Praag met tiener

24-03-2017 12:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn 15-jarige tiener (jongen) naar Praag in de mei-vakantie.



Al surfend kwam ik natuurlijk van alles tegen van dingen die je kan doen.



Fietsen met Baja bikes . Iemand hiermee ervaring?



Is het zinvol om de prague card aan te schaffen ? https://www.praguecard.com/index.php?lang=en



Ons hotel zit niet in centrum maar treinstation zit vlakbij hotel en dan een kwartiertje naar centrum (ligt naast het treinstation Praha-Kyje, en op 500 meter van de bushalte Kyje.)



WElke dingen zijn een absolute must om te doen qua bezienswaardigeden en wat is er specifiek leuk voor een tiener ?





Kortom.. tips , do's and dont's gevraagd.
zorg dat je niet opgelicht gaat worden, of je puber.



http://www.mamaexpert.be/2016/09/axel-opgelicht-praag/
restaurants, metro, taxi, de straat, schijnt dat je als toerist snel wordt getest



http://www.prague.fm/nl/veiligheid/
nationaal museum is dicht dacht ik vanwege renovatie
deze is wel op



http://muzeumkomunismu.cz/
Alle reacties Link kopieren
Opgelicht kun je overal worden, zelfs al denk je dat dat jou niet overkomt, omdat je wel oplet.

fijne vakantie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb heel positieve ervaringen met Praag, ik ben er vaak geweest als tiener. Ik hield erg van schilderijen, dus ik was wel een vreemd kind.Als je zoon daar niets om geeft, is de Praagse burcht altijd leuk.

Ik kende die Card nog niet, maar ik ben gek op dat soort kaarten. Ze zijn echter alleen handig als je heel veel dingen doet, elke dag. Kwestie van even uitrekenen.

(geld wisselen op straat is sowieso niet zo slim en als je zo dichtbij de trein zit, hoef je niet met een taxi. Gewoon gezond verstand, daar kom je altijd ver mee).
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Praag ook echt een leuke stad! Voor een klein bedrag kun je een meerdagenkaart voor de metro kopen, handig als je daar veel gebruik van gaat maken. Wij vonden de dierentuin buiten de stad erg leuk, makkelijk met het ov te bereiken. Joodse wijk vond ik ook erg indrukwekkend. De burcht is inderdaad ook leuk om heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Praag is echt een prachtige stad! Er is ontzettend veel te zien. Prague Castle kan je je prima uren mee vermaken. Je hebt daar veel verschillende soorten kaartjes, met de ene kan je in meer gebouwen dan met de andere. Wij vonden het wel echt leuk om daar veel te zien, dus we hebben dan ook een 'duurder' kaartje gekocht.

Ook zijn er in Praag heel veel leuke parkjes! In Letna Park heb je bijvoorbeeld een prachtig uitzicht over de binnenstad, echt aan te raden! Wij zijn ook een middagje in Vysehrad geweest, dat is een fort dat iets buiten het centrum ligt, maar wel echt de moeite waard is! Als laatste zijn we ook een dagje in Kutna Hora geweest, een dorp buiten Praag (ongeveer een uur met de trein). Je moet er van houden, want het is nogal een uniek plaats met een aantal lugubere dingen (de 'bones church', met allemaal ornamenten van menselijke botten). Maar het is wel een mooie ervaring.
Bij dit ossrt fragen denk ik...wat wil puber zelf? Laat die zich ook eens verdiepen wat er allemaal is....
Soort vragen
Alle reacties Link kopieren
We vonden het black light theater wel leuk.Is een show met donker en veel verschillende kleuren licht.
Alle reacties Link kopieren
Hardrock cafe is overprijst maar toch leuk om te bezoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 24 maart 2017 @ 13:16:

zorg dat je niet opgelicht gaat worden, of je puber.



http://www.mamaexpert.be/2016/09/axel-opgelicht-praag/





die dingen die in dit artikel genoemd worden liggen nogal voor de hand..



Wisselen doe ik sowieso niet.. ik pin gewoon geld daar.. ga niet lopen klooien voor dat beetje geld.



Taxi's pak ik sowieso niet



En verder heb ik gezond verstand en kom ik wel vaker in grote steden in het buitenland en ik ben nog nooit opgelicht ..
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwuiltje schreef op 25 maart 2017 @ 14:05:

Bij dit ossrt fragen denk ik...wat wil puber zelf? Laat die zich ook eens verdiepen wat er allemaal is....



Puber weet niet dat we hierheen gaan.. is een verrassing dus kan hij er moeilijk over nadenken ha ha..



Ik ken hem uiteraard goed genoeg om te weten dat hij een museum op zijn tijd wel leuk vindt, niet 5 achter elkaar, hij niet van winkelen houdt maar wel leuk vindt om in straatjes rond te struinen in interesse heeft in geschiedenis..
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 24 maart 2017 @ 13:19:

nationaal museum is dicht dacht ik vanwege renovatiehad ik idd gelezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 25 maart 2017 @ 12:22:

Praag is echt een prachtige stad! Er is ontzettend veel te zien. Prague Castle kan je je prima uren mee vermaken. Je hebt daar veel verschillende soorten kaartjes, met de ene kan je in meer gebouwen dan met de andere. Wij vonden het wel echt leuk om daar veel te zien, dus we hebben dan ook een 'duurder' kaartje gekocht.

Ook zijn er in Praag heel veel leuke parkjes! In Letna Park heb je bijvoorbeeld een prachtig uitzicht over de binnenstad, echt aan te raden! Wij zijn ook een middagje in Vysehrad geweest, dat is een fort dat iets buiten het centrum ligt, maar wel echt de moeite waard is! Als laatste zijn we ook een dagje in Kutna Hora geweest, een dorp buiten Praag (ongeveer een uur met de trein). Je moet er van houden, want het is nogal een uniek plaats met een aantal lugubere dingen (de 'bones church', met allemaal ornamenten van menselijke botten). Maar het is wel een mooie ervaring.die lugubere dingen trekt hem denk ik wel .. leuke tip ! en vysehrad lijtk me ook wel een leuke bestemming.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 19:59:

Hardrock cafe is overprijst maar toch leuk om te bezoekendat is niet aan hem besteedt denk ik.. de herrie alleen al maakt hem knettergek
Alle reacties Link kopieren
niemand dus ervaring met die card ? Of met Baja bikes ?
Alle reacties Link kopieren
ik up mijzelf even...



Toevallig nu iemand die mij wat kan vertellen over die card ? en fietsen in Praag ?



We meoten iedere dag van hotel naar centrum (met trein 10 minuten) zit dat ook bij dat gratis ov op die card of niet? Het is iig niet (of niet makkelijk) te vinden op die site..
Alle reacties Link kopieren
Naar de televisie toren is leuk.

Petrin is ook leuk.



Dit is een aanrader : http://www.railroad-kingdom.com/prague.

En dit: https://www.slevomat.cz/s ... -hody-v-masinkove-kavarne
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels terug en wat is Praag leuk zeg !

We hebben alle bekende bezienswaardigheden gezien. Bijna alles te voet gedaan. Topper vonden we de burcht en kutna hora We hebben zoveel gezien. Tv toren vonden we minst leuk (Berlijn is mooier ) Joodse wijk was heel mooi. We hebben aantal musea bezocht en we zijn lopend naar "Eiffeltoren " gegaan. Ook leuk. Mooi klooster en bibliotheek boven.

Verrassend genoeg koos zoon voor laatste dag voor de dierentuin. Ook een absolute aanrader. Wat ook leuk was was wassenbeelden museum Daar was tentoonstelling over buurman en buurman. Hij is daar groot dan van. We hebben weinig met ov gedaan.

Wat een aanrader is Praag !
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn dochter voor haar 16e verjaardag en haar eindexamen een weekend Praag kado doen, een wens die ze al lang heeft.
Ik heb dan ook veel aan de tips in dit topic gehad wat de bezienswaardigheden betreft.

Zit ik alleen een beetje met hoe waar en welk hotel boek ik en gaan we vliegen of boek ik een busreis waar alles al in zit.
Ben normaal van de georganiseerde reizen bus/trein/vliegtuig plus hotel, oftewel ik heb beiden nooit los geboekt een groentje dus.

Iemand tips hierover?
Alle reacties Link kopieren
Lilith ik vloog met easyJet en zat net buiten Praag in hotel (10 minuten met ov ) penzion simanda Het is super simpel en onzinnig om georganiseerd te doen. Vliegen is een uur en een beetje en vanaf vliegveld kan je of airport express naar Praag nemen (deden wij heen ). Terug hebben we ov genomen metro en bus (goedkoper
En sneller ). Ov is goed en goedkoop daar.

Het is echt een hele leuke stad
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips ben gelijk even gaan kijken. Neem aan dat je vanaf het vliegveld ook direct naar het station kan waar het hotel ligt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven