Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers

12-04-2017 14:00 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me dat er nog geen topic over is, na alle duizenden posts die er op dit forum aan Sylvana zijn gewijd. Vandaag dient de zaak tegen de 22 mensen die gearresteerd zijn nav de online scheldpartijen en bedreigingen aan het adres van Sylvana.



Ik ben tussen de bedrijven door de twitterverslagen over de zaak aan het volgen en het valt me op wat een sneu volk het toch is, die mensen die heel dapper op internet anderen doodwensen of bedreigen, maar als ze erop aan gesproken worden ineens heel zielig zijn en het zelf zo moeilijk hebben. Vermakelijk om te lezen wel.



Een twitterverslag van de zaak kun je o.a. hier vinden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Sylvanna is sneu
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk dat veel mensen geen verschil kunnen maken tussen het voeren van een goede discussie..ik ben het niet met je eens dat je eenandere invulling van zwarte piet wil omdat....en doodsverwensingen en beledigingen. Terwijl je met optie 1 meer bereikt Ik twijfel aan het schoolsysteem in NL!
Alle reacties Link kopieren
En Fairytale prima als jij Sylvana sneu vindt maar dat is geen reden om haar te beledigen of te gaan bedreigen Jij staat ook raar te kijken wanneer ik jou nu ga beledigen omdat je Sylvana sneu vindt Maar waarom vind je Sylvana sneu? Omdat ze zo wordt bedreigd omdat ze haar mening heeft gezegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:grasspriet schreef op 12 april 2017 @ 18:51:

En Fairytale prima als jij Sylvana sneu vindt maar dat is geen reden om haar te beledigen of te gaan bedreigen Jij staat ook raar te kijken wanneer ik jou nu ga beledigen omdat je Sylvana sneu vindt Maar waarom vind je Sylvana sneu? Omdat ze zo wordt bedreigd omdat ze haar mening heeft gezegd?waar beledig ik haar?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
wat ik weer lees op social media, Facebook reacties..



aldus een reactie op RTL Boulevard artikel



'krijgt dat scheitwijf weer eens gelijk en dus volgend jaar geen Pasen

meer.wat zijn dat toch voor achterlijke rechters die alles in ons mooi Nederland kapot maken'
quote:grasspriet schreef op 12 april 2017 @ 18:49:

Ongelofelijk dat veel mensen geen verschil kunnen maken tussen het voeren van een goede discussie..ik ben het niet met je eens dat je eenandere invulling van zwarte piet wil omdat....en doodsverwensingen en beledigingen. Terwijl je met optie 1 meer bereikt Ik twijfel aan het schoolsysteem in NL!Ik denk dat het weinig met het schoolsysteem te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar een uiterst onsympathiek persoon en deel haar mening in het geheel niet.

Maar daar kun je normaal over discussiëren. Doodsbedreigingen en nare filmpjes zijn echt een paar stappen te ver.

Goed dat het OM dit aanpakt. Al vind ik het wel wrang dat er een selectie is gemaakt, maar snap dat dat niet anders kan.
Ab imo pectore
Twitter en Facebook worden tegenwoordig heel vaak gebruikt voor allerlei onfrisse discussies. Ik verbaas mij ook vaak over de domme dingen die politici in een opwelling twitteren. Kinderen die door medescholieren via Facebook gepest worden vind ik ook zoiets. Het lijkt wel of je alles kunt uitkramen als je achter een computerscherm zit.



Sylvana vind ik een vreselijk mens, maar al die bedreigingen gingen echt veel te ver. Ik denk alleen niet dat het serieuze bedreigingen waren, maar meer domme gefrustreerde uitlatingen van niet heel intelligente mensen.
ik vind een taakstraf nog te min, tja dat is het rechtssysteem in Nederland.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:21:

ik vind een taakstraf nog te min, tja dat is het rechtssysteem in Nederland.Voor daadwerkelijke geweldsdelicten worden ook taakstraffen gegeven en dat vind ik toch nog een graadje ernstiger.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:21:

ik vind een taakstraf nog te min, tja dat is het rechtssysteem in Nederland.

Vind je dat net zo erg als mensen die zeggen dat Wilders gestenigd moet worden?

Wanneer wordt daar wat aan gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Een doodsbedreiging de wereld in slingeren onder je eigen naam, op een medium waar het gescreenshot en bewaard kan worden en dan stomverbaasd zijn dat je een dagvaardig ontvangt met tenslatelegging "bedreigen met de dood".



Dat lijkt me van de categorie met je kleren aan onder de douche springen en dan klagen dat je nat wordt.



Er staat nergens in de strafomschrijving van bedreiging "... tenzij je heel boos bent over zwarte piet". Ik snap echt bij god niet waarom deze vervolgingen controversieel zijn, vind ik wel licht zorgelijk. Moeten doodsbedreigingen tegenwoordig ook gewoon kunnen?
quote:Pientjexxxx schreef op 12 april 2017 @ 19:24:

[...]





Voor daadwerkelijke geweldsdelicten worden ook taakstraffen gegeven en dat vind ik toch nog een graadje ernstiger.dat zeg ik rechtssyteem in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:03:

wat ik weer lees op social media, Facebook reacties..



aldus een reactie op RTL Boulevard artikel



'krijgt dat scheitwijf weer eens gelijk en dus volgend jaar geen Pasen

meer.wat zijn dat toch voor achterlijke rechters die alles in ons mooi Nederland kapot maken' Ik vind het dan weer erg dat die persoon niet eens weet hoe hij/zij 'schijt' moet schrijven. Laat staan dat die persoon commentaar durft te leveren op Sylvana.
Gut... ik was Sylvana net een beetje vergeten.



Bedreigen met geweld mag niet dus als dat bewezen geacht wordt krijg je straf. Prima dus.



Ik vrees wel dat er straks een speciaal hof moet worden gevormd voor bedreigingen van zo ongeveer alles en iedereen want het houdt niet op, bij gebrek aan argumenten.
quote:Wageningen1985 schreef op 12 april 2017 @ 19:24:

[...]



Vind je dat net zo erg als mensen die zeggen dat Wilders gestenigd moet worden?

Wanneer wordt daar wat aan gedaan?



Wanneer wordt Wilders aangepakt voor zijn haatzaaiende provocerende teksten waardoor een deel van de bevolking in Nederland in hoekje geplaats worden? Wilders en Sylvana zijn niet te vergelijken met elkaar.

ik keur het ook zeker niet goed dat hij bedreigd wordt.
quote:cactusss schreef op 12 april 2017 @ 19:25:

Een doodsbedreiging de wereld in slingeren onder je eigen naam, op een medium waar het gescreenshot en bewaard kan worden en dan stomverbaasd zijn dat je een dagvaardig ontvangt met tenslatelegging "bedreigen met de dood".



Dat lijkt me van de categorie met je kleren aan onder de douche springen en dan klagen dat je nat wordt.



Er staat nergens in de strafomschrijving van bedreiging "... tenzij je heel boos bent over zwarte piet". Ik snap echt bij god niet waarom deze vervolgingen controversieel zijn, vind ik wel licht zorgelijk. Moeten doodsbedreigingen tegenwoordig ook gewoon kunnen?Het feit dat ze de bedreigingen onder hun eigen naam in alle openheid op Facebook slingerden, geeft al aan dat het niet om heel slimme mensen gaat. Daarom denk ik ook dat er geen sprake was van een reëel gevaar voor Sylvana. Doodsbedreigingen vind ik nooit kunnen, net zoals ik het oproepen tot geweld tegen iemand ook niet vind kunnen. Ik ben wel heel benieuwd of die Anne-Fleur straks ook een taakstraf krijgt.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:29:

[...]





Wanneer wordt Wilders aangepakt voor zijn haatzaaiende provocerende teksten waardoor een deel van de bevolking in Nederland in hoekje geplaats worden? Wilders en Sylvana zijn niet te vergelijken met elkaar.

ik keur het ook zeker niet goed dat hij bedreigd wordt.Wilders geeft ook alleen zijn mening net wat zij doet, dat kun je haatzaaien noemen, ik noem het vrijheid van meningsuiting.
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 19:29:

Gut... ik was Sylvana net een beetje vergeten.



Bedreigen met geweld mag niet dus als dat bewezen geacht wordt krijg je straf. Prima dus.



Ik vrees wel dat er straks een speciaal hof moet worden gevormd voor bedreigingen van zo ongeveer alles en iedereen want het houdt niet op, bij gebrek aan argumenten.Ik hoop dat er een speciaal afdeling komt voor social media/internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:29:

[...]





Wanneer wordt Wilders aangepakt voor zijn haatzaaiende provocerende teksten waardoor een deel van de bevolking in Nederland in hoekje geplaats worden? Wilders en Sylvana zijn niet te vergelijken met elkaar.

ik keur het ook zeker niet goed dat hij bedreigd wordt.veel onwetendheid in 1 post
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 18:47:

Sylvanna is sneu

Ja, dat kan.

Maar we hebben het hier over SylvaNa. Vind je daar ook nog iets van?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:29:

[...]





Wanneer wordt Wilders aangepakt voor zijn haatzaaiende provocerende teksten waardoor een deel van de bevolking in Nederland in hoekje geplaats worden? Wilders en Sylvana zijn niet te vergelijken met elkaar.

ik keur het ook zeker niet goed dat hij bedreigd wordt.Onzin, ze lijken juist hartstikke veel op elkaar in hun uitingen. En natuurlijk gaan we daar niets aan doen in Nederland, verhuis dan meteen maar naar Turkije, als je zo graag monddood gemaakt wenst te worden.
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 19:47:

[...]





Onzin, ze lijken juist hartstikke veel op elkaar in hun uitingen. En natuurlijk gaan we daar niets aan doen in Nederland, verhuis dan meteen maar naar Turkije, als je zo graag monddood gemaakt wenst te worden.Sylvana is niet racistisch ik snap die vergelijking ook niet.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:52:

[...]





Sylvana is niet racistisch ik snap die vergelijking ook niet."Wanneer wordt Wilders aangepakt voor zijn haatzaaiende provocerende teksten waardoor een deel van de bevolking in Nederland in hoekje geplaats worden?"



Dat je het niet snapt kan ik je niet bij helpen vrees ik. Sylvana is enorm polariserend en provocerend en van mij mag ze, ze doet maar wat ze niet laten kan, net zo goed als Geert. En als het over de schreef gaat hebben daar het het OM om ons te beschermen tegen al dat kwaad.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:52:

[...]





Sylvana is niet racistisch ik snap die vergelijking ook niet.Wilders is ook niet racistisch dat maak jij er weer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven