Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het eigenlijk met jullie baby's haar en oogkleur? Wij hadden echt een baby met donker haar verwacht, man is van Turkse afkomst en dus donker haar ogen en een tintje, ik ben zelf lichtblond met blauwe ogen, donker overheerst zeggen ze maar ze is toch echt ook lichtblond inclusief wimpers en wenkbrauwen maar ze lijkt weer veel op de vader echt grappig! Haar ogen zijn heel donker grijs, kan nog alle kanten op gaan denk ik, heel bijzonder die genetica, ben benieuwd of ze blond blijft en blauwe ogen krijgt, man vind het geweldig dat ze blond is haha!
Alle reacties Link kopieren
hier wordt overdag in het ledikantje geslapen en 'nachts in de wieg op zolder.

Mijn eerste 2 kinderen waren wit blond met blauwe ogen en lijken sprekend op papa maar die heeft heel donker haar met groene ogen. De derde lijkt op mij (blond en blauwe ogen) maar heeft heel donker haar en donker blauwe ogen :P

Alles kan. Nummer 3 ook echt niet zo verwacht :-D
Zoon heeft nu mijn haarkleur, maar was bij geboorte donkerder en zal nog wel lichter worden. Had ik zelf ook. Hij heeft blauwgrijze ogen nu en lijkt ontzettend op mij en ik lijk op mijn vader. Die genen domineerden over mamas bruine ogen en donkere haar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beiden donker haar, bruine ogen en getinte huid. Zoon heeft ook donker haar, niet echt een tintje geloof ik, en bruine ogen. Wel naar verwachting dus.
Ik ben blond met blauwe ogen, man heel donkerbruin, bijna zwart haar met donkerbruine ogen. Het lijkt erop dat de kleine wel lichtblauwe ogen houdt zoals de mijne, maar haar haartjes worden nu al steeds donkerder. Een van de zeven schoonheden dus, donker haar met blauwe ogen. Ik vind het wel leuk dat ze van ons allebei iets opvallends heeft.
anoniem_338549 wijzigde dit bericht op 17-04-2017 12:20
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Kleine had hier bij de geboorte donkerblond/lichtbruin haar en donkerblauwe ogen. Nu is zijn haar iets lichter geworden en ogen zijn ook lichter geworden, blauw. Mijn man heeft donkerblond haar en blauwe ogen en ik heb groene ogen en lichtbruin haar. Denk dat hij erg richting het uiterlijk van papa gaat, dat zeggen ook nu de meesten al. Maar als ik naar babyfotos van mezelf kijk, lijkt hij daar ook zo vreselijk veel op, heel gek om te zien! Ben dus heel benieuwd hoe t verder gaat haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bruin haar en groenige ogen. Mijn vriend iets donkerderbruin haar en grijsblauwige ogen.

De oudste heeft donkerblond haar en zijn oogkleur lijkt tussen die van mij en mijn vriend in te hangen, maar ik geloof dat dat genetisch niet kan. Oogkleur mengt dacht ik niet. Ik zal eens in de familie kijken waar het vandaan komt. Verder lijkt hij qua vorm gezichtje en bouw op mijn vriend.

De jongste is behoorlijk kaal en met van die donkerblauwe baby ogen. De oogkleur zal nog wel veranderen, die kleur had de oudste aan het begin ook. De haren die hij heeft lijken een beetje bruinig maar dat kan ik nog niet zeker zeggen. De jongens zijn overduidelijk broertjes, maar de jongste lijkt wel meer op mij.
Ik heb blond haar en blauwe ogen. Man heeft heel donkerbruin bijna zwart haar en bruine ogen. De oudste heeft lichtbruin/blond haar (in de zomer echt blond) met groene ogen met wat bruin erdoor heen. Hij heeft hele lange prachtige zwarte wimpers van zn vader. Jongste heeft nog weinig haar maar lijkt blond want ze heeft ook lichte wenkbrauwen en lichte wimpers.



Man deed altijd fles 00:30 en mevrouw komt iedere nacht/ochtend Oo een ander tijdstip terwijl due fles altijd 00:30 iets. Vannacht fles 24u en nu was ze er alweer om 4:20 pfff. Afgelopen nachten was t iedere nacht later, 5:15,5:30,6 en gister 6:30. En hup ineens weer 5:15. Zoon sliep al met drie weken van 24-5 en vervolgens sliep hij standaard tot 6;30-8. Overdags kan ze er ook met gemak 5uur tussenlaten. En se is ook al 6,7 kilo. Ben benieuwd wanneer ze es gaat doorslapen pfff
Hier wordt voorlopig ook nog niet doorgeslapen. Als we hem wakker maken voor de fles om 23/23.15, dan komt hij vervolgens nog om 3 uur of 4 uur. En daarna weer om 7 uur. Weegt nu 4.5 kg ongeveer. Ik hoop ook dat t snel komt
Ik ga er vanuit dat doorslapen hier nog wel even duurt. Ik ben al blij als zoon naar 1 nachtvoeding gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt ook nog niet doorgeslapen met bijna 12 weken. Ja, is 1x gebeurd. Maar nu weer een sprongetje volgend oei ik groei (heb gelijk weer even gekeken nadat het hier besproken was) en nu komt hij zelfs weer voor een extra voeding rond half elf.
Zeg dat nou niet, met bijna 12 weken De rust is sinds 2 dagen eindelijk wedergekeerd hier in huis! Mijn borst is weer je-van-het en de fles bah/vies/moet-ik-niet en gelukkig is mijn productie weer helemaal op gang nu ik me weer echt goed voel. En dan te bedenken dat de volgende sprong zich alweer aandient...



Doorslapen gebeurt hier af en toe wel. Vannacht van 21.30 tot 6.30, gisteren 21 tot 7 en eergisteren dan weer 2 voedingen omdat mevrouw de fles opeens weer ging weigeren. Ik snap er niks van, maar ik ben blij met elke nacht die Cathy ons gunt. Dat ze na een fles langer door horen te slapen heeft Cathy gemist, laatste voeding fles of borst maakt niks uit voor het aantal uur wat ze daarna slaapt.
Onze uk heeft nooit in de box geslapen, daar is voor haar veel te veel afleiding. Ze slaapt nu in haar wieg nachts en overdag in de kinderwagen. Wij dekken de kw dan af met doeken zodat ze niks meer te zien heeft en dan gaat het goed, als we gaan wandelen neem ik haar hwt liefst in de draagzak anders slaapt ze niet.



Het gaat verder erg relaxt, van 8 voedingen naar 6 en gister zelfs maar 5. Vooral nachts is het een groot verschil. Vorige week nog regelmatig 2 voedingen en nu slaapt ze de laatste twee nachten ineens van 23.00 tot 06.00uur!!!! @mn, wie weet gaat het bij jou straks ook ineens zo snel.



Voordat we naar bed gaan voed ik haar altijd, dat is rond 22.00/22.15uur in de hoop dat ze dan extra vol zit voor de nacht.



@cathelyne wat fijn dat je je weer een stuk beter voelt! Zoals al door anderen gezegd, wees niet te streng voor jezelf je doet het hartstikke goed!



@bloempje al 6,7 kg, dat gaat hard zeg! Hoe oud is ze nu?



Onze kleine meid heeft rood haar, lichte huid en grijs/blauwe ogen. Mijn vriend was rossig als baby en heeft nog steeds een rossige baard, verder lijkt ze ook erg op hem kwa uiterlijk.



Ze heeft trouwens een extreem droge huid, ik blijf maar smeren en dat helpt wel maar echt top is het niet. Jullie nog tips? Ze heeft ook veel berg op haar hoofd (schilfers), ze lijkt er geen last van te hebben maar het ziet er niet mooi uit. Binnenkort kijken of we het met wat olie kunnen verminderen.
Alle reacties Link kopieren
Ohh geen paniek! het heftigste tot nu toe is die extra fles. Dat blijft vast zo en zal bij cathy ook zo zijn

Wat fijn dat het weer zo goed gaat mer de borst!
Haha, ik hoop het! Fijn dat het bij jou ook nog vooral om de extra fles gaat!



Ik ben zo blij voor je dat het slapen nog steeds goed gaat, Marloes! Berg haal ik hier weg mbv nivea, die ouderwetse blauwe pot. Goed dik opsmeren, even in laten trekken en dan met een gaasje het restant wegvegen. Als het goed is komen de schilfers dan mee. Was een tip van de ka. Tegen een hele droge huid helpt die blauwe pot ook, toen het iets minder droog werd ben ik de gewone bodylotion van zwitsal gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je meisje zo goed blijft slapen Marloes. Kun je ook al iets meer met haar ondernemen oversag of wordt ze daar nog onrustig van?

Mijn zoontje heeft ook een droog voorhoofdje en soms een iets schilferige hoofdhuid. Na het badderen (2-3 keer per week) smeer ik zijn hoofdhuid een beetje in met olie van Zarqa. Dat hielp bij mijn oudste heel goed tegen berg. Verder smeer ik hem dagelijks in met bepanthen. Hij had echt een droog voorhoofdje waar hij ook aan begon te krabben maar dit helpt heel goed. Hij is daarna wel wat vettig dus liefst voor het slapen, dan kan het goed intrekken.



Mijn zoontje kreeg vandaag zijn eerste inenting. Heb hem nog nooit zo horen huilen en nu nog steeds huilerig en hangerig. Hij was goed gegroeid, 5,3 kg en 58,5 cm.

Helaas hadden ze geen tip wat betreft de vastzittende lucht en moeite met poepen. Hij is nu zo'n 2x per dag zo een uur tot anderhalf bezig, dan is hij onrustig en lijkt hij er echt last van te hebben.

Buiten dit om is hij ontzettend rustig, vrolijk en tevreden.
Alle reacties Link kopieren
caro van natriton kunnen baby's soms ook van gaan poepen.. of verstopt raken.. mijne poept ervan en vastzittende lucht.. armpjes in de lucht houden al geprobeerd en dan op z'n rug kloppen?
Caro mijn kleintje is ook echt anderhalf uur bezig als hij moet poepen en heeft er ook last van. Hij poept alleen maar om de dag dus dan is het nog een beetje te overzien. Wel zielig.

Maar dan is hij heel druk aan het persen en piept/jammert/schreeuwt tussendoor. Ik gebruik ool nutriton. De eerste paar dagen raakte hij er best van aan de diarree. Daarna was het goed.
quote:Caro_22 schreef op 18 april 2017 @ 14:27:



Mijn zoontje kreeg vandaag zijn eerste inenting. Heb hem nog nooit zo horen huilen en nu nog steeds huilerig en hangerig. Hij was goed gegroeid, 5,3 kg en 58,5 cm.

Hier was het ook brullen. Hij weegt nu 5780 bij 59,5 cm. Is nu precies 2 kilo aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds twee nachtvoedingen met 8 weken. Hij slaapt in z´n wieg, in de kinderwagen, mijn bed, op de bank, op mij...maar als we thuis zijn wordt hij van elk piepje wakker. Ligt hij in de wagen en lopen we buiten, slaapt hij door alle herrie heen. We waren vorige week bij familie op bezoek en nachtje slapen, dat ging ook prima. Hij vond het alleen maar interessant en ging bij niemand huilen.



Ik leg hem af en toe onder de babygym en soms zet ik de mobiel aan, hij begint het steeds interessanter te vinden.



Hij lijkt op ons allebei vind ik, we hebben allebei donker haar en bruine ogen. Maar hij heeft de mond van mama en de oren van papa.



Donderdag weer meten en wegen, ben heel erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Armpjes in de lucht houden, die kende ik nog niet. Boert hij dan sneller of meer?



Nutriton zou ik moeten overgaan op kolven of flesvoeding (ik neem aan dat het niet helpt als ik het opdrink ) . Als ik zeker zou weten dat hem dat van de klachten af zou helpen zou ik dat doen, maar het is wel veel gedoe met het risico dat hij er nou juist verstopt van raakt.

De wijkverpleegkundige zei dat ik het best niets kon doen, want nu was het allemaal nog zo natuurlijk.

Maar ik denk dat ik snel zab simplex ga bestellen, dat zal misschien net iets meer doen dan de infacol. Wel jammer voor hem want hij vindt infacol echt heerlijk
@caro hier werkt de buikmassage bij het verschonen tussen de voeding erg goed, wellicht ook iets om te proberen?



@cathelyne bedankt voor de tip, ga de nivea eens proberen. Voor haar gezicht gebruik ik nu gezichtscreme voor de droge huid van Weleda en die werkt erg fijn.



@pinklady wat zielig dat hij zoveel last met poepen heeft! Hoop dat het een korte periode is en snel beter gaat.



Ik pas nog steeds wel op met alle prikkels maar afgelopen weekend was mijn drukke neefje van 6 logeren en dat ging erg goed. Gister zijn we drie uur aan het wandelen geweest met de kinderwagen maar dan doet ze echt niet langer dan 10min haar ogen dicht, alles om haar heen is veel te interresant. Thuis was het weer huilen en lastig slapen dus blijkbaar iets teveel allemaal, vannacht ook weer een voeding rond vier uur maar dat kan ook toeval zijn.

Vandaag past oma voor het eerst een halve dag alleen op zodat ik wat dingen voor mn eigen bedrijf kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 19 april 2017 @ 10:01:

Armpjes in de lucht houden, die kende ik nog niet. Boert hij dan sneller of meer?



Nutriton zou ik moeten overgaan op kolven of flesvoeding (ik neem aan dat het niet helpt als ik het opdrink ) . Als ik zeker zou weten dat hem dat van de klachten af zou helpen zou ik dat doen, maar het is wel veel gedoe met het risico dat hij er nou juist verstopt van raakt.

De wijkverpleegkundige zei dat ik het best niets kon doen, want nu was het allemaal nog zo natuurlijk.

Maar ik denk dat ik snel zab simplex ga bestellen, dat zal misschien net iets meer doen dan de infacol. Wel jammer voor hem want hij vindt infacol echt heerlijk



Ja je Zet hem op je schoot en met je handen in z'n oksels duw je de armpjes wat omhoog en met je vingers ondersteun je het hoofd en klop je op z'n rug.



En nutriton kun je ook aanmaken met wTer en lepelen maar dat is minder handig ja
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de vaccinaties gehad.. ze gaf alleen een brul toen de spuit erin ging, daarna gelijk weer ok. Bij spuit 2 hetzelfde, dus viel me alles mee. Heb tot nu toe nog niet het idee dat ze er last van heeft maar misschien komt dat nog? Hoop het niet natuurlijk haha.



Ze is nu een kilo gegroeid tov geboortegewicht en zat ook qua lengte goed op de lijn dus dat is mooi. Ze weegt nu bijna 4,4 kg en 56,5 cm. Dik tevreden! Van de voeding zei t cb dat ik het beter nog op 6 voedingen kon houden tenzij ik niet uit zou komen dan mag ik het natuurlijk aanpassen. Even aankijken dus!
quote:salacia schreef op 19 april 2017 @ 16:44:

Hier ook de vaccinaties gehad.. ze gaf alleen een brul toen de spuit erin ging, daarna gelijk weer ok. Bij spuit 2 hetzelfde, dus viel me alles mee. Heb tot nu toe nog niet het idee dat ze er last van heeft maar misschien komt dat nog? Hoop het niet natuurlijk haha.

!Zoon leek gisteren nergens last van te hebben maar wil vandaag alleen maar bij mij plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven