Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
quote:lila01 schreef op 14 april 2017 @ 12:29:

[...]





Toen was de nieuwe vriendin er nog niet en deed ex nog normaal.Ik vind het tijdsbestek erg kort. In drie maanden is vader zo erg gemanipuleerd dat hij nu dit gedrag vertoont. Pas sinds de laatste maand heeft hij de kinderen bij zich gehouden, heeft TO er alles aan gedaan om het weer goed te krijgen, heeft TO aangifte gedaan en is er een rechtszaak geweest. Als je zo snel van die harde maatregelen neemt, lijkt het alsof er meer aan de hand was.
Normaal gesproken ben ik van 'het mes snijdt aan twee kanten' (meestal), maar helaas lees je hier altijd maar 1 kant van het verhaal.





Voor de suffe bijdehandjes onder de forummers die zichzelf òntzettend geestig vinden: sommige messen snijden inderdaad maar aan 1 kant of van geen kanten, maar dit is een spreekwoord.
quote:nieuwsbrief schreef op 14 april 2017 @ 12:20:

Nou ja het mag denk ik wel, ze is blijkbaar dol op je kinderen. Het is voor jou alleen niet fijn om te zien. Blokkeer haar gewoon op Facebook, dan hoef je er ook niet naar te kijken (ik zou het overigens ook vreselijk vinden maar ik denk dat je hier wettelijk gezien niks mee kan).

En vreselijk dat je ex je kinderen niet teruggeeft. Goed dat je alles bij de politie neerlegt!



In het ouderschapsplan van mijn dochter staat heel duidelijk dat dat niet mag. Nieuwe partners mogen geen mama of papa genoemd worden. En terecht vind ik want die heeft ze al.

TO, hebben jullie zoiets als een ouderschapsplan waar dat soort dingen in staan?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je aktie onderneemt. Wat MwTheelepel al meldde: het is heel ondermijnend voor kinderen om in een loyaliteitsconflict te komen. En het komt niet vanzelf goed.
Alle reacties Link kopieren
Mar moesten je kinderen niet naar school? Had je ze daar niet gewoon op kunnen halen?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 14 april 2017 @ 13:03:

Geen idee hoe het in België zit maar in Nederland zitten dit soort zaken - helaas - niet in het Wetboek van Strafrecht. Er zijn gevallen bekend waarin kinderen soms jarenlang bij een ouder kunnen worden weggehouden, ondanks aangiften, ondanks rechters. Google maar eens. Rechter zegt steeds tegen zo'n ouder dat zij/hij het niet mag doen, maar in de praktijk verandert er niets. Ik vind dit echt horrorverhalen en zo'n ouder verwoest de levens van die kinderen en de andere ouder compleet.

Sterkte.dwaze vaders



Dwaze moeders bestaat niet, omdat als papa de kinderen weghoudt, er WEL wordt opgetreden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 14 april 2017 @ 13:37:

[...]





Ik vind het tijdsbestek erg kort. In drie maanden is vader zo erg gemanipuleerd dat hij nu dit gedrag vertoont. Pas sinds de laatste maand heeft hij de kinderen bij zich gehouden, heeft TO er alles aan gedaan om het weer goed te krijgen, heeft TO aangifte gedaan en is er een rechtszaak geweest. Als je zo snel van die harde maatregelen neemt, lijkt het alsof er meer aan de hand was.De eerste keer dat ik mijn kinderen niet mee krijg zou ik ook de politie bellen en gelijk aangifte doen. Dat er zo snel een rechtzaak komt lijkt me ook alleen maar in het belang van de kinderen omdat de omgang weer zo snel mogelijk hervat kan worden.
quote:Ingenium schreef op 14 april 2017 @ 13:44:

[...]





In het ouderschapsplan van mijn dochter staat heel duidelijk dat dat niet mag. Nieuwe partners mogen geen mama of papa genoemd worden. En terecht vind ik want die heeft ze al.

TO, hebben jullie zoiets als een ouderschapsplan waar dat soort dingen in staan?Is erg zat dat zoiets zwart op wit moet worden vastgelegd, zegt genoeg over hoe sommigen zijn.
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 13:50:

[...]





Is erg zat dat zoiets zwart op wit moet worden vastgelegd, zegt genoeg over hoe sommigen zijn.



Ja, helemaal eens. Het had er van ons ook niet in hoeven staan, want hier gaat dat niet gebeuren, maar het was een standaard plan dat hier en daar is aangepast.

Maar het stond er dus al in. Blijkbaar is dat toch nodig.
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 13:50:

[...]





Is erg zat dat zoiets zwart op wit moet worden vastgelegd, zegt genoeg over hoe sommigen zijn.Wat erg dat je dat op papier laat zetten .. en kan zetten. Dat zegt ook wat over hoe je bent; dat je dat op die manier denkt te moeten afdwingen.
quote:Perzina schreef op 14 april 2017 @ 12:49:

Ik zou wel screenshots maken als bewijs dat de nieuwe vriendin zich 'mama' laat noemen.



Ik zou daarom juist niet blokkeren, je moet dit verzamelen.



Het is hier in NL gebruikelijk dat papa en mama beschermde titels zijn alsware. In het scheidingsconvenant is opgenomen dat deze titels alleen en uitsluitend aan de vader en moeder zijn voorbehouden.



Je staat wat dat betreft best sterk, zéker als je bewijs hebt.Dat het is opgenomen wil niet zeggen dat je er iets aan kan doen. Ex van mijn man laat ook papa zeggen tegen haar man ondanks oudersschapsplan. Is niks tegen te doen hoor in de praktijk.
quote:Ingenium schreef op 14 april 2017 @ 13:53:

[...]





Ja, helemaal eens. Het had er van ons ook niet in hoeven staan, want hier gaat dat niet gebeuren, maar het was een standaard plan dat hier en daar is aangepast.

Maar het stond er dus al in. Blijkbaar is dat toch nodig.Voor jullie had het dus niet gehoeven. Maar wat erg dat dat in een 'standaard' overeenkomst staat. Hoe ga je dat handhaven vraag ik mij dan af. Ga je dan daadwerkelijk iemand met die regel confronteren? Of ga je je kinderen een kopietje mee geven zodat ze weten wie ze wel/niet zo mogen noemen?
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 13:56:

[...]



Wat erg dat je dat op papier laat zetten .. en kan zetten. Dat zegt ook wat over hoe je bent; dat je dat op die manier denkt te moeten afdwingen.Vind je het ook erg dat er wetten zijn? Sowieso las ik dat zoiets standaard in het ouderschapsplan staat, fijn want dan worden mensen er niet meer persoonlijk op aangekeken/afgerekend.
quote:Ingenium schreef op 14 april 2017 @ 13:44:

[...]





In het ouderschapsplan van mijn dochter staat heel duidelijk dat dat niet mag. Nieuwe partners mogen geen mama of papa genoemd worden. En terecht vind ik want die heeft ze al.

TO, hebben jullie zoiets als een ouderschapsplan waar dat soort dingen in staan?En in de praktijk kun je er niks tegen doen als een van de twee zich er niet aan houdt.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 13:56:

[...]



Wat erg dat je dat op papier laat zetten .. en kan zetten. Dat zegt ook wat over hoe je bent; dat je dat op die manier denkt te moeten afdwingen.Dat laat je niet op papier zetten, dat staat er gewoon al in. Maar ja, wij dachten; hoe meer aanpassingen hoe meer geld het gaat kosten dus laat maar.
quote:Ingenium schreef op 14 april 2017 @ 14:02:

[...]





Dat laat je niet op papier zetten, dat staat er gewoon al in. Maar ja, wij dachten; hoe meer aanpassingen hoe meer geld het gaat kosten dus laat maar.

Ik snap 't ik zou er ook niet direct aan denken om het te strepen als het er in staat. Dus als het er staat ga je er van uit dat het wel een reden zal hebben, en als het je verder ook niet inde weg zit doe je er ook niks mee.



Maar het feit dat het er in staat vind ik echt heel opvallend. Het lijkt zo'n kinderachtige onhoudbare en onnozele toevoeging. Als je voor je kinderen een mamma of een pappa bent dan noemen ze je zo. Ik zou niet weten wie, anders dan iemands eigen ego, er belang bij heeft om dit in een convenant vast te leggen. En het lijkt me in praktijk totaal onhoudbaar en zelfs erg schadelijk voor de onderlinge relaties als je op basis daarvan je recht zou willen doen gelden.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 14:12:

[...]



Ik snap 't ik zou er ook niet direct aan denken om het te strepen als het er in staat. Dus als het er staat ga je er van uit dat het wel een reden zal hebben, en als het je verder ook niet inde weg zit doe je er ook niks mee.



Maar het feit dat het er in staat vind ik echt heel opvallend. Het lijkt zo'n kinderachtige onhoudbare en onnozele toevoeging. Als je voor je kinderen een mamma of een pappa bent dan noemen ze je zo. Ik zou niet weten wie, anders dan iemands eigen ego, er belang bij heeft om dit in een convenant vast te leggen. En het lijkt me in praktijk totaal onhoudbaar en zelfs erg schadelijk voor de onderlinge relaties als je op basis daarvan je recht zou willen doen gelden.Is ook niks aan te doen. Enige wat je dan krijgt is dat ouder die zich er niet aan houdt tegen kind zegt als je bij je echte papa bent mag je niet zeggen dat je tegen mijnman papa zegt maar als je thuis bent.mag dat wel. Nog verwarrender voor kind. (In ons geval was kind 1,5 toen mijn man en haar moeder uit elkaar gingen, bij oudere kinderen is het misschien anders)
Ik zou tegen elke vrouw die zich mama laat noemen door andermans kinderen zeggen dat ze een respectloze leugenachtige trut is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom die stiefmoeder zich mama laat noemen, je hoeft toch niet zelf kinderen te hebben om te snappen dat dat heel erg fout.



Ik heb zelf kinderen en stiefkinderen en toen de jongste begon te praten noemde hij me ook een tijd mama.

Ik heb dat consequent gecorrigeerd naar mijn voornaam.

Het voelde niet juist aan dat de kleine mij mama had genoemd, want daarmee had ik de helft van zijn bestaan ontkend. Ik heb liever een heel stiefkind dan een half



Misschien probeert de vriendin van de ex door deze actie zichzelf en de rest van de wereld wijs te maken dat ze geen onderscheid maakt tussen TO's kinderen en straks haar eigen kind?

Als dat zo is, dan komt ze zichzelf nog wel tegen....
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 12:24:

Natuurlijk mag dat (ook al is het niet leuk). En wat een fijne vrienden heb jij dat ze je dat ook nog even fijntjes onder je neus komen wrijven om olie op het vuur te gooien. Bah, het geeft wel aan hoe verziekt de relatie is en hoe er met elkaar omgegaan wordt. Zo triest voor de kinderen die moeten opgroeien in een oorlogsgebied.



Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &rechthelemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 14 april 2017 @ 14:01:

[...]



En in de praktijk kun je er niks tegen doen als een van de twee zich er niet aan houdt.En ook niet als de kinderen zelf de nieuwe vriend van moeder papa of iets in die geest gaan noemen. Als je kleine halfbroertje of zusje dat doet, waarom zou jij dat niet mogen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 14 april 2017 @ 13:37:

[...]





Ik vind het tijdsbestek erg kort. In drie maanden is vader zo erg gemanipuleerd dat hij nu dit gedrag vertoont. Pas sinds de laatste maand heeft hij de kinderen bij zich gehouden, heeft TO er alles aan gedaan om het weer goed te krijgen, heeft TO aangifte gedaan en is er een rechtszaak geweest. Als je zo snel van die harde maatregelen neemt, lijkt het alsof er meer aan de hand was.



Hij houdt de kinderen dan ook al bijna een maand weg, elke keer klacht gaan neerleggen bij de politie, Maandag heeft de advocaat aanvraag gedaan om een rechtzaak voor de familierechtbank in kort geding te laten voorkomen, gisteren dus. Daarom noemt het ook kort geding. Dat moet snel gaan. Dan kunnen er ook dwingende maatregelen worden uitgesproken. Wij hadden een vonnis, wat in akkoord is opgesteld na de scheiding, dus daar moet hij (en ik) zich aan houden.



Ik zoek helemaal geen ruzie. Aan degenen die suggeren dat het raar is dat hij nu pas moeilijk doet, ik vind dat ook. Maar voor hij zijn nieuwe vriendin leerde kennen, woonde hij nog in bij zijn ouders, ex-schoonmoeder zorgde vooral voor de kids als ze bij hem waren, hij heeft een job in de horeca, en deed alleen iets met de kids op zijn vrije dag. Hij deed ze nooit naar school, haalde ze nooit van school (ook niet op zijn vrije dag), heeft al twee jaar hun agenda niet getekent, ex-schoonmoeder deed alles voor de kids. Sinds hij zijn vriendin heeft leren kennen, doet hij wel meer met de kids, drinkt veel minder, en probeert meer betrokken te zijn bij de kids. Hij woont sinds eind decemberi alleen, nieuwe vriendin woonde na 3 weken al bij hem in. De kids wonen nog steeds bij mijn ex-schoonouders, ze slapen soms wel 1 keer per week bij hun papa nu. En ze zijn wel meer bij hun papa en nieuwe vriendin nu in hun nieuwe onderkomen op zijn vrije dagen, of alleen bij zijn nieuwe vriendin als hij werkt.

Ik wil mijn ex zeker niet terug, moesten jullie dat denken. Hij heeft mij meermaals lichamelijk mishandeld (zijn bewijzen van bij de dokter en politie), ik wil alleen dat hij stopt met de kids op te stoken en ze weg te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 14:00:

[...]



Voor jullie had het dus niet gehoeven. Maar wat erg dat dat in een 'standaard' overeenkomst staat. Hoe ga je dat handhaven vraag ik mij dan af. Ga je dan daadwerkelijk iemand met die regel confronteren? Of ga je je kinderen een kopietje mee geven zodat ze weten wie ze wel/niet zo mogen noemen? Misschien niet om te kunnen handhaven, maar om een gedragscode mee te geven hoe je om zou moeten gaan met een nieuwe partner? dan is het in ieder geval voor beide partijen duidelijk dat zo iets niet hoort ook al kan het wel ongestraft.
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 14:17:

Ik zou tegen elke vrouw die zich mama laat noemen door andermans kinderen zeggen dat ze een respectloze leugenachtige trut is.Ik zal de boodschap doorgeven aan mijn moeder en mijn (pleeg-)broer.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kan hij ze dan bij je weghouden als ze vooral bij zijn ouders zitten. Dan kan je ze toch gewoon bij hen ophalen. Of doen zij ook raar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven