Wat serveren de forummers met pasen? Brunch/Diner

10-04-2017 10:49 155 berichten
Ik ben nog op zoek naar inspiratie. Ik zit net de allerhande door te bladeren er is niks wat mij aanspreekt. Ik heb 8 man die komen dineren.



Wat maken jullie?
Ik ga zo de Italiaanse bollen ophalen bij de bakker want die ga ik vullen met knoflooksoep bij de paasbrunch.

Het water loopt me nu al in de mond.
Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt. Ik heb schuif alles in de oven menu bij de traiteur gehaald.
Vanavond eten we bij vrienden.
quote:Eleonora-1 schreef op 15 april 2017 @ 10:24:

Ik ga zo de Italiaanse bollen ophalen bij de bakker want die ga ik vullen met knoflooksoep bij de paasbrunch.

Het water loopt me nu al in de mond.Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
morgen eten we bij mijn ouders, maandag met z'n vieren thuis. Ik zit te denken aan zalmpakketjes met spinazie, van de site chickslovefood, met een frisse komkommer salade die ze ook in het recept beschrijven. Dat is een mooie friszure tegenhanger naast de bladerdeeg. Het gerecht hebben we al eens eerder gemaakt. Makkelijk te maken (kost ook niet te veel tijd) en is echt heerlijk.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 15 april 2017 @ 10:24:

Ik ga zo de Italiaanse bollen ophalen bij de bakker want die ga ik vullen met knoflooksoep bij de paasbrunch.

Het water loopt me nu al in de mond.Hoe maak je die knoflooksoep? En kan je de dag erna nog wel op kantoor verschijnen?
quote:Elle1976 schreef op 15 april 2017 @ 10:37:

[...]



Hoe maak je die knoflooksoep? En kan je de dag erna nog wel op kantoor verschijnen?Ik gebruik dit recept.

https://www.ah.nl/allerha ... 7280/gepofte-knoflooksoep

Zelf kook ik verse tijm mee en doe ik er op het laatst citroen bij om 'm wat lichter te maken.



Ik gebruik deze soep alleen op feestdagen eigenlijk, meestal niet als ik de volgende dag met veel mensen te maken heb, dus ik weet het eigenlijk niet.

Als je knoflook poft wordt die enorme knoflookgeur wel een heel stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Pasen is eigenlijk sinds jaar en dag mijn favoriete feestdag omdat ik heel erg van ontbijten hou en minder van dineren, ik ben niet zo'n grote avondeter. Bij mij is het dan ook traditie om met pasen uitgebreid te brunchen. Daar hoef je bovendien ook niet heel erg lang voor in de keuken te staan, eigenlijk is het enige wat ik altijd maak roereieren met gerookte zalm en Eggs Benedict met warme rosbief en voor de rest zet ik allerlei lekkere broodjes en kaasjes en beleg en zoetigheden op tafel. En meestal zitten we na de brunch zo vol dat we de rest van de dag alleen maar liflafjes eten.
Am Yisrael Chai!
Paasontbijt thuis:

Zo'n paasbrood met van die zachte maanzaad/sesambolletjss, hardgekookte en geverfde eieren, koffiebroodjes, chocoladebroodjes, croissantjes, paasstolletje, komkommertjes, tomaatjes, farmersalade, kaas- en vleeswaren, chocolade-eitjes



Paasavondeten:

Kaasfondue voor mij, mini gourmet schotel voor vrouw en kinderen. Met stokbroodjes en rauwkost, evt aardappelkroketjes erbij



Bij mijn ouders:

Asperges met zalm of biefstuk



Bij schoonouders:

Waarschijnlijk kalkoenfilet. Mijn schoonmoeder houdt niet van koken, kan weinig bereiden maar maakt 1 keer per jaar een aantal kilo aan kalkoenfilet met champignons in saus en daar kunnen we dan heel wat feestelijke gelegenheden mee vooruit. En die kalkoenfilet is echt heel lekker.
Des morgens eieren en des avonds een bescheiden gourmetgebeuren.
Ohhhhhh ik vind t wel jammer om Pasen te missen. Mijn ouders zijn wel gelovig en Pasen was altijd al een feestje. Twee dagen uitgebreid ontbijten met gekookte eieren, gerookte zalm, matzes, filet americain etc.

Ben nu op vakantie in een land dat niet aan Pasen doet. T zal wel sushi worden.

Jammer ook om geen eieren te zoeken dit jaar...



Ik snap niet waarom mensen zo gepikeerd doen over dat Pasen steeds uitgebreider gevierd wordt. Je hoeft niet mee te doen. Waarom niet een gezellig klein feestje vieren met de Fam? Ik ben fan.
quote:NYC schreef op 15 april 2017 @ 13:22:

Paasontbijt thuis:

Zo'n paasbrood met van die zachte maanzaad/sesambolletjss, hardgekookte en geverfde eieren, koffiebroodjes, chocoladebroodjes, croissantjes, paasstolletje, komkommertjes, tomaatjes, farmersalade, kaas- en vleeswaren, chocolade-eitjes



Paasavondeten:

Kaasfondue voor mij, mini gourmet schotel voor vrouw en kinderen. Met stokbroodjes en rauwkost, evt aardappelkroketjes erbij



Bij mijn ouders:

Asperges met zalm of biefstuk



Bij schoonouders:

Waarschijnlijk kalkoenfilet. Mijn schoonmoeder houdt niet van koken, kan weinig bereiden maar maakt 1 keer per jaar een aantal kilo aan kalkoenfilet met champignons in saus en daar kunnen we dan heel wat feestelijke gelegenheden mee vooruit. En die kalkoenfilet is echt heel lekker.

Ben jij een man





Ontopic: Ik eet bij schoonouders gravad lax met aardappelgratin en verschillende salades. Als dessert zou het wel iets van Kladdkaka (smeuïge chocoladetaart) worden, verwacht ik.



Tweede paasdag gaan we gourmetten. Als ontbijt hebben we broodjes uit de oven met verschillende soorten beleg.
quote:Rusticaa_ schreef op 15 april 2017 @ 16:04:

[...]



Ben jij een man





Ontopic: Ik eet bij schoonouders gravad lax met aardappelgratin en verschillende salades. Als dessert zou het wel iets van Kladdkaka (smeuïge chocoladetaart) worden, verwacht ik.



Tweede paasdag gaan we gourmetten. Als ontbijt hebben we broodjes uit de oven met verschillende soorten beleg.Nee, hoezo? Vrouwen kunnen ook paasontbijt maken toch? Of schoonouders hebben?
quote:NYC schreef op 15 april 2017 @ 16:07:

[...]





Nee, hoezo? Vrouwen kunnen ook paasontbijt maken toch? Of schoonouders hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 15 april 2017 @ 16:07:

[...]





Nee, hoezo? Vrouwen kunnen ook paasontbijt maken toch? Of schoonouders hebben?'Kaasfondue voor mij, gourmet voor vrouw en kinderen'
Alle reacties Link kopieren
Ja vrouwen zijn soms ook met vrouwen getrouwd.

Het is al 2017.
quote:MiniMe3 schreef op 15 april 2017 @ 15:56:





Ik snap niet waarom mensen zo gepikeerd doen over dat Pasen steeds uitgebreider gevierd wordt. Je hoeft niet mee te doen. Waarom niet een gezellig klein feestje vieren met de Fam? Ik ben fan.

Ik weet niet beter of er is veel reclame etc. rond de Pasen en thema allerhandes bij de Albert Heijn en zo.

Vroeger vierden we het ook veel uitgebreider ondanks dat ik niet gelovig ben.

Echt eten bij ouders en schoonouders en een vriendenbrunch en zo.



Als klein kind gingen we rond Pasen vaak naar Duitsland waar het nog veel uitgebreider gevierd werd met paasvuren en eierpuzzeltochten en grote chocolade paaseieren.



Van mijn opa's en oma's kreeg ik altijd een groot paasei met kleine eitjes (prachtig waren die, ware kunstwerken) er in of een chocolade kip in een nest met chocoladeeitjes.



Ik ben daar al jaren geleden mee opgehouden. Zoals met bijna alle verplichte nummers. Heb het met mijn dochter ook nooit gevierd met chocola en zo. Omdat ik er geen zin meer in had.

En ik mis het niet.

Alleen de vriendenbrunch is gebleven.



Nu heb ik lekker twee dagen zonder stress en zit ik met mijn vriend te cocoonen. Af en toe eten we iets. We kijken gouwe ouwe films.

Zo genieten wij van Pasen.

Ieder op z'n eigen manier.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen een brunch niet veel gekker dan anders op zondag op het boterlam wat salades en paasbrood na.

Voor vanavond een kip met citroen knoflookboter en tijm uit de oven met krieltjes en salade, ook geen gerecht wat we niet op een andere zondag zouden eten.

Morgen alleen een brunch verder genieten van een extra vrije dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 16 april 2017 @ 16:16:

Voor vanavond een kip met citroen knoflookboter en tijm uit de oven met krieltjes en salade.O die kip klinkt echt zo lekker!!
quote:herfstappeltaart schreef op 10 april 2017 @ 11:53:

Jeetje wat maken jullie er werk van

Wij eten een paasbroodje en wat afbakbroodjes bij het ontbijt en dat was het dan. Speciale paasdiners is iets wat vroeger nooit gedaan werd. Het lijkt wel of dat er de laatste jaren steeds meer wordt ingepushed door de supermarkten. Wij hopen op mooi weer en gaan lekker fietsen. Onze volwassen kinderen zitten ook niet te wachten op weer een verplichting zoals kerst. (Klinkt een beetje nagatiever dan ik bedoel, maar jullie snappen de strekking wel)Ik snap het helemaal. Pasen lijkt dé nieuwe foodtrend naast Kerst en commercieel NL speelt daar handig op in middels supermarkten en andere winkels met shitload aan hapjes, magazines met ideeen vol met eigen producten etc. Ik krijg er ook een ander gevoel bij dan commercieel NL zou willen.
As we speak zit de pizza in de oven en gaan we zo met het bord op schoot voor de tv, formule 1 kijken.

Heerlijk met zijn tweeën, zonder gedoe.
Het was vroeger ook al een groot vreetfestijn.

Al toen ik klein was.

En ik ben inmiddels 48.



Mijn ouders kregen van hun ouders altijd zoiets.







Mijn broer en ik dit of een enorme chocolade paashaas.







De etalages waren in paasstemming en er werd heel veel aan gedaan.

In mijn optiek niet minder dan nu.

Ik ben er juist vanwege de overdaad zelf minder aan gaan doen.
quote:Eleonora-1 schreef op 10 april 2017 @ 12:20:

[...]





Pffffff...... ik benijd je niet.Voor mijn eigen beeldvorming.....oprechte interesse.......dan ook ontbijt en avondeten? Of doen jullie dat aangepast of overslaan?
quote:daenerys79 schreef op 10 april 2017 @ 15:45:

[...]





Tja, dat snap ik wel. uit je graf opstaan is ook wel een knappe prestatie. geboren worden kunnen we allemaal...Hahaha, dit is een goeie!
Ik heb nog niks bijzonders gedaan buiten een uitgebreide vriendenbrunch gisteren.

We hebben alleen ontbeten, lekker rustig en later dan anders en verder nog niks.

Om een uur of zes ga ik denk ik een omelet maken met daarbij pistolettes en gerookte zalm.

Dat is alles wat ik aan paasgebeuren in huis heb.



Geen paasbrood ook, dat was op, er was alleen belachelijk duur paasbrood nog, dus dan maar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven