stemmen, wat ik dus niet meer doe, dan zou ik op Azmani of Dijkhoff stemmen. Deze keer ga ik voor het FvD, mede door dit lijstje:





https://twitter.com/Victo ... oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
quote:hollebollegijs schreef op 02 maart 2017 @ 21:06:

[...]





Fleur is geen talent en ze had het moeilijk, ze moest het verkiezings- A4 verdedigen.

Inmiddels is wel duidelijk dat Geert W alles en iedereen met een klein beetje hersens de partij uit heeft gejaagd.



Overigens vond ik Mona Keijzer ook zwak, ze leek een verlengstuk van P & JMona Keijzer deed het niet goed. Wat je verder ook van het PVV of Wilders kan vinden; ik vind het diep, diep triest dat een politicus in Nederland zo beveiligd moet worden. Dat geeft wel aan de Wilders gewoon een punt heeft waar het de islam betreft. Iedereen die maar enige kritiek erop durft te hebben is een (potentieel) doelwit voor radicale moslims. Wilders, Hirsi Ali, de Deense cartoontekenaar, de medewerkers van Charlie Hebdo, Rushdie, Theo van Gogh. Zolang toneelvoorstellingen hier worden afgelast, schilderijen bedekt worden, cartoontekenaars worden opgepakt (Nekschot) zal een partij als de PVV bestaansrecht hebben. We zijn een volk van angsthazen en wegkijkers geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven