Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Komt het door de verjaardagen Maria? Weeg je ook op vrijdag? Als je in het weekend vaak wat meer eet is het misschien handig om telkens naar je vrijdag gewicht te kijken.



Omdat ik op maandag weeg hou ik me in het weekend iets beter in. Maar toch eet ik ook wel wat extra lekkers in het weekend. Daar is het weekend voor.



Isayez gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn voor jullie.

Ik wil ook zwanger worden, dus hopelijk komen er ook weer eens wat kilo's aan. Maar bij ons gaat dat niet spontaan gebeuren door vruchtbaarheidsproblemen. In juli start ik waarschijnlijk met een ICSI traject. Tegen die tijd wil ik fit, gezond en slank zijn. En ook als ik zwanger ben wil ik niet ontieglijk veel aankomen. Wel gewoon normale zwangerschapskilo's maar niet door overeten. Bij mijn eerste kind ben ik ruim twintig kilo aangekomen waarvan toch wel ongeveer 7 kilo door overmatig eten. Dat wil ik een volgende keer niet weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Isayez en MevrouwStippel! Ik weeg donderdag weer. Ben net terug van het zwembad, een uur baantjes getrokken. Wat is het toch heerlijk in het water... en de chloorlucht viel eigenlijk best mee. En wat er nog was blijven hangen na het douchen is er op de terugweg wel afgeregend, het giet hier!
Dames, wat gaat het goed hier! Alle nieuwe toekomstige maatje S'jes, welkom :-)



Ikzelf heb niet gewogen vanmorgen, dacht er te laat aan... Dus ik heb het verschoven naar morgenochtend.

Ik heb trouwens het idee dat ik een lactose intolerantie heb... Ik heb altijd al dat mijn darmen snel ontregeld zijn en flink in de weer. Maar dat gooide ik, en de huisarts ook, op prikkelbare darmen. Niet specifiek een intolerantie. Maar nu, sinds ik shake, heb ik alleen maar last.

Dus vanaf vanmiddag shake ik met soyamelk. Ik wil dat een weekje proberen om te kijken wat het resultaat is. Zijn de klachten weg, dan blijf ik zoveel mogelijk van de lactose af.



Vandaag gaat het goed.

O; Shake.

L: Shake met soyamelk eneen handje mango en een handje blauwe bessen.

T: 2 Vezelrijk crackertjes met 20+ kaas, 10 olijfjes.
Alle reacties Link kopieren
Aai.. Voor het weekend woog ik nog 71,6, nu helaas weer 72,5.. Bijna een kilo verschil!



Maar ooh wat heb ik heerlijk gegeten, gedronken en gedanst ;)



We gaan er weer tegenaan!
Geluk groeit door te delen!
Goed gezwommen kitchenwitch. Toch even lekker dat bewegen.



Polkadot van twee shakes met melk zou mijn buik ook aardig gaan borrelen.

Ben benieuwd hoe het met soya gaat. Hoe lang ben je van plan om die shakes te nemen? Eet je wel gewoon avond eten?



Ik heb vandaag in totaal 7,5 km gewandeld. Van en naar school, met de hond en naar de stad. Heb 1470 caloriën gegeten en daar hou ik het vandaag bij. Vanavond nog een grote mok groene thee en verder niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!

Ik heb gisteren overdag extra weinig gegeten zodat ik een bak ben&jerry's kon eten in de avond Maar ben wel binnen de maximale calorieën gebleven die dag!

Vandaag weer gezond eten gheghe....
Alle reacties Link kopieren
Caribgirl: heerlijk eten, drinken en dansen is ook wat waard! Komt vast wel weer goed.

Polkadot: inderdaad, hoe is je avondeten? Eet je misschien te weinig vezels?

MevrouwStippel: zwemmen is fijn, lopen ook. Hier ook een hond maar die krijg ik niet mee als het zo regent... Hij kijkt me aan alsof hij zeggen wil "ben jij nou gek?" en krult zich weer lekker in een hoekje van de bank.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!!



*ik deed FF een test want leek dat mijn bericht niet geplaatst werd. Maar nu gelukkig wel*
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, zou ik ook met jullie mee mogen schrijven?

Mijn streefgewicht is 64 kilo en ik weeg nu ongeveer 69 kilo. Ik ben 1.72 meter. Rond Sinterklaas woog ik nog 64.5 kilo maar de laatste paar maanden zijn er opeens een aantal kilo's aangekomen (kan het niet helemaal verklaren, misschien toch te veel gesnaaid?). Die wil ik er erg graag weer af hebben want het voelt niet lekker!



Sinds 2 weken ben ik al meer aan het sporten. Probeer 2x per week hard te lopen, 1x per week ca. 20 km te fietsen door het bos, en ik wandel bijna dagelijks wel een paar km met mijn kindje. Ook wij hebben een zwangerschapswens, vanaf ongeveer juni/juli hopen we voor een 2e kindje te gaan en het zou erg fijn zijn als ik dan op mijn streefgewicht zit. Bovendien gaan we in juni op vakantie, een extra motiverende factor!



Mijn grootste valkuilen zijn emotie-eten (verveling, moe, stress - ik had de afgelopen maanden een aardige winterdip dus dat heeft vast niet geholpen...) en ook dat ik geen rem meer ken zodra ik voor mijn idee 'in de fout ben gegaan', dan denk ik 'het maakt nu voor vandaag toch niks meer uit' en ga ik los. Super stom maar het lukt me moeilijk om me dan nog te beheersen. Daar wil ik dus aan werken!



De lente komt er aan, en met dit topic als extra stok achter de deur zou het toch moeten lukken!



Ik ga nu de myfitnesspall app downloaden om te kijken wat die zegt, qua calorieën die ik zou mogen eten.



Fijne avond allemaal !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn gegevens ingevoerd en om 0.5 kilo per week af te vallen, mag ik 1500 kcal per dag eten. Dat lijkt me een mooi en haalbaar streven ! Ik zou dan over 10 weken op mijn streefgewicht moeten zitten. Dat is dan weer mooi voor de vakantie.



Vanaf morgen begin ik met eten (en sport) invoeren in de app, ben benieuwd!
quote:MevrouwStippel schreef op 20 maart 2017 @ 19:08:

Goed gezwommen kitchenwitch. Toch even lekker dat bewegen.



Polkadot van twee shakes met melk zou mijn buik ook aardig gaan borrelen.

Ben benieuwd hoe het met soya gaat. Hoe lang ben je van plan om die shakes te nemen? Eet je wel gewoon avond eten?



Ik heb vandaag in totaal 7,5 km gewandeld. Van en naar school, met de hond en naar de stad. Heb 1470 caloriën gegeten en daar hou ik het vandaag bij. Vanavond nog een grote mok groene thee en verder niets meer.





Denk je? Ik heb ooit eerder geshaked en toen had ik het niet. Maar toen had ik al vaak sojamelk, bedenk ik mij nu.... Werd toen via mijn werk gedaan en daar was sojamelk beschikbaar.

Ik eet 's avonds wel gewoon. Vanavond had ik een stukje kipfilet, gewokte groente, lekker veel, en een paar krieltjes uit de airfryer.
Hoi fitties, wat gaan we goed! Ik zit nu even op mijn telefoon, morgen pas ik de tabel aan via de laptop en voeg ik de mensen toe die ook mee willen doen! :D
quote:kitchenwitch schreef op 20 maart 2017 @ 19:39:

Caribgirl: heerlijk eten, drinken en dansen is ook wat waard! Komt vast wel weer goed.

Polkadot: inderdaad, hoe is je avondeten? Eet je misschien te weinig vezels?

MevrouwStippel: zwemmen is fijn, lopen ook. Hier ook een hond maar die krijg ik niet mee als het zo regent... Hij kijkt me aan alsof hij zeggen wil "ben jij nou gek?" en krult zich weer lekker in een hoekje van de bank.





Avondeten probeer ik normaal, met de pot mee te doen. Maar nu wat meer groente.

Dus kipfiletje, groente uit de wok, lekker veel jumm, en wat krieltjes uit de airfryer.

Ik voeg gebroken lijnzaad aan de shakes toe om wat extra vezels binnen te krijgen.



Hoe is het met jou? Voel je je al "zwanger?" :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:sunflower81 schreef op 20 maart 2017 @ 20:00:

......



Mijn grootste valkuilen zijn emotie-eten (verveling, moe, stress - ik had de afgelopen maanden een aardige winterdip dus dat heeft vast niet geholpen...) en ook dat ik geen rem meer ken zodra ik voor mijn idee 'in de fout ben gegaan', dan denk ik 'het maakt nu voor vandaag toch niks meer uit' en ga ik los. Super stom maar het lukt me moeilijk om me dan nog te beheersen. Daar wil ik dus aan werken!

....







Ooh zo herkenbaar dat de rem eraf gaat als het mis gaat! Dat had ik dus deze zaterdag.. maar die mc flurry was wel heerlijk hahaha!



Ik blijf het heel moeilijk vinden wanneer het dan wel van mezelf mag: helemaal nooit iets lekkers houdt je natuurlijk nooit vol.. Maar ik merk wel dat zodra ik ben 'afgekickt' van de suiker het makkelijker is, als ik een keer iets lekkers eet, wil ik de volgende dag weer..
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Een paar jaar terug ben ik onder andere door met een groepje op het forum mee te schrijven zo'n 10 kilo afgevallen. Ik kan deze motivatie nu weer gebruiken!



Ik ben sinds februari weer begonnen met op mijn eten letten en meer sporten. Ik fiets elke dag 40 min naar m'n werk en doe ik ongeveer 2 keer id week een groepsles id sportschool. Verder gebruik ik ook myfitnesspal. Het resultaat mag er zijn tot nu toe bijna 7 kg eraf :-)



Voor de tabel:

Naam: zsa-zsaa startgewicht: 70,4 streefgewicht: 58 huidig gewicht: 63,5 afgevallen: 6,9
quote:caribgirl schreef op 20 maart 2017 @ 21:30:

[...]





Ooh zo herkenbaar dat de rem eraf gaat als het mis gaat! Dat had ik dus deze zaterdag.. maar die mc flurry was wel heerlijk hahaha!



Ik blijf het heel moeilijk vinden wanneer het dan wel van mezelf mag: helemaal nooit iets lekkers houdt je natuurlijk nooit vol.. Maar ik merk wel dat zodra ik ben 'afgekickt' van de suiker het makkelijker is, als ik een keer iets lekkers eet, wil ik de volgende dag weer..Het is heel lastig om niet "de fout" in te gaan... As ik iets snaai en mij voorneem om het dan bij bvb 3 volkorenbiscuitjes te houden, heb ik binnen no time 3 kwart van de rol leeg...
Zsa-Zsaa, Welkom! Je bent al goed bezig zeg!!!





Vanmorgen gewogen, van 90.4 nu 90.2 ...

Heel frustrerend, 2 ons... wel 1 ons spier meer.



Die myfitnesspal, wat doet dat precies? Hmm, ik ga er eens op inlezen. Ik hoor van jullie allemaal positieve ervaringen ermee.



Edit: Ik zie dat ik mij ooit al eens had aangemeld voor myfitnesspal! Maar er nooit mee bezig geweest.

Ik gebruikte de eetmeter app van het voedingscentrum. Maar deze is zoveel meer!!! Wow!!! En ik kan mijn shakes nu wel invoeren als maaltijd, dat lukte bij eetmeter niet! Ik ga fitnesspal gebruiken.

Ik heb ingesteld dat ik 1 kg per week wil afvallen. Ik mag dan 1500 kcal per dag, dta moet wel lukken!
Newbies zijn toegevoegd, welkom! Goed zeg, zsa-zsaa, al zoveel afgevallen! :O
Carib girl mijn grote probleem is altijd geweest maat houden. Ik at of heel netjes of alles wat los en vast zat.

Daarom probeer ik het nu anders. Ik mag alles eten. Ik plan lekkers in. Zo koop ik voor aankomend weekend een zak chips en een klein flesje wijn. En dat eet ik ook lekker op. Wel probeer ik die dag slank te koken. En extra te bewegen.



Ik denk als je later in de week weer op de weegschaal gaat staan dat die kilo er weer af is hoor.



Ik eet vanavond spare ribs met een gepofte aardappel en een salade. Ik ga echt maar 3 stukjes spare rib eten en een halve aardappel. Mijn dochter is er gek op. Een slanke keuze is het natuurlijk niet.

Dan lunch ik wat uitgebreider en eet ik wat gezonde tussendoortjes.
Nav mijn gewicht is nog niet aangepast in de tabel. Ik weeg 68,7 nu, is 1 kilo eraf.
quote:MevrouwStippel schreef op 21 maart 2017 @ 10:01:

Nav mijn gewicht is nog niet aangepast in de tabel. Ik weeg 68,7 nu, is 1 kilo eraf.En ik ook graag alstublieft! Wel 0.2 kg eraf!
Zsa zsa welkom. Hoe lang ben je? Je startgewicht en einddoel lijkt op dat van mij. Wat ben je goed afgevallen zeg. Je krijgt vast al veel complimenten.



Sunflower welkom. Aan beweging alvast geen gebrek. Dat moet lukken.



Een maatje S is trouwens mijn streven niet. Een maatje M, zonder duidelijke vetrol rond mijn middel, is mij prima. En jeansmaat 30 waarbij die broek lekker comfortabel zit. In plaats van dat ik mezelf erin prop en er een vetrand ontstaat.
Succes allemaal weer. We kunnen het!
Ik heb trouwens gisteren even gewinkeld en kwam er bij thuiskomst achter, toen ik de kaartjes afknipte, dat alles in maat S/36 was! Dat lijkt wat raar, omdat ik 'nog maar' 0,8 kilo ben afgevallen, maar ik was al een paar weken bezig zonder weegschaal :P. Had het met passen niet zo door maar bij thuiskomst wel. Jippie de pippie! :D
quote:sunflower81 schreef op 20 maart 2017 @ 20:06:

Ik heb mijn gegevens ingevoerd en om 0.5 kilo per week af te vallen, mag ik 1500 kcal per dag eten. Dat lijkt me een mooi en haalbaar streven ! Ik zou dan over 10 weken op mijn streefgewicht moeten zitten. Dat is dan weer mooi voor de vakantie.



Vanaf morgen begin ik met eten (en sport) invoeren in de app, ben benieuwd!



Zo herkenbaar!ç



Ik zat gisteren op 73,9 en vanmorgen (stomstom i know!) op 74,3. Dussss humeur is hier niet super.

Ik ga toch maar weer die app downloaden om calorieën te tellen. Ik wou het vermijden, maar ergens gaat het toch duidelijk mis. En ik heb er genoeg van.

Ik heb mijn doel ook bijgesteld van 64 naar 68. Die 64 komt later wel, laat me eerst al eens proberen om onder die 70 te geraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven