Vanille batons gekarteld

26-03-2017 23:52 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?



Vroeger als kind aten wij bij ons thuis vanille batons. Dat zijn van die gekartelde, langwerpige koekjes met een dun wit glazuur laagje er op. (Ik weet niet hoe ik een foto moet plakken, maar als je 'vanille batons' Googled, zie je de afbeelding wel.)



Nu waren deze koekjes vroeger gewoon in (alle?) supermarkten te koop. Nu zocht ik ze laatst, maar ben al bij de Jumbo, Albert Heijn en Plus geweest. In deze supermarkten lagen ze niet (verschillende groottes van de supermarkten geprobeerd). Bij de Aldi/Lidl heb ik ze ook niet gezien, maar had ze hier ook niet verwacht. Weet iemand van jullie waar je deze kunt kopen of eventueel bestellen?
Bakker al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Oh jaaaaaa. Geen idee. Ik lees even mee.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
volgens mij heb ik die hier bij de Plus wel gezien, zal er op letten de volgende keer als ik er ben. Hou er rekening mee dat koekjes uit je jeugd nu heel vaak niet zo lekker meer zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik meen ze gezien te hebben bij hoogvliet. Zal van de week even checken.



En ze zaten in een seizoen van Heel Holland Bakt. Volgens mij inclusief recept van Robert.
Alle reacties Link kopieren
Online bakker



En bij delixl, maar dat gaat per 6 pakken. Kan ook natuurlijk..
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat goed! Ik was vergeten hoe ze heten, ik wilde ze laatst kopen en bij ons (Jumbo en AH) zijn ze volgens mij uit de handel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik ze een keer bij de Deka gekocht. Viel heel erg tegen.
Alle reacties Link kopieren




En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:nlies schreef op 27 maart 2017 @ 00:15:

volgens mij heb ik die hier bij de Plus wel gezien, zal er op letten de volgende keer als ik er ben. Hou er rekening mee dat koekjes uit je jeugd nu heel vaak niet zo lekker meer zijnDit! Hoe kan dat nou?
quote:clemance schreef op 27 maart 2017 @ 09:37:

[...]

Dit! Hoe kan dat nou?NU: Vernieuwde smaak, nog lekkerder!!!
Ik kreeg er laatst een bij een restaurant, maar die was echt keihard. Was dat vroeger ook zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 maart 2017 @ 10:41:

Ik kreeg er laatst een bij een restaurant, maar die was echt keihard. Was dat vroeger ook zo?volgens mij wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 27 maart 2017 @ 09:37:

[...]





Dit! Hoe kan dat nou?Herinneringen zijn vrijwel altijd leuker of erger dan de belevenis zelf. Toen ik 40 jaar na schooltijd op het schoolplein kwam verbaasde ik me hoe klein en benauwd dat was, had ik als kind nooit gemerkt toen vond ik het groot (om maar een voorbeeld te geven)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Ik bedoel eigenlijk de voorverpakte vanille batons (zoals die bij DeliXL worden verkocht. Helaas is dit alleen voor bedrijven, dat had ik al geprobeerd.), dus niet de verse van de bakker.

Ook de choco schuimbatons zijn niet degene die ik bedoel.



Ik hoop dat iemand ze ergens tegenkomt. In mijn hoofd heb ik al een paar pakker opgegeten!
Alle reacties Link kopieren
bij de deka,en vroeger was het lekkerder (of je smaak verandert)
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek ze ook al een hele tijd.. Nergens meer te krijgen :(
Alle reacties Link kopieren
Shitttt! Ineens schoot me enkele dagen geleden te binnen dat ik dit kon vragen op het Viva forum. Stiekem de hoop dat er iemand hier was die de gouden tip had.
Nu wil ik choco schuim battons... hmmmm
Alle reacties Link kopieren
Blegh. Jullie hebben ofwel een slecht geheugen of een slechte smaak Die dingen waren echt vies. Hard en smakeloos. Terecht dat ze niet meer verkocht worden.
Jan Linders! Ik weet niet waar je woont, maar bij mij is 'ie om de hoek en wil je best een pakketje toesturen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:nootboek schreef op 28 maart 2017 @ 13:19:

Blegh. Jullie hebben ofwel een slecht geheugen of een slechte smaak Die dingen waren echt vies. Hard en smakeloos. Terecht dat ze niet meer verkocht worden.+1 bah!
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je zelf in de keuken?



Recept
Alle reacties Link kopieren
Fleet: EEEECHT? Die vanille batons (niet die choco schuim batons)?! Dit meen je niet. Als het de goede zijn graaaaag, dan maak ik je het geld gewoon over! (Ik weet alleen niet hoe het werkt met privéberichten sturen)



Meauve: Goede tip! Ik ben geen topchef, maar kan het zeker proberen als ik ze niet ergens kan kopen!
Ik ga voor de zekerheid morgen even checken en dan neem ik ze gelijk mee. Ik meen ze onlangs nog gezien te hebben daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven