Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 07 april 2017 @ 17:37:

[...]





Precies. En er zijn vaak acties hoor, die erop wijzen dat ze elke aanwijzing serieus nemen.Ja en reken maar dat er ook genoeg 'achter de schermen' gebeurt, aan veiligheid en het voorkomen van terreur. En ik denk dat het ook goed is dat niet alles maar wordt gemeld, ten eerste om onrust te voorkomen maar ook om terroristen geen informatie te geven.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
quote:niesie schreef op 07 april 2017 @ 16:59:

Verschrikkelijk. Wij gaan er volgend weekend 3 dagen heen. Zo maar even overleggen met m'n man of we echt gaan.Volgend weekend is Stockholm echt wel weer veilig. Het is daar geweest dus het zal niet snel weer gebeuren. Ik ga morgen weer naar Stockholm toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melt schreef op 07 april 2017 @ 17:22:

[...]

P



Dit is wel weer het ultieme downplayen. Het maakt nogal verschil als je geliefden overlijden of gewond raken door een toevallig ongeluk of dat ze de dood in gesleurd worden door iemand die zoveel mogelijk onschuldige mensen zo zwaar mogelijk wil verwonden. Geïnspireerd door een zogenaamde religie.Ah joh die snapt niks van, lekker laten gaan die handel.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Miskotto schreef op 07 april 2017 @ 17:52:

[...]





Ah joh die snapt niks van, lekker laten gaan die handel.Dus alleen als je ergens bibberend in een hoekje zit snap je het?
quote:Melt schreef op 07 april 2017 @ 17:22:

[...]





Dit is wel weer het ultieme downplayen. Het maakt nogal verschil als je geliefden overlijden of gewond raken door een toevallig ongeluk of dat ze de dood in gesleurd worden door iemand die zoveel mogelijk onschuldige mensen zo zwaar mogelijk wil verwonden. Geïnspireerd door een zogenaamde religie.dus iemand verliezen door een zinloos ongeluk is minder erg? hoe weet jij dat eigenlijk?
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 17:22:

[...]





Voor mij persoonlijk wel. Een ongeluk is iets wat (hopelijk) niet met opzet gebeurd om onschuldige mensen van het leven te beroven. Een aanslag is wel bedoelt om onschuldige mensen van het leven te beroven. Daarom komt het naar mijn mening ook zo hard aan. Ik kan me er werkelijkwaar niks bij voorstellen waarom mensen elkaar vanalles aan moeten doen. Kun je zeggen dat de wereld nog nooit zo veilig is geweest. Liever leef ik in een wereld waar zinloos geweld niet aan de orde is. Waarin mensen samen kunnen leven. Waarin anderen niet hun wil of whatever op een ander op proberen te dringen. Dát is waar ik in blijf hopen. Niet in een "veiligere wereld waarin de kans dat je door zinloos geweld om het leven gebracht wordt kleiner wordt. Maar waarin die kans wel aanwezig blijft".ongelukken gebeuren veel vaker, het is dus logischer dat je bang bent voor ongelukken
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 17:31:

[...]





Soms moet je tegen beter weten in een beetje blijven dromen om het positieve van het leven en de wereld om je heen, waar veel ellende in gebeurt, in te blijven zien.



Het is wel de wereld waar ik naar blijf streven, en waarin ik mijn positieve bijdrage probeer te leveren. We kunnen met zn allen heel erg lopen dwepen over dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is, dat is het ook. Verder verandert het weinig.dromen? de realiteit is dat de wereld nooit eerder zo veilig was. er zijn veel minder conflicten en oorlogsgeweld dan ca. 20 jaar geleden
quote:Miskotto schreef op 07 april 2017 @ 17:52:

[...]



Ah joh die snapt niks van, lekker laten gaan die handel.



Het is niet downplayen maar een gezonde dosis realisme om een steentje bij te dragen aan het voorkomen van massa-hysterie.



Dit soort gebeurtenissen zijn verschrikkelijk, en hebben op iedereen een impact. En gelukkig ook maar, want we mogen hopen dat we hier nooit aan zullen wennen. Maar in perspectief gezien, valt het volledig weg.



In 2016 zijn er in Nederland 108 mensen vermoord. En dan hebben we hier nog geen aanslag gehad. Ons land is dus al onveilig, ook zonder aanslagen. En dit was nota bene het laagste aantal levensdelicten in een jaar sinds de vroege jaren '80.



En toch zijn we vandaag de dag angstiger. Dat komt vooral doordat we het tegenwoordig binnen 5 minuten weten als er ergens stront aan de knikker is, we zitten met zijn allen bovenop het nieuws. Dat draagt bij aan een gevoel van onveiligheid en dat wordt nog eens versterkt door oa dit soort discussies die overal op internet plaatsvinden.



Dit soort gebeurtenissen in het grotere geheel plaatsen en dus iets relativeren helpt om het gevoel van veiligheid niet te laten escaleren naar paniek.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 18:02:

[...]



dus iemand verliezen door een zinloos ongeluk is minder erg? hoe weet jij dat eigenlijk?





Beetje flauw, alsof je dat pas kan zeggen als je én iemand hebt verloren aan een ongeluk of ziekte, én iemand het verloren bij een aanslag terwijl mensen al wel een inschatting kunnen maken dat als een dierbare komt te overlijden door ongeluk of ziekte dat beter te verkroppen is dan door toedoen van een ander. Onder de streep is het resultaat hetzelfde; Die persoon is dood en komt niet weer terug en dat is verdrietig, maar hoe je je daarbij voelt is bij die situaties denk ik toch niet vergelijkbaar. Ik denk dat er namelijk ontzettend veel woede aan te pas komt wanneer iemand door een ander de dood ingesleurd wordt dan wanneer je afscheid hebt kunnen nemen na bijv. een ziekbed.



En ik denk dat Melt dat bedoelt met downplayen. Appels met peren vergelijken, m.i.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 07 april 2017 @ 18:13:

[...]

Ik denk dat er namelijk ontzettend veel woede aan te pas komt wanneer iemand door een ander de dood ingesleurd wordt dan wanneer je afscheid hebt kunnen nemen na bijv. een ziekbed. Ik kan helaas bevestigen dat er ook veel woede bij komt als iemand "gewoon" dood gereden wordt door een ander. En dan was het een ongeluk zonder kwade opzet. Zoals je zelf ook al schreef: dood is dood.
Meds, daar gaat het niet om. Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Of dat nu morgen, over 10 jaar of als ik 80 ben zal zijn dat maakt me niet uit. Of het door een ongeluk of een aanslag zou zijn maakt me ook niet uit. Liever vandaag dan morgen zou ik zeggen;)



Neemt niet weg dat er wél gewoon problemen zijn. Waar het wel om gaat is dat er mensen zijn, die andere mensen het licht in hun ogen niet gunnen. Dat er mensen zijn, die zulke daden geoorloofd vinden. Dat er mensen zijn, die het geoorloofd vinden om anderen slachtoffer te maken van hun daden. Dat er mensen zijn, die het helemaal prima vinden om hun wil op anderen te leggen.



Kun je zeggen dat de wereld nog nooit zo veilig is geweest omdat er minder conflicten/tereur en geweld is. Zoals eerder vermeld, ik leef liever in een wereld waar het gewoon helemaal níet voorkomt. Alleen maar blijven herhalen dat er minder conflicten/tereur en geweld is, doet er weinig aan om er voor te zorgen dat het helemaal niet meer voorkomt;)
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 07 april 2017 @ 18:13:

[...]





Beetje flauw, alsof je dat pas kan zeggen als je én iemand hebt verloren aan een ongeluk of ziekte, én iemand het verloren bij een aanslag terwijl mensen al wel een inschatting kunnen maken dat als een dierbare komt te overlijden door ongeluk of ziekte dat beter te verkroppen is dan door toedoen van een ander. Onder de streep is het resultaat hetzelfde; Die persoon is dood en komt niet weer terug en dat is verdrietig, maar hoe je je daarbij voelt is bij die situaties denk ik toch niet vergelijkbaar. Ik denk dat er namelijk ontzettend veel woede aan te pas komt wanneer iemand door een ander de dood ingesleurd wordt dan wanneer je afscheid hebt kunnen nemen na bijv. een ziekbed.



En ik denk dat Melt dat bedoelt met downplayen. Appels met peren vergelijken, m.i.helemaal niet flauw, het is flauw om te stellen dat iemand verliezen aan terrorisme erger is. Het is natuurlijk gewoon niet waar en bovendien heb je geen idee waar je het over hebt. Een dierbare verliezen door een ziekte is namelijk ook verschrikkelijk.
quote:-NummerZoveel- schreef op 07 april 2017 @ 18:24:

[...]





Ik kan helaas bevestigen dat er ook veel woede bij komt als iemand "gewoon" dood gereden wordt door een ander. En dan was het een ongeluk zonder kwade opzet. Zoals je zelf ook al schreef: dood is dood.er is ook veel woede wanneer iemand (zeker een jong persoon) overlijdt door een ziekte
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 18:27:

Meds, daar gaat het niet om. Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Of dat nu morgen, over 10 jaar of als ik 80 ben zal zijn dat maakt me niet uit. Of het door een ongeluk of een aanslag zou zijn maakt me ook niet uit. Liever vandaag dan morgen zou ik zeggen;)



Neemt niet weg dat er wél gewoon problemen zijn. Waar het wel om gaat is dat er mensen zijn, die andere mensen het licht in hun ogen niet gunnen. Dat er mensen zijn, die zulke daden geoorloofd vinden. Dat er mensen zijn, die het geoorloofd vinden om anderen slachtoffer te maken van hun daden. Dat er mensen zijn, die het helemaal prima vinden om hun wil op anderen te leggen.



Kun je zeggen dat de wereld nog nooit zo veilig is geweest omdat er minder conflicten/tereur en geweld is. Zoals eerder vermeld, ik leef liever in een wereld waar het gewoon helemaal níet voorkomt. Alleen maar blijven herhalen dat er minder conflicten/tereur en geweld is, doet er weinig aan om er voor te zorgen dat het helemaal niet meer voorkomt;)

ja hoor er zijn problemen maar over het algemeen zijn er minder problemen dan vroeger. dus zeggen och och och waar gaat het heen en het wordt steeds erger is dus flauwekul



zeg je nu dat je graag dood wilt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 18:27:

Meds, daar gaat het niet om. Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Of dat nu morgen, over 10 jaar of als ik 80 ben zal zijn dat maakt me niet uit. Of het door een ongeluk of een aanslag zou zijn maakt me ook niet uit. Liever vandaag dan morgen zou ik zeggen;)



Neemt niet weg dat er wél gewoon problemen zijn. Waar het wel om gaat is dat er mensen zijn, die andere mensen het licht in hun ogen niet gunnen. Dat er mensen zijn, die zulke daden geoorloofd vinden. Dat er mensen zijn, die het geoorloofd vinden om anderen slachtoffer te maken van hun daden. Dat er mensen zijn, die het helemaal prima vinden om hun wil op anderen te leggen.



Kun je zeggen dat de wereld nog nooit zo veilig is geweest omdat er minder conflicten/tereur en geweld is. Zoals eerder vermeld, ik leef liever in een wereld waar het gewoon helemaal níet voorkomt. Alleen maar blijven herhalen dat er minder conflicten/tereur en geweld is, doet er weinig aan om er voor te zorgen dat het helemaal niet meer voorkomt;)ik denk dat iedereen in zo'n wereld zou willen wonen, het is alleen een utopie. Er zullen altijd mensen zijn die menen dat zij het recht hebben om anderen te doden om wat voor reden dan ook. Laten we eerlijk zijn, onze regeringen vinden het ook geoorloofd, omdat het dan gaat om de vijand. Het is maar aan welke kant je staat wie die vijand dan is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 18:30:

[...]



ja hoor er zijn problemen maar over het algemeen zijn er minder problemen dan vroeger. dus zeggen och och och waar gaat het heen en het wordt steeds erger is dus flauwekul



zeg je nu dat je graag dood wilt?Je geeft aan dat het logischer is om bang te zijn voor ongelukken dan voor terrorisme. Ik ben voor beiden niet bang. Roepen och och och waar gaat het heen en het wordt steeds erger heb je me ook niet zien doen volgens mij. Wat je me wel ziet doen, is dat ik een afkeer heb van mensen die menen dat het geoorloofd vinden om slachtoffers te maken in hun terroristische daden. Dat het vroeger veel meer voorkwam, wilt niet zeggen dat het dan maar oké is dat het nou nog in mindere mate voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 18:28:

[...]



helemaal niet flauw, het is flauw om te stellen dat iemand verliezen aan terrorisme erger is. Het is natuurlijk gewoon niet waar en bovendien heb je geen idee waar je het over hebt. Een dierbare verliezen door een ziekte is namelijk ook verschrikkelijk.



Ik geloof niet dat iemand in dit topic bedoelt dat het ene verlies erger is dan het andere. Dat staat er ook niet, maar zo vat jij dat wel op. Staat ook wel een beetje haaks op dit topic. Ik ben het volledig met je eens dat het verliezen van een dierbare door ziekte ook verschrikkelijk is.



En verder, jij weet niet waar ik wel of geen verstand van heb.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
quote:rosanna08 schreef op 07 april 2017 @ 18:32:

[...]



ik denk dat iedereen in zo'n wereld zou willen wonen, het is alleen een utopie. Er zullen altijd mensen zijn die menen dat zij het recht hebben om anderen te doden om wat voor reden dan ook. Laten we eerlijk zijn, onze regeringen vinden het ook geoorloofd, omdat het dan gaat om de vijand. Het is maar aan welke kant je staat wie die vijand dan is Klopt.. Helaas.
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 18:35:

[...]





Je geeft aan dat het logischer is om bang te zijn voor ongelukken dan voor terrorisme. Ik ben voor beiden niet bang. Roepen och och och waar gaat het heen en het wordt steeds erger heb je me ook niet zien doen volgens mij. Wat je me wel ziet doen, is dat ik een afkeer heb van mensen die menen dat het geoorloofd vinden om slachtoffers te maken in hun terroristische daden. Dat het vroeger veel meer voorkwam, wilt niet zeggen dat het dan maar oké is dat het nou nog in mindere mate voorkomt.o? dus jij keurt dat af? jij denkt dat er hier mensen zijn die terrorisme geoorloofd vinden?
Lees vooral wat je wilt lezen;)
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 18:29:

[...]



er is ook veel woede wanneer iemand (zeker een jong persoon) overlijdt door een ziekteDat geloof ik direct. Godzijdank kan ik daar vanuit ervaring nog niets over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 07 april 2017 @ 18:32:

[...]



ik denk dat iedereen in zo'n wereld zou willen wonen, het is alleen een utopie. Er zullen altijd mensen zijn die menen dat zij het recht hebben om anderen te doden om wat voor reden dan ook. Laten we eerlijk zijn, onze regeringen vinden het ook geoorloofd, omdat het dan gaat om de vijand. Het is maar aan welke kant je staat wie die vijand dan is Inderdaad Roos.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Je kan als land nóg zo goed en hartelijk zijn voor immigranten, er blijven altijd mensen die zeker weten dat hun gastheren duivels zijn en dat ze in dat gastland over leven en dood mogen komen beslissen. Dat ze daarvoor bonuspunten krijgen voor de hemel.



Vóór de laatste debiel wijzer is geworden zullen er nog heel wat sneuvelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 07 april 2017 @ 20:12:

Je kan als land nóg zo goed en hartelijk zijn voor immigranten, er blijven altijd mensen die zeker weten dat hun gastheren duivels zijn en dat ze in dat gastland over leven en dood mogen komen beslissen. Dat ze daarvoor bonuspunten krijgen voor de hemel.



Vóór de laatste debiel wijzer is geworden zullen er nog heel wat sneuvelen.je weet helemaal niet of het een immigrant is.
Alle reacties Link kopieren
zucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven