Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers

12-04-2017 14:00 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me dat er nog geen topic over is, na alle duizenden posts die er op dit forum aan Sylvana zijn gewijd. Vandaag dient de zaak tegen de 22 mensen die gearresteerd zijn nav de online scheldpartijen en bedreigingen aan het adres van Sylvana.



Ik ben tussen de bedrijven door de twitterverslagen over de zaak aan het volgen en het valt me op wat een sneu volk het toch is, die mensen die heel dapper op internet anderen doodwensen of bedreigen, maar als ze erop aan gesproken worden ineens heel zielig zijn en het zelf zo moeilijk hebben. Vermakelijk om te lezen wel.



Een twitterverslag van de zaak kun je o.a. hier vinden.
Am Yisrael Chai!
quote:Pientjexxxx schreef op 12 april 2017 @ 19:30:

[...]





Het feit dat ze de bedreigingen onder hun eigen naam in alle openheid op Facebook slingerden, geeft al aan dat het niet om heel slimme mensen gaat. Daarom denk ik ook dat er geen sprake was van een reëel gevaar voor Sylvana. Doodsbedreigingen vind ik nooit kunnen, net zoals ik het oproepen tot geweld tegen iemand ook niet vind kunnen. Ik ben wel heel benieuwd of die Anne-Fleur straks ook een taakstraf krijgt.





Ik neem aan dat die Dekker wel een straf zal krijgen als het tot een zaak komt.



'Wie gaat er mee stenen gooien op Wilders' verschilt in weze niets met 'afschieten dat wijf' om het maar niet te hebben over wat die Antifa mensen op twitter schrijven. Van die laatste mensen wéten we ook nog eens dat ze geen geweld schuwen.
quote:Wageningen1985 schreef op 12 april 2017 @ 20:03:

[...]



Wilders is ook niet racistisch dat maak jij er weer van.



Marokkanen en dan eigenlijk vooral de Islamitische Marokkanen zijn tegenwoordig ook een apart ras.



Wel bijblijven he.
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 20:09:

[...]





Marokkanen en dan eigenlijk vooral de Islamitische Marokkanen zijn tegenwoordig ook een ras.



Wel bijblijven he. Yup en Marokkanen zijn allemaal lieverdjes, die zijn nooit antisemitisch of racistisch maar nu dwalen we een beetje van het topic af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 18:47:

Sylvanna is sneuMensen die haar een bosaap noemen of tijd gaan besteden om haar hoofd te photoshoppen op opgehangen mensen niet?
quote:viva1966 schreef op 12 april 2017 @ 20:17:

[...]





Mensen die haar een bosaap noemen of tijd gaan besteden om haar hoofd te photoshoppen op opgehangen mensen niet?



Alle sneue mensen zijn sneu.



Iedereen tevreden.
quote:Pientjexxxx schreef op 12 april 2017 @ 19:30:

[...]





Het feit dat ze de bedreigingen onder hun eigen naam in alle openheid op Facebook slingerden, geeft al aan dat het niet om heel slimme mensen gaat. Daarom denk ik ook dat er geen sprake was van een reëel gevaar voor Sylvana. Doodsbedreigingen vind ik nooit kunnen, net zoals ik het oproepen tot geweld tegen iemand ook niet vind kunnen. Ik ben wel heel benieuwd of die Anne-Fleur straks ook een taakstraf krijgt.Die tweet van Anne-Fleur was een sarcastische reactie op iemand die daadwerkelijk opriep stenen te gaan gooien naar een moskee, juist om aan te geven dat zoiets echt niet kan. Lijkt me dat die oorspronkelijke twitteraar hier de kanshebber is voor een taakstraf.
quote:MaryCrawley schreef op 12 april 2017 @ 21:05:

[...]



Die tweet van Anne-Fleur was een sarcastische reactie op iemand die daadwerkelijk opriep stenen te gaan gooien naar een moskee, juist om aan te geven dat zoiets echt niet kan. Lijkt me dat die oorspronkelijke twitteraar hier de kanshebber is voor een taakstraf.Die hele discussie hebben we al gehad. Wat je er ook van maakt ze zat gewoon fout. Net zoals met de oproep om Baudet met taarten te bekogelen. Als je de bedreigers van Simons een taakstraf geeft, dan zou dat in haar geval zeer zeker ook op zijn plaats zijn. Zij zou, mede doordat zij in de Hilversumse politiek actief was, beter moeten weten.
quote:MaryCrawley schreef op 12 april 2017 @ 21:05:

[...]



Die tweet van Anne-Fleur was een sarcastische reactie op iemand die daadwerkelijk opriep stenen te gaan gooien naar een moskee, juist om aan te geven dat zoiets echt niet kan. Lijkt me dat die oorspronkelijke twitteraar hier de kanshebber is voor een taakstraf.



Ik begrijp dat degene die nu worden aangeklaagd zichzelf kunnen vrijpleiten als ze zeggen dat het 'gewoon' ludiek bedoelt was?

De wet geldt voor iedereen, ook al komt dat je af en toe niet uit.
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 19:29:

[...]





Wanneer wordt Wilders aangepakt voor zijn haatzaaiende provocerende teksten waardoor een deel van de bevolking in Nederland in hoekje geplaats worden? Wilders en Sylvana zijn niet te vergelijken met elkaar.

ik keur het ook zeker niet goed dat hij bedreigd wordt.



Alle blanken wegzetten als racisten is niet provocerend en haatzaaiend? Of racistisch?



Vind van zelfde kaliber als Wilders. 2 excessen waar je als weldenkend mens echt niet op zit te wachten.





Maar mensen die hen weer bedreigen is ook debiel en waarschijnlijk strafbaar en daarom zeker vervolgen als dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Maar volgens mij worden ze niet (alleen) aangeklaagd voor bedreigingen, maar voor het racisme van hun uitingen.

Het vrije woord is niet alleen begrensd op het punt van geweldsdreiging, maar ook op het punt van racistische uitingen.
Alle reacties Link kopieren
Simons heeft nooit uitspraken gedaan in de trant van "alle blanken zijn racisten".

Zelfs niet: "veel blanken zijn racisten".

En ook nog niet eens "een aantal blanken is racist".



Wel heeft ze het over institutioneel racisme in Nederland, maar dat is iets heel anders.
quote:ferrycourgette schreef op 12 april 2017 @ 22:02:

Simons heeft nooit uitspraken gedaan in de trant van "alle blanken zijn racisten".

Zelfs niet: "veel blanken zijn racisten".

En ook nog niet eens "een aantal blanken is racist".



Wel heeft ze het over institutioneel racisme in Nederland, maar dat is iets heel anders.



Of iets van die strekking.

De mythe van de witte onschuld.

Sylvana leent hier een term uit het handboek van de critical theory-beweging, die betoogt dat alle blanken medeplichtig zijn aan de onderdrukking van zwarten. “Witte onschuld” is volgens deze beweging dan ook een mythe – alle blanken zijn schuldig aan racisme en onderdrukking.





En ik vind het prima dat ze dat zegt, maar vind van zelfde kaliber als Wilders.



En ondanks dat ik het net zo'n engnek als Wilders vind, is het goed dat mensen die haar zo hebben bedreigd vervolgt gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 12 april 2017 @ 22:09:

[...]





Nee dat heeft ze niet gezegd maar op haar facebook getikt. Of iets van die strekking.

Was een hele rel geworden, had met Giel Beelen te maken.





Volgens mij was de rel hier dat Giel Beelen, inderdaad, zich onomstotelijk zeer racistisch had uitgelaten?

Ik geloof eerlijk gezegd er niets van dat Simons op facebook daar vervolgens de stelling aan heeft vastgeknoopt dat "alle blanken racisten zijn" (en ook niet iets van die strekking).
quote:ferrycourgette schreef op 12 april 2017 @ 22:12:

[...]





Volgens mij was de rel hier dat Giel Beelen, inderdaad, zich onomstotelijk zeer racistisch had uitgelaten?

Ik geloof eerlijk gezegd er niets van dat Simons op facebook daar vervolgens de stelling aan heeft vastgeknoopt dat "alle blanken racisten zijn" (en ook niet iets van die strekking).



Nee, ik heb al ge-edit, haal 2 dingen door elkaar.

En over Giel wil ik het hemaal niet hebben. Ook een lutser.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 12 april 2017 @ 22:09:

[...]





Of iets van die strekking.

De mythe van de witte onschuld.

Sylvana leent hier een term uit het handboek van de critical theory-beweging, die betoogt dat alle blanken medeplichtig zijn aan de onderdrukking van zwarten. “Witte onschuld” is volgens deze beweging dan ook een mythe – alle blanken zijn schuldig aan racisme en onderdrukking.





En ik vind het prima dat ze dat zegt, maar vind van zelfde kaliber als Wilders.



En ondanks dat ik het net zo'n engnek als Wilders vind, is het goed dat mensen die haar zo hebben bedreigd vervolgt gaan worden.



Je verwijst hier naar White Innocence van Gloria Wekker.

Ik heb dat boek van kaft tot kaft gelezen maar daar staat echt helemaal niets in de geest van "alle blanken zijn schuldig aan racisme en onderdrukking". Gewoon niet.
quote:ferrycourgette schreef op 12 april 2017 @ 22:35:

[...]





Je verwijst hier naar White Innocence van Gloria Wekker.

Ik heb dat boek van kaft tot kaft gelezen maar daar staat echt helemaal niets in de geest van "alle blanken zijn schuldig aan racisme en onderdrukking". Gewoon niet.





Het leuke aan mevrouw Wekker is dat ze alles op het onbewuste gooit. Dan houdt een normaal gesprek al snel op.

Want ik waan mij superieur en ik kan er niet eens wat aan doen, laat staan dat ik mij er bewust van ben.



Mij best. Ik wacht op de eerste: 'zie je wel!'
quote:Pientjexxxx schreef op 12 april 2017 @ 21:16:

[...]





Die hele discussie hebben we al gehad. Wat je er ook van maakt ze zat gewoon fout. Net zoals met de oproep om Baudet met taarten te bekogelen. Als je de bedreigers van Simons een taakstraf geeft, dan zou dat in haar geval zeer zeker ook op zijn plaats zijn. Zij zou, mede doordat zij in de Hilversumse politiek actief was, beter moeten weten.

Ik zeg niet dat zij goed zat, of dat het grappig was of wat dan ook. Ik zeg dat de oorspronkelijke twitteraar wat mij betreft des te meer kanshebber zou moeten zijn voor een taakstraf.



Juist omdat de wet voor iedereen geldt. Ook voor de Wilders en Baudet aanhangers die Dekker weer bedreigen overigens. Aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 23:26:

[...]





Het leuke aan mevrouw Wekker is dat ze alles op het onbewuste gooit. Dan houdt een normaal gesprek al snel op.

Want ik waan mij superieur en ik kan er niet eens wat aan doen, laat staan dat ik mij er bewust van ben.



Mij best. Ik wacht op de eerste: 'zie je wel!'



Hoezo houdt een gesprek dan al snel op? Want jij wilt je blijven verdedigen? Misschien moet je daar eens mee ophouden.

En als die "zie je wel" dan komt, zou je ook kunnen zeggen: verrek, je hebt gelijk.
quote:humanista schreef op 13 april 2017 @ 07:34:

[...]





Hoezo houdt een gesprek dan al snel op? Want jij wilt je blijven verdedigen? Misschien moet je daar eens mee ophouden.

En als die "zie je wel" dan komt, zou je ook kunnen zeggen: verrek, je hebt gelijk.





Mijn onbewuste geërfde rascisme en superioriteitsgevoel natuurlijk



Oh grappig ik las: 'wat wil je blijven verdedigen?'



Nee, ik verdedig mijzelf nooit mocht dat ter sprake komen, dat is de grap natuurlijk. Dan is een gesprek zinloos geworden welke kleur je ook hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oh geweldig, de discussie ontaardt weer in blanke mensen die white privilege ontkennen.

typisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 18:47:

Sylvanna is sneu



Sneu, sneuer, sneust.



Ze beweert haar baan kwijt te zijn.

Welke baan !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die geldboetes wel een goed idee.



Helaas kost het veroordelen en innen waarschijnlijk meer dan het oplevert, anders hadden we voortaan alle publieke werken in Nederland kunnen laten financieren door mensen die zich op internet misdragen...



Want daar zijn er steeds meer van.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 13 april 2017 @ 11:00:

[...]





Sneu, sneuer, sneust.



Ze beweert haar baan kwijt te zijn.

Welke baan !ze werd toch kapster?
quote:Eindeloos schreef op 13 april 2017 @ 11:00:

[...]





Sneu, sneuer, sneust.



Ze beweert haar baan kwijt te zijn.

Welke baan !Apart dat jij reageert in een topic over dreigementen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 13 april 2017 @ 21:02:

[...]





Apart dat jij reageert in een topic over dreigementen.Volgens Anne Fleur Dekker is het toch maar ludiek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven