Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
He wat een teleurstelling MIDA



Hier nog 1 uur en 20 minuten! heb een zeer zenuwachtig meisje hier rondhupsen...
Alle reacties Link kopieren
we hopen echt op een plek binnen haar top 4... en anders wordt het hier ook wel even janken denk ik
Alle reacties Link kopieren
En en en? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor
Oh wat spannend Mida .....

Zitten er binnen haar eerste 4 keuzen ook nog grote verschillen?



Hier ook een zenuwachtig meisje. Officieel komt het nieuws om 17.00, maar blijkbaar heeft de juf vandaag verteld, dat het al vanaf 14.00 kan. Ze komt dus constant vragen of ik wil kijken of er iets bekend is. Zo meteen gaat ze hockeytraining geven heeft ze afleiding, dan is het nieuws er waarschijnlijk als ze thuis komt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben een uur te vroeg



Hier begint hij een beetje aan het idee van de andere school te wennen, gelukkig!

Ik heb nog wel op verzoek van zoon gemaild naar de school waar hij is afgewezen en ik heb een keurige mail met uitgebreide uitleg terug gehad. Nu weten we ook hoe hij beoordeeld is, hij had voor twee van de drie opdrachten een onvoldoende en juist de opdracht waar hij zelf niet tevreden over was, was voldoende. Zijn portfolio had een twijfel en juist daar heeft hij zo hard voor gewerkt en vonden wij allemaal heel goed. Dus schijnbaar ligt de norm een stuk hoger als wij hadden ingeschat.

Nu kan hij het ook beter loslaten.

Hopelijk komt snel de bevestiging van de andere school, want daar hebben we ook nog geen officiële toezegging van.
Alle reacties Link kopieren
En Hangmat??
Alle reacties Link kopieren
Het blijft dus nog even spannend mida! Goed dat je er achteraan gegaan bent en dat hij nu ook begrijpt waarom hij niet is aangenomen. Wat voor opdrachten moest hij maken dan? Klinkt wel zwaar namelijk, onvoldoende ook echt

Ik hoop dat de bevestiging snel komt!
Op school van dochter hoeft niet geloot te worden, ze is helemaal gelukkig



En hangmat ............ ?
Alle reacties Link kopieren
Hier lijken we mazzel te hebben: er zijn mensen gebeld die uitgeloot zijn en wij zijn dus niet gebeld...

Morgen moeten we mail of post hebben dus ik denk dat het kind gewoon bij de gelukkigen zit.



Hangmat, en? Kan ze naar 1 van de 4?
Fijn suze!

Hier hoeft gelukkig niet geloot te worden, wel een toelatingstest voor de sportklas. Maar dat duurt nog even.
Alle reacties Link kopieren
YES Ze gaat naar haar nummer twee!!!!!!!!!

Ze is hysterisch blij! Het is een kunst/cultuurschool en ze heeft een enorme passie voor tekenen en schilderen dus dat past haar erg goed. Het is een beetje een 'alternatieve' school, en dat past supergoed bij haar!

Haar vriendinnen zijn allemaal ook naar wens geplaatst maar helaas geen bij haar op school.

We hebben het echt even gevierd vanmiddag. Wat een spanning...
Alle reacties Link kopieren


Jaaa supergoed nieuws!! En ze maakt vast heel snel nieuwe vriendinnen!
Alle reacties Link kopieren
Yes! Superfijn voor jullie!



Selma, hij moest met een tekenopdracht zijn initialen tekenen, op de computer een poster voor een feestje maken en met een knutselopdracht een boom maken. Voor de eerste twee opdrachten had hij een 'onvoldoende'. Ik heb zelf ook niet gezien hoe hij die opdrachten gemaakt heeft, want ik was er natuurlijk niet bij en hij heeft het ook niet mee naar huis gekregen.

Maar we gaan het nu maar afsluiten en ons focussen op de andere school. Voor 19 april krijgen we bericht.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter die naar het cat. gym. gaat. Ze heeft er zo'n zin in. Ze zou het liefst morgen al gaan. Ik hoop niet, dat het tegenvalt...



Hebben jullie al kinderen op het VO?

Hier de oudste in 2 Havo, op een cultuurschool. Ze heeft extra muziek, beeldend en theater. De eerste en laatste na schooltijd en de tweede onder schooltijd. Oudste heeft het er naar haar zin, maar jongste, die ook al die creatieve hobby's heeft, wil echt niet naar de zelfde school.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niks gehoord helaas. Ander vriendje ook niet dus het ligt niet aan zoon gelukkig.

Gefeliciteerd, degenen die een plek op gewenste school hebben!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier ook een oudste in de tweede, andere school dan waar de jongste heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier de eerste op het VO, daarom is het ook allemaal zo spannend
Alle reacties Link kopieren
En streepjessokken? Hopelijk hebben jullie goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
En Suze? Hebben jullie goed bericht gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het meiden!!



Hier ook de oudste, dus de eerste naar het VO.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook erg benieuwd naar jullie plaatsingsnieuws!

Zoon hier is de oudste, dus ook voor ons de eerste kennismaking met het VO.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de eerste!

Vandaag ook een brief van haar nieuwe school gehad, nu is het helemaal officieel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een brief dat zoon is toegelaten. Fijn!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Sorry, loop schromelijk achter in mijn reacties, dus misschien gekke volgorde van reageren.



MIDA, wordt die route 8 ook verspreid over drie dagen afgenomen? En is dat dan ook de week na Pasen?



Wat sneu dat jouw zoon is afgewezen, MIDA. Je hoort er wel eens van, maar dan voelt het als een ver van mijn bed show. Nu ineens echte realiteit

Zo'n horeca school klinkt wel mooi, maar ook wel al heel vakspecifiek gericht. En dat al voor zulke jonge kinderen! Uit ervaring weet ik dat de horeca een heel zwaar beroep is, maar als je hart er licht, geeft het ook veel plezier.

Wel heel luxe dat er zoveel praktijkgerichte scholen in de buurt zijn.
Wat een goed nieuws, Hangmat! Zo fijn om je kind gelukkig te zien.

Of we de goede keuze maken, zal de toekomst uitwijzen, maar fijn als er nu geen teleurstelling is.



Suze, is bij jullie de officiële brief binnen?



Fijn Streepjessokken dat ook bij jullie de brief binnen is!



Mijn dochter zit nu, as we speak, haar kennismakingsgesprek te voeren. Ik heb bewust haar vader mee laten gaan, omdat ik nogal de neiging heb stiltes op te vullen met een spraakwaterval . In de uitnodiging stond dat de graag willen weten wat dochters talenten en hobby's zijn. Dochter is bescheiden en voordat ik het weet ben ik dan alweer bezig een hele opsomming te geven. Dus was het beter dat papa meeging.

Wel lastig hoor! Ben zo benieuwd hoe het is daar nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven