Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:ardni schreef op 12 april 2017 @ 09:11:

[...]



wat is het kleine verschil tussen conservatief en radicaal.



Is het niet zo dat conservatief al snel een tussenstation kan zijn voor radicaal?Sterker nog: het zorgt ervoor dat er nauwelijks een breed debat mogelijk is binnen de islamitische gemeenschap, iets wat broodnodig is lijkt mij. Werkelijk gematigde moslims zijn bekant afvalligen, dan ben je snel uitgepraat.
quote:amarna schreef op 12 april 2017 @ 09:17:

Ik heb geen kinderen, maar wil graag weten hoe op openbare scholen omgegaan wordt met de traditioneel christelijke feesten als kerst, pasen, hemelvaartsdag en pinksteren.

Wordt daar uitleg over gegeven?Ja, dat is zelfs verplicht. Andersom niet: een gereformeerde school bijvoorbeeld, hoeft geen aandacht te besteden/uitleg te geven aan/over andere geloven.
Alle reacties Link kopieren
jammer dat alle moslims weer over 1 kam worden geschoren
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 09:22:

jammer dat alle moslims weer over 1 kam worden geschoren



Nee hoor,ik vind dat het heel erg mee valt.

Je hebt altijd een paar mensen die dat zullen doen, dat zul je altijd houden.
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 09:13:

[...]



Ja en? De wereld veranderd continu, tijd voor nieuwe verandering.

Nee tijd dat sommige moslims de gebruiken van andere geloven eens gaan respecteren i.p.v. er hun eigen stempel op te willen drukken.!

Tijd dat de politiek correcte meute ophoudt om dan ook steeds weer stapje voor stapje in die waanzin mee te gaan.!
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 12 april 2017 @ 09:17:

Ik heb geen kinderen, maar wil graag weten hoe op openbare scholen omgegaan wordt met de traditioneel christelijke feesten als kerst, pasen, hemelvaartsdag en pinksteren.

Wordt daar uitleg over gegeven?Mijn dochter zit pas in groep 3 en die heeft tot nu toe weinig uitleg gekregen. Met Kerst en Pasen wordt er gezamenlijk gegeten, met bijbehorende versieringen, Hemelvaartsdag en Pinksteren zijn gewoon vrije dagen. Toen mijn nichtje op een christelijke school zat, werd het wel uitgelegd wat de dagen betekende.
En ook de aanslag op de Duitse spelersbus gisteren had weer een islamitisch tintje:



De onderzoekers van de aanslag op de spelersbus in Dortmund kijken naar een ‘islamistische achtergrond’. Aanleiding is de tekst in de brief die na het incident werd gevonden, meldt persbureau ANP.



In die brief wordt verwezen naar de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn in december en de inzet van Duitse straaljagers in de strijd tegen Islamitische Staat (IS) in Syrië. De brief van een kantje is in het Duits geschreven. Diverse Duitse media melden dat de brief begint met de tekst “in naam van Allah, de genadige, de barmhartige”.

Verder onderzoek



Er zou verder worden gewezen op de Duitse vliegtuigen die meedoen om ‘moslims in het kalifaat te vermoorden’. Sporters en andere prominenten ‘in Duitsland en andere kruisvaarderslanden’ staan per direct op de ‘dodenlijst van IS’, zou verder te lezen zijn in de brief.



De veiligheidsdienst wijst er volgens Duitse media op dat een islamistische achtergrond nog niet vaststaat. De gevonden brief heeft geen symbolen van IS. De onderzoekers houden ook rekening met voetbalfans of afpersers als daders.





Alle reacties Link kopieren
Ik vind die spelersbus wel een raar geval. Ik dacht ook eerder aan een vuurwerkbom dan aan een terroristische aanslag en heb meer het idee dat een opportunist nu een graantje mee wil pikken dan dat er echt een terroristische argumentatie aan ten grondslag ligt.
quote:nessemeisje schreef op 12 april 2017 @ 11:56:

Ik vind die spelersbus wel een raar geval. Ik dacht ook eerder aan een vuurwerkbom dan aan een terroristische aanslag en heb meer het idee dat een opportunist nu een graantje mee wil pikken dan dat er echt een terroristische argumentatie aan ten grondslag ligt.Schijnt ook ergens een tweede brief te zijn gevonden die afkomstig is van zogenaamde anti-fascisten zal even kijken of ik het terug kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er op of de aanslagplegers meeliftten op de media-aandacht rond IS.
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/twe ... s-dortmund



In het onderzoek naar de aanslag op de spelersbus in Dortmund bekijken de onderzoekers een tweede schrijven dat met het incident te maken kan hebben. Het gaat om een tekst met antifascistische kenmerken die gisteravond via internet werd verspreid.



Daarin wordt verklaard dat de spelersbus met zelfgemaakte explosieven is aangevallen 'als symbool voor de politiek van de BVB'. Voetbalclub BVB Dortmund zou niet genoeg doen tegen racisten, nazi's en rechtse populisten.

Brief



De politie in Dortmund onderzoekt ook een brief die gisteravond is gevonden waarin de aanslag wordt geclaimd door moslimextremisten. Daarin wordt verwezen naar de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn in december en de inzet van Duitse straaljagers in de strijd tegen Islamitische Staat (IS) in Syrië. De brief van één kantje is in het Duits geschreven.



Door de aanslag met drie explosieven raakten twee mensen gewond. De wedstrijd tussen Dortmund en AS Monaco werd uitgesteld naar vanavond.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 12 april 2017 @ 11:58:

[...]



Schijnt ook ergens een tweede brief te zijn gevonden die afkomstig is van zogenaamde anti-fascisten zal even kijken of ik het terug kan vinden.Tweede brief -ad.nl



Er is dus nog niks zeker. Ik vind het ook niet echt in lijn met de modus operandi van (moslim)terroristen.
quote:ardni schreef op 12 april 2017 @ 09:11:

[...]



wat is het kleine verschil tussen conservatief en radicaal.



Is het niet zo dat conservatief al snel een tussenstation kan zijn voor radicaal?Ik denk van wel. Conservatief kan ontaarden in radicaal en dat weer in extremistisch. Met een conservatief of radicaal gedachtegoed is verder niets mis. Of nou ja, persoonlijk vind ik van wel, ik moet er niets van hebben, maar de gedachten zijn nu eenmaal vrij in dit land.
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 09:21:

[...]





Sterker nog: het zorgt ervoor dat er nauwelijks een breed debat mogelijk is binnen de islamitische gemeenschap, iets wat broodnodig is lijkt mij. Werkelijk gematigde moslims zijn bekant afvalligen, dan ben je snel uitgepraat.Dat hoor ik vaker maar volgens mij is dat niet zo. Zelf ken ik wel degelijk gematigde moslims die steun en inspiratie putten uit hun geloof, vergelijkbaar met gematigde christenen. Ik snap niet dat deze mensen op één hoop worden gegooid met aanslagplegers of radicale moslims. Er is in Nederland helemaal geen sprake van "de islamitische gemeenschap".
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 13:33:

[...]



Ik denk van wel. Conservatief kan ontaarden in radicaal en dat weer in extremistisch. Met een conservatief of radicaal gedachtegoed is verder niets mis. Of nou ja, persoonlijk vind ik van wel, ik moet er niets van hebben, maar de gedachten zijn nu eenmaal vrij in dit land.



Probleem is alleen dat het conservatieve en radicale gedachtegoed van moslims haaks op het doorsnee westerse gedachtegoed staat en daarom voor botsingen zorgt. Dan krijg je gezeur over het niet willen schudden van handen, over benamingen als kerstdiner die veranderd moeten worden en kruisen die van paasstokken afgebroken moeten worden. Gezeur over het dragen van te korte rokken door autochtonen, gezeur of het perse se willen dragen boerka's en niqaabs in de openbare ruimte enz. enz.



Gedachten zijn natuurlijk vrij, allen wordt het wel een probleem als mensen volgens die gedachten willen leven in een samenleving waar dat ongewenst is.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 13:39:

[...]



Dat hoor ik vaker maar volgens mij is dat niet zo. Zelf ken ik wel degelijk gematigde moslims die steun en inspiratie putten uit hun geloof, vergelijkbaar met gematigde christenen. Ik snap niet dat deze mensen op één hoop worden gegooid met aanslagplegers of radicale moslims. Er is in Nederland helemaal geen sprake van "de islamitische gemeenschap".Het is nog een geluk dat die moslimgemeenschap zo verdeeld is. Houden zo.
Vertaling van de eerste brief die is gevonden:



“In naam van Allah, de Genadige, de Barmhartige, twaalf ongelovigen werden door onze gezegende broeder in Duitsland gedood (verwijzing naar de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn, redactie.). Maar Merkel, blijkbaar deren je kleine smerige onderdanen jou niet. Jouw Tornado’s (Duitse gevechtsvliegtuigen, redactie) vliegen nog steeds over de bodem van het Kalifaat om moslims te vermoorden. We blijven echter standvastig door de genade van Allah. Vanaf nu staan alle ongelovige acteurs, zangers, sporters en alle andere prominenten in Duitsland en andere kruisvaardersnaties op de dodenlijst van Islamitische Staat. En dat zolang de volgende eisen niet worden ingewilligd: De Tornado’s moeten weg uit Syrië en de Ramstein Air Base (de Amerikaanse luchtmachtbasis in Rijnland-Palts, redactie) moet worden gesloten.”
quote:Pientjexxxx schreef op 12 april 2017 @ 13:43:

[...]





Probleem is alleen dat het conservatieve en radicale gedachtegoed van moslims haaks op het doorsnee westerse gedachtegoed staat en daarom voor botsingen zorgt. Dan krijg je gezeur over het niet willen schudden van handen, over benamingen als kerstdiner die veranderd moeten worden en kruisen die van paasstokken afgebroken moeten worden. Gezeur over het dragen van te korte rokken door autochtonen, gezeur of het perse se willen dragen boerka's en niqaabs in de openbare ruimte enz. enz.



Gedachten zijn natuurlijk vrij, allen wordt het wel een probleem als mensen volgens die gedachten willen leven in een samenleving waar dat ongewenst is.

Zo'n boerka of niqaab vind ik zelf dan weer geen probleem. Dat moeten mensen echt zelf weten in mijn wereldbeeld. Kerstdiners en paastakken mogen voor mij als atheïst worden afgeschaft. Ik zie geen enkele reden om het christendom te bevoordelen boven andere religies in de publieke ruimte.



Maar ik snap je punt. Ik vind het af en toe ook gekmakend dat we als samenleving opnieuw een emancipatieproces door moeten en stappen hebben teruggezet op het gebied van bijvoorbeeld de gelijkheid van vrouwen en homo's.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 14:02:

[...]



Zo'n boerka of niqaab vind ik zelf dan weer geen probleem. Dat moeten mensen echt zelf weten in mijn wereldbeeld. Kerstdiners en paastakken mogen voor mij als atheïst worden afgeschaft. Ik zie geen enkele reden om het christendom te bevoordelen boven andere religies in de publieke ruimte.



Maar ik snap je punt. Ik vind het af en toe ook gekmakend dat we als samenleving opnieuw een emancipatieproces door moeten en stappen hebben teruggezet op het gebied van bijvoorbeeld de gelijkheid van vrouwen en homo's.

Kerstdiners en paastakken mogen worden afgeschaft maar boerka's en niqaabs vind je als atheïst geen enkel probleem...

Goh bijzonder christendom bevoordelen is onwenselijk maar islam bevoordelen geen enkel probleem..
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 12 april 2017 @ 13:58:

Vertaling van de eerste brief die is gevonden:



“In naam van Allah, de Genadige, de Barmhartige, twaalf ongelovigen werden door onze gezegende broeder in Duitsland gedood (verwijzing naar de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn, redactie.). Maar Merkel, blijkbaar deren je kleine smerige onderdanen jou niet. Jouw Tornado’s (Duitse gevechtsvliegtuigen, redactie) vliegen nog steeds over de bodem van het Kalifaat om moslims te vermoorden. We blijven echter standvastig door de genade van Allah. Vanaf nu staan alle ongelovige acteurs, zangers, sporters en alle andere prominenten in Duitsland en andere kruisvaardersnaties op de dodenlijst van Islamitische Staat. En dat zolang de volgende eisen niet worden ingewilligd: De Tornado’s moeten weg uit Syrië en de Ramstein Air Base (de Amerikaanse luchtmachtbasis in Rijnland-Palts, redactie) moet worden gesloten.”Dat Merkel zoveel moslims een fijn, veilig onderkomen biedt wordt gemakshalve maar even vergeten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 12 april 2017 @ 14:20:

[...]





Dat Merkel zoveel moslims een fijn, veilig onderkomen biedt wordt gemakshalve maar even vergeten.Wir schaffen das..
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 13:39:

[...]



Dat hoor ik vaker maar volgens mij is dat niet zo. Zelf ken ik wel degelijk gematigde moslims die steun en inspiratie putten uit hun geloof, vergelijkbaar met gematigde christenen. Ik snap niet dat deze mensen op één hoop worden gegooid met aanslagplegers of radicale moslims. Er is in Nederland helemaal geen sprake van "de islamitische gemeenschap".Snap ik ook niet, waar lees je dat en waar gebeurt dat massaal? Een dooddoener die maar zelden met concrete voorbeelden wordt geillustreerd.
quote:YellowDiamond schreef op 12 april 2017 @ 14:09:

[...]



Kerstdiners en paastakken mogen worden afgeschaft maar boerka's en niqaabs vind je als atheïst geen enkel probleem...

Goh bijzonder christendom bevoordelen is onwenselijk maar islam bevoordelen geen enkel probleem..Maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het zelf heel raar dat mensen zich in een boerka willen hullen. Maar dat is een persoonlijke keuze, zoals mensen ook een habijt, pij of sari mogen dragen als ze dat willen. Religie is een persoonlijke keuze. Ik heb echt geen bezwaren tegen paastakken en kerstdiners. Ik vind het ook gezellig om met de familie bij elkaar te zitten en twee dagen vrij te zijn. En als je de lente wilt vieren met een paastak is daar ook helemaal niets mis mee. Maar de link met Jezus en het heilige sfeertje van het christendom mogen er voor mij wel af ja. Ik ga er niet voor op de barricades maar ik zie gewoon niet in waarom er zo met religieuze symbolen moet worden gezwaaid. Door kerst en Pasen te ontdoen van de christelijke symboliek worden het gewoon weer de midwinter- en lentefeesten die het al waren voordat het christendom er overheen kwam, en kan iedereen eraan meedoen.
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 14:42:

[...]





Snap ik ook niet, waar lees je dat en waar gebeurt dat massaal? Een dooddoener die maar zelden met concrete voorbeelden wordt geillustreerd.Welke dooddoener bedoel je hier?
quote:Eindeloos schreef op 12 april 2017 @ 14:20:

[...]





Dat Merkel zoveel moslims een fijn, veilig onderkomen biedt wordt gemakshalve maar even vergeten.

Ik zeg :



https://www.youtube.com/watch?v=HWqKPWO5T4o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven