Is het onbeleefd om eten te weigeren?

17-04-2017 12:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren op een verjaardag en men was beledigd omdat ik de hapjes afsloeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 17 april 2017 @ 13:43:

[...]





Dat is geen ziekte, dat is gewoon aandachttrekkerij om dan niets te nemen. Vooral jezelf voor blijven houden dat je niet kunt eten nu, dan ga je het zelf geloven, en dan eet je ook niets.Zeg je dat ook tegen iemand die depressief is? Iedereen reageert en gaat op zijn eigen manier met situaties om...
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:39:

[...]





Waarom is dat voor een gastvrouw niet fijn? Snap nooit goed waarom mensen daar beledigd over raken.

Jij kan jouw liefde niet kwijt : voelt niet fijn.

Gatstvrouw kan haar zorgzaamheid en gastvrijheid niet kwijt : voelt niet fijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:46:

[...]





Zeg je dat ook tegen iemand die depressief is? Iedereen reageert en gaat op zijn eigen manier met situaties om...Dan zeg je dat je depressief bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me als gastvrouw ongemakkelijk voelen als ik je blijkbaar nergens blij mee kan maken. Neem op z'n minst een glas water aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 17 april 2017 @ 13:43:

[...]





Dat is geen ziekte, dat is gewoon aandachttrekkerij om dan niets te nemen. Vooral jezelf voor blijven houden dat je niet kunt eten nu, dan ga je het zelf geloven, en dan eet je ook niets.



Nog nooit liefdesverdriet gehad zeker? Dan kan echt je eetlust vergaan. Als ik iets at kwam bet er gelijk weer uit. Het gaat vanzelf weer over.



En die opmerking die iemand maakte over het infuus vind ik zwaar overdreven. To zal echt wel eten en drinken, alleen stukken minder.



To had gewoon kunnen zeggen 'sorry ik heb liefdesverdriet/ zit niet lekker in mijn vel/ opkomende griep'. Niks mis mee maar ik zou het wel even hebben gezegd persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar voor de rest heb je het wel gezellig gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 17 april 2017 @ 13:47:

Ik zou me als gastvrouw ongemakkelijk voelen als ik je blijkbaar nergens blij mee kan maken. Neem op z'n minst een glas water aan.Een glas water gaat er altijd wel in. Dat had TO wel kunnen nemen vind ik. Al is het maar een half glas.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2017 @ 13:46:

[...]



Jij kan jouw liefde niet kwijt : voelt niet fijn.

Gatstvrouw kan haar zorgzaamheid en gastvrijheid niet kwijt : voelt niet fijn.Er waren genoeg andere mensen waar ze wel haar gastvrijheid bij kwijt kan... vind het raar om van een ander te verwachten dat ze iets moeten eten of drinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:52:

[...]





Er waren genoeg andere mensen waar ze wel haar gastvrijheid bij kwijt kan... vind het raar om van een ander te verwachten dat ze iets moeten eten of drinken.

Je moet niets, je had ook kunnen zeggen dat je niet lekker in je vel zit en thuis blijft.

Maar zelfs geen glas water vragen en helemaal niets drinken de hele avond is onbeleefd. En dan krijg je vragen.
Alle reacties Link kopieren
Bij te gast zijn hoort toch een bepaalde etiquette? Dat kun je toch wel bedenken?
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:52:

[...]





Er waren genoeg andere mensen waar ze wel haar gastvrijheid bij kwijt kan... vind het raar om van een ander te verwachten dat ze iets moeten eten of drinken.

Dat kan, dat jij dat vindt. Maar nu is de gastvrouw pissed. En nu ?

Er zijn zat mannen waar jij je liefde aan kwijt kan, toch heb je verdriet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ana_Isabel_ schreef op 17 april 2017 @ 13:43:

Misschien is de gastvrouw wel door weer en wind gegaan om die hema-shit te kopen. Of was het van haar laatste zuurverdiende euro's gekocht.Zou inderdaad kunnen, daar heb je gelijk in.

Wat ik probeerde te zeggen is dat een beetje je best doen van twee kanten moet komen. Dan maar een stukje droge Hemavlaai.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keukenkast schreef op 17 april 2017 @ 13:47:

[...]





Nog nooit liefdesverdriet gehad zeker? Dan kan echt je eetlust vergaan. Als ik iets at kwam bet er gelijk weer uit. Het gaat vanzelf weer over.



En die opmerking die iemand maakte over het infuus vind ik zwaar overdreven. To zal echt wel eten en drinken, alleen stukken minder.



To had gewoon kunnen zeggen 'sorry ik heb liefdesverdriet/ zit niet lekker in mijn vel/ opkomende griep'. Niks mis mee maar ik zou het wel even hebben gezegd persoonlijk.Je moet nou eenmaal drinken, anders ga je redelijk snel dood. Dus ze had gemakkelijk een hele dag / avond met 1 glas kunnen doen, maar alles afslaan is gewoon geen gepast gedrag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2017 @ 13:55:

[...]



Dat kan, dat jij dat vindt. Maar nu is de gastvrouw pissed. En nu ?

Er zijn zat mannen waar jij je liefde aan kwijt kan, toch heb je verdriet.Vervelend voor haar, maar ik had geen relatie met de gastvrouw dus moet ze misschien haar verwachtingen bijstellen..
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 17 april 2017 @ 13:57:

[...]

Zou inderdaad kunnen, daar heb je gelijk in.

Wat ik probeerde te zeggen is dat een beetje je best doen van twee kanten moet komen. Dan maar een stukje droge Hemavlaai. Kan je prima wegspoelen met een fles wijn.
Als iemand niet wil eten, dan niet.

Hier staat de tafel altijd vol met verjaardagen, iedereen kan zelf pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:58:

[...]





Vervelend voor haar, maar ik had geen relatie met de gastvrouw dus moet ze misschien haar verwachtingen bijstellen..Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven met die instelling? Je vind jezelf nog steeds zielig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je verteld dat je liefdesverdriet had?

Heb je je vermaakt en kon de gastvrouw dat zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:58:

[...]





Vervelend voor haar, maar ik had geen relatie met de gastvrouw dus moet ze misschien haar verwachtingen bijstellen..Jouw relatie met de gastvrouw was dat jij haar gast was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op eten en zal niet snel hapjes of een maaltijd afslaan, hierdoor een keer een groot trauma opgelopen toen ik een grote hap van een heerlijk uitziend gerecht nam en een mond vol runderlever had, kokhalzend alles doorgeslikt en met verstand op nul de rest opgegeten.
quote:Frizz schreef op 17 april 2017 @ 13:59:

Heb je verteld dat je liefdesverdriet had?

Heb je je vermaakt en kon de gastvrouw dat zien?Kortom, was je wel een feestnummer?
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:58:

[...]





Vervelend voor haar, maar ik had geen relatie met de gastvrouw dus moet ze misschien haar verwachtingen bijstellen..Je hebt geen relatie meer met je expartner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een hapje afslaan is iets anders dan helemaal niet eten en drinken.



Als je je zo rot voelt dat je niet kunt eten, kun je dat feestje misschien beter overslaan? En als je wel gaat, is het goed om te weten dat samen eten en drinken voor veel mensen een manier is om te verbroederen en de gelegenheid te vieren. Je daaraan onttrekken wordt dan ervaren als ongezellig en onbeleefd.



Had je het verder wel naar je zin?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
hoe snel weer daten?





En dan ga je ook niks drinken, als je afspreekt in een kroeg? Of niets bestellen als je afspreekt in een restaurantje ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:58:

[...]





Vervelend voor haar, maar ik had geen relatie met de gastvrouw dus moet ze misschien haar verwachtingen bijstellen..Je bent niet serieus, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven