Gezocht: Europese rondtrek

18-04-2017 21:44 69 berichten
We komen er hier niet uit voor onze reis dit jaar ...

Wie weet schaar ik hier nog wel ideeën op.



Plan:

Tent in de auto, kampeermateriaal in de auto, wij (2 volwassenen) in juni in de auto en 2 à 2.5 weken op reis.

Rondtrekken.

Liefst op een plek met zon en 25 graden. En iets te zien.

Eerste halte / stopplaats maximaal 1.500 à 2.000 km rond Brussel. (Op 50 km kijken we niet.)

En niet te toeristisch. (In Mykonos werden we in juni bijvoorbeeld zo'n beetje overhoop gelopen en gereden.)



Half Europa is hier al zo'n beetje gepasseerd, maar niets dat we of nog niet gedaan hebben of waar we na een week "vastlopen" wegens weinig te zien, of te ver, of te koud, of er valt niet te kamperen, of te toeristisch, ...



Laat maar horen!



Vast staat dat we half juni "ergens" naar vertrekken.

En dat we niet persé op 1 plek blijven. Elke 3 dagen naar de volgende bestemming is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Richting Slovenië/Dalmatische kust?



En dan bijvoorbeeld via de Eifel - Zwarte Woud - Bodensee - Liechtenstein - Bolzano - Trieste.
Doe de auto aan de kant en bereis Europa per trein! Via Interrail kun je treinkaarten voor heel Europa kopen! Dat gaan wij deze zomer iig wel doen!



Maargoed, dat was niet wat je vroeg

Verder geen tips! Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 18 april 2017 @ 21:46:

Richting Slovenië/Dalmatische kust?



En dan bijvoorbeeld via de Eifel - Zwarte Woud - Bodensee - Liechtenstein - Bolzano - Trieste.Ik ben na in Kroatië na Duitsland en Slovenië geweest voor vakantie. Het was echt super mooi. Wel ver rijden.
De Kroatische kusten is hier al bekeken, maar waarschijnlijk al te druk.



En Venetië (niet ver van Trieste) hebben we 2 jaar geleden gedaan tijdens onze grote Noord-Italië-rondtrek.
Richting Zuid-Italië? Rome-Napels, of richting Bari.
Alle reacties Link kopieren
Zelf droom ik van een road trip oostelijk Duitsland en Polen... Berlijn, Dresden, Leipzig, Magdeburg, Krakau, en veel bossen en bergen/heuvels. Maar that's me.



Op een eerdere trip vond ik het Harzgebergte en al die middeleeuwse stadjes daar heel erg fijn. Er zijn daar mooie wandelingen te maken. En google maar eens plaatjes van Quedlinburg, Wernigerode kasteel, Goslar... Als je meer info wilt, laat maar weten.



Ook het Müllerthal in Luxemburg (tip uit dit forum) is me supergoed bevallen, al is dat misschien iets te toeristisch voor jullie.



En Essen en de kolenmijn daar. (Zeche Zollverein.) Wuppertal staat ook nog op mijn lijstje, industrie en kunst. Weet niet hoe de temperaturen zijn daar....



Veel mensen zijn gek op Toscane en Le Marche in Italië, volgens mij kun je daar in juni prima terecht zonder door hordes toeristen omver te worden gelopen. Ik heb niet gekeken hoeveel kilometer dat is.



Ik heb ook wel eens 4 weken op de bonnefooi door Frankrijk gereden met tentje mee, dat is erg goed bevallen. Gewoon zonder echt plan, kijken waar je belandt. Als het slecht weer is of tegenvalt, weer doorrijden. De N-weggetjes kiezen in plaats van de snelwegen. Scheelt veel tol en je komt ook door allerlei leuke dorpen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:02:

De Kroatische kusten is hier al bekeken, maar waarschijnlijk al te druk.



En Venetië (niet ver van Trieste) hebben we 2 jaar geleden gedaan tijdens onze grote Noord-Italië-rondtrek.Maar Slovenië is wel een heel stuk minder druk dan Kroatië hoor, zeker als je nog voor het hoogseizoen gaat.
Toscane hebben we dus 2 jaar geleden ook al meegepikt .



Napels is kantje-boordje qua afstand met de wagen (en qua drukte).

En geen idee wat er naast de stad en de Vesivius verder te zien is.



Duitsland is geen optie .

En Luxemburg is me die periode ook te fris en riskant.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Engelse kust, moet je wel geluk hebben met het weer. Van Canterbury naar de Scilly eilanden.
Napels is zo'n 1700 km van Brussel en jij hebt het over 2000 als maximum. Dat past dan toch prima? En de andere kant van Italië (Bari) is een stuk minder toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
De Pyreneeën door van Middellandse Zee naar Atlantische?
Wat ik nog wel eens graag zou willen doen is eeen rondje spanje portugal. Dn dan ook dcht langs de kust helemaal rondrijden met uutstapjes naar het binnenland.
Alle reacties Link kopieren
Twee Europese roadtrips die wij de laatste jaren gedaan hebben. Telkens wel op 3 weken.



-Z-Duitsland (Legoland voor de kinderen, die kun je skippen)- Salzburg-Mostar-Kroatië (Split en Dubrovnik ---> Dit zou ik in jouw geval vervangen door Montenegro en dan gewoon Split om over te steken naar Italië of inderdaad stoppen in Slovenië en zo via N-Italië terug)- Ravenna- Milaan-Liechtenstein-Straatsburg



-Hamburg- een of andere havenstad in Litouwen (waar de ferry aan kwam) - Riga- Kihnu- Talinn (met uitstap tot Narva aan de Russische grens) - Vilnius- Warschau- Berlijn



Met de auto tot Noord-Griekenland lijkt mij ook nog wel iets.
quote:nephthys schreef op 18 april 2017 @ 22:10:

De Pyreneeën door van Middellandse Zee naar Atlantische?

Ook leuk!

Of richting Portugal? Heerlijk vakantieland.
quote:lisbeth schreef op 18 april 2017 @ 22:11:

Wat ik nog wel eens graag zou willen doen is eeen rondje spanje portugal. Dn dan ook dcht langs de kust helemaal rondrijden met uutstapjes naar het binnenland.



Een tour door Portugal staat op de planning voor over een paar jaar .



Waarschijnlijk dan iets à la Lissabon-Porto en nog een stuk binnenland ofzo.



Maar dan waarschijnlijk wel met het vliegtuig, huurauto en hotels.



En "ooit" wil ik ook Zuid-Spanje (Andalusië) doen, maar daar krijg ik voorlopig man niet in mee.
Baskenland? Veel minder toeristisch dan de Middellandse zeekust, prachtig landschap en veel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Richting Tsjechië en Zuid-Polen?



Via Nurenberg - Ceský Krumlov - Brno - Ostrava - Krakow
Alle reacties Link kopieren
Montenegro! En dan combineren met een land daar in de buurt: Kroatie (wel druk), Servie of Bosnie?
Het hoeft overigens niet persé vandaag of morgen beslist te zijn.



Maar ik krijg meer en meer de vraag "naar waar gaan jullie op reis?" en als ik dan zeg "geen flauw idee" meer en meer verbaasde blikken.

Plus dat dus al zowat half Zuid-Europa hier de afgelopen tijd gepasseerd is aan de keukentafel en er altijd wel iets is waardoor het "nee, toch niet" is.



Ik verkies liever Zuid-Europa overigens ... Meer kans op zomers weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:28:

Het hoeft overigens niet persé vandaag of morgen beslist te zijn.



Maar ik krijg meer en meer de vraag "naar waar gaan jullie op reis?" en als ik dan zeg "geen flauw idee" meer en meer verbaasde blikken.

Plus dat dus al zowat half Zuid-Europa hier de afgelopen tijd gepasseerd is aan de keukentafel en er altijd wel iets is waardoor het "nee, toch niet" is.



Ik verkies liever Zuid-Europa overigens ... Meer kans op zomers weer.Centraal-Europa heeft ook al heel zomers weer dan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vliegen naar Sicilië en daar een auto huren? Meer dan genoeg te zien en doen voor twee weken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 18 april 2017 @ 22:30:

[...]





Centraal-Europa heeft ook al heel zomers weer dan hoor.Ja ik heb ook altijd warm tot heet weer gehad in Berlijn in mei en juni.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
De zuidoost Europese landen zijn in juni ook al heerlijk qua weer!
quote:patsy--stone schreef op 18 april 2017 @ 22:31:

Vliegen naar Sicilië en daar een auto huren? Meer dan genoeg te zien en doen voor twee weken.



Man twijfelt of het daar niet zowat standaard giga-druk is tussen mei en september.

En zelf ook al horrorverhalen gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven