Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
quote:Nav__ schreef op 21 maart 2017 @ 10:13:

Ik heb trouwens gisteren even gewinkeld en kwam er bij thuiskomst achter, toen ik de kaartjes afknipte, dat alles in maat S/36 was! Dat lijkt wat raar, omdat ik 'nog maar' 0,8 kilo ben afgevallen, maar ik was al een paar weken bezig zonder weegschaal :P. Had het met passen niet zo door maar bij thuiskomst wel. Jippie de pippie! :D Wat fijn zeg!!! :-)
Oh trouwens, ik heb het boek van Mieke besteld. Hoe bevalt jullie het? Zijn de recepten en porties goed te doen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom en de complimenten!



@ aspirientje Moeilijk he om niet dagelijks te wegen. Doe het toch stiekem ook en inderdaad niet altijd goed voor je humeur!



@ mevrouw stippel Ik ben 1,60 m niet zo groot dus. En jij? Wat je schrijft over die spijkerbroek is heel herkenbaar. Maatje s zal het niet worden als ik me maar lekker voel in m'n vel en kleding



Meten jullie jezelf ook naast het wegen? Vind het zelf wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel graag weer naar maatje S. Liefst zonder "muffin top". Het nadeel van zo klein van stuk zijn is dat je ieder pondje teveel ook ziet zitten. Laat staan meerdere pondjes teveel.

Ik heb al wel het idee dat vooral mijn broeken wat losser gaan zitten, ik loop de hele dag te hijsen en heb maar weer een riem opgezocht. Zo kan ik mijn lievelingsjeans nog een poosje aan, al zal ik er tzt wel afscheid van moeten nemen als het zo doorgaat... Helaas is hij niet meer te koop, dus maatje kleiner aanschaffen is geen optie. Maar ach, er komt vast wel een andere lievelingsjeans voorbij.



Het boek van Mieke Kosters heb ik uit de bieb gehad. Ik vond haar leuk schrijven, heel motiverend, maar van de recepten heb nog niets gebruikt. Ben het wel van plan wbt de avondmaaltijden maar de ontbijtjes zijn echt niks voor mij.

Ik heb het mijn halve leven zonder ontbijt gedaan, sinds ik de eetmeter invul eet ik 's morgens wel, maar verder dan een beschuitje kom ik vooralsnog niet. Als ik met havermout of yoghurt begin ben ik de hele ochtend misselijk. ( en nee, ik ben niet zwanger...) Wel compenseer ik dat krappe begin halverwege de ochtend met een beker melk en een stuk fruit, ik ontbijt dus als het ware in etappes.
Hoe meet je precies? Ik zou het wel willen, maar ik weet niet zo goed hoe eraan te beginnen. Zonder dat je elke keer net een ander meetpunt neemt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik mee mag schrijven!

Is maandag de weegdag voor de tabel?



Ik meet mezelf niet, ik vind wegen voldoende voor mezelf en merk wel aan mijn kleding en spiegelbeeld wat er gebeurd.



Goed bezig Nav, met alle nieuwe kleding in een mooie maat !



Grappig dat het 'alles of niets' en dan helemaal los gaan op een 'toch al verpeste dag' herkenbaar is voor anderen. Zou het een typisch vrouwending zijn?



Ik ga zometeen een paar km wandelen met de kleine, en ook nog met haar naar het winkelcentrum, dus ik zal wel de nodige km's te voet maken vandaag. Verder hoop ik nog op de hometrainer te gaan vanavond. En zonet heb ik een uurtje flink opgeruimd op zolder. Met de beweging moet het vandaag wel goed zitten! Fijn dat de app myfitnesspall de verbruikte kcal aan sport/extra beweging ook meetelt. Ik zit met mijn voeding vandaag wel rond de 1800 (dankzij een punt appeltaart die we vanavond bij de koffie hebben ) maar met de sport/het wandelen meegerekend zit ik ruim onder mijn dagelijkse doel van 1500 dus dat is prima.



Ik voel me nu al extra gemotiveerd door dit topic en omdat ik in een tabelletje sta, haha !

Succes vandaag allemaal!
Fijn Sunflower! Lekker toch, een puntje appeltaart? Haha! Je weegdag mag je zelf weten, hoor! Ik weeg me op zaterdagochtend, omdat ik tot en met de vrijdag echt heel streng ben. Of nouja, streng, ik zeg eigenlijk altijd niet dat ik iets niet mag, maar dat ik iets niet wil. Ik wil doordeweeks geen ongezonde dingen eten en doe dat dus ook niet. Op zaterdag en zondag lust ik wel wat koolhydraten of een iets zwaardere avondmaaltijd. Maar dat zie ik op maandag wel terug op de weegschaal. Op de maandagochtend ben ik vaak een halve kilo, of soms zelfs een kilo zwaarder dan de zaterdagochtend. Ik trek me daar niets van aan, want na een dag of twee is dat weer weggetrokken.
Oh ok, fijn dat ik me op een andere dag mag wegen dan. Maandag is inderdaad voor mij meestal ook de dag dat het weekend toch net wat zwaarder weegt.
Alle reacties Link kopieren
@nav: en is er dan een bepaalde dag dat je de tabel aanpast, of doe je dat de hele week door? (Dan kan ik mijn weegdag er eventueel op aanpassen ]



Besluiten dat je iets 'niet wilt' klinkt motiverender en veel meer zelf in control dan 'iets niet mogen'. Ik ga dat ook gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
@ aspirientje je meet net onder je ribben terwijl je uitademt. Op je smalste punt zeg maar.



Vrijdag wegen pakt hier het meest gunstig uit
Als ik het zie, pas ik het gewoon aan, da's geen probleem. Maar het komt voor dat ik vanwege drukte een aantal dagen niet op het forum te vinden ben, dan blijft het dus even staan. Is dat oke voor iedereen?



Ik weeg zelf op zaterdagochtend, dus dan vul ik het sowieso even in ;).
quote:kitchenwitch schreef op 21 maart 2017 @ 11:01:

Ik wil wel graag weer naar maatje S. Liefst zonder "muffin top". Het nadeel van zo klein van stuk zijn is dat je ieder pondje teveel ook ziet zitten. Laat staan meerdere pondjes teveel.

Ik heb al wel het idee dat vooral mijn broeken wat losser gaan zitten, ik loop de hele dag te hijsen en heb maar weer een riem opgezocht. Zo kan ik mijn lievelingsjeans nog een poosje aan, al zal ik er tzt wel afscheid van moeten nemen als het zo doorgaat... Helaas is hij niet meer te koop, dus maatje kleiner aanschaffen is geen optie. Maar ach, er komt vast wel een andere lievelingsjeans voorbij.



Het boek van Mieke Kosters heb ik uit de bieb gehad. Ik vond haar leuk schrijven, heel motiverend, maar van de recepten heb nog niets gebruikt. Ben het wel van plan wbt de avondmaaltijden maar de ontbijtjes zijn echt niks voor mij.

Ik heb het mijn halve leven zonder ontbijt gedaan, sinds ik de eetmeter invul eet ik 's morgens wel, maar verder dan een beschuitje kom ik vooralsnog niet. Als ik met havermout of yoghurt begin ben ik de hele ochtend misselijk. ( en nee, ik ben niet zwanger...) Wel compenseer ik dat krappe begin halverwege de ochtend met een beker melk en een stuk fruit, ik ontbijt dus als het ware in etappes.Misschien is je lievelingsjeans nog in een maatje kleiner te vinden op marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 21 maart 2017 @ 11:13:

.... Je weegdag mag je zelf weten, hoor! Ik weeg me op zaterdagochtend, omdat ik tot en met de vrijdag echt heel streng ben..... Op zaterdag en zondag lust ik wel wat koolhydraten of een iets zwaardere avondmaaltijd. Maar dat zie ik op maandag wel terug op de weegschaal. Op de maandagochtend ben ik vaak een halve kilo, of soms zelfs een kilo zwaarder dan de zaterdagochtend. Ik trek me daar niets van aan, want na een dag of twee is dat weer weggetrokken.



Je hebt gelijk Nav! Ik woog me vandaag, en is alweer een stuk minder dan gisteren.

Toch blijf ik mn weegdag op maandag houden: is voor mij juist een stok achter de deur om niet te ver te gaan tijdens het weekend. Maar ik weeg stiekem ook wel op vrijdag, die geef ik alleen niet door haha ;)



Succes met alles bijhouden! Ik denk wel dat we het even dik gedrukt kunnen maken als we wille dat het in de tabel komt? Dan hoef jij ook minder te zoeken.
Geluk groeit door te delen!
quote:zsa-zsaa schreef op 21 maart 2017 @ 10:50:

Bedankt voor het welkom en de complimenten!



@ aspirientje Moeilijk he om niet dagelijks te wegen. Doe het toch stiekem ook en inderdaad niet altijd goed voor je humeur!



@ mevrouw stippel Ik ben 1,60 m niet zo groot dus. En jij? Wat je schrijft over die spijkerbroek is heel herkenbaar. Maatje s zal het niet worden als ik me maar lekker voel in m'n vel en kleding



Meten jullie jezelf ook naast het wegen? Vind het zelf wel prettig.



Ik ben 1,64. Ook niet erg groot. Dan is een streefgewicht van 60 kilo voor mij ook al erg netjes. Vroegah had ik altijd 58 in mijn hoofd.



Nav natuurlijk prima dat je de tabel aanpast wanneer je daar tijd voor hebt. Al fijn zat dat je de tabel wilt bij houden.
Alle reacties Link kopieren
Was net een poos in het winkelcentrum en heb zowel de verleiding van een latte macchiato als een softijsje kunnen weerstaan, 2 dingen waar ik erg van houd en die ik vaak neem. Had ook nog eens mega trek dus het was lastig! Nu net thuis snackgroente gegeten (komkommer, cherrytomaatjes, paprika en wortel). Zo!
Alle reacties Link kopieren
Gewicht dikgedrukt doorgeven voor in de tabel lijkt me idd een handig idee !



Ik ga denk ik ook de vrijdag als weegdag aanhouden !
Wat goed van je sunflower

Ik probeer ook steeds meer na te denken over 'lege' calorieën drinken. Ja die latté is lekker, maar misschien is een groene thee toch even beter nu. Want alle kleine beetjes tikken erg aan bij mij. Eén latté is niet erg. Maar een latté, en een ditje, en een datje wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag bovendien dat er in een latte al gauw 100 of meer kcal zitten (myfitnesspall app). Dat had ik eigenlijk lager geschat dus dan tikt het wel echt aan ja.

Thuis drink ik normaal al gauw 4 grote cappuccino's per dag, ook maar even niet meer doen denk ik (ik ga even checken hoeveel melk en dus hoeveel kcal daar nou eigenlijk in gaat, ik maak ze zelf).
Mijn twee cappuccino's per dag met een schepje rietsuiker blijven echt wel. Daar geniet ik enorm van en ik kijk er altijd enorm naar uit vanaf dat ik wakker ben. Gewone koffie blief ik niet. Ik maak ze thuis ook zelf. Tegenwoordig wel met halfvolle melk ipv volle melk.



Zo, ik heb me aan mijn eetplan gehouden vandaag. Weer netjes binnen mijn caloriedoel gebleven. Ik heb af en toe wel een beetje een licht hongergevoel maar dat zal er bij horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond de zelfgemaakte cappuccino (magere melk) uitgebreid gewogen en gecheckt en er zit bij mij maar 25 kcal in (68 ml melk, opgeschuimd). Dat is veel minder dan in automaten-cappuccino's die op veel werkplekken te krijgen zijn. Waarom er in een latte macchiato in een koffietentje of restaurant veel meer zit, weet ik niet, maar het goede nieuws is dat ik best enkele eigengemaakte cappuccino's per dag kan nemen ( maar geen 8 ).



Gisteren ging bij mij ook goed, ik had nog bijna 300 kcal 'over' volgens myfitnesspall, dankzij een wandeling van 3 km en een hardloopsessie van 4.5 km.

Mijn doel voor vandaag is: buikspieroefeningen! Doe ik nooit, en om in shape te komen na bevalling 14 maanden geleden, waarschijnlijk wel noodzaak
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames, jullie doel van gister gehaald!



Jaa latte! Als ik er echt zin in heb dan maak ik er ruimte voor qua calorieën. Vind dat het soms moet kunnen. En inderdaad als je ze zelf maakt scheelt wel veel.



Mevrouwstippel, in het begin had ik ook dat lichte hongergevoel. Ging na een paar dagen over. Als ik nu nog echt honger heb dan neem ik wel een extra tussendoortje. Vind het nog wel lastig maar leer steeds beter in te schatten of ik echt trek heb of dat het stress/vermoeidheid/verveling/gewoonte is.



Succes vandaag!
Ik heb gisteren de weightwatchers app maar weer actief gemaakt. Dat vind ik toch minder frustrerend dan de hele dag calorieën te tellen.



Ik heb zondag met vrienden afgesproken in een koffiebar. Ik zal mijn extra weekpunten maar opsparen dan, want iets zegt met dat de cappuccino daar minder mager is dan die van jou sunflower.
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook niet gewoon zijn dat die cappuccino in de koffiebar gewoon veel groter is? Dubbele hoeveelheid is natuurlijk ook dubbel zoveel calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is het niet, want ik maak zelf cappuccino's in een belachelijk grote (Blond-)mok, groter dan de gemiddelde cappuccino in de koffiebar en minstens zo groot als een dubbel kopje cappuccino. Ik denk dat ze volle melk gebruiken en er zal vast nog een andere reden zijn??



Ik heb vanochtend voor het ontbijt al 4 km gewandeld met de kleine. Dat was lekker, in het (frisse) zonnetje! En meteen weer wat beweging gehad !
Ohhh ik was vanochtend bloed chagrijnig. Ik heb een inbouwkoffie apparaat en mijn melkopschuimer is ineens stuk. Ik kon dus geen cappuccino maken. Van ellende om 12 uur maar een gewone koffie met melk gedronken.

En vanmiddag de stad in geweest om een cappucino te drinken in een koffietent.



Morgen even online shoppen voor een losse melkopschuimer. In de stad kon ik niet vinden wat ik nodig had.



Heb me verder wel weer netjes aan mijn eetdoelen gehouden. Ergens rond de 1400 caloriën gegeten.



Je bent lekker aan het bewegen sunflower. Dat helpt in ieder geval al.



Hoe gaat het met de rest? Nog goede weegresultaten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven