Arnhemse koppel rijd overvaller dood

04-04-2017 18:39 127 berichten
Hoe denken jullie hier over....?

Volgens de 32-jarige vrouw richtte deze zijn pistool op de voorruit. Hij reed in volle vaart op de man in. Daarna zette hij de auto in achteruit en reed nogmaals over de man heen.



De advocaat vindt dat de dood van de overvaller het gevolg is van ‘zelfverdediging, noodweer’.



Ik weet niet hoor maar 1x op hen in rijden als hij een pistool richt kan ik begrijpen omdat je bang bent en gevaar driegt, maar daarna nog eens? Terwijl hij al op de grond ligt misschien al dood is. Nee dat is geen zelfverdediging meer maar moord.... Vind het sowieso een raar verhaal. Erg triest enkel verliezers. Schrik altijd van de heftigheid van mensen in dit soort discussies dus hou het netjes.
quote:Star schreef op 04 april 2017 @ 19:08:

Je kinderen vergeten



En dat soort bedragen aan huis verkopen? Vaag.Ja... vind ik ook.
'Shit, de kinderen!'



Tuurlijk joh
Alle reacties Link kopieren
Eigen schuld, dikke bult!
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand bij jou inbreekt, schiet je ook gericht op z'n hart. Als hij dan nog beweegt, schiet je ng een keer. Anders is je eigen leven in gevaar.



Het is makkelijk oordelen vanaf je luie stoel, maar wisten die mensen veel. Misschien bewoog hij nog.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Hulde aan de bewoners. Pech voor de overvaller. Bij mij zou het ook hij of ik zijn.
Los van wat er gebeurd is.. wat een randdebiel ben je als je een Rolex voor 30k op marktplaats gaat zetten. En dan ook nog aan huis verkopen vreemde zaak.
quote:havermout1 schreef op 04 april 2017 @ 19:25:

Als iemand bij jou inbreekt, schiet je ook gericht op z'n hart. Ik niet hoor. Ten eerste mis ik de skills, en ten tweede heb ik geen pistool in huis. Kan je raar vinden, maar dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 04 april 2017 @ 19:30:

Los van wat er gebeurd is.. wat een randdebiel ben je als je een Rolex voor 30k op marktplaats gaat zetten. En dan ook nog aan huis verkopen vreemde zaak.Of als homoseksueel koppel hand in hand over straat gaat lopen 's nachts, of als vrouw alleen in een rokje 's nachts naar huis fietsen...
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 19:35:

[...]





Ik niet hoor. Ten eerste mis ik de skills, en ten tweede heb ik geen pistool in huis. Kan je raar vinden, maar dat is dan maar zo.Nou idd... Alsof een pistool in huis hebben én direct reageren door in t hart te schieten normaal is
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 19:35:

[...]





Ik niet hoor. Ten eerste mis ik de skills, en ten tweede heb ik geen pistool in huis. Kan je raar vinden, maar dat is dan maar zo.

Nou inderdaad. En dan daarbij... Een Rolex van 30.000 euro bezitten, via marktplaats aan huis verkopen, vuurwapens in het spel, uberhaupt kunnen schieten, bestelbusje kapen, 'oh shit de kinderen'.....



Ik vind het een en al vaagheid. En de politie is ook niet achterlijk.



Zielig voor die kinderen weer
quote:vaporilla schreef op 04 april 2017 @ 19:36:

[...]





Of als homoseksueel koppel hand in hand over straat gaat lopen 's nachts, of als vrouw alleen in een rokje 's nachts naar huis fietsen... Goede vergelijking wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 04 april 2017 @ 18:48:

Wat ik lees, was het één grote paniekaanval en totale chaos. De overvaller heeft er lekker op los geschoten in ieder geval. Ik kan er niet mee zitten dat hij het niet na kan vertellen.



Ik ook niet.



Als het werkelijk zo gebeurd is als ze zeiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 04 april 2017 @ 19:38:

[...]



Nou inderdaad. En dan daarbij... Een Rolex van 30.000 euro bezitten, via marktplaats aan huis verkopen, vuurwapens in het spel, uberhaupt kunnen schieten, bestelbusje kapen, 'oh shit de kinderen'.....



Ik vind het een en al vaagheid. En de politie is ook niet achterlijk.



Zielig voor die kinderen weerVuurwapen was van de overvaller en niet van de slachtoffers. Gelukkig is de politie inderdaad niet achterlijk. Een Rolex bezitten en verkopen is trouwens niet strafbaar.
En die Rolex dan contant afrekenen zeker. Tuurlijk.
quote:beetjegek schreef op 04 april 2017 @ 19:29:

Hulde aan de bewoners. Pech voor de overvaller. Bij mij zou het ook hij of ik zijn.In paniek je kinderen achterlaten en vervolgens iemand, al dan niet bewust, in blinde paniek doodrijden? Nou, hulde, hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 04 april 2017 @ 19:02:

Een Rolex van 30k in je eigen huis aan een wildvreemde verhandelen terwijl je kinderen op bed liggen





Dat vind ik inderdaad ook het raarste aan dit verhaal. Ze schijnen dat ding ook nog op internet te hebben aangeboden.



Daarnaast zitten er tussen jezelf verweren en in een busje van een bezorger springen (ondertussen constateren dat de motor nog draait of de sleutel er nog in zit), kijken waar de knoppen zitten en op de overvaller inrijden best nog wel heel veel momenten om van gedachten te veranderen.... Het is niet dat je met een toevallig in de gang liggende honkbalknuppel die overvaller te lijf gaat.



In dit geval zijn alle partijen heel erg fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 04 april 2017 @ 19:38:

[...]



Nou inderdaad. En dan daarbij... Een Rolex van 30.000 euro bezitten, via marktplaats aan huis verkopen, vuurwapens in het spel, uberhaupt kunnen schieten, bestelbusje kapen, 'oh shit de kinderen'.....



Ik vind het een en al vaagheid. En de politie is ook niet achterlijk.



Zielig voor die kinderen weerHeb je het hele verhaal gelezen? Ik vind het nu een veel begrijpelijker verhaal dan afgelopen week toen het net leek alsof ze hem bewust op hadden gezocht. Ik zou ook zeker willen weten dat hij niet meer op staat. Je weet toch niet wat je overkomt als zo een idioot schietend bij je huis naar binnen dringt....
Sowieso, een busje kapen. Hadden die gasten zelf geen auto om mee te vluchten of zo?
quote:vaporilla schreef op 04 april 2017 @ 19:42:

[...]





Vuurwapen was van de overvaller en niet van de slachtoffers. Gelukkig is de politie inderdaad niet achterlijk. Een Rolex bezitten en verkopen is trouwens niet strafbaar.Het heeft niet te maken met strafbaar of dat de bewoner erom gevraagd heeft, maar het maakt het wel een vreemd verhaal. Waarom zou je landelijk bekend maken (want dat doe je via MP) dat je een duur horloge in huis hebt en die vervolgens aan huis verkopen waarbij vermoedelijk ook nog cash wordt betaald. Dat zou je toch wel wat slimmer aanpakken lijkt me. Net als dat je niet in de krochten van een pauperland met je dure camera en je Louis Vutton gaat lopen als dat sterk afgeraden wordt.
Hele pauperige Rolex ook voor 30K. Ze zijn er voor een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 april 2017 @ 19:43:

[...]





In paniek je kinderen achterlaten en vervolgens iemand, al dan niet bewust, in blinde paniek doodrijden? Nou, hulde, hoor.Ja.... want iedereen weet altijd precies wat te doen bij paniek.
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 19:47:

Sowieso, een busje kapen. Hadden die gasten zelf geen auto om mee te vluchten of zo?Teveel films gekeken.
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 19:47:

[...]





Ja.... want iedereen weet altijd precies wat te doen bij paniek.Ik geef je op een briefje dat ik mijn kinderen nooit alleen laat, nooit een pizzabezorger uit zijn busje trap en vervolgens iemand doodrijd met datzelfde busje.
Een eerlijk gekochte Rolex verkoop je niet via Marktplaats. Daar heb je betrouwbare kanalen voor. En dat weet je als kenner.

Dit is dan ook uiterst vreemd dat je zoiets verkoopt via MP snap ik niet.

Dan heb je wellicht wat te verbergen.

Maar misschien heb ik al teveel van dit soort verhalen gehoord van mijn man (strafrechtadvocaat) en kan ik dit niet 'gewoon' bekijken.
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 19:46:

[...]





Heb je het hele verhaal gelezen? Ik vind het nu een veel begrijpelijker verhaal dan afgelopen week toen het net leek alsof ze hem bewust op hadden gezocht. Ik zou ook zeker willen weten dat hij niet meer op staat. Je weet toch niet wat je overkomt als zo een idioot schietend bij je huis naar binnen dringt....

Ja, ik heb het hele verhaal gelezen. En met de toevoeging van het Rolex horloge in combinatie met de rest vind ik een gek verhaal.



Ik weet er natuurlijk niks van af, maar ik begrijp wel heel goed dat de politie dit haarfijn wil uitzoeken. Want naar mijn idee stinkt dit zaakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven