Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
@ takkentrol: als je dan aankomt is het in ieder geval fijn dat je weet waar dat in zit. Komende week weer er tegenaan dus! :-)



@ single1985: Fijn dat je de paasdagen zonder eetbuien bent doorgekomen. Is ook een overwinning op jezelf dan!



@ Ammenooitniet: Ja en nee. Aan de ene kant is het vaak bij anderen lastiger om daardoor iets gezond te pakken en neig ik naar het ongezondere eten. Een fruitsalade bijvoorbeeld is al heel lastig en ook rauwkost en dergelijke is gewoon moeilijk. Aan de andere kant mag ik ook desserts en taart bijvoorbeeld niet hebben, dus die zijn ook nooit een verleiding voor me. Klinkt als een leuk paasweekend dat je hebt gehad!



@ Iselin: vind je het dan niet lastig om niet door te slaan in dat doel? Als je die 5 kg bereikt hebt is dat dan wel voldoende voor je of heb je dan weer een nieuw doel nodig?



Ik heb de paasbrunch ook achter de rug. Ging wel goed op zich. Was weer even een voordeel dat ik de toetjes niet mocht hebben. Heb niet heel veel gegeten, maar ook niet heel weinig. Rest van de dag nog niks gegeten, dus dat houdt het dan weer wat meer in balans. Vanochtend ook nog op de weegschaal gestaan voor mijn wekelijkse weegmoment en weer net iets meer dan een kilo er af. Merk dat ik het toch nog lastig vind om daar tevreden over te zijn. Ben een paar jaar terug afgevallen tot 80 kg en merk dat ik het nu heel erg frustrerend vind dat ik dat er weer aan heb laten komen. Dan weeg ik nu 86 en denk ik "moet toch nog 6 kg tot ik weer verder kan gaan waar ik toen was gebleven". En dat is een gedachte die behoorlijk demotiveert. Ik geef uiteraard niet op, maar merk dat het me wat langzaam gaat. Hoewel een kilo per week eigenlijk ook echt wel de max is voor gezond afvallen. Dat weet ik heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 17 april 2017 @ 19:17:

@ takkentrol: als je dan aankomt is het in ieder geval fijn dat je weet waar dat in zit. Komende week weer er tegenaan dus! :-)



@ single1985: Fijn dat je de paasdagen zonder eetbuien bent doorgekomen. Is ook een overwinning op jezelf dan!



@ Ammenooitniet: Ja en nee. Aan de ene kant is het vaak bij anderen lastiger om daardoor iets gezond te pakken en neig ik naar het ongezondere eten. Een fruitsalade bijvoorbeeld is al heel lastig en ook rauwkost en dergelijke is gewoon moeilijk. Aan de andere kant mag ik ook desserts en taart bijvoorbeeld niet hebben, dus die zijn ook nooit een verleiding voor me. Klinkt als een leuk paasweekend dat je hebt gehad!



@ Iselin: vind je het dan niet lastig om niet door te slaan in dat doel? Als je die 5 kg bereikt hebt is dat dan wel voldoende voor je of heb je dan weer een nieuw doel nodig?



Ik heb de paasbrunch ook achter de rug. Ging wel goed op zich. Was weer even een voordeel dat ik de toetjes niet mocht hebben. Heb niet heel veel gegeten, maar ook niet heel weinig. Rest van de dag nog niks gegeten, dus dat houdt het dan weer wat meer in balans. Vanochtend ook nog op de weegschaal gestaan voor mijn wekelijkse weegmoment en weer net iets meer dan een kilo er af. Merk dat ik het toch nog lastig vind om daar tevreden over te zijn. Ben een paar jaar terug afgevallen tot 80 kg en merk dat ik het nu heel erg frustrerend vind dat ik dat er weer aan heb laten komen. Dan weeg ik nu 86 en denk ik "moet toch nog 6 kg tot ik weer verder kan gaan waar ik toen was gebleven". En dat is een gedachte die behoorlijk demotiveert. Ik geef uiteraard niet op, maar merk dat het me wat langzaam gaat. Hoewel een kilo per week eigenlijk ook echt wel de max is voor gezond afvallen. Dat weet ik heel goed.Ik denk dat het altijd wel een punt blijft. Maar wil voor nu toch echt nog paar cm kwijt rond mijn middel. Zodat ik in de gezonde marge zit zeg maar. En qua vetpercentage ook. Die is ook nog aan de hoge kant. Wil gewoon graag wat meer speling in gewicht. 68,5 is net teveel. Dus geef mezelf speling van een paar kilo. Maar goed eerst het doel halen :-)
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:47
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, wat word hier toch veel geschreven. Net vier pagina's terug gelezen, dus de foto's van Piony bewonderd. Wat zie je er goed uit en wat een mooie foto. Dat lijkt me ook erg leuk om te doen bij het bereiken van het einddoel.

Takkentrol, daar ligt bij mij ook de echte uitdaging. Het afvallen lukt altijd, maar op gewicht blijven heb ik max 2 jaar volgehouden.

Ik heb nu bij de praktijkondersteuner besproken hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen, want of ik mezelf ooit nog kan motiveren als het nu weer mislukt vraag ik me af. Ik denk het niet. Ook zij gaf aan dat ik eigenlijk te weinig eet en te snel afval, wat jullie in het begin ook al zeiden. Nu is het wel zo dat ik persoonlijk niet denk dat ik het haal als ik er bij wijze van spreken een of twee jaar over zou moeten doen. Dan raak ik ontmoedigd. Nu kiezen we voor de gulden middenweg, ik ga nog tien kilo hiermee door en ga dan de laatste tien kilo naar een diëtist om dan langzaam de laatste tien kilo kwijt te raken. En dan samen ook kijken naar de gedachte die ik erbij heb. Nu al probeer ik te genieten van iets lekkers zoals een paaseitje en niet te denken dat het er nu toch niet meer toe doet en daarna de zak leeg te eten.

Vroeger voelde zo'n dag als verloren en ging ik los, daar moet ik dus blijvend vanaf.

De paasdagen heb ik goed doorstaan, grotendeels goed gedaan en genoten van de cheesecake van de patisserie. En lichter dan vorige week. Ik weeg nu 88,8 kilo, dus 21,2 eraf. Ik geef het zo nog even in een Pb door.
Een jaar of wat gaat snel voorbij en de kans dat het mislukt is veel groter als je te snel afvalt. Grote stappen snel thuis werkt niet bij afvallen, nooit. Ik hoop dat je toch een verantwoord minimaal aantal kcal binnenkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met EGA op 1200 a 1300 calorieën, vandaar dat ik het max twee jaar vvolhield ooit. Ik wist nooit dat dat te weinig was, nu dus wel en hopelijk kan ik met een diëtist naar een normaal eetpatroon en alsnog naar mijn streefgewicht toewerken.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer. Sorry dat ik even van de aardbodem verdwenen ben dames...

Ik had 1,5 week vakantie, maar was thuis met de drie kinderen. Dus dan komt er niet veel van computeren.

Heb het de laatste weken ook lastig. Snoep weer veel te veel. Voel me dik en lui.

Vanavond ga ik dan ook voor het eerst fitnessen. Not my cup of tea, maar het enige wat haalbaar is met mijn gezin en m'n werk. Namelijk: ik kan het inplannen wanneer het mij uitkomt.

Ik hoop dat ik door het sporten de draad weer kan oppikken. Voorlopig durf ik nog niet weer op de weegschaal gaan staan



Ik heb niet alles terug gelezen... maar las wel dat er hier mooie foto's van Piony stonden. Jammer dat ik die gemist heb!



izzy: gefeliciteerd met je mijlpaal!



takkentrol: wat heftig wat jij allemaal hebt meegemaakt op vlak van je gezondheid. Gelukkig gaat het nu beter.



Single:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Pasen weer voorbij maar zie toch hoop mensen met gezonde keuzes.

Wij zijn weggeweest en heb 2 dagen ook echt genoten van alles. Hele uitgebreid uit eten geweest en een heerlijk ontbijt met croissantjes in de ochtend. Enige dat ik echt merk doordat ik meer gegeten en gedronken heb dan normaal en weer gewoon brood/ meer vetten/ suikers mijn darmen helemaal van slag zijn. Hopelijk trekt dat snel weer recht.



Vanavond weer aan sporten. Doe een vechtsport op dinsdagen en is altijd echt een moment om alle frustraties en drukte eruit te meppen.
Even over dat te snel willen afvallen. Natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk slank worden maar besef dat wat er is aangekomen ook niet in 1 week of jaar bij is gekomen. Ik ben ook meer dan 1 jaar al bezig en hoop eind 2018 mij doel te halen. Ik probeer vooral te kijken in het hier in nu en van week tot week bekijken.



Even iets anders ik ben door de huisarts aan de pil gezet start er morgen mee. Kan alleen maar hopen dat ik er niet door aan kom voel gewoon die onzekerheid. Mocht ik er wel van aankomen dan ga ik er na 3 maanden weer mee stoppen en kijken voor iets anders.
Alle reacties Link kopieren
@ Iselin, ik vind het knap dat je jezelf kan blijven motiveren om af te vallen, maar op een gegeven moment moet je natuurlijk ook stoppen, anders sla je door. Waar dat punt specifiek ligt moet je zelf bepalen, maar misschien is een ondergrens geen gek idee?



@ Saartje, ik denk dat wat begeleiding krijgen je zeker zal helpen. Ik snap heel goed dat je afvallen niet vol te houden vindt, zou mij ook niet lukken op 1200-1300 kcal



@ Vevana, stoer dat je toch naar de sportschool gaat! Hopelijk helpt dat je.



@ Potjepindakaas, hier ook een buik die van slag is. Zo naar. Hopelijk trekt het snel weg.



@ Single, inderdaad op het moment dat blijkt dat je van de pil aankomt, stap je over op iets anders. Maar.. Hopelijk gebeurt dat niet en gaan je klachten weg



Ik ga vanavond een 'gezonde kapsalon' maken. Varkensfilet, patat uit de Airfryer, zak sla en nog wat tomaat. Makkelijk en snel, erg fijn want ik voel me niet goed.
-
Ammenooitniet hoe komt Dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Iselin schreef op 17 april 2017 @ 18:56:

[...]





Was ik ook toen ik het schreef. Maar ik merk nu dat ik toch weer een doel moet hebben. Mijn middelomtrek is weer toegenomen door het suiker eten (met name chocola en koek) en daar ben ik dus niet blij mee. Dus daarom een nieuw doel. Op de een of andere manier heb ik dat toch nodig anders houd ik er geen grip op. Zal altijd wel een punt blijven ben ik bang.



Het is niet zo dat ik ga diëten, maar ga gewoon even weer de sugar challenge aan. Daar voelde ik me goed bij. Verder lekker wandelen en fietsen. Dan komt het vast goed. De laatste vetjes wegen het zwaarst :-)



Hier is dat dus ook zo. M'n buik is weer meer opgeblazen en het stoort me enorm.

Gisteren zag ik een deel (verre) schoonfamilie die me al een tijd niet meer gezien hadden. Complimentjes alom. Ik kon alleen maar denken "jaja, het zal wel".



Ik moet mezelf dus ook weer doel stellen en er terug voor gaan. Op gewicht blijven is zo f*cking moeilijk. Kan er best kwaad van worden. Het blijft gewoon een strijd. Blegh. *zeurmodus off*
Alle reacties Link kopieren
Single: ik ken dat, zo super heftig menstrueren. Had ik als tiener al. Stond ik voor de klas en voelde ik zo het bloed erdoor lekken

Verschrikkelijk he. Bij mij hielp de pil daarbij heel goed. Alleen heb ik effectief wel last gehad van gewichtstoename daardoor.

Ik ben dan begin vorig jaar eindelijk overgestapt op een koperspiraal (zonder hormonen) en toevallig of niet... sindsdien lukt het pas echt om af te vallen. Hou het goed in het oog, en eventueel is een spiraal ook wel een optie dan?
Koper spiraal is niet geen optie. Gewoon spiraal nog wel maar sta niet te springen om zo iets te laten plaatsen



Vevana
Alle reacties Link kopieren
Die plaatsing was inderdaad echt niet fijn. Blijkbaar nog pijnlijker als je nog nooit zwanger bent geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mirena laten plaatsen en geen zwangerschappen omdat ik ook mega last had van mijn menstruatie. Eerlijk gezegd vond ik het ontzettend meevallen. In vergelijking met de enorme buikkrampen die ik had wanneer ik ongesteld moet worden was het minder.

Ik stond de dag na het plaatsen al in de sportschool alleen de dag zelf heb ik iets rustiger aan gedaan.

Nu 5 jaar later vrijwel nooit ongesteld meer geweest.
Spiraal is echt de laatste oplossing hoop dat deze pil gewoon helpt en dat ik er niet van aankom.
Alle reacties Link kopieren
Oh! Ik zie nu pas dat jullie per maand jullie gewicht doorgeven! Gebeurt dat in het begin van de maand/eind van de maand?



Ik voelde me gisteravond en vandaag zo ontzettend moe. Ik kan me er gewoon niet toe zetten om te gaan samenvatten of iets nuttigs te gaan doen. Ik was rond half 4 thuis van school, maar bah. Vannacht ook slecht geslapen en nee. Ik voel me niet echt lekker in mijn vel. Vanaf maandagavond al niet. Ik weet niet of het ligt dat aan de suikers van het etentje, dat ik gewoon weinig heb kunnen bewegen of gewoon de stress/drukte van de afgelopen dagen. Ik heb me wel netjes gehouden vandaag met mijn druiven en appel. Ik heb wel 2 chocolade-eitjes op, maar bij deze eet ik vandaag niets meer slechts. Dan moet ik me er ook aanhouden, want anders moet ik het opbiechten tegen jullie. Dat werkt overigens wel heeeel erg goed. Gewoon lekker een filmpje straks, vroeg naar bed en morgen weer een nieuwe dag.
We do not remember days, we remember moments ?
Nee je kan/mag elke week je gewicht door geven welke dag maakt niet uit. De tabel word regelmatig bij gewerkt.

Langer dan 1 maand je gewicht niet door geven is uit de tabel.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:48
99.88% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 18 april 2017 @ 14:35:

@ Iselin, ik vind het knap dat je jezelf kan blijven motiveren om af te vallen, maar op een gegeven moment moet je natuurlijk ook stoppen, anders sla je door. Waar dat punt specifiek ligt moet je zelf bepalen, maar misschien is een ondergrens geen gek idee?



@ Saartje, ik denk dat wat begeleiding krijgen je zeker zal helpen. Ik snap heel goed dat je afvallen niet vol te houden vindt, zou mij ook niet lukken op 1200-1300 kcal



@ Vevana, stoer dat je toch naar de sportschool gaat! Hopelijk helpt dat je.



@ Potjepindakaas, hier ook een buik die van slag is. Zo naar. Hopelijk trekt het snel weg.



@ Single, inderdaad op het moment dat blijkt dat je van de pil aankomt, stap je over op iets anders. Maar.. Hopelijk gebeurt dat niet en gaan je klachten weg



Ik ga vanavond een 'gezonde kapsalon' maken. Varkensfilet, patat uit de Airfryer, zak sla en nog wat tomaat. Makkelijk en snel, erg fijn want ik voel me niet goed.



Ik heb wel een ondergrens hoor. Mijn ondergrens is 63 kilo want daarmee zakt mijn BMI onder de 20 en dat vind ik persoonlijk niet meer een gezond gewicht. Helemaal omdat ik van een bmi van 33 kom (aantal jaren terug) Dus dat is wel een grens qua gewicht. Mijn middelomtrek 'moet' gewoon onder de 80 cm blijven en mijn vetpercentage onder de 27%. Kom ik daarboven is het weer opletten geblazen. Dus ik heb wel duidelijke grenzen wat dat betreft. Verder zorg ik ervoor dat ik mijn brood, zuivel, groente en vetten binnenkrijg. Ben geen liefhebber van fruit dus dat sla ik over. En ik zorg ervoor dat ik altijd boven de 1500 kcal eet anders kom ik onder mijn BMR en dat is ook geen goed plan voor lange termijn.



Gisteren 10 km gefietst en vandaag 15 km. Dus dan neem ik ook rustig meer voeding omdat ik het wel verbrand. Zo probeer ik er een beetje een balans in te krijgen.



Grote probleem waar ik telkens tegenaan loop is het 'lekkers'. Dus chocola, snoep, koek, chips etc. Dat zijn echt de boosdoeners hier en als ik daar eenmaal mee begin is het moeilijk maat te houden want ik krijg steeds meer zin. Daar is de balans nog ver te zoeken helaas. Daarom haal ik ook maar gewoon niets in huis. En totdat ik binnen mijn marges zit sla ik het buitenhuis ook gewoon af. Wel zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:vevana schreef op 18 april 2017 @ 14:52:

Single: ik ken dat, zo super heftig menstrueren. Had ik als tiener al. Stond ik voor de klas en voelde ik zo het bloed erdoor lekken

Verschrikkelijk he. Bij mij hielp de pil daarbij heel goed. Alleen heb ik effectief wel last gehad van gewichtstoename daardoor.

Ik ben dan begin vorig jaar eindelijk overgestapt op een koperspiraal (zonder hormonen) en toevallig of niet... sindsdien lukt het pas echt om af te vallen. Hou het goed in het oog, en eventueel is een spiraal ook wel een optie dan?



Hier geen anticonceptie omdat man gesteriliseerd is, maar sinds ik idd ben gestopt met de pil leken de kilo's er pas echt af te vliegen. Ik ben sinds mijn 14e aan de pil geweest en alleen gestopt om zwanger te worden dus ik wist niet anders. Maar afvallen ging naar mijn idee wel veel moeilijker toen. Dus ik geloof wel dat de pil te maken kan hebben met je gewicht.



Ik moet zeggen dat ik persoonlijk blij ben dat ik de pil niet meer slik. Veel minder last van stemmingswisselingen, hoger libido, stabiele hormoonhuishouding (eindelijk).....dus ik zou toch eens goed informeren naar andere mogelijkheden. Er is genoeg keuze wat dat betreft, alleen even de juiste vinden wat bij je past.
Alle reacties Link kopieren
@ Single, ik weet het niet hoe dit gevoel komt. Ik denk dat ik nu gewoon niet meer zoveel ei kan hebben. Vanmiddag een dutje gedaan en nu gaat het gelukkig al iets beter. Morgen aan de slag vanuit huis, dus de omstandigheden zitten in ieder geval mee.



@ Vevana:



@ Incroyable, wil het nog een beetje lukken met je tentamens/deadlines?



@ Takkentrol, ik kijk inderdaad uit naar het warme weer. Kan mezelf ook niet meer opwarmen tegenwoordig. Dat is wel echt een nadeel van dat afvallen hoor.



@ Iselin, goed dat je die ondergrens wel hebt. Zou zo naar zijn als je dan de andere kant op doorslaat. Ik bak in het weekend tegenwoordig vaak een meer gezonde cake. Dus twee bananen als zoetmiddel voor een hele cake of appelmoes zonder suiker. Heb ik toch wat lekkers tussendoor, maar erg verantwoord. Misschien helpt jou dat ook?



Uggh hier een klein dilemma. Ik ben verliefd: http://www.asos.com/elle-sport/elle-spo ... em%20Image. Ik wil zodra het weer meer meezit weer lekker veel wandelen, heel misschien zelfs een beetje hardlopen. Maar.. 30 euro vind ik niet heel cheap en mijn kledingkast is voor driekwart leeg, als het niet meer is. Dus..
-
Die legging is gaaf ik zeg doen



De pil is een start ja ik ben doodsbang dat ik dr komende 3 maanden aankom of niet meer afval maar die ellende die ik nu iedere maand mee maak ben ik ook zat. Bij alle anticonceptie met hormonen is er een kans op aankomen.



Voor die kou heb ik een oplossing 2 schootkatten
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:49
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven