Gezondheid alle pijlers

Gezonder eten

03-04-2017 20:42 135 berichten
Het leek me leuk om een groepje met andere gelijk gestemde te zoeken die ook gezonder willen eten.

Dit topic is niet zo zeer bedoeld voor mensen die willen afvallen of aan willen komen maar mensen die tevreden zijn over hun uiterlijk & gewicht maar alleen (te veel) ongezonde dingen eten.

Ik hoop zo tips uit te kunnen wisselen met elkaar en elkaar te kunnen motiveren gezonder te gaan leven.



Stel jezelf voor en leg je probleem uit en dan kunnen we samen aan de slag!
TO trapt af:

Ik ben 24 jaar, speel viool, studeer nog en ben opzoek naar een gezondere eetstijl

Ik heb niet veel tijd om gezond te koken dus schiet dat er bij in. Ik hou niet van brood dus eet ik vaak ongezonde vervangers zoals koek.

Als ik dan brood eet, is het wit brood.



Wat ik zoek is , snelle gezonde(re) recepten, goede makkelijke vervanging van brood
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 03-04-2017 20:46
Reden: info toegevoegd
% gewijzigd
Ik hou ook niet van brood. Ik eet dan yoghurt, kwark of vla met fruit of noten. Soms havermout of brinta.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Ik ben 34 jaar, ik werk parttime als administratief medewerkster. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een gezondere leefstijl maar vaak schiet het er bij in. Ik moet ook bekennen dat ik een verslaving heb aan vruchtensappen en frisdrank.



Heb je al eens van die ontbijt granen etc geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een salade maken voor de lunch en meenemen TO?

Ik ben ook niet zo'n broodeter, maar eet in plaats daarvan bijvoorbeeld een salade, of rijstwafels met beleg of iets met ei.



Mijn valkuil is het snoepen savonds.

Met frisdrank en sapjes laten staan heb ik dan weer geen moeite. Ik eet liever m'n calorieën dan dat ik ze drink.
Alle reacties Link kopieren
Ha hier kan ik me bij aansluiten! Ik ben 23 jaar en loop op dit moment stage. Ik ben niet zo goed met ontbijten want ik lust bijv. geen yoghurt waardoor ik maar snel een koekje naar binnen werk, hier wil ik verandering in brengen. Ik heb ook zo m'n periodes waarin ik veel frisdrank drink, toevallig ben ik daar nu weer een maand vanaf dus dat gaat goed!
Leuk topic! Ik wil wel meeschrijven

Ik ben 27, nog thuis met ouderschapsverlof tot oktober. Normaal werk ik bij de weight watchers, maar een ander op het gezonde pad houden is altijd makkelijker dan jezelf Mijn valkuilen zijn maaltijden overslaan en teveel eten 's avonds om de schade in te halen. Ik moet nu een tijdje koemelkvrij eten voor mijn dochter, maar ideaal gezien moet ik wel op gewicht blijven. Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een gezond eetpatroon na de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik doe sluit ook aan. Ik ben 30 jaar en werk fulltime. Ik probeer al behoorlijk gezond te eten.

Mijn valkuilen zijn 's avonds na het avondeten, stressmomenten en als ik teveel snaai en daardoor meer behoefte aan suiker krijg.

Ik ontbijt meestal met fruit, heel af en toe met brinta of yoghurt met granola of fruit. Dan in de eerste pauze 1 of 2 snee volkoren brood met kaas of sandwichspread (bijvoorbeeld), de lunchpauze eet ik of 3 snee volkoren brood met beleg of een salade die ik de avond ervoor al gemaakt heb of één of ander gezond opwarmportie met veel groenten die ik de avond ervoor uit de diepvries haal.

Van gezonde avondmaaltijden maak ik wel eens extra grote porties om die dus tevens in te vriezen.

Op vrije dagen maak is als ontbijt of lunch nog wel eens een smoothie, heerlijk! Maar eet er dan nog wel iets bij, wat noten of brood ofzo.

Ik eet regelmatig zoete aardappel (is geen aardappel maar een groente) in plaats van de normale aardappel, daar kun je ook veel mee variëren trouwens.

Ik eet redelijk veel noten, te weinig vis, de laatste tijd wat minder vlees (bewust).
Leuk! Er zijn al reacties



jeanine, is het dan alles waar suiker in zit? Vind je diksap misschien lekker als vervaning?



jeetjemina, snoepen savonds is voor mij ook een ding! Normaal gaat het wel, maar zodra mijn vriend gaat snoepen kan ik mijzelf niet meer beheersen. Is komkommer iets? (Ik type het wel heel leuk maar zelf moet ik het dan ook in huis halen he )



kermitt, ik ben toevallig al een tijdje bezig met s'ochtends proberen te ontbijten, tot zo ver nog niet goed gelukt.



cathelyne, dus je weet al een heleboel gezonde gerechten, handig Komt het dat je zo druk bent de hele dag dat je er geen tijd voor inpland? En nog gefeliciteerd!





Ik was trouwens vergeten toe te voegen dat ik lactose intolerant ben dus ik ontwijk zuivel producten het liefst.
nokie, welkom! Op je valkuilen na, klinkt jouw eenpatroon echt ideaal!
quote:whitewolves schreef op 03 april 2017 @ 22:04:

cathelyne, dus je weet al een heleboel gezonde gerechten, handig Komt het dat je zo druk bent de hele dag dat je er geen tijd voor inpland? En nog gefeliciteerd!





Ik was trouwens vergeten toe te voegen dat ik lactose intolerant ben dus ik ontwijk zuivel producten het liefst.



Dank je. Het is drukte, maar ook stress, desinteresse en ik ben een emotionele niet-eter. In theorie heb ik alle wijsheid over gezonde voeding in pacht, in het dagelijks leven daar in tegen



Wat eet jij tussendoor als je geen zuivel eet of drinkt?
quote:Cathelyne-- schreef op 03 april 2017 @ 22:29:

[...]





Dank je. Het is drukte, maar ook stress, desinteresse en ik ben een emotionele niet-eter. In theorie heb ik alle wijsheid over gezonde voeding in pacht, in het dagelijks leven daar in tegen



Wat eet jij tussendoor als je geen zuivel eet of drinkt?



In mijn koffie doe ik lactosevrij melk. Verder drink ik water en frisdrank.



Ik vraag me af wat je tegen iemand met jouw verhaal op je werk had gezegd als advies.
quote:whitewolves schreef op 03 april 2017 @ 23:49:

[...]





In mijn koffie doe ik lactosevrij melk. Verder drink ik water en frisdrank.



Ik vraag me af wat je tegen iemand met jouw verhaal op je werk had gezegd als advies. Haha, ik zou in gesprek gaan om een manier te zoeken om eten en emotie enigszins los te koppelen. Daarnaast adviseren om regelmatig te eten om eetbuien en overmatig eten aan tafel te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
quote:whitewolves schreef op 03 april 2017 @ 22:04:

Leuk! Er zijn al reacties



jeanine, is het dan alles waar suiker in zit? Vind je diksap misschien lekker als vervaning?



Ja dat heb ik al eens geprobeerd maar vond ik niet echt een succes. Ik probeer wel meer thee te drinken
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om af en toe te posten wat je op een dag / aantal dagen gegeten hebt, zodat anderen daar ideeën uit op kunnen doen. Voor wie dat leuk vindt.

Mijn eten/drinken van vandaag (een hele goede dag):

Ontbijt: 1 banaan, wat aardbeien

Tussendoor: 2 snee volkoren brood, 1 met avocado, 1 met iets sandwichspread en een tomaat

Lunch: Salade van: 1/2 appel, 1/2 kleine witlof, wat sla, olijfolie + italiaanse kruiden, pompoenpitten en zonnebloempitten en 1 snee volkoren brood

Tussendoor: 1/2 kleine avocado (die nog over was), 1 appel, wat cashewnoten

Tussendoor: 1/2 appel (die nog over was), stukje pure chocolade

Avondeten: stukje 'dadel-walnotenbrood' (puur dadel en walnoot), maaltijdsalade kip-ketjap

Tussendoor: 1 havermoutkoek

Drinken: alleen thee (kruidenthee)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, lekker gezond bezig!



Ontijt: boterham met kaas en een kop thee

Tussendoor: koffie & een koekje en een banaan.

Lunch: 2 boterhammen met rauwkost met een glas jus d' orange

Tussendoor: gevulde koek en sap.

avondeten: Spaghetti bolognese

En vanavond lui op de bank met een zak chips
Alle reacties Link kopieren
@Jeanine84

Nou dan had jij vandaag een veel gezondere dag dan ik....

Ik hoop dat ik niets vergeet! (maar ben bang van wel!!)

De volgorde zal wel niet helemaal kloppen, maar het komt ongeveer hier op neer:



Ontbijt: bakje magere yoghurt met k&k-smoothie erdoor, 1 banaan, 1 havermoutkoek (so far, so good)

Tussendoor: 1/2 appelflap 4 cracottes met boter en hagelslag, 1 plak cake,

Lunch: tosti van 2 witte boterhammen met boter en kaas met curry erbij.

Tussendoor: 1/2 appelflap (de andere helft), magnum, 1 plak cake.

Avondeten: rostirondjes met curry, fish cuisine bretagne, augurken

Daarna: 1 plak cake, wat zoutjes, 1 glas cola

En heb nog steeds zin in zoet en zout



Een snaaidag dus... Achja... moet ook af en toe hè.

Volgens mij heeft de rest het ook al opgegeven, want heel veel reacties zijn er niet geweest in dit topic!

Morgen maar weer wat gezonder
Ik schaam me een beetje, vandaar de stilte



Nokie, cracotte met boter en hagelslag, is dat lekker? Het klinkt als een bijzondere combinatie!



Vandaag had de baby een slechte dag en bij gevolg ik ook...



Ontbijt: -

Tussendoor: -

Lunch: special k met sojamelk (3 hapjes ofzo), jus d'orange

Tussendoor: 2 koppen zwarte koffie, 5 volkoren cracottes (kaal, snel, makkelijk)

Tussendoor: jus d'orange

Avondeten: 3 volkoren boterhammen met knakworst gepikt van manlief, beker sojamelk



Voor de rest water, water en nog eens water om die bv op gang te houden. Mja... dit moet beter
Alle reacties Link kopieren
Ah een snaaidag op z'n tijd moet wel kunnen toch?



Wat ik gisteren heb gegeten:



Ontbijt: havermout met fruit en soja melk.

Lunch: 2 sneden brood met humus.l

Diner: stokbrood met wat smeersels ja buiten in het zonnetje

Tussendoortje 's avonds: fruit salade.



Al met al een gezond dagje gehad
Hier gaat het niet zo goed nog. Wel al twee keer gezonder avond eten gekookt maar het ontbijt schiet er bij in.



Jeanine, klinkt wel als weinig wat je eet op een dag of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
@Cathelyne, cracottes met hagelslag? Ja lekker hoor, ik dacht eigenlijk dat dit best een gebruikelijk combinatie was.. (?)

Dat je op dat eten het een dag volhoudt zeg, dat zou ik nooit trekken.



@Jeanine, dat vind ik ook (net als Whitewolves) ook erg weinig. Heb je dan een hele luie dag gehad of ook nog iets actiefs gedaan? Of heb je dan met drinken nog wat calorieën binnengehaald?



Ik heb vandaag een goede dag gehad, alleen niet zo'n zin om het te bedenken en tikken...

Gister redelijk, wel bij vrienden wezen barbecueën, en daar 4 radlers, wat stokbrood met kruidenboter, slaatje en 3 stuks vlees gegeten, maar op zich nog best oké. Ik heb me niet echt uitgeleefd ofzo zeg maar.

Morgen staat een verse salade op de planning voor de lunch.



@Whitewolves, waarom schiet het ontbijt er bij in? Geen zin in? Neem je er geen tijd voor? Als ik moet werken ontbijt ik altijd met 2 stuks fruit, voor mij ideaal. En dan natuurlijk in de ochtendpauze ook gewoon wat eten.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig! ik was net op Viva aan het zoeken naar een topic over gezond eten ( en hierdoor strakker worden)

Ik word enthousiast van dit topic.

Sinds vandaag ben ik ( alweeeeer) begonnen met gezond eten.

Ik ben 22 jaar. Ik ben niet te zwaar, maar merk dat ik lekkerder in mn vel zit als ik gezond eet ( en hierdoor weer wat strakker in mn vel zit)

Al een aantal jaar ben ik bezig met beginnen aan gezond eten, gezond eten of net gestopt met gezond eten. Het lukt me niet om het vol te blijven houden en er een goede balans in te vinden.

Ik hou van het ontbijt! Ik ga nooit de deur uit zonder.



Vandaag heb ik gegeten:

-0- Bak Saja jogurt ( ik heb het idee dat ik last van puistjes krijg door zuivel, dus nu soja yogurt voor het eerst geprobeerd- ik vond het niet lekker) met zelfgemaakt musli, een halve banaan en een handje blauwe bellen.

L- een broodje bij de bakker bart- rode pesto, geitenkaas, perzik en bacon.

D- Sla met komkommer, tomaat, feta en uit. En roerbakgroente.



Voor mij doen is dit erg weinig, ik heb nu ook beetje trek. Ik denk rijstewafels en een stukje fruit voor straks





Noki- Ik probeer de laatste tijd ook bewust wat minder vlees te eten, hoe bevalt jou dit?
Alle reacties Link kopieren
@Hallo4, leuk dat je ook aan dit topic meedoet!

Ik herken dat heel erg met het steeds weer beginnen met gezond eten. Ik merk wel dat ik in de loop van de tijd wel echt stappen gezet hebt die ook blijven hangen zeg maar, dus dat is wel prettig. Ik pak de slechte gewoontes minder snel op en als ik ze heb begin ik weer sneller aan het gezonde. Dus hoe langer ik er mee bezig ben, hoe beter het uiteindelijk gaat. Fijn!

Ik denk dat je ook niet volledig gezond moet willen eten, want dat is niet erg realistisch en haalbaar. En doordat je dan toch snoept kun je die gedachtes krijgen van: ach nu ben ik toch al ongezond bezig, dan kan ik net zo goed ongezond verder gaan. Nee.. dan moet je juist denken, ik heb even ongezond gedaan, maar ik hoef niet door te slaan en kan nu gewoon weer gezonder verder gaan. Dus over het algemeen vind ik het steeds makkelijker, ook al heb ik heus wel mijn ongezondere momenten/dagen.

Ontbijt en lunch doe ik sowieso eigenlijk altijd wel gezond, en fruit eet ik meer dan voldoende. (op het werk mag je dagelijks 2 stuks fruit eten, waar ik vaak wel gebruik van maak) Groenten eet ik ook steeds meer, ook bij de lunch of tussendoor (paprika, komkommer, tomaatjes, rauwkostsalade zelf maken).

Ik kan me voorstellen dat dit weinig is wat je vandaag gegeten hebt, ik vind het ook echt weinig! Maar wel gezonde dingen in ieder geval, dat broodje klinkt ook erg lekker!

Wat betreft het minder vlees eten, ja dat bevalt me eigenlijk wel goed. Ik heb niet echt iets met vlees, dus heb er nu maar gekozen om het minder te eten. Ik ben alleen nog niet echt goed met alternatieven bezig, daar moet ik me echt nog in verdiepen.

Vleeswaren at ik sowieso al zeer weinig, zonde van het geld zulk duur beleg, en gewoonweg ongezond door alle troep die erin zit.

Hoe vervang jij vlees dan? Ik heb al wel eens linzen genomen bijvoorbeeld, of een vega-ding, maar ik houd niet echt van peulvruchten, al zijn die juist wel goed als je weinig vlees eet. Dit punt weet ik nog niet zo goed hoe ik dat op ga lossen, maar komt vast een keer goed. Maar ideeën zijn welkom!!

Oja, is dat trouwens lekker: quote:hallo4 schreef op 10 april 2017 @ 21:00: een handje blauwe bellen.
Nokie, in de ochtend heb ik meestal niet veel honger. Na een grote bak koffie zit ik meestal al 'vol'. Ik weet ook niks makkelijks om even te maken. Zoveel tijd heb ik niet in de ochtend. In de middag eet ik - met tegenzin - brood.



Hallo4 heb jij misschien ontbijt tips?



Cathelyne, hoe komt het dat als je kind een slechte eetdag heeft, jij ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:whitewolves schreef op 10 april 2017 @ 13:42:



Jeanine, klinkt wel als weinig wat je eet op een dag of valt dat wel mee?



Ik ben inderdaad niet zo'n grote eter maar die bord havermout was eigenlijk net iets te enthousiast gevuld en daarnaast drink ik ook best veel



@Noki, heb je wel eens tofu geprobeerd? Ik eet zelf ook vrijwel geen vlees meer en dat bevalt heel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven