Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Schouders ophalen en door.
Heb ik inderdaad gedaan.
quote:2koffie schreef op 15 april 2017 @ 10:25:

[...]





Staat er geen vraagprijs bij dan?Nee die stond er niet bij anders had ik er natuurlijk niet om hoeven vragen.
quote:criminalmind schreef op 15 april 2017 @ 20:25:

[...]





Nee die stond er niet bij anders had ik er natuurlijk niet om hoeven vragen.



O ik heb er wel eens gehad die dat dan alsnog deden... daar had ik niet zo'n zin in om op te antwoorden, dus vandaar dat ik me het afvroeg

Ik antwoord dan altijd 'de prijs staat in de advertentie' maar eigenlijk denk ik dan wat anders natuurlijk
Vandaag fijn blijk van vertrouwen van een verkoper op MP. Gisteravond akkoord bereikt en gelijk geld overgemaakt, maar dat staat er pas dinsdag op (andere bank). Ik heb een afbeelding van de overboeking gestuurd en zonder dat ik er specifiek om vroeg heeft ze het artikel al opgestuurd en stuurde de trackingcode.
Mensen die de helft (of minder) bieden dan de vraagprijs.



Of mensen die niet lezen wat er in de advertentie staat en dan een bericht sturen met een vraag.

Maar het antwoord al zouden weten als ze even de moeite zouden nemen om de advertentie te lezen.



Heb nu make up te koop wat ik alleen als set verkoop.

Krijg ik de vraag of ik ook alleen een bepaalde kleur wil verkopen.
quote:2koffie schreef op 15 april 2017 @ 20:29:

[...]





O ik heb er wel eens gehad die dat dan alsnog deden... daar had ik niet zo'n zin in om op te antwoorden, dus vandaar dat ik me het afvroeg

Ik antwoord dan altijd 'de prijs staat in de advertentie' maar eigenlijk denk ik dan wat anders natuurlijk



Ja ok mensen die de advertentie gewoon niet lezen dat is ook vervelend. Maar hier stond het nergens.

Maar wonder boven wonder is mijn bod wel geaccepteerd dus uiteindelijk lijkt het toch nog goed te komen.
quote:Kleurplaat schreef op 16 april 2017 @ 07:55:

Mensen die de helft (of minder) bieden dan de vraagprijs.Mijn uberbeleefde standaardantwoord: Ik vind je bod te laag, het komt niet in de buurt van mijn vraagprijs. Graag nogmaals bieden met een reëel bod. Groeten Jusa
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleurplaat schreef op 16 april 2017 @ 07:55:

Mensen die de helft (of minder) bieden dan de vraagprijs.



[...]



Heb nu make up te koop wat ik alleen als set verkoop.

Krijg ik de vraag of ik ook alleen een bepaalde kleur wil verkopen.



Ik bied regelmatig (minder dan) de helft van de vraagprijs, vooral als deze echt absurd dicht bij de huidige nieuwprijs ligt.

En ik vraag ook vaak of ik een deel van een aangeboden set mag kopen. Of dat ze het willen verzenden, terwijl de advertentie op 'ophalen' staat.

In heel veel gevallen gaat de koper akkoord.



Ik heb de advertentie dan echt wel goed gelezen, maar de ervaring leert dat de adverteerder zijn eigen advertentie blijkbaar niet altijd even serieus neemt.
quote:sllybnnyrbbt schreef op 16 april 2017 @ 23:31:

[...]



Ik heb de advertentie dan echt wel goed gelezen, maar de ervaring leert dat de adverteerder zijn eigen advertentie blijkbaar niet altijd even serieus neemt.



Soms is het ook gewoon een kwestie van eerst proberen alles in een keer, of laten ophalen, maar als je meteen erbij zet dat je ook delen verkoopt of wil opsturen, krijg je denk ik alleen maar reacties daarvoor. Na een keer of wat de advertentie vernieuwen word je wel makkelijker. Ik weet niet of je kunt zien hoe vaak een advertentie al verlengd of opnieuw geplaatst is.

Bovendien heb je ook nog mensen zoals ik die alleen willen overwegen om op te sturen naar aardige mensen, dus die bij een onprettige/veeleisende/telegramstijl reactie kunnen verwijzen naar 'ophalen'.
quote:sllybnnyrbbt schreef op 16 april 2017 @ 23:31:

[...]





Ik bied regelmatig (minder dan) de helft van de vraagprijs, vooral als deze echt absurd dicht bij de huidige nieuwprijs ligt.

Dat is wat anders, dan begrijp ik het.

Maar soms bied ik iets voor een hele scherpe prijs aan en dan toch krijg ik een belachelijk laag bod.
Gisteravond heb ik overeenstemming bereikt over de verkoop van een blurayspeler die ik aanbood. Ik heb m'n bankgegevens doorgegeven, hij z'n adres, want het apparaat zou opgestuurd worden. Krijg ik vijf minuten later een berichtje dat hij het morgen ook wel wil komen ophalen als ik dat makkelijker vind, hij heeft het bedrag al overgemaakt. Ik had al half getypt dat het goed is, tot ik me realiseerde dat de banken vandaag niet werken en ik dus niet kan controleren of hij het geld echt heeft overgemaakt. Ik ben al eens opgelicht voor een tientje "o, te weinig geld bij me, zal ik het morgen af komen geven?" en dan natuurlijk nooit meer iets horen. Dit kan best een eerlijke koper zijn, maar ik neem het risico niet en vind dat tegelijk niet zo aardig van mezelf want zo zou ik zelf niet behandeld willen worden
Izzy, zou je koper betalen voor het verzenden? Dan is het apart om nu opeens toch te willen ophalen.



Als je al naam en adres van de koper hebt zou je die even kunnen googlen. Weten wie de koper is samen met een schermafdruk van de betaling (al zijn die kennelijk ook te fixen) zou mij voldoende vertrouwen geven als het om een niet te hoog bedrag gaat. Maar wordt het een te groot risico, dan niet.
quote:Izzy_ schreef op 17 april 2017 @ 08:21:

Gisteravond heb ik overeenstemming bereikt over de verkoop van een blurayspeler die ik aanbood. Ik heb m'n bankgegevens doorgegeven, hij z'n adres, want het apparaat zou opgestuurd worden. Krijg ik vijf minuten later een berichtje dat hij het morgen ook wel wil komen ophalen als ik dat makkelijker vind, hij heeft het bedrag al overgemaakt. Ik had al half getypt dat het goed is, tot ik me realiseerde dat de banken vandaag niet werken en ik dus niet kan controleren of hij het geld echt heeft overgemaakt. Ik ben al eens opgelicht voor een tientje "o, te weinig geld bij me, zal ik het morgen af komen geven?" en dan natuurlijk nooit meer iets horen. Dit kan best een eerlijke koper zijn, maar ik neem het risico niet en vind dat tegelijk niet zo aardig van mezelf want zo zou ik zelf niet behandeld willen worden Ik zou dat gewoon uitleggen aan de koper: sorry, maar ik kan nu niet controleren of het geld op mijn rekening staat, dus dan kun je het later wel komen ophalen.
Heb ik gedaan, hij stuurde een berichtje terug over "het is een beetje wederzijds vertrouwen". Daar heb ik niet meer op gereageerd. Als het geld binnen is en ik hem de T&T-code stuur, zal ik het nog wel wat uitgebreider uitleggen (gisteravond op de telefoon was het een te lang verhaal).
Alle reacties Link kopieren
Heeft je verkoper aangeboden om een screenshot van de overboeking te mailen? Zo niet, dan is de kans redelijk dat er morgen geen geld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 17 april 2017 @ 09:26:

Heb ik gedaan, hij stuurde een berichtje terug over "het is een beetje wederzijds vertrouwen". Daar heb ik niet meer op gereageerd. Als het geld binnen is en ik hem de T&T-code stuur, zal ik het nog wel wat uitgebreider uitleggen (gisteravond op de telefoon was het een te lang verhaal).

Wederzijds vertrouwen? Jaja, iemand die zo vlotjes praat is vaak niet te vertrouwen. Hij wil je een soort schuldgevoel aanpraten in de hoop dat je dat apparaat meegeeft.

Een normaal iemand snapt dat jij zo'n vrij kostbaar iets niet zonaar opstuurt of meegeeft.



Ik zou zeggen dat hij het op mag halen zodra het geld op de rekening staat.
Nee hij heeft niet aangeboden om een schermafdruk te sturen. Ik wacht het af, zonder geld op de rekening wordt er niks verstuurd of opgehaald.
quote:Izzy_ schreef op 17 april 2017 @ 10:38:

Nee hij heeft niet aangeboden om een schermafdruk te sturen. Ik wacht het af, zonder geld op de rekening wordt er niks verstuurd of opgehaald.Groot gelijk.
quote:Izzy_ schreef op 17 april 2017 @ 09:26:

Heb ik gedaan, hij stuurde een berichtje terug over "het is een beetje wederzijds vertrouwen". Daar heb ik niet meer op gereageerd. Als het geld binnen is en ik hem de T&T-code stuur, zal ik het nog wel wat uitgebreider uitleggen (gisteravond op de telefoon was het een te lang verhaal).Wederzijds vertrouwen? Volgens mij is het eerder eenzijds vertrouwen.
Zonder schermafdruk en met dergelijke praatjes over vertrouwen niet aan beginnen.
Ik heb het bedrag ontvangen, dus vanmiddag is het pakket op de bus gegaan.



Als koper heb ik nu zelf een ergernis: ik betaal 6,95 (om niet flauw te zijn, 7 euro rond) voor verzending, verstuurt hij het met DHL. Toch mooi 2 euro in z'n zak gestoken, zucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 18 april 2017 @ 19:10:

Ik heb het bedrag ontvangen, dus vanmiddag is het pakket op de bus gegaan.



Als koper heb ik nu zelf een ergernis: ik betaal 6,95 (om niet flauw te zijn, 7 euro rond) voor verzending, verstuurt hij het met DHL. Toch mooi 2 euro in z'n zak gestoken, zucht.Ik heb het erger gehad. Ik betaalde 6,95 voor degelijke verzending, verkoper heeft het nog net in een envelop weten te proppen. En niet eens een bubbel-envelop, maar gewoon een voor een brief. Toen was ik toch best pissig!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 11 april 2017 @ 17:31:

Heb een record in de categorie kortaf-berichten. Staat er alleen '5€' (vraagprijs is 20). Ik heb de neiging om terug te sturen 'nee'.Die krijg ik ook regelmatig .zo vreselijk onbeschoft.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Maandag iets verkocht op marktplaats. Geld had ik maandag meteen binnen. Maar nooit het adres van de koper gekregen. Ik heb er 3 keer om gevraagt maar ik krijg geen reactie. Dus nu zit ik met een pakketje waarvoor ik €100,- heb gevangen maar niet kan verzenden...



Nog iets voor €100,- verkocht. Geld is volgens de koper meteen over gemaakt dus als het mee zit kan het morgen meteen verzonden worden. Maar nu vraagt ze continu om mijn telefoonnummer omdat ze het niet vertrouwd. En heb ik al meerdere berichtjes gekregen met de vraag 'je bent geen oplichter toch?'

Als ze mijn telefoonnummer mocht hebben dan had ik die wel bij de advertentie neer gezet, maar ik begin het nu behoorlijk beu te worden.

Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven