Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
Dat Johan inmiddels een andere vrouw heeft gevonden verbaast me niet, lijkt me gewoon een normale man. Jeroen zal toch wel wat meer moeite moeten doen, ik heb helemaal niets leuks aan die gozer kunnen ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 19 april 2017 @ 01:07:

@Mienbillekesjeuken en @Eleonora, gelukkig voor jullie, heb je dan zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten dat iemand pertinent weigert aan te nemen dat je het geen match vindt. En maar blijft zuigen, zaniken, trekken, sleuren. Vervelend hoor. Ik ken het wel. Alsof je zelf niet weet wat je wel en niet aantrekkelijk vindt! Dat schijnt een mens al binnen 6 seconden te weten. Dan kan je daten en proberen wat je wilt, maar als het er niet is, dan is het er niet en komt het ook nooit meer.

Na een uur van dat gezuig, en ontkenning dat jij je eigen smaak en gevoelens wel kent, is het erg moeilijk om nog perfect beleefd te blijven.



En juist om deze redenen is het hele programma natuurlijk belachelijk: wie gaat er nou trouwen met iemand waarvan je de geur en motoriek en persoonlijkheid nog nooit ervaren hebt?



Met je laatste alinea ben ik het helemaal eens. als je aan zo'n programma meedoet, spoor je echt niet.



En ik ben het met je eens dat Richelle een behoorlijke plaat voor d'r hoofd heeft, maar je kunt zo'n afwijzing ook duidelijk én tactisch brengen. Zeg je desnoods vijf keer achter elkaar, 'je bent mijn type niet'.



Natuurlijk was ze wanhopig en needy maar dat lijkt mij juist een reden om zo iemand niet voor het ganse land nog dieper de grond in te stampen. Hij had kalm en assertief moeten blijven, een beetje de Cesar Millan methode.





Je hoeft niet grof te zijn om duidelijk te zijn. Wél bij je punt blijven.



En ik durf er wat voor te verwedden dat hij haar ondanks alles toch gepaald heeft tijdens de huwelijksnacht. Beetje dom.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 19 april 2017 @ 03:01:

Richelle wilde heel graag ontdekken of de vooraf bedachte match door de wetenschap er ook daadwerkelijk zou zijn.

.



Ik had het idee dat Richelle vooral een relatie wilde, op welke manier dan ook, en dat het ook niet zoveel uitmaakte met wie

Als ze maar onder de pannen zou zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 19 april 2017 @ 10:24:

[...]





Ik had het idee dat Richelle vooral een relatie wilde, op welke manier dan ook, en dat het ook niet zoveel uitmaakte met wie

Als ze maar onder de pannen zou zijnEens.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 april 2017 @ 10:17:

[...]





En ik durf er wat voor te verwedden dat hij haar ondanks alles toch gepaald heeft tijdens de huwelijksnacht, Beetje dom.



Dit ja.

Waarop zij goede hoop kreeg.

Iets wat je hier ook vaak leest. Een stukje coïtus en daarna hoop op meer, terwijl de andere partij het wel gezien heeft.

Met een hele bruiloft er aan vooraf gaand, een 'echtgenoot' die toch ook meedoet in de hoop op succes, plus die eerste nacht, kan ik me voorstellen dat ze zich inzette voor een successtory.



Ik vond het eigenlijk wel stoer dat ze na die 'ik vind jou gewoon helemaal niet aantrekkelijk' bleef zitten en niet woest of jankend wegliep. Uiteindelijk maakte zij er een eind aan, aan het onderhoud. En zij kwam er een stuk beter uit dan hij.

Wie wil er nou zo'n lompe plurk als geliefde.
Alle reacties Link kopieren
Renate: "Hij nam 3x de verkeerde afslag".

Wat een graftak is het ook.

Ik ben heel benieuwd hoe ze zich voelt na alle kritiek op haar gedrag. Jammer dat zíj niet bij RTL Late Night zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 april 2017 @ 10:17:

[...]



En ik durf er wat voor te verwedden dat hij haar ondanks alles toch gepaald heeft tijdens de huwelijksnacht. Beetje dom.

Zeker weten.

Je ziet trouwens bij "Millionaire Matchmaker" dat ze de gouden regel hanteren: nooit seks op de eerste date. Omdat de relatie dan gedoemd is te mislukken. Ben ik het wel mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ananee schreef op 19 april 2017 @ 09:08:

Ik vond Nicolai en Chantal heel gezond "bezig verliefd te worden". Ze hebben enorme kriebels, zijn er voor elkaar. Hij gaf haar als eerste een zoen om daarna pas de andere gesprekspartners te begroeten. Zo hoort het!

Wat ze in de toekomst zullen doen..who knows. Weten we ook niet van Bram en Patty..of van mezelf.



Ik vond het leuk dat Jeroen (zo kwam het op mij over althans) cola had gehaald voor zn aanstaande ex-vrouw.

Maar wat hij zei in het gesprek... ik was opgestaan en weggegaan na nog een sneer. Als iemand je zo vertelt dat hij je niets vindt, zoals eerder gezegd: "Je bent mn type niet" is heel veel aardiger met dezelfde boodschap.



De uitspraak van Johan kon ik me ook indenken, Renate nam gewoon de verkeerde afslag in haar reacties

Echt superleuk dat hij een nieuwe vlam heeft die wel de goede afslag neemt naar zijn woning!

Zou Renate ook niet gestruikeld zijn over zijn jongere kinderen? Die van haar zijn al 18+ en voor die van hem moet nog thuis gezorgd worden.



Ik las hier dat RTL Late Night er over doorging, iemand dat gekeken en kunnen jullie vertellen of het de moeite waard is om terug te kijken?Dat Nicolai zijn vrouw als eerste een kus gaf bij binnenkomst vond ik ook zo super van hem. Zo hoort het idd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 10:48:

[...]





Dit ja.

Waarop zij goede hoop kreeg.

Iets wat je hier ook vaak leest. Een stukje coïtus en daarna hoop op meer, terwijl de andere partij het wel gezien heeft.

Met een hele bruiloft er aan vooraf gaand, een 'echtgenoot' die toch ook meedoet in de hoop op succes, plus die eerste nacht, kan ik me voorstellen dat ze zich inzette voor een successtory.



Ik vond het eigenlijk wel stoer dat ze na die 'ik vind jou gewoon helemaal niet aantrekkelijk' bleef zitten en niet woest of jankend wegliep. Uiteindelijk maakte zij er een eind aan, aan het onderhoud. En zij kwam er een stuk beter uit dan hij.

Wie wil er nou zo'n lompe plurk als geliefde.Eens! Oké misschien was ze wel wat aanhankelijk enzo, maar ik vind echt dat hij er slechter uitkomt. Echt zo lomp hoe die het allemaal zegt, vind het ook echt knap dat ze zo kalm bleef en ook dat ze niet terug ging 'bitchen'
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
quote:Moniek1234 schreef op 19 april 2017 @ 11:16:

[...]





Eens! Oké misschien was ze wel wat aanhankelijk enzo, maar ik vind echt dat hij er slechter uitkomt. Echt zo lomp hoe die het allemaal zegt, vind het ook echt knap dat ze zo kalm bleef en ook dat ze niet terug ging 'bitchen'Haha, dat ze zou zeggen dat ie maar een kleine piemel heeft ofzo.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 10:48:

[...]

Ik vond het eigenlijk wel stoer dat ze na die 'ik vind jou gewoon helemaal niet aantrekkelijk' bleef zitten en niet woest of jankend wegliep. Uiteindelijk maakte zij er een eind aan, aan het onderhoud. En zij kwam er een stuk beter uit dan hij.

Wie wil er nou zo'n lompe plurk als geliefde.



Ik vond het vooral bijzonder dat ze er nauwelijks op reageerde. Ze lulde er zo overheen met allerlei argumenten dat het team nu eenmaal vond dat ze matchen blabla.

Ik zou denk ik even helemaal stilvallen als ik die boodschap kreeg. (en slikken om niet te janken)
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 april 2017 @ 11:17:

[...]





Haha, dat ze zou zeggen dat ie maar een kleine piemel heeft ofzo.Haha dat was wel grappig geweest . Maar genoeg mensen die terug zouden reageren met een belediging.
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 april 2017 @ 11:28:

[...]





Ik vond het vooral bijzonder dat ze er nauwelijks op reageerde. Ze lulde er zo overheen met allerlei argumenten dat het team nu eenmaal vond dat ze matchen blabla.

Ik zou denk ik even helemaal stilvallen als ik die boodschap kreeg. (en slikken om niet te janken)Ik ook! Ik weet zeker dat ik er niet zo op gereageerd had, want dat is natuurlijk echt niet leuk om te horen op die manier.
My life, my way
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 april 2017 @ 11:28:

[...]





Ik vond het vooral bijzonder dat ze er nauwelijks op reageerde. Ze lulde er zo overheen met allerlei argumenten dat het team nu eenmaal vond dat ze matchen blabla.

Ik zou denk ik even helemaal stilvallen als ik die boodschap kreeg. (en slikken om niet te janken)



Ze liet zich niet kennen in ieder geval.

Misschien dat ze half raaskalde van de horror maar ze hield het binnen en bleef in ieder geval beleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 april 2017 @ 10:17:

[...]





Met je laatste alinea ben ik het helemaal eens. als je aan zo'n programma meedoet, spoor je echt niet.



En ik ben het met je eens dat Richelle een behoorlijke plaat voor d'r hoofd heeft, maar je kunt zo'n afwijzing ook duidelijk én tactisch brengen. Zeg je desnoods vijf keer achter elkaar, 'je bent mijn type niet'.



Natuurlijk was ze wanhopig en needy maar dat lijkt mij juist een reden om zo iemand niet voor het ganse land nog dieper de grond in te stampen. Hij had kalm en assertief moeten blijven, een beetje de Cesar Millan methode.





Je hoeft niet grof te zijn om duidelijk te zijn. Wél bij je punt blijven.



En ik durf er wat voor te verwedden dat hij haar ondanks alles toch gepaald heeft tijdens de huwelijksnacht. Beetje dom.



Of ze seks hebben gehad weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat als je argumenten om iemand niet leuk te vinden telkens onderuit gehaald worden, dat je er op een gegeven moment klaar mee bent en gewoon roept "ik vind je niet aantrekkelijk". Ik zou zelf ook wanhopig worden van zo iemand, en zou dan als laatste "redmiddel" ook maar de botte weg kiezen. Want je ziet wel, die botte weg heeft eindelijk tot Richelle doorgedrongen. De lieve, politiek correcte antwoorden kwamen gewoon niet binnen bij haar. Wat moet je dan?



Ik snap het dus wel.



Daarbij vind ik het sowieso heel raar dat ze Jeroen precies het tegenovergestelde van zijn wensen hebben gegeven. Hij wilde iemand die sportief was, gezellig, spontaan, en die hij een beetje aantrekkelijk vond. Wat hij kreeg was iemand die overgewicht had en nog geen seconde aan sport wilde dénken, gezellig vond ik haar niet (eerder serieus en een beetje grumpy), en totaal niet zijn type. Zelfs al was ze zijn type geweest, dan hadden ze denk ik alsnog niet gematched. Hij zocht volgensmij meer een speelse twintiger, terwijl Richelle in mijn ogen meer een serieuze midden-dertiger leek (ookal is ze pas 24).



Maar goed, het is maar hoe je het interpreteert.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Wel punten voor Richelle dat ze niet boos werd toen hij dat eruit flapte trouwens. Is best pijnlijk om te horen, ookal weet je dat niet de hele wereld je een lekkerding vindt. Blijft toch confronterend.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Waar heb jij vandaan wat Jeroens wensen waren qua uiterlijk?

Dat heb ik dan even gemist.

Volgens mij zei hij juist dat hij uiterlijk niet belangrijk vond.



Dat ze een volkomen non sporter met hem matchten vind ik ook onbegrijpelijk.

Maar goed, we kwamen hier al tot de conclusie dat die wetenschappers hun schoolgeld terug moeten halen. Sommige matches sloegen echt nergens op.



Vorig jaar ook al niet, toen ze die sportieve dame koppelden aan die veel minder sportieve man, die ook nog graag een borrel dronk, iets wat zij echt verafschuwde.

Dat ging toen ook zo mis op die honeymoon.

Heel gênant allemaal.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 11:50:

Waar heb jij vandaan wat Jeroens wensen waren qua uiterlijk?

Dat heb ik dan even gemist.

Volgens mij zei hij juist dat hij uiterlijk niet belangrijk vond.



Dat ze een volkomen non sporter met hem matchten vind ik ook onbegrijpelijk.

Maar goed, we kwamen hier al tot de conclusie dat die wetenschappers hun schoolgeld terug moeten halen. Sommige matches sloegen echt nergens op.



Vorig jaar ook al niet, toen ze die sportieve dame koppelden aan die veel minder sportieve man, die ook nog graag een borrel dronk, iets wat zij echt verafschuwde.

Dat ging toen ook zo mis op die honeymoon.

Heel gênant allemaal.Die sportieve dame past bij Jeroen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 11:50:

Waar heb jij vandaan wat Jeroens wensen waren qua uiterlijk?

Dat heb ik dan even gemist.

Volgens mij zei hij juist dat hij uiterlijk niet belangrijk vond.



Dat ze een volkomen non sporter met hem matchten vind ik ook onbegrijpelijk.

Maar goed, we kwamen hier al tot de conclusie dat die wetenschappers hun schoolgeld terug moeten halen. Sommige matches sloegen echt nergens op.



Vorig jaar ook al niet, toen ze die sportieve dame koppelden aan die veel minder sportieve man, die ook nog graag een borrel dronk, iets wat zij echt verafschuwde.

Dat ging toen ook zo mis op die honeymoon.

Heel gênant allemaal.Oh ik dacht dat hij dat wel aangegeven had . Maar iniedergeval wel qua karakter, en daarin hebben ze dus precies het tegenovergestelde gepakt. Dus ik ben het met je eens, die matchmakers zijn niet je van het zullen we maar zeggen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:watdachtjehiervan schreef op 19 april 2017 @ 11:52:

[...]





Die sportieve dame past bij Jeroen!



Ja!



Hoewel, zij was een soort prinses weet ik nog.

Weet je nog wie ik bedoel?

Lijkt me qua fysiek dan misschien meer zijn type maar haar persoonlijkheid had hem waarschijnlijk tot waanzin gedreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 19 april 2017 @ 11:43:

[...]





Ik snap het dus wel.



Daarbij vind ik het sowieso heel raar dat ze Jeroen precies het tegenovergestelde van zijn wensen hebben gegeven. Hij wilde iemand die sportief was, gezellig, spontaan, en die hij een beetje aantrekkelijk vond. Wat hij kreeg was iemand die overgewicht had en nog geen seconde aan sport wilde dénken, gezellig vond ik haar niet (eerder serieus en een beetje grumpy), en totaal niet zijn type. Zelfs al was ze zijn type geweest, dan hadden ze denk ik alsnog niet gematched. Hij zocht volgensmij meer een speelse twintiger, terwijl Richelle in mijn ogen meer een serieuze midden-dertiger leek (ookal is ze pas 24).



Maar goed, het is maar hoe je het interpreteert.Richelle is volgens mij wel een typje party-animal. 20 shotjes naar binnenslaan en dansen tot het weer licht is. Dat is ook precies het punt waarop ze gematched zijn, want meer overeenkomsten zie ik gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeroen is gewoon nog niet toe aan iets serieus.

Eigenlijk opmerkelijk dat hij aan dit programma mee deed.

Gezien de jonge leeftijd snap ik wel dat hij nog helemaal niet toe is om vanuit een ander uitgangspunt serieus met iemand relatie te gaan spelen zonder jeuk in zijn broek.



Richelle is serieus, beetje oude ziel.

Ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig op welke vlakken er volgens de wetenschappers een match zou zijn.

Jammer dat daar niets over uitgelegd werd.



Ik vond het ook knap dat Richelle nog zo kalm bleef na zijn botte opmerking.

Ze leek er later in de gesprekken ook niet door onder uitgehaald, ze heeft hem ook geen moment afgekraakt verder en bleef aardig over hem.

Best sterk en netjes van haar.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat zo veel van jullie Jeroen zo'n lul vonden. Dat vond ik echt helemaal niet, ik vond het juist heel sneu voor hem. Zowel hij als die Johan hebben gewoon echt 4 kutdagen met hun match gehad en ik neem toch aan dat ze beide ook gehoopt hadden dat ze het op zijn minst leuk zouden hebben. Ik denk zelfs dat Johan het al met al leuker en gezelliger heeft gehad dan Jeroen. Johan en Renate zaten tenminste nog in een hotel met afleiding en deden nog leuke uitstapjes, die Jeroen zat in een afgelegen huis met Richelle. Dat lijkt me echt de hel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 19 april 2017 @ 11:59:

Jeroen is gewoon nog niet toe aan iets serieus.

Eigenlijk opmerkelijk dat hij aan dit programma mee deed.

Gezien de jonge leeftijd snap ik wel dat hij nog helemaal niet toe is om vanuit een ander uitgangspunt serieus met iemand relatie te gaan spelen zonder jeuk in zijn broek.



.Alweer totaal niet mee eens, ik had juist de indruk dat Jeroen wél heel graag een serieuze relatie wou, dat zei hij toch ook steeds? Hij had kanker gehad en daardoor was hij zich gaan realiseren dat hij heel graag wilde gaan settelen. Ik denk dat als hij een match a la Chantal had gehad, qua karakter, dat je dan een heel andere jongen had gezien.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jeroen geen lul.

Gewoon een jonge knul nog met weinig communicatieve vaardigheden.

Beetje simpele jongen.



Hij moet gewoon een meisje opppiken in de kroeg die hij aantrekkelijk genoeg vindt om seks mee te hebben, en als naspel een rondje mee kan hardlopen.

Niet al te ingewikkelde gesprekken en s'avonds samen een biertje scoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven