In goede en in slechte tijden......

12-04-2017 10:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw en heb vaak dingen in mijn relatie met mijn vriend waarover we het niet eens zijn. Ik vraag vriendinnen om hun mening, maar hebben vaak dezelfde mening dan ik......zal het helemaal objectief zijn??? Graag hoor ik jullie mening over het volgende en ik probeer het zo compact mogelijk te vertellen.



Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen. Wonen niet samen. We wonen even ruim een uur rijden bij elkaar vandaan. Sinds een aantal maanden heb ik wat lichamelijk pech. Heb een been in het gips en een hernia. Aan de hernia word ik morgen( donderdag)geopereerd. Nu is het niet zeker wanneer ik naar huis mag maar zal denk ik zaterdag zijn. Nu wil hij dat weekend gaan vissen ( nachtvissen dus hele weekend) ik zou graag zijn steun hebben. Wat gezelschap de tijd doden, die arm om me heen. Ik zal na de operatie bijna niets kunnen, veel pijn hebben en moet 6 weken plat. Hij heeft in de planning dichtbij mijn huis te vissen zodat hij elke dag even langs kan komen.....ik denk een uurtje ofzo. Hij zegt ja wat moet ik dan. Hele weekend naast je zitten op mn telefoon kijken. Als het andersom zou zijn, zou ik hele weekend bij hem zijn. Film kijken met hem, hem in de watten leggen en gezelschap houden het wat dragelijker maken. Hij denkt hier compleet anders over. Ik ben best alleen....geen ouders en weinig familie helaas. Dus heel veel bezoek hoef ik niet te verwachten, simpelweg omdat ik niet zoveel mensen om me heen heb. Thuiszorg neemt mijn zorg die ik nodig heb voor haar rekening, dus gaat niet om het verzorgen van mij, puur dat stukje steun in een relatie. Ik voel me doordat hij er niet voor mij is zoals ik er voor hem zou zijn in de steek gelaten door hem. Is niet zo dat ik ieder weekend word geopereerd, is maar 1 keer. Zijn nog veel weekenden in het jaar. Nu is hij chagrijnig omdat ik mijn mening hierin heb gegeven. Hij zegt prima ga ik alles wel afzeggen en ga wel hele weekend aan je bed zitten. Maar op deze manier hoeft dat niet van mij. Heb daar nu niet zoveel behoefte meer aan. Zou voor mij vanzelfsprekend zijn dat je er bent voor elkaar.



Ben ik nu onredelijk? Zie ik dit verkeerd? Wat vinden jullie? Wat zouden jullie van je partner verwachten?



Ben benieuwd,

Groetjes:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel onafhankelijk maar zou in dit geval, zo snel na de operatie, in ieder geval willen dat hij 's nachts bij me zou blijven voor het geval ik onwel zou worden.



Tussen een uurtje en 24/7 zit een groot verschil, als hij van 08:00 - 16:00 gaat vissen, daarna wat boodschapjes doet, 's avonds kookt, filmpje opzet en blijft slapen is dat toch helemaal niet teveel gevraagd?



Alleen de opmerking van TO 'dan hoeft het van mij al niet meer', daar kan ik niet zoveel mee. Jij wil dat hij komt, als hij de boel afzegt moet je niet gaan zitten mokken. Gaat hij vervolgens wel zitten mokken omdat hij z'n weekendje af heeft moeten zeggen zou het voor mij duidelijk zijn dat ik zo'n man niet in mijn leven hoef.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Snarky schreef op 12 april 2017 @ 10:33:

Wat een lul.



Een hernia-operatie is behoorlijk zwaar en je kunt een tijd lang nauwelijks iets na afloop. Alleen al voor de veiligheid is het een heel goed idee dat je de eerste dagen niet alleen thuis bent.



Je weet nu waar zijn prioriteiten liggen als je de ander een keer echt nodig hebt. Dit is een goede indicatie voor wat er in de toekomst gaat gebeuren, als je eventueel samenwoont en dus geen thuiszorg krijgt omdat partners normaal gesproken voor elkaar zorgen in plaats van dat aan vreemden over te laten.Hij vind dat het niet aan hem is om mij te verzorgen. Dat hij dat niet kan. Ik snap hem daar wel in. Hij zegt dat wat bot, maar hij bedoeld meer dat hij bang is. Hij durft het niet en is bang dat hij me pijn doet, weet zich geen houding te geven, dat vind ik ook helemaal niet erg. Iedereen is anders. Vrouwen zijn zorgzame r en ik ben zelf heel zorgzaam. Snap echt wel dat daar een verschil in zit. Maar had heel erg gehoopt dat hij iig de eerste nacht bij me zou zijn. Ik weet zelf ook niet wat ik kan verwachten en vind alleen eng. Misschien slaap ik de hele nacht kan ook. Hij vind dat ik niet naar huis kan. Dat het een onveratwoordelijk beslissing is....maar wat moet ik dan? Als ze in ziekenhuis zeggen je moet naar huis....kan moeilijk zeggen ik blijf nog even hahaha
Alle reacties Link kopieren
Jij ligt 6 weken plat en hij mag niet een weekendje vlak bij jou gaan vissen terwijl hij van plan is iedere dag langs te komen?



Je stelt je aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 10:49:

[...]





Hij vind dat het niet aan hem is om mij te verzorgen. Dat hij dat niet kan. Ik snap hem daar wel in. Hij zegt dat wat bot, maar hij bedoeld meer dat hij bang is. Hij durft het niet en is bang dat hij me pijn doet, weet zich geen houding te geven, dat vind ik ook helemaal niet erg. Iedereen is anders. Vrouwen zijn zorgzame r en ik ben zelf heel zorgzaam. Snap echt wel dat daar een verschil in zit. Maar had heel erg gehoopt dat hij iig de eerste nacht bij me zou zijn. Ik weet zelf ook niet wat ik kan verwachten en vind alleen eng. Misschien slaap ik de hele nacht kan ook. Hij vind dat ik niet naar huis kan. Dat het een onveratwoordelijk beslissing is....maar wat moet ik dan? Als ze in ziekenhuis zeggen je moet naar huis....kan moeilijk zeggen ik blijf nog even hahahaZolang je dat blijft geloven (dat vrouwen automatisch zorgzamer zijn) en dat ook naar hem communiceert blijft dit ook zo. Mannen hebben net zo goed hersenen en handen gekregen waar ze wat mee kunnen hoor. Misschien is het goed een gesprek te plannen met het verplegend personeel in het ziekenhuis, en met jou en je partner. Zodat even duidelijk besproken kan worden wat hij thuis wel en niet voor je hoeft te doen, welke taken de thuiszorg op zich neemt en welke niet. Dan heeft hij wat meer duidelijkheid en overzicht en bevestiging gehad van een professional?
Alle reacties Link kopieren
Dit is denk ik niet wat je zoekt in een relatie. Je zoekt steun en het gevoel van "samen" zijn. Hij hoeft echt niet 24-7 naast je bed te zitten. Maar je zoekt iemand die bij je wil zijn. Of dat nu is, dat hij voor je gaat koken en jullie gezellig samen kunnen eten of samen een filmpje gaan kijken. Dat maakt niet uit. Maar iemand die zoiets heeft van, ja maar ik kan alleen maar naast je zitten en verder ook niks, daar gaat het niet om. Je zoekt een relatie, waarin je partner zelf iets gaat bedenken om zich te vermaken en ondertussen gezellig bij jou wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 12 april 2017 @ 10:49:

Ik ben ook heel onafhankelijk maar zou in dit geval, zo snel na de operatie, in ieder geval willen dat hij 's nachts bij me zou blijven voor het geval ik onwel zou worden.



Tussen een uurtje en 24/7 zit een groot verschil, als hij van 08:00 - 16:00 gaat vissen, daarna wat boodschapjes doet, 's avonds kookt, filmpje opzet en blijft slapen is dat toch helemaal niet teveel gevraagd?



Alleen de opmerking van TO 'dan hoeft het van mij al niet meer', daar kan ik niet zoveel mee. Jij wil dat hij komt, als hij de boel afzegt moet je niet gaan zitten mokken. Gaat hij vervolgens wel zitten mokken omdat hij z'n weekendje af heeft moeten zeggen zou het voor mij duidelijk zijn dat ik zo'n man niet in mijn leven hoef.Mijn reactie van dan hoeft het van mij niet meer....is eigenlijk meer doordat hij zo bot reageerde. Dat als hij mokkend bij me langs komt ik daar op dat moment niet heel veel mee kan en al genoeg aan mezelf heb denk ik. Was idd een beetje flauw en heel erg vrouw omdat te zeggen:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 12 april 2017 @ 10:27:

Je had het ook heel anders kunnen brengen. Want inderdaad, een nuchtere man zal zich echt wel afvragen wat hij moet doen wanneer jij die 12-16 uur aan het slapen bent. .



Waarom zou to 12 tot 16 uur slapen?



Heb zelf 2 x met iets ernstigs in het ziekenhuis gelegen maar echt niet dat ik zo lang sliep.



Verveelde mij rot in dat bed. Lezen ging niet want daar had ik het concentratie vermogen tien niet voor.



Ik was dolblij met bezoek.



Ik vind het vreemd dat de vriend van to haar zo laat zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ChantalZr7 schreef op 12 april 2017 @ 10:53:

Dit is denk ik niet wat je zoekt in een relatie. Je zoekt steun en het gevoel van "samen" zijn. Hij hoeft echt niet 24-7 naast je bed te zitten. Maar je zoekt iemand die bij je wil zijn. Of dat nu is, dat hij voor je gaat koken en jullie gezellig samen kunnen eten of samen een filmpje gaan kijken. Dat maakt niet uit. Maar iemand die zoiets heeft van, ja maar ik kan alleen maar naast je zitten en verder ook niks, daar gaat het niet om. Je zoekt een relatie, waarin je partner zelf iets gaat bedenken om zich te vermaken en ondertussen gezellig bij jou wil zijn.Hij heeft het speciaal vlak bij haar gepland zodat hij elke dag langs kan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 12 april 2017 @ 10:56:

[...]





Waarom zou to 12 tot 16 uur slapen?



Heb zelf 2 x met iets ernstigs in het ziekenhuis gelegen maar echt niet dat ik zo lang sliep.



Verveelde mij rot in dat bed. Lezen ging niet want daar had ik het concentratie vermogen tien niet voor.



Ik was dolblij met bezoek.



Ik vind het vreemd dat de vriend van to haar zo laat zitten.Iedere dag op bezoek staat gelijk aan haar laten zitten?
Wie gaat er voor jouw eten zorgen?

Vriend vind het eng om jou te verzorgen maar wat is er eng aan maaltijden maken en een pot thee/ koffie of ander drinken aan jou aan te bieden?

Wie gaat jouw was doen?

Er zijn praktische dingen die je best aan vriend kan en mag vragen. Ik neem aan dat jouw vriend dichter bij jou staat dan de buurman.



Sterkte.



quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 10:49:

[...]





Hij vind dat het niet aan hem is om mij te verzorgen. Dat hij dat niet kan. Ik snap hem daar wel in. Hij zegt dat wat bot, maar hij bedoeld meer dat hij bang is. Hij durft het niet en is bang dat hij me pijn doet, weet zich geen houding te geven, dat vind ik ook helemaal niet erg. Iedereen is anders. Vrouwen zijn zorgzame r en ik ben zelf heel zorgzaam.



Vrouwen zijn helemaal niet 'zorgzamer', doe normaal, we leven niet in de jaren 50.

Sommige mensen zijn zorgzaam, en sommige mensen zijn egoïstischer en gemakzuchtiger aangelegd.

Best belangrijk, als je in goede en slecht tijden een toekomst met iemand wilt opbouwen.



Dit exemplaar heeft geen zin om moeite te doen, verschuilt zich achter laffe smoesjes en gemakzuchtige onkunde, en vind je gezelschap blijkbaar niet interessant genoeg om in geval van nood een paar dagen te kunnen verdragen.



Als je mans genoeg bent om een vis dood te maken kun je ook een kop thee voor je vriendin zetten. Je hebt geen medische verzorging nodig, alleen wat huishoudelijke hulp. Wat is daar eng aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je je aanstelt, afleiding is fijn. Zeker bij dit soort gebeurtenissen is het fijn om je vriend om je heen te hebben. Het komt op mij over alsof hij zijn prioriteiten ergens anders heeft. Hij bedoelt het vast niet zo, maar meer steun kan je zeker verwachten. Eigenlijk wat ChantalZr7 denk ik ook.
Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden
Alle reacties Link kopieren
Heb jij al wel nagedacht over wat hij wel voor jou zou kunnen doen?

Hij zou eten kunnen koken voor jou, een was draaien en drogen/uithangen/opbergen

Misschien een keer stofzuigen.

Boodschappen halen op basis van een gedetailleerd lijstje.



Dat hij onzeker is omdat hij niet met jouw lichaam wil slepen, zeg maar, betekent nog niet dat hij misschien wel andere dingen voor jou kan doen, wanneer je het rustig aan hem voorlegt en desnoods onderbouwt met een rede waarom jij hem om hulp vraagt daarbij. (bijvoorbeeld omdat je de eerste dagen niet verwacht lang te kunnen staan)



Op die manier schep jij een heel ander beeld voor hem dan het idee dat hij continue maar op een klapstoeltje naast jouw bed moet doorbrengen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar geleden aan mijn rug geopereerd en kon ook niets na de operatie. Ik mocht nauwelijks zitten in het begin maar kon dat ook niet. Zelfs op de wc zitten ging niet. Mijn man, die zelf gehandicapt is, heeft heel goed voor mij gezorgd. Als hij het kan kan jouw vriend het zeker ook.



Waarom denkt hij dat hij je niet kan helpen? Hij hoeft alleen maar het eten te verzorgen, wat drinken voor je te halen, je telefoon die gevallen is voor je op te rapen, een beetje opruimen, wat boodschappen te doen e.d. Hij hoeft je niet te wassen, je op te tillen, je wond te verzorgen of je te helpen aan te kleden. Aankleden bij mij ging wel lastig maar met een joggingbroek en een tshirt kom je ver. BH was het lastigst, die moet je voor vast maken of vandaag nog even een bh met voorsluiting kopen.



Hij hoeft niet constant aanwezig te zijn. Hij kan gewoon een paar uur gaan vissen. Over een week of 2 a 3 kan jij al wat meer en kan hij gaan nachtvissen. Liefst bij jou in de buurt zodat hij nog af en toe een beetje kan helpen.



Mijn man kan geen boodschappen doen dus ik heb voor mijn operatie heel veel ingeslagen, vooral de zware dingen. De diepvries lag ook vol. Je zou vanavond nog even een paar porties pastasaus, nasi en b.v stampot kunnen maken. In porties invriezen.



M.a.w, dat hij nu precies dit weekend wil gaan nachtvissen slaat nergens op. Over een paar weken kan dat ook. Hij kan best de komende paar weekenden naar jou toe komen. Hij hoeft niet constant aanwezig te zijn, maar in ieder geval 's nachts en een beetje overdag.
Alle reacties Link kopieren
Oh, nog een tip, loop vandaag even de Blokker of zo in en koop zo'n opraapding, zo'n grijper. Ideeal ding, ik heb er van alles mee opgepakt zodat ik niet steeds hulp moest vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 12 april 2017 @ 10:50:

Jij ligt 6 weken plat en hij mag niet een weekendje vlak bij jou gaan vissen terwijl hij van plan is iedere dag langs te komen?



Je stelt je aan.Zo bedoel ik het helemaal niet. Tuurlijk mag hij dat. Heb al meerdere keren gezegd verwacht niet 24/7 eerste nacht uit ziekenhuis had ik wel in mn hoofd. Lig al 6 maanden.....heeft hij ook gewoon zijn ding gedaan. Ben niet iemand waarvan je dingen niet mag. Vraag alleen is het echt zo onredelijk dat ik in deze situatie iets meer verwachte dan een uurtje in dit weekend omdat het dan gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat uurtje heb je toch zelf verzonnen? Hij heeft toch nooit gezegd dat hij maar een uurtje komt? Je zegt dat hij gaat nachtvissen, wie weet komt hij dan de hele middag naast jouw bed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet onredelijk. Wanneer ik ziek ben of bv een operatie heb gehad, dat zijn net momenten waarop ik mij zwakker voel, ook emotioneel. En dat ik dus extra behoefte heb aan geborgenheid en iemand die voor mij zorgt. Dat moet idd niet 24u op 24u zijn, maar ik zou toch ook meer dan 1u per dag gezelschap willen. Bv 's ochtends 2 uurtjes en 's avonds 2 uurtjes. Een beetje gezelschap en hulp voor de maaltijden bv.



Maar wat ik in je post het 'ergste' vind is hoe je vriend reageert wanneer je aangeeft dat je toch wat meer steun zou willen. Voor mij zou het ook reden tot nadenken zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 12 april 2017 @ 11:00:

Wie gaat er voor jouw eten zorgen?

Vriend vind het eng om jou te verzorgen maar wat is er eng aan maaltijden maken en een pot thee/ koffie of ander drinken aan jou aan te bieden?

Wie gaat jouw was doen?

Er zijn praktische dingen die je best aan vriend kan en mag vragen. Ik neem aan dat jouw vriend dichter bij jou staat dan de buurman.



Sterkte.





De thuiszorg doet het huis. Plus mijn persoonlijke verzorging. Dat is allemaal geregeld. Ook voor mijn 2 kindjes is alles geregeld daarin. Hij hoeft niets te doen. Kan ook niet want wonen ver uit elkaar en ook hij werkt daar gewoon, maar komt zo uit dat het in het paasweekend is. Ging me meer om de eerste nacht....omdat je dan wel alleen bent. Ik geen idee heb hoe ik eruit kom. Wat ik wel of niet kan. Zal de volgende nacht niet veel anders zijn. Maar is meer gevoel van niet alleen zijn even denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snarky schreef op 12 april 2017 @ 11:01:

[...]





Vrouwen zijn helemaal niet 'zorgzamer', doe normaal, we leven niet in de jaren 50.

Sommige mensen zijn zorgzaam, en sommige mensen zijn egoïstischer en gemakzuchtiger aangelegd.

Mee eens, er zijn genoeg mannen die ook heel zorgzaam zijn! Ik heb een aantal maanden geleden bv heel erg veel last gehad van mijn longen. Ik heb chronische bronchitis en wanneer ik een verkoudheid heb wordt dit getriggered. Ik moest 's nachts dus soms plots redelijk beginnen hoesten. Vriendlief sprong toen meteen uit bed om mij telkens een glas water te brengen, zonder dat ik daar achter moest vragen :-). Genoeg mannen die op dat vlak ook gewoon zelf initiatief nemen hoor :-).
Alle reacties Link kopieren
Heb je een bed besteld voor in de woonkamer? Ik lees nu dat je kinderen hebt, dan is het wel gezellig om in de woonkamer te liggen. Zo'n leenbed is ook elektrisch verstelbaar. Ik moest eerst op mijn zij liggen voordat ik overeind kwam maar terug was het hoofdeinde omhoog wel fijn. Ook je knieen zijn verstelbaar, dat ligt heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 12 april 2017 @ 10:41:

Ik vind een uur bezoek gezellig maar ik ben verder liever alleen wanneer ik echt ziek ben. Ik heb altijd de neiging om pijn niet te laten zien in gezelschap en dat kost mij veel energie. Wanneer ik alleen ben kan ik gewoon suffen en pijn hebben. Een film of serie op een klein rot schermpje kijken met koptelefoon lukt ook beter in je eentje. Je kunt slapen wanneer je wil, ....etc.



Ik vind het compromis waar je vriend mee komt best ok. Daarbij is het maar de vraag of het ziekenhuis toestaat dat je de hele dag en nacht bezoek hebt. Waarschijnlijk lig je met meerdere op een kamer.



Ik zou er zelf niet zo een drama van maken en goede afspraken met je vriend maken over wanneer je naar huis gaat en of hij je daarbij kan helpen. Dat lijkt mij veel belangrijker dan met je morfine hoofd tegen je vriend aanhangen waar je je later toch niets van kan herinneren.Ik bedoel niet als ik in ziekenhuis lig.....dan zijn er bezoek uren:-) maar de eerste dag als ik thuis kom uit het ziekenhuis. Ik heb het idee dat ik de afleiding juist fijn vind. Dat hoeft echt niet 24 uur. Verwacht ik helemaal niet. Maar had de eerste nacht wel erg gehoopt. Als ik mn telefoon laat vallen.....noem maar iets soms. ...kan ik m niet pakken. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet doen en had gehoopt met hem de eerste dagen een beetje een weg in te vinden en die hulp een beetje te krijgen. Voor mij is hij geen bezoek....maar thuis....waar ik wel mn pijn kan laten zien. Is anders als de buren even langs komen. Dan hou je je vaker groter dat ben ik met je eens en dat dat heel vermoeiend kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 12 april 2017 @ 11:16:

Oh, nog een tip, loop vandaag even de Blokker of zo in en koop zo'n opraapding, zo'n grijper. Ideeal ding, ik heb er van alles mee opgepakt zodat ik niet steeds hulp moest vragen.Super tip idd, thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 11:17:

[...]





Zo bedoel ik het helemaal niet. Tuurlijk mag hij dat. Heb al meerdere keren gezegd verwacht niet 24/7 eerste nacht uit ziekenhuis had ik wel in mn hoofd. Lig al 6 maanden.....heeft hij ook gewoon zijn ding gedaan. Ben niet iemand waarvan je dingen niet mag. Vraag alleen is het echt zo onredelijk dat ik in deze situatie iets meer verwachte dan een uurtje in dit weekend omdat het dan gebeurd.Maar dat uurtje heb jij verzonnen, hij heeft niet gezegd dat hij maar een uurtje kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djali schreef op 12 april 2017 @ 11:29:

Maar dat uurtje heb je toch zelf verzonnen? Hij heeft toch nooit gezegd dat hij maar een uurtje komt? Je zegt dat hij gaat nachtvissen, wie weet komt hij dan de hele middag naast jouw bed zitten.Uurtje is een weergave idd. Hij komt niet de hele middag. Hij zei dan kan ik tussendoor even bij je op bezoek komen. Daarmee bedoeld hij echt geen uren:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven