Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 17 april 2017 @ 23:39:

Die verplichte cursus zou wel een optie zijn als je het mij vraagt.

Te veel gekken met zo'n hond.Alleen maar gekken met zo een hond.
Iedereen zegt dat over zn eigen HR hond. Tot het dus wel een keer mis gaat. En maar blijven roepen hier dat het allemaal aan de opvoeding ligt. Neen. Deze honden zijn gefokt op hun agressieve karaktertrekken. Dat, in combinatie met het onvoorspelbare karakter van elk dier, maakt het wel degelijk onbetrouwbare moordmachines.
quote:YouWish schreef op 17 april 2017 @ 16:11:

Ocherm dat kleine blinde hummeltje wat zal het bang zijn geweest







Overigens hier in de straat een kruising Staff, die o zo mensgericht zouden zijn, die de buurvrouw moet vastbinden en opsluiten als haar kleinkind (baby) in huis is, want hond valt aan. Vertelde ze zelf, schrok ik best van.
quote:Star schreef op 18 april 2017 @ 08:17:

[...]









Overigens hier in de straat een kruising Staff, die o zo mensgericht zouden zijn, die de buurvrouw moet vastbinden en opsluiten als haar kleinkind (baby) in huis is, want hond valt aan. Vertelde ze zelf, schrok ik best van.Staat straks ook op MP anders kan het kind straks niet logeren.
Maar ik vind het een goede vraag van Deb, waarom mogen deze dieren gehouden worden als huisdier.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 18 april 2017 @ 00:16:

[...]





Alleen maar gekken met zo een hond.Dank je wel voor het compliment.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 17 april 2017 @ 23:39:

Die verplichte cursus zou wel een optie zijn als je het mij vraagt.

Te veel gekken met zo'n hond.

Een cursus maakt de zwarte ziel van een mens nog steeds niet wit. Ze kunnen de cursus met succes afronden en daarna even zo vrolijk hun onachtzame gang gaan waardoor er hoe dan ook slachtoffers vallen.



Daarom pleit ik voor een houdgebod. Dan kan ze de hond afgenomen worden, en het verbod op worden gelegd er wederom een te nemen. Of ze het naleven is een tweede, maar als ze betrapt worden bij het níet naleven, dan kan de politie tenminste optreden! En nu kan men niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 18 april 2017 @ 09:44:

Maar ik vind het een goede vraag van Deb, waarom mogen deze dieren gehouden worden als huisdier.

Omdat ze anders een ander ras weer gaan verprutsen en gaan verknippen.

Zolang de verantwoordelijkheid wettelijk nog bij de hond ligt (want die draait er tenslotte voor op), kunnen mensen honden verprutsen en er mee weg komen. En pas als daar iets aan verandert, wordt het veiliger.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 18 april 2017 @ 09:44:

Maar ik vind het een goede vraag van Deb, waarom mogen deze dieren gehouden worden als huisdier.



Ik word zo moe van zulke reacties!

Als 1 Marokkaan iets verkeerd doet, dan zijn ze allemaal ook slecht zeker.

Als er 1 persoon in een jogging broek loopt en toevallig een grote mond heeft, is iedereen met een joggingbroek een tokkie.

Ik kan zo wel door blijven gaan.



Denk gewoon na en laat iedereen in z'n waarde.



Ik loop ook niet te zeuren over die hielenbijters die iedereen heeft.

Want als ik daar uitspraken over ga doen , dan zijn jullie allemaal gepikeerd.



Vind het nogal laf dat jullie die dingen achter je toetsenbordje durven zeggen.

Maar weet zeker alle mensen die mijn hond zien zijn er blij mee. Want hij is vrolijk en speels.

In plaats van zo'n vals kreng wat in je hielen gaat bijten.



En ja snap het qua incidenten.

Iedereen moet gewoon op z'n eigen hond letten . Alle honden aanlijnen en in geval van loslopen ALLE honden muilkorf om.

Probleem opgelost.



Hopelijk iedereen een fijn weekend want neem aan dat dat gezeur eindelijk keer ophoud he?!
quote:Yongpeople schreef op 21 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ik word zo moe van zulke reacties!

Als 1 Marokkaan iets verkeerd doet, dan zijn ze allemaal ook slecht zeker.

Als er 1 persoon in een jogging broek loopt en toevallig een grote mond heeft, is iedereen met een joggingbroek een tokkie.

Ik kan zo wel door blijven gaan.



Denk gewoon na en laat iedereen in z'n waarde.



Ik loop ook niet te zeuren over die hielenbijters die iedereen heeft.

Want als ik daar uitspraken over ga doen , dan zijn jullie allemaal gepikeerd.



Vind het nogal laf dat jullie die dingen achter je toetsenbordje durven zeggen.

Maar weet zeker alle mensen die mijn hond zien zijn er blij mee. Want hij is vrolijk en speels.

In plaats van zo'n vals kreng wat in je hielen gaat bijten.



En ja snap het qua incidenten.

Iedereen moet gewoon op z'n eigen hond letten . Alle honden aanlijnen en in geval van loslopen ALLE honden muilkorf om.

Probleem opgelost.



Hopelijk iedereen een fijn weekend want neem aan dat dat gezeur eindelijk keer ophoud he?!Gaat ook weer nergens over.
Alle reacties Link kopieren
Met stijgende verbazing lees ik de vergoelijking van een moordaanslag. Als een hond een kind aanvalt is er maar een maatregel mogelijk.

Hond afmaken.

De maatschappij die dit soort rassen in stand houdt en het toelaat dat randdebielen een hond mogen houden is niet veel waard.
Make things happen, Watch things happen or wonder what happened
Alle reacties Link kopieren
quote:Yongpeople schreef op 21 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ik word zo moe van zulke reacties!

Als 1 Marokkaan iets verkeerd doet, dan zijn ze allemaal ook slecht zeker.

Als er 1 persoon in een jogging broek loopt en toevallig een grote mond heeft, is iedereen met een joggingbroek een tokkie.

Ik kan zo wel door blijven gaan.



Denk gewoon na en laat iedereen in z'n waarde.



Ik loop ook niet te zeuren over die hielenbijters die iedereen heeft.

Want als ik daar uitspraken over ga doen , dan zijn jullie allemaal gepikeerd.



Vind het nogal laf dat jullie die dingen achter je toetsenbordje durven zeggen.

Maar weet zeker alle mensen die mijn hond zien zijn er blij mee. Want hij is vrolijk en speels.

In plaats van zo'n vals kreng wat in je hielen gaat bijten.



En ja snap het qua incidenten.

Iedereen moet gewoon op z'n eigen hond letten . Alle honden aanlijnen en in geval van loslopen ALLE honden muilkorf om.

Probleem opgelost.



Hopelijk iedereen een fijn weekend want neem aan dat dat gezeur eindelijk keer ophoud he?![...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2017 09:45
Reden: Op de man/provoceren
% gewijzigd
quote:Yongpeople schreef op 21 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ik word zo moe van zulke reacties!

Als 1 Marokkaan iets verkeerd doet, dan zijn ze allemaal ook slecht zeker.

Als er 1 persoon in een jogging broek loopt en toevallig een grote mond heeft, is iedereen met een joggingbroek een tokkie.

Ik kan zo wel door blijven gaan.



Denk gewoon na en laat iedereen in z'n waarde.



Ik loop ook niet te zeuren over die hielenbijters die iedereen heeft.

Want als ik daar uitspraken over ga doen , dan zijn jullie allemaal gepikeerd.



Vind het nogal laf dat jullie die dingen achter je toetsenbordje durven zeggen.

Maar weet zeker alle mensen die mijn hond zien zijn er blij mee. Want hij is vrolijk en speels.

In plaats van zo'n vals kreng wat in je hielen gaat bijten.



En ja snap het qua incidenten.

Iedereen moet gewoon op z'n eigen hond letten . Alle honden aanlijnen en in geval van loslopen ALLE honden muilkorf om.

Probleem opgelost.



Hopelijk iedereen een fijn weekend want neem aan dat dat gezeur eindelijk keer ophoud he?!Het aanlijnen en muilkorven ben ik met je eens. Rest niet zo..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met young people. Er zijn veel rassen die dermate verprutst kunnen worden dat ze gevaarlijk worden. Moeten we dan alle honden maar gaan verbieden dan? Of ligt de verantwoordelijkheid niet toch bij de mensen?



Ik weet heel goed dat er lieve staffordshire terriërs bestaan, en in de jaren 40 en 50 hadden ze in Amerika allemaal een pitbullterrier in gezinnen. Dat was gangbaar. Dat was niet zo geweest als die honden werkelijk zo'n gevaar opleverden.

Maar het ras is moedwillig verprutst en dan zijn er ook nog mensen die er vuil mee om gaan.



Als je dan vindt dat die honden verboden moeten worden, dan leg je dus de verantwoording en dus de schuld bij de hond. Wat zegt dat over jou zelf? Een hond weet niet beter. Die mist daarvoor het nodige verstand. Waarom moet hij er dan toch voor opdraaien? Waarom moet die hond dan niet beschermd worden tegen het grootste beest, de mens?

Diezelfde mens die hem verkeerd behandelt waardoor je slachtoffers krijgt?



Ik denk Deb, dat jij niet erg van honden houdt.

Ik hou wel zielsveel van honden. Omdat ik weet hoe honden zijn. Ik ben er mee opgegroeid, leef er intensief mee samen. Honden zijn de geweldigste, innemendste en liefste wezens die er zijn. Staffords ook! Maar niet wanneer ze bij beesten van mensen terecht komen. Bij beesten worden jack russels en cockerspaniels evengoed vals. Alleen met minder verstrekkende gevolgen.
Maar ja het zijn niet alleen beesten van mensen waarbij het fout gaat net de honden, het gaat even goed fout bij mensen die menen dat ze hondsociaal zijn. Ik denk tweeledig hun bestaan is niet goed voor andere honden, of vul maar in en ze worden vaak om de verkeerde redenen gefokt. En ja dan mogen ze geschikt zijn en stabiel voor de eigen maar dat zijn ze niet voor de maatschappjj. Een fokverbod en/ of strenge maatregelen is in mijn optiek de enige en juiste beslissing. Ik denk dat als je van deze hondentypes houd je het hier alleen maar mee eens kunt zijn.
En het is mij echt een raadsel waarom zulke honden nog steeds als huisdier mogen worden gehouden.
En youngpeople kwaakt zoals je kunt verwachten van de gemiddelde Staffordeigenaar.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden werd mijn 1e kindje geboren. Tegelijkertijd namen we een Engelse Stafford pup in huis, om ze samen te laten opgroeien.

Over 3 weken ben ik uitgerekend van ons 2e kindje en ja, 2 maand geleden hebben we er een Amerikaanse Staff pup bijgekocht. Dit omdat ik mijn hele leven al honden heb. Van herders tot bouviers, maar ik kan me geen fijnere en betrouwbare honden wensen als de Stafford. Ze heten niet voor niets de 'Nanny Dog'"

Mijn Staffs zijn ook geliefd in de buurt, omdat ze zo vrolijk zijn naar de andere honden en mensen.

Ik vraag me dan ook terecht af, al deze mensen die zo negatief over Staffs praten, hoelang hebben jullie een Staff gehad in huis, om er zo negatief over te oordelen? Of komt dit alleen omdat er ooit is eentje na je heeft gegromt en je liever zo'n* half konijn half hond met tshirt aan in je handtas* ras hebt die iedereen in de kuiten bijt?
quote:nagellakje schreef op 22 april 2017 @ 21:26:

Een jaar geleden werd mijn 1e kindje geboren. Tegelijkertijd namen we een Engelse Stafford pup in huis, om ze samen te laten opgroeien.

Over 3 weken ben ik uitgerekend van ons 2e kindje en ja, 2 maand geleden hebben we er een Amerikaanse Staff pup bijgekocht. Dit omdat ik mijn hele leven al honden heb. Van herders tot bouviers, maar ik kan me geen fijnere en betrouwbare honden wensen als de Stafford. Ze heten niet voor niets de 'Nanny Dog'"

Mijn Staffs zijn ook geliefd in de buurt, omdat ze zo vrolijk zijn naar de andere honden en mensen.

Ik vraag me dan ook terecht af, al deze mensen die zo negatief over Staffs praten, hoelang hebben jullie een Staff gehad in huis, om er zo negatief over te oordelen? Of komt dit alleen omdat er ooit is eentje na je heeft gegromt en je liever zo'n* half konijn half hond met tshirt aan in je handtas* ras hebt die iedereen in de kuiten bijt?

Lekker respectvol die laatste opmerking.



https://www.google.nl/sea ... QvwUIFigA&biw=360&bih=567



Jazeker, echte nanny honden, eenmalig..



En ja, ik heb ook een hond, en nee, mijn hond weegt 40 kilo, past derhalve niet in mijn handtas, en shirtjes worden ook niet in zijn maat gemaakt.

Maar alles wat pitbull / stafford achtig is lopen wij met een wijde boog omheen.

Kijk voor de gein eens naar de eerder geplaatste foto's om te zien wat voor letsel die aller schattigste staffies kunnen aanbrengen. Ik geloof persoonlijk dat andere rassen veel minder schade aanrichten mocht het eens mis gaan. En dat gevoel word alleen maar versterkt door mensen zoals jij 'dat zou mijn hond noooiiit" doen. Right... Het blijven dieren. Ik zou nooit durven beweren dat mijn hond dat nooit zou doen en daar hou ik dus ook rekening mee, dat zouden meer mensen moeten doen, in plaats van zeggen dat hun hond dat nooit zou doen.
Nagellakje de fokkers en kenners op de fora waarschuwen voor de omslag en dat is meestal niet op de leeftijd van een jaar. Zij houden oprecht van hun ras en juist daarom waarschuwen ze daarvoor. En jij moet daarvan op de hoogte zijn en erkennen wat je in huis hebt. En jij kunt wel beweren dat de buurt het zo geweldig vindt maar ik betwijfel dat ten zeerste, sorry.

En wat kan jou het schelen of iemand een handtas formaat hond heeft desnoods met jas aan. Over die categorie honden gaat het met reden niet. Dat *piep* steeds over ja maar hunnie...
O ja het is niet eentje maar soms wel vier die naar me grommen, ze jagen op mij en mijn hond zodra ik in mijn achtertuin kom. Grappig toch mag allemaal in Nederland.



Als ze een kind horen krijsen buiten op straat worden ze helemaal gek, dan pakken ze soms elkaar. De klanken die ze uitstoten beschouw ik al als abnormaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:nagellakje schreef op 22 april 2017 @ 21:26:

Een jaar geleden werd mijn 1e kindje geboren. Tegelijkertijd namen we een Engelse Stafford pup in huis, om ze samen te laten opgroeien.

Over 3 weken ben ik uitgerekend van ons 2e kindje en ja, 2 maand geleden hebben we er een Amerikaanse Staff pup bijgekocht. Dit omdat ik mijn hele leven al honden heb. Van herders tot bouviers, maar ik kan me geen fijnere en betrouwbare honden wensen als de Stafford. Ze heten niet voor niets de 'Nanny Dog'"

Mijn Staffs zijn ook geliefd in de buurt, omdat ze zo vrolijk zijn naar de andere honden en mensen.

Ik vraag me dan ook terecht af, al deze mensen die zo negatief over Staffs praten, hoelang hebben jullie een Staff gehad in huis, om er zo negatief over te oordelen? Of komt dit alleen omdat er ooit is eentje na je heeft gegromt en je liever zo'n* half konijn half hond met tshirt aan in je handtas* ras hebt die iedereen in de kuiten bijt?



Ja wat moet je hier nou op zeggen. Beter maar niets denk ik...



En iones ik hou inderdaad niet van honden. Ik zeg altijd maar zo, de enige leuke hond is een dooie hond maargoed dat mag ik natuurlijk helemaal niet zeggen...



Ik vind ook niet dat alle honden wegmoeten. Wel altijd aan de riem trouwens.

En dit soort monsters (want dat zijn het en nee ik heb geen persoonlijke ervaringen met dit soort, maar ik lees weleens wat) moeten echt verboden worden als huisdier. En dan geef ik die honden niet eens de schuld, want dat zijn inderdaad domme beesten die niet beter weten, maar om het simpele feit dat zo een beest dermate veel vraagt aan opvoeding enzo dat ik betwijfel of er überhaupt iemand in staat is zo een beest te kunnen handelen.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt dat ik een stafford heb inderdaad. Ben het wel met deb32 eens dat ze eem fatsoenlijke opvoeding nodig hebben en altij aan de riem. Maar dat moet elke hond vind ik?!

Het blijven gewoon honden net als een jack russel. Mijne is niet qua karakter geselecteerd als moordenaar want sie houd bij wijze van de deur nog open voor een inbreker haha. Die van mij is heel lui en vind eigenlijk alles prima hHa.

Maar ik zou nooit een hond met een kind alleen laten welk ras het ook is...
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 22 april 2017 @ 23:35:

O ja het is niet eentje maar soms wel vier die naar me grommen, ze jagen op mij en mijn hond zodra ik in mijn achtertuin kom. Grappig toch mag allemaal in Nederland.



Als ze een kind horen krijsen buiten op straat worden ze helemaal gek, dan pakken ze soms elkaar. De klanken die ze uitstoten beschouw ik al als abnormaal.



Goede buurt woon je in. Bij mij in de wijk is er eentje die ik uit de weg ga, de rest gaat tot nu toe altijd goed en gezellig met mijn hond samen. Wel pas ik altijd op, maar dat doe ik bij elke hond. Ik blijf het altijd in de gaten houden en zodra het naar een manier gaat die ik niet prettig vind, ga ik weg.



En @deb32 - je hebt dus een hele grote mond over iets waar je niets van leest, maar een paar verhalen hebt gelezen op internet. En hoe ze jij het voor je als we ze niet als huisdieren gaan houden. In het wild waar ze dus helemaal niet opgevoed worden en meer een gevaar voor kinderen en anderen dieren vormen aangezien ze dan niet opgevoed worden? Of maar allemaal op een rijtje zetten en doodschieten?
quote:Falathiel schreef op 23 april 2017 @ 08:42:

[...]





Goede buurt woon je in. Bij mij in de wijk is er eentje die ik uit de weg ga, de rest gaat tot nu toe altijd goed en gezellig met mijn hond samen. Wel pas ik altijd op, maar dat doe ik bij elke hond. Ik blijf het altijd in de gaten houden en zodra het naar een manier gaat die ik niet prettig vind, ga ik weg.



En @deb32 - je hebt dus een hele grote mond over iets waar je niets van leest, maar een paar verhalen hebt gelezen op internet. En hoe ze jij het voor je als we ze niet als huisdieren gaan houden. In het wild waar ze dus helemaal niet opgevoed worden en meer een gevaar voor kinderen en anderen dieren vormen aangezien ze dan niet opgevoed worden? Of maar allemaal op een rijtje zetten en doodschieten?Slechts klein straatje in klein dorpje. Met een zo'n buurman vlak bij me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven