Gezocht: Europese rondtrek

18-04-2017 21:44 69 berichten
We komen er hier niet uit voor onze reis dit jaar ...

Wie weet schaar ik hier nog wel ideeën op.



Plan:

Tent in de auto, kampeermateriaal in de auto, wij (2 volwassenen) in juni in de auto en 2 à 2.5 weken op reis.

Rondtrekken.

Liefst op een plek met zon en 25 graden. En iets te zien.

Eerste halte / stopplaats maximaal 1.500 à 2.000 km rond Brussel. (Op 50 km kijken we niet.)

En niet te toeristisch. (In Mykonos werden we in juni bijvoorbeeld zo'n beetje overhoop gelopen en gereden.)



Half Europa is hier al zo'n beetje gepasseerd, maar niets dat we of nog niet gedaan hebben of waar we na een week "vastlopen" wegens weinig te zien, of te ver, of te koud, of er valt niet te kamperen, of te toeristisch, ...



Laat maar horen!



Vast staat dat we half juni "ergens" naar vertrekken.

En dat we niet persé op 1 plek blijven. Elke 3 dagen naar de volgende bestemming is geen probleem.
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:37:

[...]





Man twijfelt of het daar niet zowat standaard giga-druk is tussen mei en september.

En zelf ook al horrorverhalen gehoord.

Dat zal wel meevallen en je kunt toch de rustigere plekjes opzoeken?

Lijkt wel alsof niks goed is... als het rustig is, is er weer niks te beleven of is het weer niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:37:

[...]





Man twijfelt of het daar niet zowat standaard giga-druk is tussen mei en september.

En zelf ook al horrorverhalen gehoord.Maar je hoeft toch de toeristische plekken niet op te zoeken? Vaak is het een dorp verder al niet meer toeristisch op zulke plekken. Als je in de zomer wil gaan, moet je nu eenmaal de afweging maken tussen bekende plekken waar het dan drukker gaat zijn, of minder bekende plekken waar je meer kans hebt om rustig te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van Brussel-Vogezen-Allgau-Bohemem-Sasken-Berlijn-Munster-Twente-Texel-Zeeland-Brussel
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 18 april 2017 @ 22:10:

De Pyreneeën door van Middellandse Zee naar Atlantische?Of andersom. Eerst naar San Sebastian en omgeving en dan door steken naar de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn, Dresden, Praag, bratislava, Boedapest, wenen, Regensburg.



Super mooi rondje. In de zomer zeker ook warm. Lekker zwemmen in het bekendste badhuis in budapest.



Wij hebben het kn twaalf dagen gered. In Berlijn, Praag, Boedapest en wenen meerdere dagen overnacht. Dresden en bratislava waren tussenstops. Regensburg een nachtje gebleven op weg naar huis, maar zeer de moeite waard
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 18 april 2017 @ 22:22:

Richting Tsjechië en Zuid-Polen?



Via Nurenberg - Ceský Krumlov - Brno - Ostrava - KrakowDit zou ik doen. Centraal Europa heeft een heel voorspelbaar klimaat. In juni is het daar echt al aangenaam warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit eens jaren terug in de omgeving van Ancona in Italie geweest. Prachtige oude stadjes met stadsmuren, heerlijke stranden en bijna geen toerist tegen gekomen!
Tent in de auto en gewoon gaan rijden. Stoppen wanneer je het zat bent en waar je denkt dat het wel leuk is.

De perfecte vakantie
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 19 april 2017 @ 00:10:

Tent in de auto en gewoon gaan rijden. Stoppen wanneer je het zat bent en waar je denkt dat het wel leuk is.

De perfecte vakantie



Ja precies, zoals ik al zei was dat mij in Frankrijk erg goed bevallen. Tolwegen vermijden, mooie N-weggetjes nemen langs de zonnebloemen of lavendel of wat er ook bloeit in juni, stoppen waar het leuk is.

En het was ook nog in een Citroën 2CV met open dak, oh nostalgie!



En tegenwoordig met smartphones is het nóg makkelijker om het mooie weer achterna te reizen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Is het idee van zo'n trekvakantie nou juist niet dat je het vooraf niet zo plant?
Alle reacties Link kopieren
Mazurië staat bij ons hoog op het lijstje, en dan een rondreis maken in Polen. Schijnt echt prachtig te zijn daar, ik heb een Poolse collega gehad uit Gdansk en zij hadden daar een vakantie huis. Ze liet wel eens foto's zien echt heel gaaf.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
quote:_Marana_ schreef op 19 april 2017 @ 07:16:

Is het idee van zo'n trekvakantie nou juist niet dat je het vooraf niet zo plant?Kan. Hoeft niet.
Met zijn tweeen zou ik zonder iets te boeken wel durven te gaan, met kinderen in het hoogseizoen wat minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:37:

[...]





Man twijfelt of het daar niet zowat standaard giga-druk is tussen mei en september.

En zelf ook al horrorverhalen gehoord.Als je zo op alles reageert kun je beter thuis blijven! En nee het is daar dan niet gigadruk (behalve in Taormina). In het binnenland is het er sowieso niet druk. Sardinië is ook prachtig trouwens.
quote:_Marana_ schreef op 19 april 2017 @ 07:16:

Is het idee van zo'n trekvakantie nou juist niet dat je het vooraf niet zo plant?Vind ik wel. Wat Patsy Stone beschrijft dus.
Biarritz - Madrid - Cordoba - Sevilla -Nerja - Alhambra - Granada - langs de kust weer terug.
quote:MoirenPhae schreef op 19 april 2017 @ 00:10:

Tent in de auto en gewoon gaan rijden. Stoppen wanneer je het zat bent en waar je denkt dat het wel leuk is.

De perfecte vakantie Zo gaan de trek vakanties bij ons wel. Gewoon rijden naar een eindbestemming die leuk lijkt en onderweg verandert de route vaak en stoppen we waar we willen.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, dan zie je vanzelf waar het niet te druk is, en of het mooi weer is. Natuurlijk kijk je of je noord oost of zuid gaat maar verder is alles mogelijk toch? Gewoon in de laatste dagen voor vertrek het weerbericht kijken om te zien waar het 25 graden is, en dat kan in juni heel goed niet al te zuidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch voor Kroatië en dan niet istrie gaan. Wij waren er een paar jaar terug in de bouwvak (regio Kvarner) en qua drukte viel het me mee. Zuidelijker schijnt het iets rustiger te zijn en je gaat nog in het voorseizoen.
..
Alle reacties Link kopieren
Oh en vorig jaar boekten we pas in juli iets voor september, dit jaar gaat dat niet veel eerder worden. Ik gooi altijd verbaasde blikken terug, zo van 'heb jij iets geboekt dan' als mensen raar opkijken dat wij nog niet weten waar we heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Macedonië.
Life is fun. Live it.
quote:_Marana_ schreef op 19 april 2017 @ 07:16:

Is het idee van zo'n trekvakantie nou juist niet dat je het vooraf niet zo plant?

Mijn ervaring is dat als je niks plant dat je dan ook nergens komt.



Wij plannen altijd een paar dingen die we willen zien en voegen dan de vakantie daarom heen. We hebben meestal wel wat bezienswaardigheden/ dingen om te doen op ons wensenlijstje staan. Nu met kinderen kiezen we dan een camping waar we langer willen staan en dien de bezienswaardigheden onderweg. Heen en/of terug.
quote:sssssst schreef op 19 april 2017 @ 08:22:

[...]



Mijn ervaring is dat als je niks plant dat je dan ook nergens komt.



Wij plannen altijd een paar dingen die we willen zien en voegen dan de vakantie daarom heen. We hebben meestal wel wat bezienswaardigheden/ dingen om te doen op ons wensenlijstje staan. Nu met kinderen kiezen we dan een camping waar we langer willen staan en dien de bezienswaardigheden onderweg. Heen en/of terug.

Je komt altijd ergens. En juist door niet te plannen kom je op de meest bijzondere plekken.

Ik hou er echt van om op die manier op vakantie te gaan en als ik zelf zou rijden zou ik ook op die manier op vakantie gaan.
quote:MoirenPhae schreef op 19 april 2017 @ 08:28:

[...]

Je komt altijd ergens. En juist door niet te plannen kom je op de meest bijzondere plekken.

Ik hou er echt van om op die manier op vakantie te gaan en als ik zelf zou rijden zou ik ook op die manier op vakantie gaan.Tja, ik houd dus meer van de combinatie. Ook thuis op zoek naar dingen en plaatsen die je wilt bezoeken. Arras, noord Frankrijk, is zo'n plaats waar we al tig keer voorbij gereden waren. Is dus een heel bijzonder stad, heel bewogen geschiedenis in WOI, echt de moeite waard.
quote:sssssst schreef op 19 april 2017 @ 08:37:

[...]



Tja, ik houd dus meer van de combinatie. Ook thuis op zoek naar dingen en plaatsen die je wilt bezoeken. Arras, noord Frankrijk, is zo'n plaats waar we al tig keer voorbij gereden waren. Is dus een heel bijzonder stad, heel bewogen geschiedenis in WOI, echt de moeite waard.Ja ik hou ook meer van van tevoren plannen, vind ik ook gewoon heel leuk. Ieder z'n ding natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven