Do's en dont's Franse westkust

19-04-2017 11:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij willen deze zomer graag met de auto een mooie route rijden langs de Franse westkust. We hebben 2 kinderen. We willen ongeveer een week verblijven dichtbij het strand in een accomodatie met eigen voorzieningen. Hoeft niet perse op een park/camping te zijn. We houden niet van massaal wel erg van natuur.

Wie heeft tips, adviezen enz?
Hoe oud zijn de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn 8 en 10
Goed, lekker gaan bodyboarden/surfen aan de Atlantische kust dus. Sla de Vendee over, dat is vrij plat/saai, leuk voor gezinnen met kleinere kinderen.



Rij vooral ook eens door naar San Sebastian in Spanje. Prachtig daar.
Alle reacties Link kopieren
Top! Goede tips, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Of richting Bretagne. Cap Frehel en st. Cast Le Guildo. Prachtige stranden. Ruige natuur en hele leuke dorpjes/stadjes
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook heel mooi Potsiedikkie
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar Perros-Guirec geweest, aan de roze granietkust. Het weer viel wat tegen maar de omgeving was heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 19 april 2017 @ 11:42:

Wij zijn vorig jaar naar Perros-Guirec geweest, aan de roze granietkust. Het weer viel wat tegen maar de omgeving was heel mooi.



Le Ranolien? Mooie plek. Zelf ook geweest. Dat uitzicht!



Normandië is ook heel leuk vind ik. Beter qua weer en er is gewoon veel te zien en te doen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 19 april 2017 @ 11:49:

[...]





Le Ranolien? Mooie plek. Zelf ook geweest. Dat uitzicht!

Inderdaad! Wij waren met zoontje van toen een jaar dus ik heb niet echt op het vermaak voor oudere kinderen gelet, maar er werd wel veel aan watersport in de omgeving gedaan
Alle reacties Link kopieren
Le Ranolien ziet er erg mooi uit
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vermaken oudere kinderen zich daar ook wel. Tip voor bij heel slecht weer (wel een stuk rijden): Oceanopolis in Brest. Dat was echt tof. Maar dichterbij is ook genoeg te doen hoor!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Echt super dat jullie zo meedenken. Tx!
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraag, hoe zit het met tolwegen?

Drukte op de wegen (compleet nieuw voor me zoals jullie merken)
quote:Star schreef op 19 april 2017 @ 11:21:

Goed, lekker gaan bodyboarden/surfen aan de Atlantische kust dus. Sla de Vendee over, dat is vrij plat/saai, leuk voor gezinnen met kleinere kinderen.



Rij vooral ook eens door naar San Sebastian in Spanje. Prachtig daar.



Eens! Is idd. prachtig daar! De Charente Maritime kun je ook skippen, geen drol aan ;)

De wegen vallen wel mee hoor, meer naar het midden en oosten zijn ze drukker. En je hebt ook heel brede D- (voorheen N-) wegen waar je gewoon 100 mag. Zie je nog meer ook!
quote:koelbox schreef op 19 april 2017 @ 13:05:

Nog een vraag, hoe zit het met tolwegen?

Drukte op de wegen (compleet nieuw voor me zoals jullie merken) Bij de ANWB kun je een tolkastje kopen voor in je auto, dan kun je wat sneller doorrijden en word de tol van je rekening afgeschreven.
Normandie en Bretagne zijn trouwens mooi, maar het is ook een stuk groener daar omdat het vaker regent. Qua weer gingen wij altijd liever wat zuidelijker. Geen garanties maar naar mijn ervaring lekkerder dan in het noorden van Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips! Dankjulliewel

Blijf openstaan voor suggesties
quote:koelbox schreef op 19 april 2017 @ 15:14:

Goede tips! Dankjulliewel

Blijf openstaan voor suggestiesJe kunt hier leuke logeeradresjes zoeken en dan een mooie route uitstippelen. Deels tolweg, deels route départementale.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Hunniebunnie
Alle reacties Link kopieren
In Normandië heb ik altijd prima weer gehad, tot nu toe. Keer of zes geweest al in juni gaan we weer. Okee, heet wordt het niet. Maar het is te vergelijken met Nederlands zomerweer alleen dan iets droger/zonniger.



Bretagne is wisselvalliger. Het kan drie dagen regenen, maar ook drie dagen fantastisch zijn.



TO, in Bretagne betaal je op het stuk van Le Mont-Saint-Michel naar Perros-Guirec geen tol. Dat is N-weg, te vergelijken met snelweg hier. De tolwegen zijn prima te doen. Lekker ruim en als je het goed plant ook niet te druk. De Pont de Normandie is een tolbrug waar je waarschijnlijk over moet. Erg mooi. Kost 8 euro geloof ik.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Bodyboarden bij bordeaux aan de kust!
En natuurlijk Mt. St. Michel!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan al 12 jaar naar mimizan

Hou er rekening dat het aan de westkust

S avonds erg afkoelt, heerlijk om te slapen maar neem jeans en vest mee.

Je kan niet in jurkje met slippers op terras zitten s avonds .
Alle reacties Link kopieren
Weer hele leuke suggesties en goede tips

Ik heb er echt heel veel aan. Tx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven