welke idioot doet zoiets? (let op schokkende foto's)

08-04-2017 17:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... wanenpaar_onthoofd__.html



Kan er echt niet over uit waarom je dit een dier moet aandoen. Tuurlijk broedende zwanen kunnen agressief reageren, maar hier is werkelijk geen excuus voor.
Afschuwelijk!! Zeker ook als je bedenkt dat zwanen normaal gesproken heel vaak trouw aan elkaar blijven en ook echt als gezin samenleven de eerste jaren na de geboorte van de jonkies. Enorm triest dit. Wat bezielt iemand?
Alle reacties Link kopieren
ja dat is akelig, maar voor de hele bio industrie is geen excuus.
Aan de titel van de foto's te zien hoef ik de foto's niet te zien. Afschuwelijk.

Zal wel een gefrustreerde angsthaas zijn die zijn zelfhaat op een ander loslaat. In dit geval een dier.
Alle reacties Link kopieren
hoe kun je het over je hart vekrijgen? ik hoop echt dat het goedkomt met het vrouwtje en haar toekomstige kroost. Fijn dat de buurt zich nu over de zwaan ontfermt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 08 april 2017 @ 17:59:

ja dat is akelig, maar voor de hele bio industrie is geen excuus.

Dus? Omdat er ook bio industrie is mag je zwanen onthoofden?

Rare reactie....
Hier in de buurt zijn er jaren geleden mensen over het hek van de kinderboerderij geklommen, alle konijntjes zijn aan hun kooi opgehangen, schapen en geitjes gestikt door plastic zakken over hun hoofden heen. Bleek later een meid uit de buurt te zijn die dat die nacht had gedaan, 17 jaar oud en paddo's op. Knettergek ben je als je zulke dingen doet.
Wat afschuwelijk. Hier in de buurt zat een keer een koppeltje zwanen en dat mannetje kon ook erg agressief zijn naar mensen, kinderen en honden die te dichtbij kwamen. Maar daar werd je gewoon voor gewaarschuwd en je hield er rekening mee. Mannetje beschermde immers alleen zijn (toekomstig) kroost wat logisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 08 april 2017 @ 18:06:

[...]



Dus? Omdat er ook bio industrie is mag je zwanen onthoofden?

Rare reactie....

dat zeg ik niet, ik snap de verontwaardiging over 1 fokking zwaan niet. wat is er zo speciaal aan deze zwaan dat ie een krantenartikel krijgt en een eigen topic?

de supermarkt bij ons heeft 4 enorme vitrines vol met afgeslachte beesten.
quote:Emperor schreef op 08 april 2017 @ 18:12:

[...]



dat zeg ik niet, ik snap de verontwaardiging over 1 fokking zwaan niet. wat is er zo speciaal aan deze zwaan dat ie een krantenartikel krijgt en een eigen topic?

de supermarkt bij ons heeft 4 enorme vitrines vol met afgeslachte beesten.Ja maar daar zijn netjes onherkenbare lapjes van gesneden, dus dan is het niet zielig meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft ben je als je zoiets doet rijp voor een opname in een inrichting.
Geen idee maar vind het zo zielig. Zwanen zijn zo hecht met elkaar en blijven soms naast hun dode partner staan. Doen ganzen trouwens ook. En dan zie je gewoon aan hun gedrag dat zelfs vogels emoties kennen. Ik wil niks eten wat emoties kan hebben. Zelfs kippen zijn slimmer dan je denkt en raken gehecht aan hun eigenaren. Maja het is zo lekker he. Ofzo. Ik kan dat niet.



Nu ook weer, velden vol jonge gansjes, die allemaal overschot zijn en dood moeten. Kan er niet zo van genieten daardoor. Bokkende lammetjes, zelfde verhaal. Ik ben te soft voor deze wereld hoor. Ik weet het, was daar maar een middel tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 april 2017 @ 18:13:

[...]





Ja maar daar zijn netjes onherkenbare lapjes van gesneden, dus dan is het niet zielig meer.klopt, zo werkt het wel.
Helemaal mee eens dat de bio-industrie ook afschuwelijk is.

Let's all go vegan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 april 2017 @ 18:13:

[...]





Ja maar daar zijn netjes onherkenbare lapjes van gesneden, dus dan is het niet zielig meer.



Ja dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook bizar dat mensen dan naar zulke fotos gaan kijken. Ik wil niet eens op de link klikken. Er lopen gestoorde mensen rond op deze planeet, zoveel is duidelijk. Het maakt wat mij betreft niet uit of zwanen trouwe dieren zijn, nutteloos geweld is nooit goed te praten.



Gelukkig zijn de meeste mensen wel empathisch en vredelievend.
quote:Emperor schreef op 08 april 2017 @ 18:12:

[...]



dat zeg ik niet, ik snap de verontwaardiging over 1 fokking zwaan niet. wat is er zo speciaal aan deze zwaan dat ie een krantenartikel krijgt en een eigen topic?

de supermarkt bij ons heeft 4 enorme vitrines vol met afgeslachte beesten.Als het goed is hebben die beesten een pin door hun hoofd gekregen en hebben ze een " pijnloze" en snelle dood gekregen, heel stuk humaner in elk geval dan dieren kapot mishandelen tot ze uiteindelijk bezwijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 08 april 2017 @ 18:12:

[...]



dat zeg ik niet, ik snap de verontwaardiging over 1 fokking zwaan niet. wat is er zo speciaal aan deze zwaan dat ie een krantenartikel krijgt en een eigen topic?

de supermarkt bij ons heeft 4 enorme vitrines vol met afgeslachte beesten.Dat kan net zo zielig gevonden worden denk ik. Maar, een dier in de bio-industrie gaat dood met een doel en deze zwaan niet. Dat maakt de lading wat anders denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 08 april 2017 @ 18:30:

[...]



Als het goed is hebben die beesten een pin door hun hoofd gekregen en hebben ze een " pijnloze" en snelle dood gekregen, heel stuk humaner in elk geval dan dieren kapot mishandelen tot ze uiteindelijk bezwijken.oja stuk beter inderdaad. en kippen, krijgen die ook allemaal een pin door hun hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oddish schreef op 08 april 2017 @ 18:48:

[...]



Dat kan net zo zielig gevonden worden denk ik. Maar, een dier in de bio-industrie gaat dood met een doel en deze zwaan niet. Dat maakt de lading wat anders denk ik.waarom zou je onderscheid maken tussen dieren omdat de een wordt opgevreten en de ander niet?
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk is de hele mensheid een plaag voor dieren en planten. Sommige soorten worden bewust om zeep geholpen en andere in het voorbijgaan.



Iemand die sadistische dingen uitvreet deugt niet, maar ondanks al het boegeroep wordt er nooit iemand gestraft.

Het zal geen prioriteit hebben om er echt iets tegen te doen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend ziek!
quote:Emperor schreef op 08 april 2017 @ 18:52:

[...]



oja stuk beter inderdaad. en kippen, krijgen die ook allemaal een pin door hun hoofd?Dus jij ziet serieus geen enkel verschil tussen een snelle en " pijnloze" dood dan gemarteld worden tot je dood bent? Nou ik weet wel waar ik voor zou kiezen...
quote:Pieps2016 schreef op 08 april 2017 @ 19:18:

[...]



Dus jij ziet serieus geen enkel verschil tussen een snelle en " pijnloze" dood dan gemarteld worden tot je dood bent? Nou ik weet wel waar ik voor zou kiezen...Niet om het één of ander, maar het leven in de bio-industrie is ook zo gezellig niet, vanaf de geboorte al niet. Misschien kun je als dier dan nog beter een leuk, vrij leven hebben en dan aan het eind een mafkees tegenkomen die je kop eraf hakt. Niet dat ik daarmee dat gedrag goedkeur hoor, helemaal niet. Maar ga nou niet zitten doen of al die industriële kippen- en koeienfokkers allemaal lieve dierenvrienden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 08 april 2017 @ 18:53:

[...]



waarom zou je onderscheid maken tussen dieren omdat de een wordt opgevreten en de ander niet?Omdat het niet zinloos is. Die zwaan gebeurt nu niks meer mee. Een dier dat geslacht wordt voor voedsel heeft nog een doel. Niet om in discussie te gaan over wel/geen vlees eten. Maar ik denk dat daar, voor velen, het hekelpunt ligt. Het is doelloos om een zwaan te doden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven