Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Laten we in west Europa eerst eens zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers ook daadwerkelijk worden uitgezet. In plaats van bed, bad en brood of mensen die verdwijnen en waar geen zicht meer op is.



Iedereen mag in Nederland natuurlijk haar geloof belijden, mits binnen de wet. Dus geen haatimams en oproepen tot geweld of zaken die haaks staan op onze vrije samenleving.



Eerst handhaven, in plaats van weer nieuwe regeltjes verzinnen. We hebben het in NL best aardig voor elkaar maar laten we dat zo houden en stoppen met tolerant blijven tegen intolerantie.
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 11 april 2017 @ 10:31:

[...]





Het kan wel. We willen het niet. Logisch enerzijds. Maar theoretisch kan het prima.

Het kan als je religie uitbant uit de maatschappij. Maar dan dus alle religie, niet de islam. Ik ben zelf atheïst maar ik vind dat gewoon niet wenselijk.



Alleen de islam aan banden leggen kan niet in een rechtsstaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 11 april 2017 @ 10:24:

[...]





Wegsturen zal inderdaad moeilijk worden. Maar er zijn andere opties. Zo zou je bijvoorbeeld geen vergunningen meer kunnen verlenen voor nieuwe gebedshuizen en de vergunningen van bestaande gebedshuizen intrekken. Zonder gebedshuis kunnen moslims hun geloof niet langer leven en zullen ze "vrijwillig" vertrekken naar een plek waar dat wel kan.Of ze gaan stiekem toch bij elkaar komen om hun geloof te belijden. Lijkt me niet wenselijk. Liever openlijk in een voor ieder toegankelijke moskee.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 10:36:

[...]



Het kan als je religie uitbant uit de maatschappij. Maar dan dus alle religie, niet de islam. Ik ben zelf atheïst maar ik vind dat gewoon niet wenselijk.



Alleen de islam aan banden leggen kan niet in een rechtsstaat.Oooh oké, ik dacht dat gemeenten gewoon zelf het beleid ten aanzien van vergunningen uit mochten stippelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 10:33:

Laten we in west Europa eerst eens zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers ook daadwerkelijk worden uitgezet. In plaats van bed, bad en brood of mensen die verdwijnen en waar geen zicht meer op is.



Iedereen mag in Nederland natuurlijk haar geloof belijden, mits binnen de wet. Dus geen haatimams en oproepen tot geweld of zaken die haaks staan op onze vrije samenleving.



Eerst handhaven, in plaats van weer nieuwe regeltjes verzinnen. We hebben het in NL best aardig voor elkaar maar laten we dat zo houden en stoppen met tolerant blijven tegen intolerantie.Ja, en op Europees niveau ook. Als het Europese verdrag van Dublin nageleefd zou worden, dan zouden wij alleen nog asielzoekers krijgen die wij overnemen van Europese landen waar de asielzoekers Europa zijn binnen gekomen.
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 11 april 2017 @ 10:41:

[...]





Oooh oké, ik dacht dat gemeenten gewoon zelf het beleid ten aanzien van vergunningen uit mochten stippelen.Dat mag op zich ook, alleen kan iedereen die zich daardoor geschaad voelt naar de rechter gaan om dat beleid te laten toetsen aan de wet. Een besluit om moskeeen zo maar te sluiten zal geen stand houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 11 april 2017 @ 10:30:

[...]





Wat is het probleem precies grondwettelijk gezien?PowerCube was me soort van voor. ;)
Man | 1976 | Rotterdam
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 10:16:

[...]



Ik ben het op dit punt echt helemaal met je eens.

Alleen trek ik er andere conclusies uit. Namelijk dat het een gemeenschappelijke inspanning zal moeten zijn om deze groep mensen in onze samenleving te integreren.Dan kom je toch weer uit bij het probleem van de religie. Die belemmert in hoge mate de integratie in onze samenleving, omdat de islam de westerse normen en waarden sterk afwijst. Neem daarbij nog de cultuurverschillen, het niet vermengen met de oorspronkelijke bevolking en een blijvende grote instroom van moslims (dus ook veel meer en grotere groepen die samen klitten en een parallelle samenleving vormen) en het probleem wordt onoplosbaar.
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 10:36:

[...]



Het kan als je religie uitbant uit de maatschappij. Maar dan dus alle religie, niet de islam. Ik ben zelf atheïst maar ik vind dat gewoon niet wenselijk.



Alleen de islam aan banden leggen kan niet in een rechtsstaat.Beperken van moslim-immigranten is daarom een goed begin.
Sowieso hadden we illegaliteit gewoon strafbaar moeten stellen zoals eerst het plan was. De PvdA heeft doorgedrukt dat dit niet zou gebeuren en nu zitten we met de gebakken peren. Mensen die uitgezet hadden moeten worden, blijven nu onder de radar en vormen een groot probleem en zelfs gevaar voor onze samenleving. Afgezien van de criminaliteit wat dit met zich meebrengt zijn ze ook soms potentiële terroristen. De aanslag in Stockholm en op de Duitse kerstmarkt werden allebei gepleegd door afgewezen asielzoekers die niet meer in beeld waren.
Alle reacties Link kopieren
En wie en waar volgt?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 11 april 2017 @ 13:15:

En wie en waar volgt?Is alweer geweest in Alexandria (en nog een plaats die me even ontschiet), Egypte afgelopen zondag.
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 13:02:

[...]





Beperken van moslim-immigranten is daarom een goed begin.Dit is idd een goed begin. Gelukkig begint iedereen dit nu wel in te zien. Wie kan zich nog de lui met de WELKOM-spandoeken herinneren een aantal jaar geleden, dit is achteraf gezien toch wel een beetje dom geweest zullen we maar zeggen Je lacht erom maar het is gewoon verschrikkelijk natuurlijk wat we allemaal hebben binnengehaald in Europa.
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 11 april 2017 @ 13:45:

[...]





Dit is idd een goed begin. Gelukkig begint iedereen dit nu wel in te zien. Wie kan zich nog de lui met de WELKOM-spandoeken herinneren een aantal jaar geleden, dit is achteraf gezien toch wel een beetje dom geweest zullen we maar zeggen Je lacht erom maar het is gewoon verschrikkelijk natuurlijk wat we allemaal hebben binnengehaald in Europa.



Nou je hoeft ze anders echt niet te zoeken hoor, de Groene dames met lege zolderkamers en een groot hart.



Im Mokum zeggen wij: """'het is erg mooi , maar jammer dat het niet gekookt op je rug hangt""



Het hart dan hè
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Hetvrijewoord schreef op 09 april 2017 @ 12:23:

[...]









Ja, laten we natuurkundige theorieën erop los laten.



Logisch toch.Denk voorbij je eigen doosje. Het is niet eenvoudig, maar discussiëren met iemand die haar overtuigingen voor de waarheid houdt is onmogelijk. Logica, ha! Er is sowieso niets logisch aan overtuigingen.
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 10:36:

[...]



Het kan als je religie uitbant uit de maatschappij. Maar dan dus alle religie, niet de islam. Ik ben zelf atheïst maar ik vind dat gewoon niet wenselijk.



Alleen de islam aan banden leggen kan niet in een rechtsstaat.Sommigen begrijpen discriminatie niet. Jij blijkt tenminste de complexiteit van het probleem in te zien. Met het idee van "de verrijking van onze cultuur" is er iets in gang gezet, een mechanisme, waarvan we niet konden of wilden voorzien wat het vlinder-effect zou zijn, geen enkele briljante denktank heeft ons ervan weten te behoeden. Zeer pijnlijk, maar waarzeggers... never mind. Ik ben zeker voor het sterk aan banden leggen van religie, terugdringen naar louter geloof, de innerlijke beleving. Helaas is dat utopie, zoiets werkt niet middels dwang. Religie is in principe niet zakelijk, er valt niet mee te onderhandelen. Een ander gedoetje is dat mensen hun persoonlijkheid nu eenmaal uit-drukken, we zijn immers identiteiten. Dus, ik zou zo snel geen oplossing voor het probleem weten.
quote:aidem schreef op 11 april 2017 @ 13:45:

[...]





Dit is idd een goed begin. Gelukkig begint iedereen dit nu wel in te zien. Wie kan zich nog de lui met de WELKOM-spandoeken herinneren een aantal jaar geleden, dit is achteraf gezien toch wel een beetje dom geweest zullen we maar zeggen Je lacht erom maar het is gewoon verschrikkelijk natuurlijk wat we allemaal hebben binnengehaald in Europa.Bijna iedereen begint dit in te zien, maar Groen Links en D'66 zijn voor een ruimhartiger asielbeleid. Ik ben daarom heel benieuwd hoe de kabinetsformatie gaat lopen. Als de VVD en het CDA meegaan met Groen Links en D'66 dan ga zelfs ik de volgende keer PVV stemmen. Alhoewel ik eigenlijk denk dat ik bij het FvD ook al goed zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 13:02:

[...]





Beperken van moslim-immigranten is daarom een goed begin.



Dat betekent dat we ons ook niet moeten bemoeien met binnenlandse aangelegenheden die vluchtelingenstromen op gang helpen.



Just saying. Los daarvan hoe ga je het checken,zie jij het verschil tussen een koptische christen en een moslim, of een homo en een hetero?



Beperken van moslims is werkelijk het meest domme idee ever,sorry dat ik het zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 11 april 2017 @ 16:21:

[...]





Dat betekent dat we ons ook niet moeten bemoeien met binnenlandse aangelegenheden die vluchtelingenstromen op gang helpen.



Just saying. Los daarvan hoe ga je het checken,zie jij het verschil tussen een koptische christen en een moslim, of een homo en een hetero?



Beperken van moslims is werkelijk het meest domme idee ever,sorry dat ik het zeg.



Inderdaad. Een van de grootste oorzaken van de haat tegen de Westerse wereld is onze bemoeienis met moslimlanden. Wij dringen ze onze manier van leven op, via militair machtsvertoon.

Het is niet gek dat een hele grote groep mensen op de wereld het Westen daarom niet zo aardig vindt.



Normaal voeren ze oorlogen in eigen gebied, helaas is het slagveld deels naar Europa verplaatst. Gelukkig zijn de meeste moslims daar helemaal niet mee bezig. Maar alle recente voorbeelden laten zien dat er maar 1 gek nodig is voor een x aantal doden.



Het is bijna onmogelijk om te voorkomen dat dit in Nederland gaat gebeuren - ooit.



Verder zijn dit soort ontwikkelingen normaal gesproken golfbewegingen. Over 10 of 20 jaar zal (hopelijk) het probleem weer verdwenen zijn. Deels doordat bevolkingsgroepen naar verloop van tijd beter integreren (wie is er nog bang voor Molukkers?), deels doordat IS dan hopelijk van het strijdtoneel verdwenen is, deels odmat we ons hopelijk niet meer zo actief met andere landen bemoeien waar we niks te zoeken hebben.
quote:ardni schreef op 11 april 2017 @ 16:21:

[...]





Dat betekent dat we ons ook niet moeten bemoeien met binnenlandse aangelegenheden die vluchtelingenstromen op gang helpen.



Just saying. Los daarvan hoe ga je het checken,zie jij het verschil tussen een koptische christen en een moslim, of een homo en een hetero?



Beperken van moslims is werkelijk het meest domme idee ever,sorry dat ik het zeg.



Homo zijn vind ik sowieso geen reden voor asiel. Ongeveer 10% van de mensheid is homo, dus daar is geen beginnen aan. In AZC's is toch ook bekend wie christen is en wie moslim? Laten we maar investeren in opvang in de regio, lijkt mij veel nuttiger.



Waarom is het beperken van de immigratie van moslims een slecht idee? Nu dweilen we met de kraan open. Laten we eerst maar eens zorgen dat de mensen die hier al wonen integreren. Dat geeft al problemen genoeg. Het asielbeleid versoepelen, zodat er nog meer mensen deze kant op komen, lijkt mij dan weer het meest domme idee ever. En ik durf te beweren dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking er zo over denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 16:43:

[...]





Homo zijn vind ik sowieso geen reden voor asiel. Ongeveer 10% van de mensheid is homo, dus daar is geen beginnen aan. In AZC's is toch ook bekend wie christen is en wie moslim? Laten we maar investeren in opvang in de regio, lijkt mij veel nuttiger.



Waarom is het beperken van de immigratie van moslims een slecht idee? Nu dweilen we met de kraan open. Laten we eerst maar eens zorgen dat de mensen die hier al wonen integreren. Dat geeft al problemen genoeg. Het asielbeleid versoepelen, zodat er nog meer mensen deze kant op komen, lijkt mij dan weer het meest domme idee ever. En ik durf te beweren dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking er zo over denkt.



Geloof kun je prima faken.

Ik kan prima de koran uit mijn hoofd leren(denk ik) en andermans gedrag observeren.



Ik als niet christen kan mij overigens als voorbeeldig christen gedragen indien nodig.
quote:Adriaan81 schreef op 11 april 2017 @ 16:41:

[...]





Inderdaad. Een van de grootste oorzaken van de haat tegen de Westerse wereld is onze bemoeienis met moslimlanden. Wij dringen ze onze manier van leven op, via militair machtsvertoon.

Het is niet gek dat een hele grote groep mensen op de wereld het Westen daarom niet zo aardig vindt.



Normaal voeren ze oorlogen in eigen gebied, helaas is het slagveld deels naar Europa verplaatst. Gelukkig zijn de meeste moslims daar helemaal niet mee bezig. Maar alle recente voorbeelden laten zien dat er maar 1 gek nodig is voor een x aantal doden.



Het is bijna onmogelijk om te voorkomen dat dit in Nederland gaat gebeuren - ooit.



Verder zijn dit soort ontwikkelingen normaal gesproken golfbewegingen. Over 10 of 20 jaar zal (hopelijk) het probleem weer verdwenen zijn. Deels doordat bevolkingsgroepen naar verloop van tijd beter integreren (wie is er nog bang voor Molukkers?), deels doordat IS dan hopelijk van het strijdtoneel verdwenen is, deels odmat we ons hopelijk niet meer zo actief met andere landen bemoeien waar we niks te zoeken hebben.Ik vind dit onzin. Veel IS-gangers uit West-Europa zijn hier geboren en getogen en hebben alle kansen gekregen om hier iets van hun leven te maken. Wat heeft een Marokkaanse Nederlander nu te maken met een oorlog in Syrië of Irak in een compleet ander werelddeel? Het heeft alles met de verspreiding van de islam te maken. De islam is niet alleen een religie, maar een ideologie. Een ideologie die geen ruimte biedt aan andersdenkenden en andersgelovigen. Alleen dat willen veel naïeve westerlingen helaas niet inzien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 16:48:

[...]





Ik vind dit onzin. Veel IS-gangers uit West-Europa zijn hier geboren en getogen en hebben alle kansen gekregen om hier iets van hun leven te maken. Wat heeft een Marokkaanse Nederlander nu te maken met een oorlog in Syrië of Irak in een compleet ander werelddeel? Het heeft alles met de verspreiding van de islam te maken. De islam is niet alleen een religie, maar een ideologie. Een ideologie die geen ruimte biedt aan andersdenkenden en andersgelovigen. Alleen dat willen veel naïeve westerlingen helaas niet inzien.



Ok dus je mag geen andere mening hebben , want dan ben je naif.

Duidelijk een voorbeeld van ruimte voor andersdenkenden.



de islam heeft wel degelijk meerdere stromingen progressief,mild, radicaal,pre-radicaal het enige waar ik het mee eens ben is op het moment dat welke stroming dan ook politiek dreigt te worden, het al snel radicaliseert.



Maar dat zeg ik vanaf mijn laptopje zonder bron
quote:ardni schreef op 11 april 2017 @ 17:07:

[...]





Ok dus je mag geen andere mening hebben , want dan ben je naif.

Duidelijk een voorbeeld van ruimte voor andersdenkenden.



de islam heeft wel degelijk meerdere stromingen progressief,mild, radicaal,pre-radicaal het enige waar ik het mee eens ben is op het moment dat welke stroming dan ook politiek dreigt te worden, het al snel radicaliseert.



Maar dat zeg ik vanaf mijn laptopje zonder bron Moslims staan er nou niet bepaald om bekend dat ze open staan voor andere meningen, religies, enzovoorts. Werden anders denkenden door moslims alleen maar bestempeld als naief, dat zou geen probleem zijn natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening vind ik. Maar ondertussen proberen ze zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de mensen met 'een andere mening'
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 11 april 2017 @ 17:16:

[...]





Moslims staan er nou niet bepaald om bekend dat ze open staan voor andere meningen, religies, enzovoorts. Werden anders denkenden door moslims alleen maar bestempeld als naief, dat zou geen probleem zijn natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening vind ik. Maar ondertussen proberen ze zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de mensen met 'een andere mening'



Moslims, gewone niet geradicaliseerde moslims die voor je in de rij van de supermarkt staan.

Word jij regelmatig bejaagd door hordes, maar moslims proberen dus zoveel mogelijk slachtoffers te maken.



Zo leer je nog eens wat op zo een zonnige dinsdagavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven