Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh? Een Afvaltopic waar iedereen aan komt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Iedereen,



Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit heb meegelezen met dit topic, maar ik stuitte er toevallig op en jullie omschrijving spreekt me erg aan! Het lijkt me daarom ook leuk om met jullie mee te schrijven.



Mijn verhaal:

Vijf jaar geleden ben ik van 85 naar 65 kilo gegaan in ongeveer een jaar tijd. De kilo's zijn er gelukkig nog (bijna) allemaal af.

Op het moment weeg ik 67 kilo bij een lengte van 1,74m. Graag zou ik nu eindelijk die laatste kilo's eraf willen hebben om mijn streefgewicht van 64 kilo te bereiken. Hiernaast wil ik weer gaan sporten en gezonder gaan eten. Vooral de laatste twee punten zijn belangrijk... Ik heb altijd veel gesport, maar vanwege gezondheidsklachten ben ik er helemaal uit. Het zou fijn zijn om het sporten weer langzaam op te bouwen.



Wat eten betreft ben ik echt een snaaier en ben dol op alle ongezonde dingen die je maar kan bedenken. Hier is dus ook ruimte voor verbetering



Ik ben benieuwd naar jullie tips en aanpak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!



O zie nu dat Matisse nog niet in de tabel staat ook. Mocht je dit lezen Matisse, je kan m dus zelf aanpassen, dan stuurt iemand je de inlog gegevens als je wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevonden! Happy new topic Thanks, Sapo.



Maraa88: welkom! Wat goed dat je 20 kilo was afgevallen! En nu nog maar 2 kg meer weegt dan toen, dat is al heel goed. Die laatste loodjes gaan je vast weer lukken.



Heb je een concreet plan voor deze week? Dat helpt vaak wel. Mijn plan voor deze week: 2x sporten, 4x wandelen en niet meer dan 2x snoepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Maraa! Idd, wat goed dat je je gewicht hebt kunnen behouden.



Ik kan zelf ivm gezondheid ook niet echt sporten, kon eerst echt helemaal niks e n ben nu heeel langzaam aan het opbouwen en dat voelt heel fijn! Misschien kunnen we elkaar wat tips uitwisselen. Naast wandelen doe ik thuis filmpjes op youtube, als je wil kan ik wel wat doorsturen. Waar heb je precies last van als je dat wil vertellen? Specifieke blessure of algemeen wat kwetsbaarder? Ik het laatste, dus ik kan wel alles doen, zolang het maar heel lage intensiteit is.



En zoals koolmeesje al vroeg, heb je een plan voor deze week? Ik geloof zelf heel erg in beginnen met 1 ding veranderen en dat een paar weken volhouden. Niet erg spannend, maar de tijd vliegt en voor je het weet heb je er 3 gewoontes bij ipv week na week worstelen met te hoge eisen
Alle reacties Link kopieren Quote
Topic gevonden!



We gaan vrolijk verder...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vanavond 12,5 km gelopen



Eten was gisteren goed & vandaag weer. Vol goede moed er tegenaan de komende dagen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om te lezen hoe iedereen bezig is. Een paar kilo lijkt misschien niet veel maar juist als het langzaam gaat, is een beetje hulp erg motiverend.



Ik heb net mijn '7 minutes workout' gedaan mbv youtube filmpje. Lekker kort, krachtig en pittig. Sporten gaat prima, naast 3x in de week Pilates, Golf en squash ook dagelijks op tempo wandelen alles bij elkaar een uur of meer. Dat geeft een fit gevoel.

Eten met behulp van voedingsdagboek bevalt me ook erg goed. In het verleden had ik de neiging om langzamerhand steeds meer te gaan snoepen (= zoet broodbeleg, toetje) of vetter te gaan eten (kaas, volvette yoghurt). Nu vul ik het eerst in op de eetmeter en kijk of ik boven de 10% suiker/verzadigde vetten uitkom. Als dat zo is, dan neem ik het niet of haal ergens anders iets weg. Zo geniet ik van het lekkers zonder meteen aan te komen. Dat voelt goed. Het internet is een rijke informatiebron!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pinaco en W_a, heb jullie de inloggegevens niet kunnen sturen, kreeg een foutmelding. Jullie instellingen staan denk ik op geen PB ontvangen ofzo?



@koolmeesje, heb jij de inloggegevens wel ontvangen? Bij jou kreeg ik geen foutmelding, dus denk van wel, maar er is geen outbox ofzo, zodat ik kan checken of het goed gegaan is.



@Maraa, welkom! Leuk dat je mee wilt schrijven! Knap hoeveel je al bent afgevallen!



@Pinaco, jij bent goed bezig! Dit de komende dagen nog even volhouden!



Hier gaat ie ook goed. maandag en dinsdag waren goed, niet gesnoept. Was wel moeilijk, maar het is gelukt! Het erge is, er ligt hier 2 kg aan paaseitjes in de kast! Ik had tijdje terug heerlijke paaseitjes van de Hema gegeten. Mijn vriend wilde mij vorige week verrassen door 2 zakken (a 500 gram) te halen. Maar die hij had gehaald waren niet die ik zo lekker vond. Al zijn deze ook lekker, maar deze hebben geen vulling. Gisteren was ik zelf bij een Hema in de buurt en dacht dan haal ik nog even de goeie. Ook gelijk 2 zakken van 500 gram. Dus nu liggen er 4 zakken (jummie). Gelukkig is het lang houdbaar! Daarnaast hebben we ook nog chocola in huis van het weekend weg laatst. En ondanks dat toch niet gesnoept! De zakken met eitjes zitten nog dicht! Dus gaat goed, al zat ik gisteren wel er steeds aan te denken (dat is wel erg eigenlijk), maar niet genomen. Dit is gelijk een goeie training.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sophiepapa, hoe gaat ie nu bij jou?



@Sapo, alvast een fijne vakantie!! Geniet ervan!



@Apple, balen van je weegmoment, maar het is maar een momentopname! Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je even zwaarder bent. Soms kan het per dag gewoon wel een halve kg schelen. Dus vooral niet opgeven! De aanhouder wint!
plukkie80 wijzigde dit bericht op 29-03-2017 09:20
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Plukkie80 sorry, ik heb het nu veranderd. Kun je mij de inloggegevens sturen?

(Je stelt jezelf wel op de proef, trouwens. Als ik helemaal geen toegevoegde suikers zou willen eten, zou ik alle verleidingen wegdoen. Ik heb trouwens ergens gelezen dat 10 en% suiker voor je lichaam geen probleem is, dus sta ik mezelf een vruchtenyoghurt toe na het eten. Slecht maar o zo lekker!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het warme welkom iedereen! Ik ga morgen even bijlezen en reageren. Toevallig heb ik net een paar hele volle dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:plukkie80 schreef op 29 maart 2017 @ 09:09:

@Pinaco en W_a, heb jullie de inloggegevens niet kunnen sturen, kreeg een foutmelding. Jullie instellingen staan denk ik op geen PB ontvangen ofzo?



@koolmeesje, heb jij de inloggegevens wel ontvangen? Bij jou kreeg ik geen foutmelding, dus denk van wel, maar er is geen outbox ofzo, zodat ik kan checken of het goed gegaan is.



@Maraa, welkom! Leuk dat je mee wilt schrijven! Knap hoeveel je al bent afgevallen!



@Pinaco, jij bent goed bezig! Dit de komende dagen nog even volhouden!



Hier gaat ie ook goed. maandag en dinsdag waren goed, niet gesnoept. Was wel moeilijk, maar het is gelukt! Het erge is, er ligt hier 2 kg aan paaseitjes in de kast! Ik had tijdje terug heerlijke paaseitjes van de Hema gegeten. Mijn vriend wilde mij vorige week verrassen door 2 zakken (a 500 gram) te halen. Maar die hij had gehaald waren niet die ik zo lekker vond. Al zijn deze ook lekker, maar deze hebben geen vulling. Gisteren was ik zelf bij een Hema in de buurt en dacht dan haal ik nog even de goeie. Ook gelijk 2 zakken van 500 gram. Dus nu liggen er 4 zakken (jummie). Gelukkig is het lang houdbaar! Daarnaast hebben we ook nog chocola in huis van het weekend weg laatst. En ondanks dat toch niet gesnoept! De zakken met eitjes zitten nog dicht! Dus gaat goed, al zat ik gisteren wel er steeds aan te denken (dat is wel erg eigenlijk), maar niet genomen. Dit is gelijk een goeie training.





Helaas Plukkie, ik heb jouw bericht niet ontvangen. En ik kan jou ook geen pb sturen volgens mij! Lastig hoor, want ik zou de inloggegevens natuurlijk wel graag willen hebben.



Wat goed zeg, TWEE KILO paaseitjes in huis en dan niet snoepen! Knap hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Bah, 2 kg chocola vind ik als vies veel klinken



Mijn sollicitatiegesprek maandag is erg goed gegaan! Ik mag vrijdag op 2e gesprek komen

Vandaag weer een rotsituatie gehad op m'n huidige werk, dus ik ben heel benieuwd vrijdagochtend.



Hebben jullie ervaring met starten bij een nieuwe job terwijl je al een paar vakanties geboekt hebt?

Ik heb in mei en in juli al e.e.a. geboekt & dat wil ik natuurlijk niet cancellen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oef, ik heb net een halve pizza Döner van New York Pizza afgeslagen. De stukken lagen er verleidelijk bij (dochter wilde niet meer), maar ik heb het gehouden bij mijn maaltje zalm, rijst en komkommer. Niet verkeerd trouwens, maar o o o wat jeukten mijn handen...
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, volgens mij is ie naar jou toe nu wel gelukt. Zie em bij mij nu staan.



@W_a, krijg nu een andere foutmelding bij jou 'double post'. Heel gek, meerdere keren geprobeerd met verschillende onderwerpen, maar blijf die melding krijgen. @koolmeesje, zou jij es willen proberen om de inloggegevens door te zetten naar W_a?
Alle reacties Link kopieren Quote
@plukkie80. Heb ik ook al eens gehad. Toen heb ik een geheel nieuwe mail opgesteld met andere tekst en onderwerp. En toen lukte het wel. Anders kan de moderator iets betekenen?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pinaco, oh wat fijn dat het goed ging! Spannend hoor! Jij gaat die baan gewoon krijgen! Bij ons komt het wel voor hoor dat mensen worden aangenomen en dan relatief snel vakantie hebben. Doen ze bij ons niet zo moeilijk over, als ze iemand graag willen hebben in ieder geval.



@W_a wat goed!!!!



Hier is het vandaag ook weer goed gegaan! Vandaag was ik vrij en heb er eigenlijk al niet eens meer aan gedacht. Zo hoort het eigenlijk ook, Kijken hoe lang dit zo blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukt! Thanks, Plukkie! Nu eens kijken of ik het naar w_a kan sturen...



Ooohhh Pinaco, wat goed dat je op het tweede gesprek mag komen!! Ik ga voor je duimen! En dan weer zo'n rotsituatie op jouw huidige werk... jij verdient die nieuwe baan gewoon!



w_a: Wat knap dat je geen stuk pizza hebt genomen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas, w_a, ik heb het een paar keer geprobeerd maar het lukt mij ook niet om jou een berichtje te sturen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeej een nieuw topic! Goed gedaan



Welkom Maraa! Wat knap dat je al zoveel kwijt bent.

@wandelen_afvallen; wat knap dat je die pizza hebt afgeslagen! Hartig eten is echt mijn valkuil.

@pinaco; Lekker zeg van je sollicitatie gesprek ! We zitten een beetje in hetzelfde schuitje geloof ik.

Ik mag volgende week weer !



Ik ben weer opgekrabbeld na mijn weegmoment. Het gaat de laatste 3 dagen weer super goed.

Vrijdagochtend weer naar de sportschool.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Apple89 Mooi dat je weer een paar goede dagen hebt gehad.

@koolmeesje Het is je toch gelukt. Tot twee keer toe zelfs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, dus toch gelukt??! En dat ondanks de foutmeldingen... nou ja, beter een keer teveel dan te weinig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven