Puber(ella)stoomafblaastopic 2

10-04-2017 15:02 581 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is, maar de aardige kanten van je puber delen is ook niet verboden.



Deel 1
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Schaamteloze tvp
quote:Nelladella1 schreef op 11 april 2017 @ 02:00:

[...]





Volgens Annette Heffels is een vuistregel: Hoe bewerkelijker het kind als peuter, hoe moeilijker de puberteit.



Sorry.Met een 5-jarige die ongeveer 3 weken geleden zo'n beetje uit de baby-dreumes-peuterpuberteit kwam wilde ik dit eigenlijk niet horen.
mijn dochter was een zeer bewerkelijke peuter. ik ben zelfs de cursus omgaan met peuters gaan doen. maar als puber is ze ontzettend lief. dus hier is het (gelukkig) niet zo
Meelezer present! Hier een dochter van 10 weken, maar ik vind dit topic altijd leuk om te lezen. Kan ik me alvast voorbereiden
Alle reacties Link kopieren Quote
TVP
Zelfde 5-jarige vandaag, toen ik durfde meer dan 1 vraag te stellen over school: "Maham, ik wil gewoon even chillen!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier vandaag weer helemaal mis.

Toen ik thuis kwam, lag madame languit op de bank en al een behoorlijke tijd.

Morgen heeft ze een proefwerk voor een vak waarvoor ze maar weinig punten krijgen, dus het is wel zaak daar een goed punt voor te halen (telt mee voor het gemiddelde van de belangrijkste vakken).

'Mam wil je me overhoren?'; dat wilde ik wel. Ze kende er echt nog maar bitter weinig van (heeft er de afgelopen dagen ook nauwelijks iets aan gedaan) en toen ik na fout 4 na 6 vragen zei dat ze toch echt wel beter moest leren, ging ze helemaal uit haar plaat.

Ik zal het hier allemaal niet herhalen, want dan heb ik een ban aan mijn broek .....

Ze deed zo lelijk over dat vak, maar ook tegen mij. Echt niet normaal wat ze allemaal zei.

Bij mij is er even iets geknapt
Ik lees ook mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Girasole Ze kunnen zo onredelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een meelezer maar moet nu echt zelf even uitblazen...



Vandaag terwijl kind (12) op sport was 2 polities aan de deur.. schrok me helemaal wezenloos..

of we even wouden zitten.. kind blijkt videochat te hebben gehad en daarin aangegeven niet meer te willen leven hierin heeft kind met een voorwerp op de polsen te hebben "gekrast" klasgenoot is zo geschrokken dat die naar ouders is gegaan die hebben de politie gebeld.. heel lief natuurlijk!



Wij weten dat kind door pest verleden erg in de knoop heeft gezeten of nog zit blijkbaar..

we hebben nu een zorgmelding en dit wordt doorgespeeld aan jeugdzorg..

maar hoe nu verder.. wij zijn een normaal gezin geen gekke dingen kind prachtige cijfers en een leuke klas met veel vrienden en nu een melding bij jeugdzorg..



Ik weet niet zo goed hoe wij nu verder moeten, kind is erg verdrietig en natuurlijk geschrokken dat de politie in de kamer zat toen kind thuis kwam.. en duidelijk aan gegeven dat kind wel wil leven maar dat pesters nog steeds regelmatig voorbij komen.. en dat kind wil dat het stopt..



Wij zijn rustig gebleven wel onze emoties laten zien want die waren er zeker... maar waar moeten we nu beginnen... dokter bellen, hulp regelen, school inlichten?
Eerst even diep ademhalen. Je weet waar het probleem ligt dat is heel belangrijk. Ik zou alles proberen om de oorzaak weg te halen.

Verder zou ik even opletten met allerlei instanties in te schakelen. Laat alles even zakken, heb het met je zoon erover. Eenmaal instanties ingeschakeld zit je in een molen.

En praat met je zoon, zeg dat jullie geschrokken zijn. Zeg dat jullie er altijd voor hem zullen zijn. Maar leg ook uit wat zoiets met een vriendje doet. Dat hij als hij zich zo voelt beter berichten naar jullie kan sturen dan naar andere kinderen. Dat kan via app, filmpjes tekeningen. Wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth zorgmelding doen wij niet...dat doet de politie helaas... wij hebben hier geen hand in..



Ik zit nu echt verdoofd op de bank man kan ook niet uit zijn woorden komen..

dat het pesten diep zat wisten we maar zo diep... we weten de helft ook niet wat er precies is gebeurt maar wat we weten is erg.. (slaan schoppen met scheppen slaan..naakt onder de douche uitgelachen worden leuk dat douchen op school)



Ik heb ook gezegd dat we er erg van geschrokken zijn en dat haar gevoelens nu echt zijn maar dat het overgaat hoe donker het ook lijkt... en dat ze idd met volwassen er over mag praten en niet leeftijds genoten omdat die niet alles snappen van wat er in haar hoofd omgaat..
Tamara, is het pesten nu nig bezig? Als dat zo is, niet meer naar school voor het opgelost is. Mocht het niet zo zijn dan zou je eens kunnen dingen aan specifieke therapie.

Verder weet ik uit ervaring dat het jaren kan duren voordat een pestverleden verwerkt is.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lisbeth schreef op 11 april 2017 @ 21:45:

Tamara, is het pesten nu nig bezig? Als dat zo is, niet meer naar school voor het opgelost is. Mocht het niet zo zijn dan zou je eens kunnen dingen aan specifieke therapie.

Verder weet ik uit ervaring dat het jaren kan duren voordat een pestverleden verwerkt is.



Deze kinderen zitten niet meer bij haar op school maar komen elkaar wel veel tegen in de buurt..



Dit duurt idd al jaren.. ik ga therapie eens google of morgen de huisarts bellen en gericht met hem gaan zoeken.. pppfff wanneer houd dit op..
ik heb In hetzelfde schuitje gezeten, meerdere keren nu. Al stond bij ons niet de politie voor de deur. We hebben therapie geprobeert maar dat werkte bij ons niet echt. Veel praten en veel geduld. Bij ons gaat steeds wat beter, dan weer wat minder dan weer wat beter. Uiteindleijk gaat het in de grote lijnen steeds wat vooruit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lisbeth schreef op 11 april 2017 @ 21:53:

ik heb In hetzelfde schuitje gezeten, meerdere keren nu. Al stond bij ons niet de politie voor de deur. We hebben therapie geprobeert maar dat werkte bij ons niet echt. Veel praten en veel geduld. Bij ons gaat steeds wat beter, dan weer wat minder dan weer wat beter. Uiteindleijk gaat het in de grote lijnen steeds wat vooruit.



Fijn dat het bij jullie wat beter gaat!

Hier al verschillende therapie gehad idd niet heel erg het gevoel gehad dat het beter was geworden.. idd veel geduld..

die politie was wel erg lief en behulpzaam..maar wat een schrik.. nog nooit in aanraking geweest met politie.. en daar stonden ze in vol ornaat.. hoop stiekem dat dat ook wat geholpen heeft.. dat ze een beetj wonder de indruk is dat anderen bezorgt om haar zijn..
Alle reacties Link kopieren Quote
Jee wat een verhaal. Wordt er ook iets met de pesters gedaan? Kan de politie daar niet ook even langs?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Nelladella1 schreef op 11 april 2017 @ 23:22:

Jee wat een verhaal. Wordt er ook iets met de pesters gedaan? Kan de politie daar niet ook even langs?



Dat is ook het eerste dat bij mij opkomt. Dat ze bij je langs komen snap ik nog. Dat ze ermee verder gaan al ietsje minder, maar goed, met alle gepeste kinderen die tegenwoordig in het nieuws komen kan ik dat ook nog snappen.



Maar de pesters, komen die er nou gewoon mee weg??? Ik mag toch hopen van niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas is dat dus al dik 4 jaar dat die ermee weg komen..

ik zelf heb ze ook al eens aangesproken maar krijg gewoon een grote mond terug en niet 1 van het zuinigste woord... ook al ben ik erbij dan nog hebben ze het lef om heel brutaal te zijn en haar uit te schelden..



Ik kan idd de politie hiervoor wel eens bellen.. gisteravond werd er in ieder geval niks mee gedaan!



Ik vind het ook vrij heftig dat wij meteen een zorgmelding krijgen... wij zijn een "normaal" gezin waar geen gekke dingen gebeuren. Gewoon bij elkaar.. nooit in aanraking met wat voor instantie dan ook maar dit nemen ze dus blijkbaar heel hoog op..



Had ook graag gezien dat de ouders van het klasgenootje ons eerst hadden ingelicht maar het is niet anders..

ik ga deze morgen eens goed uitzoeken wat het allemaal inhoud en wat wij hierin verder moeten.. en ik ga natuurlijk hulp zoeken voor dochter!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jee Tamara, knuffel en sterkte.

Die zorgmelding is zo dubbel. Het is geen etiketje dat je een "niet normaal" gezin bent. Het is meer een vinkje dat je dochter nu echt hulp nodig heeft. En dat nu ook gaat krijgen. Maar ik kan me zo goed voorstellen hoe het voelt.

Ik wens je heel veel sterkte. Kom hier stoomafblazen en van je af schrijven. Het helpt.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Heftig Tamara Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze dan niks aan die pesters doen, die zijn toch grotendeels verantwoordelijk voor het dal waar je dochter nu doorheen gaat. Hou haar goed in de gaten, maar pas nog een beetje op met teveel instanties als de ha inlichten enzo. Als je dochter daar niet klaar voor is kan dat enorm averechts werken en op een vertrouwensbreuk tussen jou en je dochter zit je niet te wachten denk ik.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Tamara heftig.

Ik ben zelf vroeger heel erg gepest. En helaas helaas is mijn jongste (14) ook behoorlijk gepest op de basisschool en in de brugklas. Voor mij weer heel heftig. Ondanks alle moeite die wij als ouder op school en met andere ouders hebben gedaan om het te stoppen. Ik heb heel wat gesprekken op school gehad. Veel beloftes gekregen.



Zelf heb ik er behoorlijk wat schade aan ondervonden. Gelukkig lijkt de jongste er redelijk goed uit te komen, maar ze blijft een gevoelig meisje. Wel gooien we dit meteen in de groep bij de mentor als we iets vermoeden.

Wat me altijd blijft verbazen dat de gepeste zich moet aanpassen; die moet weerbaarheidstraining doen oid. De pesters komen er altijd mee weg. Vroeger en nu nog.



Wat mij nog het meeste heeft beschadigd (denk ik) is dat mijn ouders niet voor me opkwamen, en zelfs de meesters op de basisschool vonden dat het mijn eigen schuld was. Dat vind ik nog steeds onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar even over mijn pubers.

Ik heb twee meiden van 15 en 14. En beide zijn eigenlijk erg makkelijk. Bijna nooit opstandig. De oudste is een fanatieke studiebol die hoef ik echt niet te pushen voor huiswerk, eerder een beetje afremmen. Die zie ik nog wel burn out raken op school.

De jongste vindt school helemaal niks. Maar ze doet wel haar best.



Alleen opruimen is hier toch wel een gemiddeld (als ik het zo lees) een drama. Ik weiger hun kamers op te ruimen. Dus doe ik het ook niet. Meestal is het een heel gedoe om door die kamer heen te lopen zonder je nek te breken over de zooi.

En ze zijn ook altijd van alles kwijt, en melden dat op het laatste moment, vooral als het heel erg belangrijk is. Waarschijnlijk in de hoop dat ik het wel even tevoorschijn tover (moeders kunnen alles toch?).



Maar bovenal zijn ze echt verschrikkelijk lief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vrije dag en een paar uurtjes besteed aan het stoffen en dweilen van de woonkamer. Er staat ook een kastje voor Lons schoolspullen....



In dat kastje is het een puinhoop, maar goed, dat is niet mijn probleem. Wat wel (een beetje) een probleem is, zijn de acht halflege flesjes cola, water, energiedrank, half opgegeten stokbrood, croissants en nog zo wat etenswaren die mee naar school waren, mee terug kwamen en gewoon in het kastje opgestapeld werden.



Dat het één muffe schimmelbende is zal jullie niet verbazen



Alles staat nu in een mandje op het aanrecht. Dat mag ze dalijk zelf even opruimen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoonlief zit nu in 2e middelbaar en vanaf het begin is het lastig geweest voor hem om goed te leren en dan ook goede punten te halen. Hij is na het eerste kwartaal in de brugklas afgestroomd naar een lager niveau, hartstikke fijn dat dat zo snel kon. Bij school hadden we ook de hulpvraag weggelegd of zij ondersteuning konden bieden. Wij hebben hem zelf op een faalangstreductietraining gedaan omdat hij vaak dichtklapte bij toetsen. Dat hielp wel veel maar nog steeds is het onverklaarbaar waarom hij zijn toetsen goed leert (ook zoals wij merken als we hem overhoren thuis) en dat er dan op school toch een onvoldoende uitrolt.



Nu 2 weken geleden belde zijn mentor dat er toch een intern instituut op school bleek te zijn dat hem daarin kon begeleiden (een instituut wat al vele jaren intern zit op school). Na anderhalf jaar !!! Niet zo gek dat wij lichtelijk ontstemd waren maar ook blij, gelijk contact gehad met de zorgcoordinator die onze informatie zou doorsturen naar dit instituut, wat altijd heel snel zou reageren naar ouders. Nu anderhalve week verder heb ik zelf maar gebeld naar dat instituut, bleek dat onze vraag nog niet binnen was. Pff.... maar goed, nu morgen een intakegesprek met zoon bij het instituut en hopelijk kunnen ze hem dan volgende week gaan begeleiden en uitvogelen waarom niet eruit komt wat erin zit. Pfff....



Ceylon: Klinkt ongeveer als de schooltas van zoonlief, dat ze dat zelf niet ruiken als ze er iets in doen...



Tamara: wat heftig zeg... geen wijze woorden van deze kant alleen heel veel sterkte en een dikke knuffel....

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven