Geld & Recht alle pijlers

AH Persoonlijke Bonus: is het wat?

13-04-2017 17:16 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bonuskaart, maar geen persoonlijke. Omdat ik daar het voordeel niet van zie. Maar ja, dat komt ook doordat die persoonlijke aanbiedingen niet zichtbaar zijn voor gewone stervelingen (zoals ikzelf). Dus: heb jij Persoonlijke Bonus? En is het de moeite waard? Krijg je, in ruil voor nóg meer persoonsgegevens heel gave kortingen? Of valt het tegen en moet ik voor deze habbekrats mijn ziel niet aan de duivel (of de ap) willen verkopen?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
De mijne moest inderdaad ook even 'wennen' aan mijn koopgedrag, het duurde een maandje of wat voordat het echt leuk werd. Maar nu heb ik standaard 2 artikelen die ik regelmatig koop, 3 artikelen die ik zo af en toe in huis haal (vooral als het in de aanbieding is) en 2 suggesties die soms wel boeiend zijn, soms niet.



De gratis dingetjes zijn ook altijd wel leuk, natuurlijk betaal je er heus zelf voor maar het is heel leuk om legaal een winkel uit te lopen zonder te betalen En de gratis producten zijn tot dusver altijd van A-merk geweest bij mij.
Alle reacties Link kopieren
"Of valt het tegen en moet ik voor deze habbekrats mijn ziel niet aan de duivel (of de ap) willen verkopen?"



Waarom verkoop je je ziel bij een persoonlijke bonuskaart maar niet bij een gewone? Ze kunnen nu ook zien wat de klant met bonuskaart #135276 koopt, of die pint, of die de zelfscan gebruikt, op bonus aanbieden afgaat, hoe vaak die klant er is en iets koopt, hoeveel de klant uitgeeft etc.
Hier geen succes, maar het is wel AH België, met de oranje kaart. Ik kom wekelijks tot om de week bij de appie en ik heb eigenlijk nauwelijks echt interessante aanbiedingen. Denk aan een beetje korting op losse bolletjes, tijdgerbolletjes en van die meergranentriangels. Ook zie ik dat jullie allemaal vijf items in de bonus te zien krijgen, maar ik heb er maar twee. En gratis producten? Ik wist niet eens dat dat bestond
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd aanbiedingen van dingen die ik de weken /week ervoor besteld heb. Soms heb ik er niks aan omdat het dan een product betreft waar ik een hele tijd mee doe ,maar er zitten ook altijd wel dingen tussen die ik toch al wekelijks koop. En dan bestel ik wat extra. Mooie meevaller dus. En de airmiles gaan heeeeeeel hard.



Ps:ik bestel wel online (thuis bezorgen ).
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 13 april 2017 @ 21:15:

"Of valt het tegen en moet ik voor deze habbekrats mijn ziel niet aan de duivel (of de ap) willen verkopen?"



Waarom verkoop je je ziel bij een persoonlijke bonuskaart maar niet bij een gewone? Ze kunnen nu ook zien wat de klant met bonuskaart #135276 koopt, of die pint, of die de zelfscan gebruikt, op bonus aanbieden afgaat, hoe vaak die klant er is en iets koopt, hoeveel de klant uitgeeft etc.Bij de gewone verkoop je je ziel ook al, maar dan weet je in ieder geval wat je er voor terugkrijgt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier deze week maar 4 aanbiedingen.

25% op zak sla rucola

25% op lipton ice tea green

25% op chocomelk

25% op Lipton rooibos thee (lust ik niet ik drink alleen groene thee )



Weet iemand hoe het aantal aanbiedingen bepaald wordt? En die gratis producten zie ik ook nooit in mijn mail volgens mij...
Ik ben echt een goede klant denk ik, want ik mag ook meedoen met prijsvragen speciaal voor bonuskaarthouders. Zo heb ik een keer een rondleiding in het Rijksmuseum gewonnen. En ik mocht ook meedingen naar een wijnproeverij. Maar die heb ik helaas niet gewonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm aan mijn airmiles gekoppeld, dus wat dat betreft zeker handig. En verder krijg ik ook regelmatig aanbiedingen waar ik gebruik van maak. Het wordt gebaseerd op je aankopen (Big Appie is watching you..), dus eigenlijk altijd wel dingen die ik sowieso wel in huis zou halen. Vandaag nog Sanex bodylotion voor de helft van de prijs, toch leuk. Echt rijk word je er natuurlijk niet van, maar ik vind het best handig en het kost je niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 13 april 2017 @ 22:22:

Ik ben echt een goede klant denk ik, want ik mag ook meedoen met prijsvragen speciaal voor bonuskaarthouders. Zo heb ik een keer een rondleiding in het Rijksmuseum gewonnen. En ik mocht ook meedingen naar een wijnproeverij. Maar die heb ik helaas niet gewonnen.Zijn die prijsvragen niet meestal van die phishingmails? Net als 'u heeft een cadeaubon van AH/Jumbo/Bol.com gewonnen'. Ik krijg die wekelijks in mijn spambox...
Nee, dit was echt van AH. Ik ben ook naar het Rijksmuseum geweest. Alles top geregeld met workshops, goodiebag en inleidend praatje van iemand van AH. Echt een superleuke dag gehad.



Volgens mij zijn er wel vaak phisingmails, maar dat gaat over cadeaubonnen.
quote:bubbelwijn schreef op 13 april 2017 @ 22:22:

Zo heb ik een keer een rondleiding in het Rijksmuseum gewonnen.Gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg laatst een persoonlijke aanbieding van 50% korting oo een pak Pampers en ja ik heb een baby
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 13 april 2017 @ 19:03:

Ik bijna elke dag. Ik moet eens kijken hoe ik dat stopmaar zijn die mails ook allemaal van de 'echte' albert heijn? of zijn het van die phishing mails (nep)? kun je zien aan het e-mailadres van de afzender.... ik krijg één keer in de week een mail met 'echte' bonusaanbiedingen, maar inderdaad ook wel veel van die nepmails. De laatste overigens niet alleen zogenaamd van AH, maar ook van Jumbo (waar ik nooit kom) en van diverse banken waar ik niet eens klant ben
Alle reacties Link kopieren
ik denk trouwens dat hoe meer je koopt, hoe meer en hoe aantrekkelijker aanbiedingen je krijgt.

ik krijg vier persoonlijke bonusaanbiedingen per week, soms interessant (producten die ik toch al regelmatig koop met korting) en soms niet. Onder het mom 'ook iets voor U?' sturen ze me dan ook wel eens dingen, maar die koop ik bijna nooit.
Het aantal persoonlijke bonussen is afhankelijk van hoeveel je uitgeeft. Ik ontvang zelf 7 of 8 persoonlijke bonussen per week, een vriendin die veel minder uitgeeft bij de AH krijgt er 4 per week.



Ik vind de bonussen steeds minder aantrekkelijk worden. De korting varieert van 10% tot 25% en dan vaker aan de 10%-15% kant. Of het zijn producten die ik een week eerder gekocht heb, die weer als persoonlijke bonus in de mail staan. Alsof ik wekelijks 16 rollen toiletpapier koop. En het valt mij op dat producten die ik echt vaak koop, zoals frisdrank, nooit als persoonlijke bonus worden aangeboden.



Of ik krijg een persoonlijke aanbieding van producten die de week ervoor in de reguliere bonus waren. Dan was de reguliere bonus 1+1 gratis en de persoonlijke bonus 25% korting.



Gratis producten proberen ben ik mee gestopt aangezien dat nooit verrekend werd op de bon.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij klopt het deze week echt perfect! Dingen die ik vaak haal of dingen die echt passen in mijn koopgedrag (vegetarisch, biologisch en fairtrade). Dit zijn mijn aanbiedingen:



- Verse pizzabodems, 25% (koop ik zeker 1-2 keer per maand)

- Twinings thee 20% (wij drinken veel Twinings, al ga ik hiervoor meestal naar theezaken omdat ze meer keus hebben)

- Mona-toetje van de maand 25% (heb ik gehaald, lekker!)

- Rode Splitlinzen 25% (eet ik ook regelmatig)

- Ah Biogarde kwark 25% (ik eet normaal andere biologische kwark, maar zou dit wel kunnen halen)

- Ah Groentepannetje 25% (nooit geprobeerd, maar klonk wel goed!)

- Fairtrade vruchtensap 20% (ik haal veel fairtrade en vruchtensap, alleen nooit gecombineerd, dus ik snap de aanbieding)



Het enige nadeel vind ik dat je ook steeds geconfronteerd wordt met je snoepgedrag. Ik krijg zeker 1 keer per maand een aanbieding voor Napoleon Salmiakkogels, die ik inderdaad heel veel haal. Dan staat er ook nog eens "1 van je favorieten!" bij. Dan voel ik me in een keer bespioneerd.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij klopt het meestal ook. Leuke kortingen op producten die ik vaak gebruik. Ik had laatste een gratis wasverzachter van Lenor!



Nu ben ik wel een dagelijkse klant. En een Appiefan!
Ik vind het wel de moeite waard. 9 van de 10 keer zijn het producten die ik normaal ook koop en daarop is 20 of 25 korting best leuk. Soms zit er iets bij als pinda's of soepstengels, wat ik nooit neem, maar dan zit er alsnog wel iets anders tussen wat ik wel neem.



Wat ook leuk is is dat je af en toe een gratis product mag uitproberen. Zo heb ik al eens een fles Lenor wasmiddel gratis gehad en een fles Silan wasverzachter (van het nieuwste soort). Dat is leuk.



Verder kost het je niets dus geen reden om het niet te doen denk ik dan.
quote:gioia82 schreef op 14 april 2017 @ 11:09:

Bij mij klopt het deze week echt perfect! Dingen die ik vaak haal of dingen die echt passen in mijn koopgedrag (vegetarisch, biologisch en fairtrade). Dit zijn mijn aanbiedingen:



- Verse pizzabodems, 25% (koop ik zeker 1-2 keer per maand)

- Twinings thee 20% (wij drinken veel Twinings, al ga ik hiervoor meestal naar theezaken omdat ze meer keus hebben)

- Mona-toetje van de maand 25% (heb ik gehaald, lekker!)

- Rode Splitlinzen 25% (eet ik ook regelmatig)

- Ah Biogarde kwark 25% (ik eet normaal andere biologische kwark, maar zou dit wel kunnen halen)

- Ah Groentepannetje 25% (nooit geprobeerd, maar klonk wel goed!)

- Fairtrade vruchtensap 20% (ik haal veel fairtrade en vruchtensap, alleen nooit gecombineerd, dus ik snap de aanbieding)



Het enige nadeel vind ik dat je ook steeds geconfronteerd wordt met je snoepgedrag. Ik krijg zeker 1 keer per maand een aanbieding voor Napoleon Salmiakkogels, die ik inderdaad heel veel haal. Dan staat er ook nog eens "1 van je favorieten!" bij. Dan voel ik me in een keer bespioneerd.Ik ben dol op de AH biologische biogarde kwark. Echt eens het proberen waard voor je, want ik vind die veruit de lekkerste die ik tot nu heb gegeten van de kwarks (zeg/schrijf je dat zo?). En er is nogal wat aanbod.
quote:my-little-appletree schreef op 13 april 2017 @ 17:21:

Nee, mijn bonus aanbiedingen hebben echt nooit iets te maken met wat ik daadwerkelijk koop.

Die van mij wel.



Ik heb er best wat aan TO. Meestal is de helft iets wat ik toch zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 13 april 2017 @ 23:26:

Ik heb 'm aan mijn airmiles gekoppeld, dus wat dat betreft zeker handig. En verder krijg ik ook regelmatig aanbiedingen waar ik gebruik van maak. Het wordt gebaseerd op je aankopen (Big Appie is watching you..), dus eigenlijk altijd wel dingen die ik sowieso wel in huis zou halen. Vandaag nog Sanex bodylotion voor de helft van de prijs, toch leuk. Echt rijk word je er natuurlijk niet van, maar ik vind het best handig en het kost je niks.



Die koppeling aan airmiles is ook de reden dat ik het heb.



De aanbiedingen heb ik nog nooit gebruik van gemaakt, ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik juist de goedkopere producten koop. Dan geven ze een aanbieding op een a merkproduct dat ook met de korting duurder is dan het huismerk of basic product wat ik normaal haal. Of de producten zijn vaker in een betere aanbieding dus dan ga ik het niet kopen met 25% korting als het net 1+1 gratis is geweest (dan staat het vaak nog in de voorraadkast). Als je altijd al de a merk variant koopt loont het misschien wel.
Ik vind het echt wel handig. Leuke aanvulling op de gewone aanbiedingen. Deze week is het:

AH Siroop 25% korting

AH Cola 25% korting

Bambix 25% korting

LU crackers 25% korting

Zakdoekjes 25% korting

Superfruit mix 25% korting



Gemiddeld koop ik denk ik twee persoonlijke aanbiedingen iedere week. Dit keer alleen de siroop, de cola en Bambix had ik nog, de andere drie koop ik nooit of zelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook de moeite waard. Mijn persoonlijke aanbiedingen passen bij mijn koopgedrag (elke week minstens drie dingen erbij die ik vaak koop) en ik vind het ook handig dat als ik naar de Bonusaanbiedingen ga, alle producten die ik vaak koop en deze week in de bonus zijn voor mij al op een rijtje staan.



Lijstje van deze week:

- Alle AH roerbakgroenten 20% korting (koop ik veel & vaak)

- 300g kalkoenblokjes 25% korting (koop ik vaak)

- AH kipblokjes duo 25% korting (koop ik vaak)

- 150g achterham 20% korting (koop ik soms)

- AH stevige crackers 25% korting (nog nooit gekocht maar past wel bij mijn eetpatroon)

- AH verse poffertjes 25% korting (nog nooit gekocht, past ook niet bij mijn eetpatroon)



Die kip- en kalkoenblokjes gaan op voorraad de vriezer in deze week!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het enige nadeel vind ik dat je ook steeds geconfronteerd wordt met je snoepgedrag. Ik krijg zeker 1 keer per maand een aanbieding voor Napoleon Salmiakkogels, die ik inderdaad heel veel haal. Dan staat er ook nog eens "1 van je favorieten!" bij. Dan voel ik me in een keer bespioneerd.Jaaaaaa, dit! Zwicht je één keer voor een reep Tony en vervolgens staat ie elke vier weken in je lijstje van 'jouw aankopen zijn in de bonus'. Eigenlijk moest je die er weer uit kunnen halen. AH, als jullie meelezen: graag optie tot verwijderen toevoegen
Kreeg vanochtend mail dat ik Old Spice gratis mocht meenemen,dus vandaag bij AH maar gelijk meegenomen was toch weer 4 euro:-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven