Ethiopie

20-03-2017 22:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken om nog een keer naar Ethiopië te gaan hoewel t geen haast heeft zou ik toch t een en ander willen weten.Wie heeft ervaring met het reizen naar Ethiopië? Ik heb een lowbudget en wil me op het zuiden concentreren.Weet iemand goedkope betrouwbare reisorganisatie? Hoe kan ik t beste zelf mijn reis organiseren?Zijn er websites waar ik in contact kan komen met de locals?zijn er goede websites voor het vinden van een reismaatje? Zijn er nog goede Ethiopië websites en forums te vinden?Eventueel zou ik wel vrijwilligerswerk willen doen met dieren maar moet t me wel een en ander opleveren. (Gratis eten en onderdak)Alle tips en suggesties zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg om advies niet om een MENING
Alle reacties Link kopieren
Nou samengevat lijken de adviezen vrijwel hetzelfde:



Niet gaan en probeer je hersens eens aan te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Miep90 voor je goede post.De eerste goede post van dit topic.Ikk kan daar wat mee maar ik ga zelf nog onderzoek doen!
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:48:

Bedankt Miep90 voor je goede post.De eerste goede post van dit topic.Ikk kan daar wat mee maar ik ga zelf nog onderzoek doen!Ze zegt in feite hetzelfde maar mooier verpakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:48:

Bedankt Miep90 voor je goede post.De eerste goede post van dit topic.Ikk kan daar wat mee maar ik ga zelf nog onderzoek doen!



Heb je al opgezocht wat "voluntourism" is? Waar de Ethiopiërs dus niet van houden?

(Of ben je inderdaad die zwaar gediplomeerde en ervaren vee-arts die met koffers vol medicijnen gaat helpen?)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:37:

Ik vroeg om advies niet om een MENINGHet Viva forum. Voor vrouwen met een mening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ENog blijkbaar weten sommige moeders onder jullie blijkbaar niet wat kinderen nodige hebben.Knuffel en liefde.Het zijn WEESKINDEREN hebben warmte nodig.
Vrijwilligerswerk met dieren? Die arme beesten zijn er niet voor het vermaak van toeristen. Leeuwtjes knuffelen die weggerukt zijn bij hun moeder ("schattig, de fles geven!") en tijgers verzorgen die zijn platgespoten met drugs om ze rustig te houden is niet normaal. Dat je er uberhaupt aan denkt Er zitten bizar veel dieren gevangen voor dit soort praktijken. Ik zou me maar wat meer inlezen in dit soort "werk".
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:56:

ENog blijkbaar weten sommige moeders onder jullie blijkbaar niet wat kinderen nodige hebben.Knuffel en liefde.Het zijn WEESKINDEREN hebben warmte nodig.



En die kunnen ze prima van lokale verzorgers krijgen, daar hoeven geen stefanietjes voor een paar weken heen.



En eten, drinken en medische zorg zijn belangrijker dan een knuffel van een bleekneus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:56:

ENog blijkbaar weten sommige moeders onder jullie blijkbaar niet wat kinderen nodige hebben.Knuffel en liefde.Het zijn WEESKINDEREN hebben warmte nodig.



Weeskinderen hebben stabiliteit en vastigheid nodig. Veiligheid.

Niet een westerling die haar CV komt opleuken, en weer vertrekt zodra ze zich een beetje gehecht hebben. Zo versterk je alleen hun verlatingsangst.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:56:

ENog blijkbaar weten sommige moeders onder jullie blijkbaar niet wat kinderen nodige hebben.Knuffel en liefde.Het zijn WEESKINDEREN hebben warmte nodig.

Ja, maar niet van jou. Je vertrekt weer als je "vakantie" over is. Hoe is dat liefde geven?

Even serieus, ben je nou echt zo grenzeloos dom en egocentrisch?
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:37:

Ik vroeg om advies niet om een MENING



Waarom plaats je het dan op een openbaar forum ipv het te vragen aan bijvoorbeeld organisaties die daar actief zijn?

Dit is trouwens een vraag. Geen mening.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat dit je boven de pet gaat.... http://www.worldtravelgui ... should-i-volunteer-abroad



Maar kijk anders even die aflevering van Rambam waar mensen naar verwijzen.



Veel van die zogenaamde weeshuizen zijn speciaal in het leven geroepen om toeristen geld uit de zak te kloppen. Wist je dat nog niet? En je weet toch wel dat Robert M. ook is begonnen met 'werken' in een weeshuis, ik geloof in Kenia? Slechte screening, slecht beleid om het beste te regelen voor de kinderen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dit kan toch geen serieus topic zijn? Mocht dit wel het geval zijn dan zou ik zeggen: TO, grow up en ga je eens beter inlezen over dat land.
Ik vraag me af hoe echt dit topic is
Alle reacties Link kopieren
Laten we het hopen, dat dit een nep-topic is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:56:

ENog blijkbaar weten sommige moeders onder jullie blijkbaar niet wat kinderen nodige hebben.Knuffel en liefde.Het zijn WEESKINDEREN hebben warmte nodig.



En ze hebben ook iemand nodig om aan te hechten. Iemand die blijft. Een vaste verzorger en opvoeder. Heb je enig idee wat het met een kind doet als je weer weg gaat? Dat er hordes toeristen komen knuffelen? Vind je dat niet een beetje vreemd?

En wat verwacht je van vrijwilligerswerk met dieren? Dat die ook willen knuffelen en je warmte nodig hebben? En dat je daarvoor dan kost en inwoning gaat krijgen?

Je reageert een beetje fel op de kritiek maar je lijkt een nogal geromantiseerd beeld te hebben van ontwikkelingslanden.

Daarom is mijn advies om contact op te nemen met organisaties die daar actief zijn echt niet zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 22 maart 2017 @ 12:17:

Laten we het hopen, dat dit een nep-topic is.Ik ben bang van niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 22 maart 2017 @ 11:56:

ENog blijkbaar weten sommige moeders onder jullie blijkbaar niet wat kinderen nodige hebben.Knuffel en liefde.Het zijn WEESKINDEREN hebben warmte nodig.

Van een passant? Jij hebt niets te bieden, een knuffel en een aai en je bent weer pleite, de kindertjes blijven daar en storten zich weer op de volgende die al dan geen goede bedoelingen heeft. Het recept voor een hechtingsstoornis.



En maar op de borst kloppen hoe geweldig je bezig bent
Alle reacties Link kopieren
quote:sandvi schreef op 21 maart 2017 @ 08:19:

[...]





Maar hij heeft wel kost en inwoningEn dieren (ratten) in zijn cel om voor te zorgen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Stefanietjes schreef op 21 maart 2017 @ 06:17:

Met dat vrijwilligerswerk hebben jullie nog wel gelijk maar t beeld van Ethiopië wat jullie hebben is vrij beknopt.Ben zelf naar Tanzania geweest en zijn niet alleen maar magere Afrikanen daarTanzania is een van de meest vruchtbare landen van Afrika. Daardoor veel eten en weinig honger. Ik gok daardoor niet goed te vergelijken met de hoorn van Afrika.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs het Reformatorisch Dagblad ageert inmiddels tegen weeshuistoerisme....


https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ac ... -1.1444083


Jongeren reizen jaarlijks massaal af naar derdewereldlanden voor vrijwilligerswerk in weeshuizen, maar doen hier meer kwaad mee dan goed. Weeshuizen in toeristische gebieden zijn door de massale belangstelling een commerciële industrie geworden. Kinderorganisaties beginnen vrijdag een mediacampagne om jongeren te waarschuwen.
Better Care Network Netherlands, koepelorganisatie van acht kinderorganisaties waaronder UNICEF, Wilde Ganzen en SOS Kinderdorpen, gaan met #StopWeeshuistoerisme en #goodintentionsbadidea op sociale media aandacht vragen voor de kwestie.
De 8000 jongeren die naar weeshuizen afreizen weten vaak niet dat 80 procent van de kinderen in weeshuizen nog ouders hebben en worden uitgebuit. Vaak zitten de kinderen daar omdat hun ouders te weinig geld hebben. De kinderen worden gedwongen om toeristen te vermaken. Omstandigheden in die weeshuizen worden bewust slecht gehouden zodat toeristen geld blijven geven. Kinderrechtenexpert Bruce Grant van UNICEF noemt het „een grote scam”.
Kinderen komen zorg tekort en worden uitgebuit, maar krijgen door het ‘weeshuistoerisme’ ook hevige emotionele problemen. De kinderen hechten zich aan een vrijwilliger, die na een tijd weer vertrekt. De kinderen voelen zich bij iedere nieuwe vrijwilliger opnieuw verlaten en krijgen last van onthechtingsverschijnselen.
Better Care Network Netherlands wil met de campagne vrijwilligers aan het denken zetten en ervoor zorgen dat zij uiteindelijk voor duurzaam vrijwilligerswerk kiezen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net weer van Ethiopie en t was te gek.Blij dat ik me niks van al die negativiteit heb aan getrokken. Ik werd van allerlei kanten geholpen.Eten was goed.Veel groente en fruit.Heel veel natuur en veel groen.Mooiste land wat ik tot nu toen heb gezienGeen droogte gezien.Mensen zijn erg behulpzaam.Leuke koffietentjes en prettige sfeer.Aardige mensen ont moet. Waar ik nu nog contact mee heb.En waar ik goed mee kan praten.Dus alle voor oordelen kunnen snel van tafel worden geveegd
Ben toch wel benieuwd waar die passie voor afrikaanse landen vandaan komt.. steeds meer mensen om mij heen gaan vol lof naar afrika om weeskindjes te helpen, of ontmoeten een afrikaanse man en zijn opeens helemaal into de afrikaanse cultuur. Waar komt dat toch opeens vandaan vraag ik mij af?
Alle reacties Link kopieren
Stefanietjes schreef:
18-11-2017 19:28
Ik kom net weer van Ethiopie en t was te gek.Blij dat ik me niks van al die negativiteit heb aan getrokken. Ik werd van allerlei kanten geholpen.Eten was goed.Veel groente en fruit.Heel veel natuur en veel groen.Mooiste land wat ik tot nu toen heb gezien Geen droogte gezien.Mensen zijn erg behulpzaam.Leuke koffietentjes en prettige sfeer.Aardige mensen ont moet. Waar ik nu nog contact mee heb.En waar ik goed mee kan praten.Dus alle voor oordelen kunnen snel van tafel worden geveegd

Dan heb je niet veel van het land gezien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven