Losse thee topic

29-03-2017 11:17 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik helemaal om, ik drink nu eigenlijk alleen nog maar losse thee. Smaak is zoveel beter dan zakjes thee.

Wat zijn jullie favorieten?? Misschien doe ik nog wat nieuwe ideeen op!



Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen Simon levelt geprobeerd want die zit hier in het dorp, en kusmi want die haalt manlief altijd voor mij uit Toulouse of Parijs



Favo tot dusver:

Honeybush mango lemon van SL

Rooibos vanille van SL

Milky oolong van SL

Die paarse van kusmi, ben de naam even kwijt (gevonden, be cool)
Dille en Kamille heeft idd echt superlekkere losse thee. Kan je ook online bestellen.



groene thee met japanse kers

verveine-citroengras

zijn favoriet.



Jasmijn en lapsang souchong zijn ook lekker af en toe.
Lapsang souchong vind ik zó vies!
Alle reacties Link kopieren
En wederom een overeenkomst tussen jou en mij blueeyes! Misschien leuk om eens te meeten?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:blueeyes*3 schreef op 03 april 2017 @ 12:27:

Lapsang souchong vind ik zó vies!Die heb ik moeten googlen, maar lijkt mij ook niet de lekkerste thee.
Heb gekeken voor de losse thee die ik heb.

Een witte thee met kamillie, een vruchtenthee (banaan, aardbei, framboos) volgens mij.

Daarnaast gedroogde kamilleblaadjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje Nan Yu thee gedronken, wat niet erg lekker en het hielp ook nog eens nul komma nul. Die ligt achterin de kast dus



Deze dus
quote:blueeyes*3 schreef op 03 april 2017 @ 12:27:

Lapsang souchong vind ik zó vies!



De waarheid gebied me te zeggen dat ik de eerste keer dat ik het dronk wel schrok, maar nu vind ik het lekker als ik ervoor in de stemming ben.



Nan Yu thee vind ik sterk gezet ook wel te pruimen en gek genoeg ben ik 2 kg kwijt sinds ik een zakje ervan heb gekocht, maar dat zal wel placebo-effect zijn. Ik zou het niet voor de smaak kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heerlijke Panda Thee, van een winkeltje in Utrecht. De Droom ofzo.

Een een blok Pu-erh uit China.



En gewoon van de toko, hibiscus ( :heart):, rozebottel, zoethout en verveine. Die ik in mijn grote theepot met filter doe.

Die laatste mix kan ik echt blijving drinken, zuurbittertje van de hibiscus, zachte van de rozebottel, het zoet van de zoethout, en het frisse van de verveine.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst de paasthee van Simon Levelt geproefd in hun winkel en vond het ZO lekker. Maar thuis krijg ik hem niet zo lekker Waarschijnlijk heb ik niet de juiste verhouding en tijd om te laten trekken maar vind het heel moeilijk om de juiste te vinden haha
Alle reacties Link kopieren
Iemand een idee over waar je echt lekker gunpowder en sencha kunt kopen?quote:tigri schreef op 03 april 2017 @ 12:11:

Dille en Kamille heeft idd echt superlekkere losse thee. Kan je ook online bestellen.



groene thee met japanse kers

verveine-citroengras

zijn favoriet.



Jasmijn en lapsang souchong zijn ook lekker af en toe.Oeh Verveine citroengras klinkt goed!
quote:yolo8 schreef op 05 april 2017 @ 10:32:

Ik heb laatst de paasthee van Simon Levelt geproefd in hun winkel en vond het ZO lekker. Maar thuis krijg ik hem niet zo lekker Waarschijnlijk heb ik niet de juiste verhouding en tijd om te laten trekken maar vind het heel moeilijk om de juiste te vinden hahaVraag het eens in de winkel! Vaak zijn ze daar best genegen om je te helpen.
quote:IBIopviva schreef op 29 maart 2017 @ 11:36:

Ow heerlijk ik heb zo enorm veel smaken, zeker 50.



Ik hou van zoete thee even denken wat ik echt graag drink:



- marsepein thee

- nougat thee

- zoethout thee

- drop thee

- anijs thee

- aarbei-slagroom thee

- hazelnoot-slagroom thee

- thee met popcorn en marshmellow



Ik ben er inmiddels achter dat ik echt niet van rozen of andere bloemen in mijn thee hou.Vooral die eerste twee klinken heerlijk! Waar heb je die gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag lentethee bij SL gekocht, heeel lekker!

Ook heb ik Japanse kers (groen) gekocht, ook lekker!



Vaste thee Honeybush mango lemon (drinken we in principe allemaal hier s avonds een mok van).



Ik had nogal een earl grey issue, we kochten altijd russian earl grey van Lipton (drinken we doordeweeks wel s ochtends) maar eigenlijk vonden we verse earl grey steeds niet te drinken. Te sterk, te rokerig, elke keer wat haha. Nu heb ik bij SL bio earl grey gekocht en die is volgens man zowaar lekker, joepie! Haha



Ik heb ook even gevraagd voor een thee waar lavendel én vanille samen in zitten maar die hebben zij niet! Ik ga kijken of ik het ergens online kan bestellen
Alle reacties Link kopieren
quote:FairyTale2010 schreef op 05 april 2017 @ 21:04:

[...]





Vooral die eerste twee klinken heerlijk! Waar heb je die gekocht?



Uh dat zal ik even nazoeken voor je. Meestal zet ik het erbij op mijn doosjes.



Ah gelijk kunnen kijken volgens mijn doosjes bij https://www.zininthee.nl/shop/
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ibi hoe krijg je vanuit die webshop geleverd? In doosje of zakje? Beetje handig verpakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 08 april 2017 @ 13:53:

Ibi hoe krijg je vanuit die webshop geleverd? In doosje of zakje? Beetje handig verpakt?



In zakjes. Ik heb zelf doosjes waarin de thee doe. Op het doosje zelf zet ik op een sticker welke thee het is en waar het vandaan komt.



Zo dus:



Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoe cool! En wát een voorraad, geweldig! En jaloers haha.

Ik heb 4 van die blikjes van rituals gekocht maar niet handig, want niet stapelbaar en ehm ja, het zijn er gewoon te weinig. Dus ik heb nu alles in de zakjes gelaten, op zich gaat t wel goed, heb 8 soorten thee liggen dus het valt nog mee allemaal. Krijg door die webshop wel helemaal zin om daar te bestellen!
De allerlekkerste losse thee (vind ik) is van Blend. Truffle blanc. Zwarte thee met stukjes cacao, macadamia noten en witte chocolade.
Ik doe steeds een beetje in een klein weckpotje van de Xenos.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren besteld bij teabar! Ben benieuwd of dat wat is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besteld:



Notendroom

Lavendel

Thee van de maand hello sunshine

6 blikjes om thee op te bergen



En nog iets maar geen idee meer wat. Ik heb geen bevestigingsmail gekregen dus hoop dat het goedgekomen is haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleurplaat schreef op 09 april 2017 @ 12:53:

De allerlekkerste losse thee (vind ik) is van Blend. Truffle blanc. Zwarte thee met stukjes cacao, macadamia noten en witte chocolade. Klinkt ook echt heerlijk! Waar heb je die gekocht?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 09 april 2017 @ 13:43:

[...]





Klinkt ook echt heerlijk! Waar heb je die gekocht?

Dat is het ook! Ik heb het hier gekocht.



https://www.doppio-espres ... akje-100g-losse-thee.html
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nu trouwens bij de ingredienten bij zowel SL als teabar dat er in heel veel snaakthee ook nog aroma verwerkt zit, vind ik stiekem wel jammer. Al kun je natuurlijk niet verwachten dat bijv een aardbeien slagroom thee helemaal natuurlijk ks
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleurplaat schreef op 09 april 2017 @ 13:54:

[...]



Dat is het ook! Ik heb het hier gekocht.



https://www.doppio-espres ... akje-100g-losse-thee.htmlkijk das snel djw!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven